luni, 16 aprilie 2018

Vasile Ivașca. Tati Shiva(Brahman) și Mami Kundalini. Creația și cele 10 Pranas(sufluri vitale).


Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marea Zeiță Parvati, iar Zeul Ganesha copil.


Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marile Zeițe: Lakshmi, Durga, Parvati, Sarasvati și Padama.

În această lecție am căutat să aduc unele modificări și una din cele mai importante este că am zisMami Kundalini este Tati Shiva în aspectul dinamic. Am mai introdus și alte modificări cerute de Mami Kundalini.

Dacă Tati Shiva și Mami Kundalini se află uniți în Sahasrara chakra nu avem creație. Creația începe numai când coboară, mai jos de Sahasrara Marea Zeiță Kundalini. În acest caz, în acest tip de yoga vom spune că Tati Shiva și Mami Kundalini au aceeași esență pe care noi o vom numi CIT”(la evrei Spirit).
Aspectul static al Creației. Mai în toate cărțile de yoga și în religii, despre Tati Shiva(Brahman) se spune că este, Spirit Suprem, Infinit, Etern, Neschimbător, Nemișcat, Nenăscut, Fără Sex, Fără Formă, Mereu Liber, El este Unul fără Secund, lipsit de calități(Niriguna Brahman), El se află dincolo de timp, spațiu și cauzalitate și alte calități. Eu nu contest toate aceste calități, dar așa cum am anunțatEu VOI INTRODUCE ÎNTRE TATI SHIVA(BRAHMAN) ȘI CREAȚIA SA UN PARAVAN DE PROTECȚIE.” Pe care îl vom numi „PARAVANUL DE PROTECȚIE A MARILOR ZEII.Prin acest paravan de protecție nu pot trece decât, Marea Zeiță Kundalini, Esența Superioară a Marilor Zeii și Jivatman, dacă are stare de Unmană. Se știe că de la acest Paravan de Protecție este emanată Pranava „OM.Iar ca Tati Shiva(Brahman) să vină în manifestare, adică în Sahasrara, El trebui să ia o formă de Mare Zeu. Dar spre deosebire de Mari Zeii, Tati Shiva e format numai din Chit. Iar Mari Zeii au corpul format dintr-o materie subtilă superioară, apropiată de Chit. Deci Sahasrara este biroul unde Tati Shiva îi cheamă la ordin pe Mari Zeii. Referitor la relația dintre Tati Shiva(Paramatman) și Jivatman, dincolo de Paravanul de Protecție nu interesează pe Mine pentru că nu o pot înțelege cu mentalul meu. Iar în manifestare vedem cu toțiJivatman este supusul, suferindu-l, cel care imploră iertare, cel care trebuie să se elibereze, servitorul și alte calități inferioare. Iar Paramatman(Brahman) are calitățile pe care Eu le-am enumerat mai sus. Sediul lui Tati Shiva(Brahman) în învelișul de Pranayama este Sahasrara, aici el se află în aspect static, nu poate fi mișcat de Mari Zeii și nici de Mari Yoghini. Totuși de aici El transmite diferite energii, cum ar fi Prana Shakti și vibrația de funcționare sincronă a universului numită Unmană, toate acestea le voi explica în alte lecții.   


  Și acum să definim în mod clar aspectul dinamic al creației.
Aspectul dinamic al Creației. Referitor la Marea Zeiță Kundalini, Ea își are sediul în Muladhara chakra. Și se află aici în aspect dinamic, deci se mișcă și poate fi mișcată de Mari Yoghini. Noi nu vom folosi termenul Shakti, pentru că este un termen depășit și nu exprimă în totalitate cine este Marea Zeiță Kundalini. Vom spune că Mami Kundalini este Tati Shiva(Brahman) în manifestare și nimic altceva. Deci când voi vorbi de Tati Shiva (Brahman) în Muladhara chakra îi vom spune Marea Zeiță Kundalini. Vreau să arat un exemplu despre un mare yoghin Indian Swami Shivananda el a scris peste 400 de titluri de cărți de yoga foarte bune și ar fi bine să le citiți. El a scris o carte „Samadhi extazul mistic al yoghinilor.” Din această carte Eu îmi dau seama domnia Sa nu știe exact ce e Samadhi.   
Eu am experimentat de mii de ori starea „Samadhi.Și vă voi descrie ce am experimentat Eu; 1). Prima condiție să o transporți pe Marea Zeiță Kundalini pe canalul central Sushumna nadi, este ca acest canal să fie găurit(gol pe dinăuntru). Așezat în poziția Lotus, Eu am urmat următoarele faze; a). Eu am tras Prana-vayu(vânt sau suflu vital) în Manipura chakra; b). După aceia am tras Apana-vayu tot în Manipura; c). Vom strânge puternic în Manipura cele două sufluri vitale și prin forța mentală vom face cerc(bandhan) de Prana în jurul lor, ca să le putem strânge cât mai puternic; d). Cu suflul samana-vayu din Manipura, am dat foc la cele două vayuri; e). Cu ajutorul lui samana-vayu, le-am ținutardă până am simțit în coloana vertebrală cum mă arde; Se va verifica cu mâna în spate dacă e caldă coloana; f).Tot acest puternic foc subtil, l-am deplasat în Muladhara chakra, prin forță, concentrare, împingere menta; g). cu acest foc subtil am făcut o puternică concentrare și presiune asupra Mari Zeițe Kundalini. Ea s-a încălzit puternic și am lăsat-o din presiune și Ea a intrat în Sushumna s-a urcat în Sahasrara, în acel moment mi-am pierdut conștiința corporală. Eu am stat în această stare de Samadhi în jur de 3-4 minute. Deci în starea de Samadhi se pierde conștiința corporală). Și după aceia Marea Zeița Kundalini a revenit în Muladhara chakra, dar mult mai ușoară, deci Ea nu este arsă de Tati Shiva(Brahman), așa cum focul nu distruge focul, apa nu distruge apa, așa și Chit nu o distruge pe Chit.
Deci ca să reușiți acești pași de la a, la f este obligatoriu următori pași: 1. Trezirea Mari Zeițe Kundalini; 2. Găurire porți Brahma-dvara; 3. Găurire canalului Sushumna nadi și eliminarea Karmei din acest canal. Toți acești pași se fac în zeci de ani sau în mai multe întrupări. Eu v-am spus despre toate mudr-ele, asan-ele, mantr-ele necesare la trezirea Mari Zeițe Kundalini. La găurirea porți Brahma-dvara veți simți o puternică durere în zona osului sacru. Durerea este continuă și de lungă durată. Eu am curățat canalul Sushumna nadi cu ajutorul Pranei, în acest caz vedeți mudr-ele care se ocupă cu eliminarea Karmei din canalul central. Este obligatoriu să executați Pranayama și să aveți o retenție(Kumbhaka) de minim 60 de secunde. Fără acestă retenție(60 de secunde) nu aveți timpexecutați pașii de la a la f. Despre toate aceste asane și mudre Eu le-am explicat în alte lecții.


Mare Zeu Vasile, Vasile execută poziția limbi pregătitoare pentru Sitali.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marele Zeu Ganesha.

   Și acum să arăt din ce se compune Creația.

Creația.
Așa cum am arătat în lecția cu învelișurile corpului subtil toate cele 5 elemente subtile (Bhutas), provin din cele trei Gunas(calități) care sunt: sattva, rajas și tamas.
Din calitatea Sattva a celor 5 elemente subtile se naște mintea (Manas), împreună cu cele 4 elementele specifice ei și care sunt: Buddhi(intelectul), Ahamkara(egoul), Iccha Shakti(puterea voinței) și Chitta(subconștientul). Tati Shiva care emană și coordonează această gună Sattva la nivelul lui Svadhisthana chakra se numește Bagavan Vishnu (Tati Vishnu).
Din calitatea Rajas a tuturor celor 5 elemente subtile(Bhutas), provin cele 5 organe de acțiune(KARMAINDRYAS). Astfel la nivelul diferitelor centre de forță(chakras), guna Rajas produce următoarele organe de acțiune(KARMAINDRYAS). Tati Shiva care emană și coordonează această gună Rajas la nivelul lui Muladhara chakra se numește Bagavan Brahma(Tati Brahma).
1.La nivelul lui Vishuddha chakra(Akasha), provine gura(corzile vocale), prin care se exercită vorbirea, astfel când avem dificultăți în vorbire(bâlbâieli), Vishuddha este bolnavă.
2. La nivelul lui Anahata chakra(vayu) provin mâinile prin care se execută acțiunea de apucare, astfel când avem dificultăți în a ține în mână un obiect(scăpăm din mână o cană care se sparge), Anahat este bolnavă.   
3. La nivelul lui Manipura chakra(tejas) provin picioarele prin care se execută acțiunea de deplasare, astfel când avem dificultăți de deplasare boala începe de la de la chakra Manipura, dar că la aceste dificultăți de deplasare mai concură chakr-ele, Svadhisthana, Muladhara, Corpul Greu și slăbirea nivelului de Prana.
4. La nivelul lui Svadhisthana chakra(apas) provin organele genitale prin care se execută acțiunea de reproducere.
5. La nivelul lui Muladhara chakra(prithivi) provine anusul prin care se execută acțiunea de excreție.   
Nu am arătat dezechilibrele și bolile care apar la chakr-ele 4 și 5 pentru că sunt mai complicate și le vom trata în altă lecție.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Bagavan Vishnu.



Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Lotus și Bhadrasana. Corpul subtil, elementele subtile și mantre-le chakre-lor. Diferite asane.


   Să arăt ce sunt suflurile vitale și cum funcționează ele.
Cele 10 Pranas(sufluri vitale) sunt: 1.Prana, 2.Apana, 3.Samana, 4.Udana, 5.Vyana, 6. Naga, 7. Kurma, 8. KrKara, 9. Devadatta, 10. Dhananjaya.
 Suflul concentrat format din cele 10 sufluri se numește Prana Shakti. Prana în mai toate cărțile yoghine e spusprovine din cele trei Gunas(calități). Eu nu vom considera acest lucru valabil. Așa cum am arătat mai sus Prana este o emanație a lui Tati Shiva (Brahman). În acest caz voi aduce argumente la cele afirmate de Mine. La nivelul de macrocosmos, Prana strânge praful cosmic (praf creat din materie subtilă) și creează cu el Galaxii și Metagalaxii. Tot Prana este cea care face puternica mișcare a Galaxiilor, sistemelor Planetare și alte mișcări ale creației. În microcosmos Prana face toate mișcările și constituie inteligența funcționări corpului subtil, a plantelor, a animalelor(inclusiv om), a materia grosieră. Un exemplu, Prana este ceea care atunci când avem o boală, obligă sistemul nervos periferic, să ia măsuri pentru eliminarea boli. Astfel sistemul nervos periferic, transmite sistemul nervos central toată durerea locului respectiv. Durere este produsă de Prana ca să ne avertizezelocul respectiv este bolnav și să ne prezentăm la doctor, să remediem dezechilibrul. Prana intră în corpul uman însoțind procesul respirației, prin apă și prin diferite fructe.
Sediul Pranei Shakti în învelișul de Pranayama este Lotusul inimi (inima fizică). De aici Prana se împarte în 5 sufluri vitale principale care sunt: Prana, Apana, Udana, Vyana și Samana. Și 5 sufluri vitale secundare care sunt: Naga, Kurma, KrKara, Devadatta și Dhananjaya. Toate aceste sufluri vitale au diferite funcții și acțiuni în corpul fizic și subtil. Canalele prin care circulă Prana în corpurile ființelor umane(animale) sunt Ida(canalul Lunar) și Pingala(canalul Solar), la yoghini avansați Prana circulă numai pe canalul Sushumna nadi. Prana face cuplajul dintre corpul fizic și corpul subtil, când Prana devine subțire, precum o ață și cu o rezistență longitudinală mică ea se rupe ușor. La acest proces de rupere mai contribuie și tensiunea(strângerea) din chakre.   
În acest caz legătura dintre Prana și Apana se rupe, ambele sufluri vitale ies din corpul fizic și intră în învelișul de Pranayama. În acest caz se produce moartea corpului fizic. În acest caz corpul subtil, cu un înveliș de Prana slăbit, va fi transportat de Steaua Albastră din Sahasrara, conform cu legea karmei. În cazul ființelor religioase, maxim pot spera să ajungă în Rai, numai yoghini care au distrus, Steaua Albastră din Sahasrara sunt completEliberați,” iar ceilalți își desăvârșesc ce au început pe pământ. Să nu facem o confuzie de termeni, Prana Shakti este suma celor 10 sufluri vitale, iar Prana este primul suflu vital. O dată pătrunsă în corpul fizic Prana Shakti se desparte în cele 10 sufluri vitale. În acest caz, cele 10 Prana au diferite culori și fac diferite funcții, dar au aceeași calitate. Deci la pătrunderea în corpul fizic Prana Shakti nu suferă o transformare. Un exemplu: apana și samana sunt două sufluri care fac funcții diferite în corp, dar ele au aceiași calitate de suflu. Ce înseamnă un Înveliș de Prana puternic? Să luăm de exemplu ficatul, se știe că în ficat se face Sinteza substanțelor proteice. La un moment dat nu mai avem din ce face Sinteza acestor substanțe proteice, adică aceste substanțe lipsesc. Cei de făcut? Dacă suflul vital din ficat e puternic atunci el va transforma alte substanțe în substanțe proteice necesare. Dacă suflul vital din ficat e slăbit el nu va mai putea face, nici sinteza substanțelor proteice. Ficatul se va îmbolnăvi. Deci Prana care compune acest suflu vital din Ficat va deveni o Prană Reziduală care se va elimina pe canalele de Energia Perversă atunci ficatul se va îmbolnăvi puternic. Eu v-am mai dat exemplu de Prana Reziduală în lecția trecută despre Prana Reziduală depusă pe Ajna chakra sub forma celor Două Baloane.



Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Bhadrasana.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva și Marea Zeiță Parvati.

   Și acum care sunt cele 10 sufluri vitale.
1.Prana(suflu vital) are ca sediu Lotusul inimi(inima fizică), are culoare albastră și care controlează în sistemul nervos somatic și vegetativ activitatea orificiilor circulatorii și respiratorii, iar ca organ al simțului pipăitul.   
2.Apana(suflu vital) are ca sediu Muladhara chakra, are culoare portocaliu și face în organism funcțiile vitale de excreție(toate mișcările peristaltice), iar ca organ al simțului mirosul, deci Apana acționează în zona anusului, a organelor genitale, a coapselor, genunchilor, gambelor, stomacului, șalelor, ombilicului și în zona focului gastric. O deficiență de Apana duce la mari depuneri pe coapse, genunchi, gambe.
3.Samana(suflu vital) are ca sediu Manipura chakra are culoare roșie(roșu solar) și face în organism funcțiile vitale de asimilație și digestie(deci samana hărănește corpul), iar ca organ al simțului văzul. Așa se explică de ce un om cu dificultăți de vedere are un mers dificil, iar ochelari corectează văzul și mersul. Cu acest suflu vital v-am spus că aprindem, Prana și Apana în Manipura deci este focul la nivel celular și la nivelul lui Manipura, deci el pătrunde în toate cele 360.000 de nadisuri (canale ale corpului subtil).
4.Udana(suflu vital) are ca sediu Vishuddha chakra are culoare violet și face în organism funcțiile vitale de înghițit și fonație, iar ca organ al simțului auzul. Acest suflu vital se mișcă și acționează la nivelul tuturor articulațiilor și încheieturilor(Udana menține corpul drept).
5.Vyana(suflu vital) are ca sediu Svadhisthana chakra are culoare alb-argintiu și face în organism funcțiile vitale de circulație a tuturor fluidelor organice și psihomotricitatea corpului, iar ca organ al simțului gustul. Să facem puțină distincție între ce face Vyana în corp și ce face Prana, să luăm exemplu trecerea sângelui prin inimă în valvula bicuspidă, Vyana este forța care împinge sângele, iar Prana este cea care deschide și închide valvula bicuspidă. În cazul unei vene Vyana este forța care împinge sângele, iar Prana este cea care dilată vena.

6. Naga, produce voma și sughițul.

7. Kurma produce deschiderea și închiderea pleoapelor.
8. KrKara provoacă foamea și facilitează digestia în corp.   
9. Devadatta produce căscatul și menține starea de inerție.
10. Dhananjaya produce flegma și este suflul vital care nu părăsește corpul fizic după moarte. Din calitățile Tamas a celor 5 elemente subtile (Bhutas) se formează corpul fizic grosier. Tati Shiva(Brahman) care emană și coordonează această gună Tamas la nivelul lui Manipura chakra se numește Bagavan Rudra(Tati Rudra).   


Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Bhadrasana și în tinerețe. Diferite elemente YIN și YANG.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marea Zeiță Mahalakshmi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu