Vom
face o scurtă prezentare a stărilor de„conștiință
superioare” pe care le-am
descris eu în
lecțiile prezentate până acum. Vreau
să vă spun că toate aceste„stări”
le-am experimentat eu în corpul subtil
și nu sunt luate din anumite cărți
Indiene. Fiind că a apărut
confuzii că eu
v-aș duce într-o
sală și acolo veți
trece într-o conștiință superioară.
Așa ceva nu am spus
niciodată, dar există
mari yoghini Indieni care vă
promit acest lucru, urmații
nu mă deranjează.
Vom
continua să lămurim
partea a doua a mesajului trimis
de Marilena
. C, care
sună în felul următor,
iar
calea
încercărilor
ne duce spre„sala
ințelepciunii
unde
obținem
realizarea,
expansiunea
conștiinței
și
identificarea cu sinele spiritual”.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
La
lecția Vasile Ivașca, Pranayama,
Respirația
în Yoga.
Partea
a Patra am
spus ceva despre conștiința superioară, care se obține prin
yoga, dar nu am detaliat în mod mai amănunțit. În
acest început de yoga, nu
puteți să aveți
pretenția
că tot ce am
făcut eu în 4 întrupări în India și
17
ani(din
clasa a doua, până la 25 de ani când a apărut carte Yoga
în România).
Și după aceia
încă
17
ani,
până
în 1990, dumneavoastră
să îi faceți în trei luni
așa
cum spune
marele
yoghin
Indian Swami Shinvananda și
alți Mari
Yoghini Indieni.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Să
ne mai
amintim ce am spus despre„PRANA
SHAKTI”.
Majoritatea
canalelor
subtile care alimentează corpul,
pornesc din bulbul Kanda
și se îndreaptă spre Sahasrara.
Deci să
vă reamintesc că noi
vom lucra pe corpul subtil, considerând
că
ați părăsit corpul fizic și
acum vă veți întreba ce faceți, unde
mergeți. Știți să lucrați ceva în corpul subtil sau repetați
în continuu rugăciunile creștine.
În
acest sens nu
vom folosi cuvântul
moarte,
pentru că dumneavoastră
sunteți un yoghin
avansat și
știți să lucrați pe corpul subtil(pe învelișul de pranayama)
fără
să aveți mâini și picioare.
Și
mai mult dumneavoastră aveți pornite câteva mantre(în corpul
subtil al dumneavoastră) care vibrează în mod continuu.
Să
ne mai lămurim
puțin, ce
este
Prana
Shakti?
Ea
nu
este o energie precum curentul electric, apa, focul, vântul,
mareele și alte tipuri de energie. Care produc lucru mecanic prin
ardere în cazul benzinei sau apa prin încălzire sau datorită
înălțimi față de nivelul mări(prin cunoscuta formulă
m.g.h). Despre
Prana Shakti
ce spunem noi, că este emanată de
Tati Shiva(Brahman)
și nu este o gună(calitate) și mai
mult este
înzestrată cu conștiință
Divină(a
se deosebi de conștiința umană). În acest caz Prana
Shakti care
acționează într-o Galaxie, într-un sistem Planetar, la nivelul
corpului uman, la nivelul corpului unui animal, la nivelul Mamei
Pământ(Bhumni Devi) este aceiași, dar„Ea”
face funcții diferite. În acest caz noi spunem în yoga, că
Tati
Shiva(Brahman)
a înzestrat-o cu o asemenea conștiință
Divină
, încât
Prana Shakti recunoaște
ce a proiectat
Tati
Shiva(Brahman)
în acea structură și execută lucrarea. Totuși Prana
Shakti
în procesul creației se consumă
sau devine o energie reziduală în-capabilă
să efectueze funcțiile acolo unde se află. Exemplu Prana
Shakti care
lucrează în
Ajna chakra
se depune în jurul chakrei sub forma a două baloane, producând
acel dat din cap. Mai
putem spune că Prana care acționează la nivel uman este
impregnată de diferite mirosuri ale corpului uman. Deci nu este
pură și trebuie să facem o purificare a Pranei. Să
mai amintim ceva și despre
canalul
central„SUSHUMNA”
ca ansamblu spunem că este Triguna(formată
din cele trei gune). În
canalul Sushumna
se
află depozitată Karma fiecărei ființe umane din trecut,
prezent și viitor. În acest caz canalul Sushumna,
ea
este
blocat. Pentru a putea funcționa Prana și apoi să o ridicăm pe
Marea Zeiță, acest canal trebuie curățat de„karma” care îl
blochează. Printre multele asane pe care vi le-am descris sunt
unele care vizează curățirea canalului Sushumna.
Când
Mare
Zeiță Kundalini
urcă în Sushumna,
acest canal vibrează precum o femeie plină de pasiune. Ce mai
vreau să vă spun, atunci când practicați
Pranayama
mulți ani și vi se golește canalul Sushumna(devine
ca un tub),
atunci
respirația va funcționa prin canalul Sushumna,
concomitent
prin ambele nări(și nu alternativ). În acest moment
Prana Shakti va
circula numai pe canalul Sushumna,
iar canalele
Ida și Pingala
vor ieși din funcția de
Pranayama(nu
vor mai transporta Prană). În yoghin se produce următorul
fenomen, El nu va mai trăi stările de timp Trecut
și Viitor,
va experimenta numai timpul Prezent.
În
acele momente vi se va deschide
ANAHATA CHAKRA,
și
veți auzi, sunetele(notele)
Pranavei
OM,
care
sunt în număr de 10.
La
început sunetul
este de
abia perceptibil, dar cu acumularea de mai multă Prana în
învelișul de pranayama el se amplifică din ce în ce mai mult.
Și
dacă faceți pranayama 4 sau 5 ore pe zi el devine atât de
puternic
încât
și dacă ascultați muzică sau vorbește cineva în apropierea
dumneavoastră tot îl auziți.
Și
în acest fel yoghinul este eliberat în CHIDAKASHA(eterul
inteligenței).
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Să
lămurim mai pe înțeles ce este eliberarea în CHIDAKASHA(eterul
inteligenței). Acest
cuvânt este compus
din două cuvinte„Chit”(sau
cum l-am scris eu până acum„CIT”)
este conștiința
supremă
din care este alcătuit Tati
Shiva,
Mami
Kundalini,
Jivatman
și Marii
Zeii,
care așa cum am spus
eu până acum,
au o
structură apropiată de CHIT(CIT).
Cel de al doilea cuvânt AKASHA
înseamnă
eter
și este
elementul subtil a chakrei
Vishuddha.
Eterul
este cel mai subtil
element,
dintre cele cinci
elemente,
care umple
și penetrează
tot spațiul universului.
Fiind în Yoga Noastră, suportul
vieții
și a
impulsului
nervos,
în acest caz extracția
voluntară(biologică
sau tehnologică) a eterului
dintr-un
corp
conduce
la imobilizare,
anestezie
și
tăcere absolută.
Eterul este
suportul
al
propagări
sunetului.
Akasha este baza
memoriei eterne a universului (tiparele
akasha).
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pentru
a reuși curățirea canalului central Sushumna
vom
practica următoarele procedee yoghine : Yoni–Mudra;
Trezirea
Mamei Kundalini;
Maha–Mudra;
Maha-Bandha;
Maha-Vedha;
Khechari-Mudra;
Jalandhara-Mudra.
În această lecție nu voi descrie decât Maha-
Bandha
celelalte procedee yoghine vor fi tratate când vom vorbi despre
Mudre.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Descriere
Maha- Bandha.
Din
postura
așezat
pe pătură se apasă hotărât(puțin mai puternic) călcâiul
în anus(pasul
1) și în acel moment el trage
în sus,
până în Manipura
pe apana-vayu(pasul
2). Din Anahat
chakra
se
va coboară prana-vayu
până în
Manipura chakra(pasul
3). După
ce
le-am
unit(le
aducem în contact
strâns)
cele două sufluri
vitale(prana
și apana); vom face o legătură
în jurul lor,
pentru a nu se putea să
se
desfacă(pasul
4). În Manipura
chakra se
află samana-vayu
cu care vom aprinde
cele două sufluri în contact(pasul5).
Vom ține un
timp focul
în Manipura
până ce în spatele
chakr-ei
vom simți
că ne arde,
pe timp de vara(pasul
6). Acest
foc subtil foarte puternic
îl vom coborâ
pe canalul Sushumna,
până
în Muladhara
chakra(pasul7).
Acest lucru se face printr-o puternică
presiune asupra focului din Manipura,
care prin forță
este obligat
să coboare în Muladhara.
Vom pune acest
foc pe Marea
Zeiță
Kundalini
și vom ține
focul
pe„Ea”
până ce Marea
Zeiță urcă
pe canalul Sushumna(pasul
8).
Condiții
de
ordin tehnic
pentru
a reuși acești 8
pași
:
a). La pasul
1
vom respira
normal pe
ambele nării
concomitent
;
b). vom face o inspirație
profundă,
înainte de a începe
pasul
2 ;
c). vom menține respirația
blocată de la pasul 2 până la pasul 8 ;
d). timpul
necesar pentru a efectua
procede-ele de la pasul 2 până la
pasul
8 este peste 1 minut și
să blocați nasul
fără ajutorul mâinilor ;
e). pentru a avea forța
necesară a efectuări acestor 8 pași,
este necesară transformarea „spermei”
în totalitate în„Ojas
Shakti”.
Atât timp cât faceți
sex acești 8 pași nu pot fi realizați(trebui
să aveți putere în voi). Trebuie
să fim
bine înțeleși
că dacă dumneavoastră nu aveți
un merit
deosebit
yoghin
din alte întrupări
încercările dumneavoastră vor eșua.
Și mai mult dacă
dumneavoastră nu
iubiți
Mari Zeii și
totuși încercați
să o ridicați
pe Mami Kundalini.
Marea Zeiță
vă va scoate
din manifestare
prin topirea
coloanei vertebrale.
Sunt
și alte condiții,
dar vom mai reveni la aceste procedee
yoghine.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Și
acum să înțelegem
cum se obțin,
cele 10
note ale Pranavei OM care
le auziți în
urechii și vibrează în Anahata Chakra.
Pentru a putea auzi în urechii trebuie să curățim
urechile.
Pe lângă o curățire
fizică
trebuie să facem o
curățire energetică.
Ce înseamnă acest fapt?
În
acest caz eu am urmat următoarele procedee
:
a)
Procedee
medicale ;
b). Procedee
prin
presopunctură ;
d).
Procedee
cu foc ;
c).
Procedee
prin yoga(asane
și pranayama).
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a).
Procedeul
medical
la
doctorul de familie.
Voi repeta aici tot ce am spus la lecția a cincea
de pranayama și
unele adăugări.
Totuși
vreau să mai spun aici ce s-a întâmplat în anul 1990,
când
de fapt am început „Respirația
alternativă superioară”.
În
lunile mai,
iunie
și
iulie
mă trezesc
că mă dor
foarte puternic urechile,
fiind
că durerea
era groaznică m-am
dus la medicul de familie,
doamna doctor Vamoșiu
Ana
și i-am spus că mă dor groaznic
ambele urechi.
Și
i-am mai spus doamnei
doctor
, că mai am
o presiune (durere).
Adică„o
presiunea asemănătoare
unui
pumnal
înfipt
în urechea stângă”
și a
cărui durere, mergea
până în mijlocul
capului.
Și
care
s-a instalat
ocolo
tot
în
anul
1990,
după
două
luni
de când am început „Respirația
alternativă
superioară”.
În
acest caz doamna
doctor
m-a trimis la un specialist
O.R.L, dr. Mircea Streza,
care
m-a consultat
în
6.07.1990. Doctorul
a stabilit
că am otită
și
mi-a dat un
tratament
cu Paracetamol , Valeriană și injecții cu Poli-din
și să încălzesc
o pungă de
sare
să o pun
pe urechii(tratamentul
cu foc cum spun eu). Am
făcut acest tratament
timp
de două săptămâni,
după care nu
am simțit nici
o ameliorare,
m-am dus
la control
și i-am spus domnului
doctor situația.
Dânsul
m-a
verificat
și a văzut că totul e în regulă
și nu-și
dădea seama
de unde am eu durerea.
În
acest caz am mai continuat
tratamentul
prescris și situația
în loc să se amelioreze
s-a înrăutățit
groaznic.
Eu nu am întrerupt „Respirația
alternativă
superioară”.
Domnul
doctor Streza,
a
interpretat această durere ca și cum ar fi produsă de
o răceală
în urechea
internă
care
la urma urmei era, produsă
de viruși
sau bacterii.
Ce se
întâmplase
în urma acestui tratament,
dacă
până în acel moment simțeam
vibrațiile lui Prana în cap,
simțeam cum se deschid unele canale
subtile.
După o
lună de tratament se
închiseră
toate canalele subtile
și eu simțeam
că Prana Shakti nu
o mai
pot duce în cap.
Și
simțeam
cum se
închid canalele
în
cercuri în cap,
până la un
moment dat când
nu am mai
simțit nici o mișcare
a Pranei
în cap.
În acel
moment în capul meu
nu era decât o
presiune formidabilă,
eram
mai rău presat,
decât
omul
care are presat capul cu scândura
pe masă.
Ce
mai vreau să vă
lămuresc,
în legătură cu
strângere
și
presiune.
Eu lucrând o viață
ca subinginer
proiectant,
noi în tehnică
spunem
despre strângere
că
este produsul
dintre
presiunea
specifică(care
acționează în acel loc) și suprafața
pe care acționează.
Iar medicii
îmi spuneau că este
o mare
presiune în acel loc.
Care este
totuși deosebirea
să luăm un
exemplu,
să apăsăm
cu degetul numărul doi de la mâna
dreaptă
un panou
de lemn pe suprafața unei mese
și vine vecinul
și trage de
panou
să îl scoată
de sub strângerea
mea.
Cu o forță
mică aplicată
de mine, cu
forța
ambele
mâini
el îmi va
scoate panoul de sub deget.
Dacă eu mă încăpățânez
și apăs
panoul cu toate cele zece degete
el nu mai
poate
scoate
panoul
cu forța aplicată
mai înainte.
Deci în
acest caz noi spunem în tehnică
că strângerea
e de 10
ori mai mare,
deși
presiunea
specifică
pe unitatea de suprafață e aceiași.
În capul
meu presau
acum 360000 de forțe,
deci era presiunea
din canalele subtile,
produsă de Prana
Shakti și
curenții
Mari
Zeițe Kundalini.
Această puternică
strângere
produsă de
cele 360000
de forțe
care acționau
în canalele
subtile
adunată
cu
presiunea
pumnalului
care îl aveam
înfipt în urechea
stângă
îmi
producea o
durere groaznică
și
insuportabilă.
În
acel moment
am
căutat să îmi păstrez calmul interior
nu
am putut
face acest lucru
și l-am rugat pe Marele
Zeu Ghanesha
cu
cuvintele„Te
rog Mare Zeu
Ganesha
să îmi redai calmul interior”.
După două
minute
toată agitația mentală
dispărea,
dar
vibrațiile
Mari Zeițe nu dispăreau
și
nici presiunea și pumnalul. În
acele momente
căutam să
nu intru
în nebunie,
la servici
notam totul într-un caiet să nu uit(
pentru că după două minute uitam totul). Anumite funcții
ale mentalului erau blocate complet,
căutam să stau
izolat de oameni(chiar
și de colegi). Așa cum
v-am spus eu la Milarepa,
că
Marpa
numai la periat ușor și
nici de cum nu i-a blocat
capul.
Despre pumnal
înfipt
în urechea internă,
pot
să
afirm
că nu a
putut fi eliminat
de
acolo cu
nici un medicament.
a). În
această situație
când capul era
complet
blocat(nu
puteam să
introduc Prana Shakti
în cap
și nici
vibrații)
am
considerat
că numai trebuie
să apelez
la medicul
de familie(doamna
dr. Vamoșiu) și nici la specialistul
O.R.L, dr. Mircea
Streza.
În
acest caz
am plecat în
data de 24.07.1990, la
policlinica
cu plată,
la dr.
Korodi Petru medic
specialist
O.R.L.
După
examinare
am primit următorul
tratament:
indometacin
(tablete), Fasconal,
Efitard
fiole injectabile. După cum se vede, domnul
doctor
a
considerat
că eu sunt infectat
cu germeni
patogeni(virușii
și bacterii). Am efectuat
tratamentul
prescris
și în data de 7.08. 1006 am
venit la control,
la care i-am
spus că
nimic nu s-a ameliorat.
Domnia s-a a spus să continui
tratamentul,
iar pentru
calmare
și să pot dormi
mi-a dat Tioridazin.
Venind
acasă
m-am uitat în
agenda medicală
să văd ce
înseamnă acest
medicament
și ce am
găsit
că este un Neuroleptic
fenotiazinic,
antipsiotic
cu acțiune
sedativă(calmează
stările de excitație psihică)
intensă.
Și
acest medicament
este indicat în schizofrenie,
manie
și alte
psihoze,
îndeosebi când sunt
însoțite de agitație,
insomnie,
tulburări de comportament
și anxietate.
Am luat tratamentul
și ce să
vezi
în capul
meu
a început o mișcare
circulară
a
una
sau două
particule
care devenise
o mișcare
continuă
și
numai
înceta.
Am venit la domnul doctor
în
data de 27.08.1990 și i-am explicat despre mișcarea
celor două particule în cap
și i-am spus că nu
se mai opresc,
la care asistenta
domnului dr.
mi-a spus că ea
nu a auzit pe nimeni să zică că se mișcă ceva în cap.
Totuși domnul dr. m-a consultat la
nas
și mi-a
prescris o soluție,
care s-o introduc
în nas,
am
făcut tratamentul prescris.
Situația nu s-a ameliorat(cele
două particule
se învârteau în cap)
și astfel am decis
în data
de 27.09.1990 să
merg
la un nou consult.
În aceste
momente
îmi
pierdusem
încrederea, că domnul dr.
Korodi Petru ar
putea să îmi rezolve situația(deci
intuiția
îmi aduse această
pierdere de încredere)
și am venit totuși să
încerc.
Ajuns la cabinetul domnului
doctor,
i-am explicat asistentei
care este situația,
iar dânsa mi-a
spus că domnul doctor
e plecat în concediu
și să aștept o
lună până vine.
Fiindcă
îmi pierdusem
încrederea
în dr.
Korodi Petru
și
în medici
de la O.R.L
că mi-ar putea
rezolva situația,
am
decis să plec la alt doctor. Concluzie.
Toată această
boală în capul meu s-a
produs datorită faptului că eu practicam
Pranayama în jur de 5 ore pe zi.
Iar prana din învelișul
de pranayama ajunse la un nivel supraunitar
și în acest caz ea numai
încăpea pe canalele subtile.
În acest caz ea
producea presiuni
și durere
în aceste canale subtile.
La acest caz se mai adaugă și curenții Marii
Zeițe Kundalini
care urcă
și ei spre Sahasrara. Și în această mișcare accelerată
produc
și ei presiuni
și durere
în aceste canale subtile.
În
acest caz curenții
Marii
Zeițe Kundalini
fac
presiuni din Muladhara
spre
Sahasrara(de
jos în sus). Iar cele două curele pranice„Cureaua
1”
și„Cureaua
2”,
care efectuează
mișcarea
de învârtire
a chakre-lor,
în
sensul acelor de ceasornic,
fac încrucișarea
în zona
oasele temporale
și osul
occipital, unde
există un blocaj puternic.
Ce mai vreau să vă zic că dacă eu
nu fac Yoga(procedeele
de pranayama și să o
am trezită,
puternic
pe Mami
Kundalini)
sunt
și eu un om normal(un
animal
Zeiesc care am
prana
în învelișul de pranayama la nivel subunitar).
Cei
doi medici
au
constatat
că sunt sănătos,
dar că fac pe bolnavul
închipuit.
Totuși aș mai adăuga o
remarcă
dacă nu puteți suporta
dureri,
să vă lăsați de yoga
să mergeți la
Isus
că el vă primește
și
vă
mântuiește.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b).
Procedee
prin presopunctură.
Va
trebui
să eliminăm„energia
perversă”
din oasele
care strâng
urechea medie și internă.
Aceste oase sunt: temporalele,
zigomaticele,
mandibula
și
organele
urechi interne.
În
primul rând se va
introduce degetul 2(arătător)
în ureche și se vor face la
început
masaje de dispersie
asupra celor trei
oase(aceste
oase sunt temporalele,
zigomaticele
și
mandibula.
După o anumită perioadă se vor face masaje de
tonifiere,
în acest caz apăsăm puternic
degetul pe cele trei
oase.
Presiunea
va fi atât de puternică
încât când apăsați
în urechea
stângă
să simțiți că se mișcă
sincron oasele din urechea
dreaptă.
Dacă simțiți o durere
puternică
vă rog să încetați
cele două masaje în ureche.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d).
Procedee
cu foc.
În
acest caz vom încălzi
o cărămidă
pe aragaz și ne vom culca
pe o parte
și prin intermediul
2 sau 3 cârpe vom aplica cărămida pe ureche
și o vom
menține
ocolo un timp
mai îndelungat.
La început
o să vă fie greu
să suportați
căldura,
dar cu timpul vă obișnuiți.
Acest lucru se poate face și cu o
pungă de sare.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
c).
Procedee
prin yoga(asane
și pranayama). Aceste
procedee
se vor aplica
în cazul că avem,
multe obturații
ale principiului Vata, acumulate
în
urechea
internă(canalele
semicirculare),
sistemul
osos al
capului(mai
ales în oasele
temporale,
osul
occipital și
mandibulă).
Aici mai este
chakra
Lalana blocată peste o anumită limită,
mai sunt cele două
baloane ale Ajna chakra,
care fac ca capul
să balanseze în stânga și dreapta
și
altele. Eu vă recomand să
faceți
un tratament cu
infiltrații
pe partea din spate a gâtului,
la medicul
neurolog.
Și după aceia să efectuați
cunoscută asană statul pe un picior,
pe
care
am descris-o
la lecția a doua a
asane-lor.
În
acest sens să mai spunem ceva despre această asană. 7
Vrkasana(Postura
Struțului).
Această
postură este
folosită pentru purificarea
Lal
anei chakra și
a obturațiilor
principiului Vata din
canalele
semicirculare.
Care
au rol
în reechilibrarea corpului fizic
în momentul
când ne împiedicăm de un obiect fizic și
ne pierdem
echilibrul. Această
asană
o veți executa mărind timpul treptat până
ajungeți să stați
o jumătate de oră pe un picior.
Deci
în prima fază faceți infiltrații
la medicul neurolog,
în faza
a doua practicați pranayama
și
postura
struțului.
Iar dacă nici atunci
nu cedează,
vom
cere doctorului
neurolog un medicament cu acțiune mai ușoară,
dar
pe care să îl putem folosi(să nu fie dăunător stomacului) un
timp mai îndelungat. Vom
introduce
căldură
cu
ajutorul
cărămizi pe
oasele
temporale și
osul
occipital.
Yoghini
care au fost purificații prin
Postura
Struțului și
pranayama(Sitali sau respirația alternativă), în corpul lor nu
apar amețeli și vârtejuri. Iar când se împiedică de un
obiect pe stradă sau câmp, simt
numai o vibrație(zguduitură)
fără
aș pierde poziția de echilibru. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Concluzie
generală.
Cine iubește
pe Marii Zeii;
cine are merit
yoghin
din alte întrupări;
cine stăpânește
procedee-le yoghine la perfecție;
cine are corpul
subtil purificat;
cine o are pe Marea
Zeiță Kundalini ușoară
! Poate să reușească în a o ridica pe
Marea Zeiță din Muladhara
până în Sahasrara.
|