Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marea Zeiță Parvati, iar Zeul Ganesha copil. |
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marile Zeițe: Lakshmi, Durga, Parvati, Sarasvati și Padama. |
În
această lecție am căutat să aduc unele modificări
și una din cele mai importante este că am zis
că Mami Kundalini este Tati Shiva în
aspectul dinamic. Am mai introdus
și alte modificări cerute de Mami
Kundalini.
Și
acum să definim în mod clar aspectul dinamic al creației.
Și acum să arăt din ce se compune Creația.
Să
arăt ce sunt suflurile vitale și cum funcționează ele.
Și
acum care sunt cele 10 sufluri vitale.
Dacă
Tati Shiva
și Mami
Kundalini
se află uniți
în Sahasrara chakra
nu avem
creație.
Creația
începe numai când
coboară,
mai jos
de Sahasrara
Marea Zeiță
Kundalini.
În acest
caz, în
acest tip de
yoga vom spune că Tati Shiva
și Mami
Kundalini
au aceeași
esență
pe care noi o vom
numi
„CIT”(la
evrei Spirit). |
Aspectul
static al Creației.
Mai în toate cărțile de
yoga și în religii, despre Tati
Shiva(Brahman) se
spune că este, Spirit
Suprem, Infinit,
Etern,
Neschimbător,
Nemișcat,
Nenăscut,
Fără Sex,
Fără Formă,
Mereu Liber,
El este
Unul
fără Secund,
lipsit de
calități(Niriguna
Brahman), El se află dincolo
de timp, spațiu
și cauzalitate
și alte calități.
Eu nu contest
toate aceste calități,
dar așa cum am anunțat
„Eu VOI INTRODUCE
ÎNTRE TATI SHIVA(BRAHMAN) ȘI CREAȚIA SA UN
PARAVAN DE PROTECȚIE.”
Pe care îl vom numi „PARAVANUL DE PROTECȚIE A
MARILOR ZEII.” Prin
acest paravan de protecție
nu pot trece decât,
Marea Zeiță
Kundalini, Esența
Superioară a Marilor Zeii
și Jivatman,
dacă
are stare
de Unmană. Se
știe că de la acest Paravan
de Protecție
este emanată
Pranava „OM.”
Iar
ca Tati
Shiva(Brahman)
să
vină
în manifestare,
adică în Sahasrara,
El trebui
să ia o formă
de
Mare Zeu. Dar
spre deosebire de Mari
Zeii, Tati
Shiva e format
numai
din Chit.
Iar Mari
Zeii au
corpul format
dintr-o materie subtilă superioară,
apropiată
de Chit.
Deci Sahasrara
este biroul unde
Tati
Shiva
îi cheamă
la ordin
pe Mari Zeii.
Referitor la relația
dintre Tati
Shiva(Paramatman)
și Jivatman,
dincolo
de Paravanul de
Protecție nu mă
interesează
pe Mine
pentru că nu o pot
înțelege cu
mentalul
meu.
Iar în manifestare
vedem cu toți
că Jivatman
este supusul,
suferindu-l,
cel care imploră
iertare,
cel care trebuie
să se elibereze,
servitorul
și alte
calități
inferioare. Iar
Paramatman(Brahman)
are calitățile
pe care
Eu le-am
enumerat mai
sus. Sediul
lui Tati Shiva(Brahman)
în învelișul de
Pranayama
este Sahasrara,
aici el se află în aspect static,
nu poate fi mișcat de Mari Zeii
și nici de Mari Yoghini.
Totuși
de aici El transmite
diferite energii,
cum ar fi Prana Shakti
și vibrația de funcționare
sincronă a
universului numită
Unmană, toate
acestea le voi explica
în alte lecții.
|
|
Și acum să arăt din ce se compune Creația.
Creația.
Așa
cum am arătat în lecția cu învelișurile corpului subtil
toate cele 5 elemente subtile (Bhutas),
provin din cele trei Gunas(calități) care sunt:
sattva, rajas și tamas.
|
||||
Din
calitatea Sattva
a celor 5
elemente subtile
se naște mintea
(Manas),
împreună cu cele 4
elementele specifice ei
și
care sunt: Buddhi(intelectul),
Ahamkara(egoul),
Iccha
Shakti(puterea
voinței) și
Chitta(subconștientul).
Tati
Shiva care emană
și coordonează
această gună
Sattva
la nivelul lui
Svadhisthana
chakra se
numește Bagavan
Vishnu
(Tati Vishnu). |
||||
Din
calitatea Rajas
a tuturor celor
5 elemente subtile(Bhutas),
provin cele
5 organe de acțiune(KARMAINDRYAS).
Astfel la nivelul diferitelor
centre
de forță(chakras),
guna
Rajas produce următoarele organe
de acțiune(KARMAINDRYAS).
Tati
Shiva care emană
și coordonează
această gună Rajas
la
nivelul lui
Muladhara
chakra
se numește
Bagavan
Brahma(Tati
Brahma). |
||||
1.La
nivelul lui Vishuddha
chakra(Akasha), provine gura(corzile vocale), prin care se exercită
vorbirea, astfel când avem
dificultăți în vorbire(bâlbâieli), Vishuddha
este bolnavă. |
||||
2.
La nivelul lui Anahata
chakra(vayu) provin
mâinile prin care se execută acțiunea de apucare, astfel când
avem dificultăți în a ține în mână un obiect(scăpăm din mână
o cană care se sparge), Anahat
este bolnavă.
|
||||
3.
La nivelul lui Manipura
chakra(tejas) provin picioarele
prin care se execută acțiunea
de
deplasare, astfel când
avem dificultăți
de deplasare
boala începe
de la de la chakra
Manipura, dar că la
aceste dificultăți
de deplasare
mai concură chakr-ele,
Svadhisthana,
Muladhara,
Corpul Greu
și slăbirea nivelului de
Prana. |
||||
4.
La nivelul lui Svadhisthana
chakra(apas)
provin organele
genitale prin care se execută
acțiunea de reproducere. |
||||
5.
La nivelul lui Muladhara
chakra(prithivi)
provine
anusul prin
care se execută acțiunea de
excreție.
|
||||
Nu
am arătat dezechilibrele și bolile care apar la chakr-ele 4 și 5
pentru că sunt mai complicate și le vom trata în altă lecție. |
||||
|
Cele
10 Pranas(sufluri vitale) sunt:
1.Prana,
2.Apana,
3.Samana,
4.Udana,
5.Vyana,
6.
Naga, 7.
Kurma,
8.
KrKara,
9.
Devadatta,
10.
Dhananjaya. |
||||
Suflul concentrat format din cele 10 sufluri se numește Prana Shakti. Prana în mai toate cărțile yoghine e spus că provine din cele trei Gunas(calități). Eu nu vom considera acest lucru valabil. Așa cum am arătat mai sus Prana este o emanație a lui Tati Shiva (Brahman). În acest caz voi aduce argumente la cele afirmate de Mine. La nivelul de macrocosmos, Prana strânge praful cosmic (praf creat din materie subtilă) și creează cu el Galaxii și Metagalaxii. Tot Prana este cea care face puternica mișcare a Galaxiilor, sistemelor Planetare și alte mișcări ale creației. În microcosmos Prana face toate mișcările și constituie inteligența funcționări corpului subtil, a plantelor, a animalelor(inclusiv om), a materia grosieră. Un exemplu, Prana este ceea care atunci când avem o boală, obligă sistemul nervos periferic, să ia măsuri pentru eliminarea boli. Astfel sistemul nervos periferic, transmite sistemul nervos central toată durerea locului respectiv. Durere este produsă de Prana ca să ne avertizeze că locul respectiv este bolnav și să ne prezentăm la doctor, să remediem dezechilibrul. Prana intră în corpul uman însoțind procesul respirației, prin apă și prin diferite fructe. | ||||
Sediul
Pranei
Shakti
în învelișul
de
Pranayama
este Lotusul
inimi
(inima fizică).
De
aici Prana se împarte
în 5 sufluri vitale principale
care sunt: Prana,
Apana,
Udana,
Vyana
și Samana.
Și 5
sufluri vitale secundare
care sunt: Naga,
Kurma,
KrKara,
Devadatta
și Dhananjaya.
Toate
aceste sufluri vitale au diferite
funcții și
acțiuni
în corpul
fizic și subtil.
Canalele
prin care circulă
Prana
în corpurile ființelor
umane(animale)
sunt Ida(canalul
Lunar) și Pingala(canalul
Solar), la yoghini avansați
Prana circulă
numai
pe canalul Sushumna
nadi.
Prana
face cuplajul
dintre corpul fizic
și corpul
subtil, când
Prana
devine
subțire, precum o
ață
și cu o rezistență
longitudinală
mică
ea se rupe ușor.
La
acest proces de rupere mai
contribuie și
tensiunea(strângerea)
din chakre.
|
||||
În
acest caz legătura
dintre Prana
și Apana
se rupe,
ambele sufluri
vitale
ies din corpul
fizic și intră
în învelișul de Pranayama.
În acest caz se produce
moartea corpului fizic.
În acest caz corpul subtil, cu un înveliș
de Prana slăbit, va fi
transportat de
Steaua
Albastră din
Sahasrara, conform cu legea
karmei. În cazul
ființelor
religioase,
maxim
pot spera să ajungă în
Rai, numai
yoghini
care au distrus,
Steaua Albastră din
Sahasrara sunt
complet
„Eliberați,”
iar ceilalți își desăvârșesc
ce au început pe pământ.
Să nu facem o confuzie
de termeni,
Prana Shakti
este suma celor 10
sufluri vitale, iar
Prana
este primul suflu vital.
O dată pătrunsă
în corpul fizic
Prana Shakti
se desparte
în
cele 10
sufluri vitale. În
acest caz,
cele 10 Prana
au diferite culori
și fac diferite funcții,
dar au
aceeași calitate.
Deci
la pătrunderea
în corpul fizic Prana
Shakti
nu suferă o transformare.
Un
exemplu:
apana
și samana
sunt
două sufluri
care fac funcții
diferite
în corp,
dar
ele au
aceiași calitate
de suflu.
Ce
înseamnă un
Înveliș de Prana puternic?
Să luăm de exemplu
ficatul,
se știe
că în ficat
se face Sinteza
substanțelor
proteice.
La un moment
dat
nu mai avem
din ce face
Sinteza
acestor substanțe
proteice,
adică aceste substanțe
lipsesc.
Cei de făcut?
Dacă suflul
vital
din ficat
e puternic
atunci el va
transforma
alte
substanțe
în substanțe
proteice necesare.
Dacă
suflul vital
din ficat
e slăbit el
nu va mai putea
face,
nici sinteza
substanțelor proteice.
Ficatul
se va îmbolnăvi.
Deci Prana
care compune
acest suflu
vital
din Ficat
va deveni
o Prană
Reziduală
care se va elimina
pe canalele de Energia
Perversă
atunci ficatul
se va îmbolnăvi
puternic.
Eu
v-am mai dat exemplu de Prana
Reziduală
în lecția trecută
despre Prana
Reziduală
depusă pe
Ajna chakra
sub forma celor Două
Baloane. |
||||
|
1.Prana(suflu
vital) are ca sediu Lotusul
inimi(inima fizică), are culoare albastră
și care controlează în sistemul nervos
somatic și vegetativ
activitatea orificiilor circulatorii
și respiratorii, iar ca organ al
simțului pipăitul.
|
||||
2.Apana(suflu
vital) are ca sediu Muladhara chakra, are
culoare portocaliu și face în
organism funcțiile vitale de
excreție(toate mișcările
peristaltice), iar ca organ al simțului
mirosul, deci Apana
acționează în zona anusului, a
organelor genitale, a coapselor,
genunchilor, gambelor,
stomacului, șalelor,
ombilicului și în zona focului
gastric. O deficiență
de Apana duce la mari depuneri
pe coapse, genunchi,
gambe. |
||||
3.Samana(suflu
vital) are ca sediu Manipura chakra are culoare
roșie(roșu solar) și face în organism funcțiile
vitale de asimilație și digestie(deci
samana hărănește corpul), iar ca organ al simțului
văzul. Așa se explică de ce un om cu dificultăți
de vedere are un mers dificil, iar
ochelari corectează văzul și mersul.
Cu acest suflu vital v-am spus că aprindem,
Prana și Apana în Manipura
deci este focul la nivel celular și la nivelul lui
Manipura, deci el pătrunde în toate cele 360.000
de nadisuri (canale ale corpului subtil). |
||||
4.Udana(suflu
vital) are ca sediu Vishuddha chakra are culoare violet
și face în organism funcțiile
vitale de înghițit și fonație,
iar ca organ al simțului auzul. Acest suflu
vital se mișcă și acționează
la nivelul tuturor articulațiilor și
încheieturilor(Udana menține corpul drept). |
||||
5.Vyana(suflu
vital) are ca sediu Svadhisthana chakra
are culoare alb-argintiu și face în
organism funcțiile vitale
de circulație a tuturor fluidelor
organice și psihomotricitatea corpului,
iar ca organ al simțului gustul. Să
facem puțină distincție între ce face Vyana
în corp și ce face Prana, să luăm
exemplu trecerea sângelui prin inimă în
valvula bicuspidă, Vyana
este forța care împinge sângele, iar
Prana este cea care deschide și închide
valvula bicuspidă. În cazul unei vene Vyana
este forța care împinge sângele, iar
Prana este cea care dilată vena. |
||||
|
||||
7.
Kurma produce deschiderea și închiderea
pleoapelor. |
||||
8.
KrKara
provoacă foamea
și facilitează
digestia în corp.
|
||||
9.
Devadatta
produce căscatul și menține starea de
inerție. |
||||
10.
Dhananjaya
produce flegma și este suflul vital care
nu părăsește corpul fizic după
moarte. Din calitățile Tamas a celor 5
elemente subtile (Bhutas) se formează corpul fizic
grosier. Tati Shiva(Brahman) care emană și
coordonează această gună Tamas la nivelul lui Manipura
chakra se numește Bagavan Rudra(Tati Rudra).
|
||||
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu