marți, 6 august 2019

Durerea în sisteme Yoghine și Religioase Indiene. Samkhya Karyka, Mare filozofie yoghină Indiană.

 

Mare Zeu Vasile, Vasile în starea de Beakunva.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva, Mami Parvati  și Zeul Ganesha copil. Marile Zeițe:  Mahalakshmi, Sarasvati și Durga.

 
Samkhya Karika, familiarizarea, yoghinilor cu această gândire yoghină Indiană.

Da despre Samkhya Karyka am mai scris și voi mai scrie. În această lecție voi căuta să arat ce este Durerea sau suferința în sistemele yoga sau religioase Indiene. O să spuneți că Abhinavagupta a zis că eliberarea se obține și fără să faci Yoga. Așa zice El că dacă primești o grație de la Tati Shiva mai superioară îți Realizezi Sinele. Alt mare yoghin Indian Dattatreya zice, că Yoga Regală cu cele opt ramuri, a domniei sale e cea mai Superioară. Da Eu am studiat aceste Yogi, dar am consideratnu sunt demne de Mine și le-am aruncat la coșul de gunoi al Yogi. Dumneavoastră le-ați luat de acolo și spunețiDattatreya e Zeu. Da El e Zeu în India, dar nu în Yoga Noastră și Zeificarea Yoghinilor Superiori. În Yoga Noastră Zeii vor fi numai Zeii care mă iubesc pe Mine. Eu v-am dat exact numele Zeilor care sunt valabili și fac munci în Yoga Noastră.
Acest sistem yoghin, a apărut în India în jurul anului 200 e.n și această carte a fost scrisă de Îsvarakrishna, totuși un comentariu mai clar a fost scris de Vacaspati Mishra(secolul al IX-lea e.n), intitulatClarul de lună al Principiilor Samkhya(Samkhya tattvakaumudi).
Eu vom considera în „Yoga Noastrăcă toate Principiile yoghine ale școlilor Samkhya sunt rod al munci școlilor yoghine care au funcționat în India în acea perioadă. Totuși Eu îl voi considera pe marele yoghin Kapila ca cel mai de seamă exponent al acestei școli. El a scris Samkhya-pravacana-sutra.
Școli yoghine sau filozofice care erau în India în acea perioadă spuneau ființa umană se găsește în suferință. Ca să concluzionez Durerea era și acun 1800 de ani principala cauză care a dus la a Marea Yogă Indiană. Principalele școli care propovăduiau Suferința erau: Samkhya, Budismul, Vedanta și altele. Toate aceste școli yoghine spuneau că există suferința și că această suferință nu poate fi eliminată decât prin cunoaștere.O dată cu cunoașterea se obține eliberarea yoghinului de suferință. Ce fel de cunoaștere trebuie obținută? Trebuie cunoscute Principiilor ultime(tattva) și relațiile care există între ele.
În acest caz eliberarea (Moksha) se obține prin „Cunoaștere,fără intervenția unei Zeități sau a lui Tati Shiva (Brahman), deci așa cum este conceput acest sistem este a omului rațional, care vrea cu ajutorul rațiuni să se elibereze. Cuvântul Samkhya înseamnă „număr”, „discriminare,” „enumerare”.
Și acum care este totuși diferența față de Yoga Noastră. 1. În cadrul Yogii Noastre, Zeii joacă Rolul Principal. Ei participă efectiv la purificarea corpului subtil. Zeii sunt cei care elimină cele 7 Blocaje ale corpului subtil. Acești Zei nu sunt 33 de milioane cum zic Indieni, acesta fiind o minciună Mare Indiană. Eu v-am zis că în Yoga Noastră avem următorii zeii. 1. Tati Shiva, 2. Mami Parvati, 3. Mami Kundalini, 4. Marii Zeii, 5. Zeii Medii și 6. Zeii Inferiori. Următorii Zeii Indieni nu fac parte din Zeii Yogi Noastre: Zeița Ganga, Zeul Hanuman, Zeii Avin(Zeii cu cap de cal); Și următorii Zeii Vedici: Slujitori Marut, Zeii, Kama, Yama și Usha.
Modificări De Zeii care au avut loc pe parcursul anului 2018 și 2019 în cadrul Yogii Noastre și Zeificări Yoghinilor Superiori: Marea Zeiță Parvati e pe locul 2, conduce și coordonează Sahasrara și devine Mama Mea. Pe locul trei e Marea Zeiță Kundalini. Relația Mea cu Mami Kundalini rămâne aceiași: Ea rămâne Gurul Meu, Ea rămâne Mama Mea, Ea mă Zeifică, etc. Zeul Kartikeya e trecut la Mare Zeu. Marea Zeiță Tara și Ea va primi loc de purificare în corpul subtil. Zeul Kubera este promovat ca Zeu Mediu. Iar Următorii Zeii vedici sunt promovați ca Zeii Inferiorii: Bhaga, Brihaspati, Daksha, Dyaus, Matarisvan, Parjanya, Pritivi și Savitri. Toată această modificare se operează de azi 05. August 1919. Într-o lecție viitoare vă voi da tabelul complet al Zeilor și Zeițelor din Yoga Noastră.


Purușa și Prakrti principii fundamentale ale Creației.

În acest sistem se confruntă două principii eterne opuse:1. Purusha(Spiritul) și 2.Prakrti(Natura), cele două principii au rang egal în manifestare. Purusha este un principiu inactiv, masculin, multiplu și posedă cunoașterea. Iar Prakrti este principiul feminin, este unică, lipsită de cunoaștere, capabilă de manifestă prin transformarea Ei.
Cât timp Natura nu-și dezvoltă potențele sale și rămâne nediferențiată, într-un echilibru static, similar cu cel al Spiritului (Purusha), dar separată de acesta, suferința nu este posibilă(klesha).
Drama și suferința încep prin unirea Spiritului cu Natura, unire care generează lumea sensibilă și ființele. Prin unirea spiritului cu Natura, aceasta din urmă încetează să mai fie statică. Prakrti este formată din cele trei gune, care sunt: sattva, rajas și tamas. În starea inițială aceste gune sunt în echilibru, această stare se numește „Natură Nemanifestată(avyakta sau mulaprakrti). Numai un mic dezechilibru între cele trei gune duce la apariția lumi manifestate și astfel Purusha este învelit în materie de Prakrti.

Cei patru frați Ivașca; Vasile, Aurel, Gheorghiță și Tudorel.

Moartea fratelui Gheorghiță. Și cei trei frații:  2. Vasile, 3 Mama, 4, Tudorel și 5. Aurel.


  

Cele trei Gune.

Manifestarea presupune intrarea in joc a virtuților pe care le au fiecare dintre cele trei tattve. Sattva guna este „calitatea aducătoare de lumină, limpezime, facilitare, inteligență, bunătate și fericire. Sattva guna este elementul de bază al acestei triade. În acest caz el predomină în Principiul Intelectului(buddhi și mahat tattva) și se regăsește în alcătuirea lumi paradisurilor.
Rajas guna are drept „calitate dinamismul fizic și psihic, generând contradicția și suferința, find dominantă în lumea umană.
Tamas guna are drept „calitateignoranța, inerția, confuzia și depresiunea psihică, se manifestă în partea inferioară a ființelor umane și lumea animală.
La noi în Yoga Noastră, Marea Zeiță Kundalini coboară din Sahasrara(unirea cu Tati Shiva) și începe manifestarea creației. Deci prima dată „Marea Zeiță Kundaliniîi desfășoară pe Mari Zei și Marile Zeițe și alte multe lucruri și fenomene. În acest caz ființele umane apar foarte în spate într-un plan foarte îndepărtat. Iar când se produce starea de Samadhi se unește pe rând Marea Zeiță Kundalini cu Mari Zei și după aceia cu Tati Shiva în acel moment nu mai există creație. Pentru oameni simpli care vor să învețe puțin, e bun și acest sistem, decât nimic.

Mare Zeu Vasile, Vasile în posturile Lotus și Diamant. Bagavan Vishnu și Zeița Sarasvati. Asane și Pranayama din Yoga Noastră.

Satul Josani, sat al copilăriei Marelui Zeu Vasile, Vasile.



Cele 25 de Principii sub formă tabelară.

1. Spiritul(Purusha)
2. Natura nemanifestată(Prakrti, pradhana, mulaprakrti)
3. Intelectul(buddhi), supranumit Cel Mare(mahat)
4. Eul(ahamkara)
Forțele acțiunii (karmindriya)
Forțele cunoașterii (jnanindriya)
Elementele simțurilor (tanmatra)
Elementele subtile(bhuta)
5. Mâinile(pani)
10. Văzul(cakshus)
16. Culoarea (rupa)
21. Focul(tejas)
6. Picioarele (pada)
11. Auzul(srotra)
17. Sunetul (sabda)
22. Spațiul eteric (akasa)
7. Organele de fonație(vik)
12.Olfacția (ghrana)
18. Mirosul (gandha)
23. Pământul (Prthivi)
8. Organele de excreție(payu)
13. Simțul gustativ (rasana)
19. Savoarea (rasa)
24. Apa(ap)
9. Organele sexuale(upastha)
14. Simțul tactil (tvac)
20. Tactul (sprasa)
25. Vântul(vayu)
------
15. Simțul intern (manas)
------
------

Lămuriri și descrierea pe scurt a acestor Principii.

Primul principiu care apare din Prakrti este Buddhi(intelectul) sau cum este numit Mahat(Cel Mare), Eu l-am amintit la învelișul de VIJNANAMAIA.
Al patrulea principiu care apare din Buddhi este AHAMKARA(Ego-ul). Din AHAMKARA iau naștere: A). Forțele de acțiune(KARMAINDRIYAS) în număr de 5. B). Forțele de cunoaștere(JNANAINDRIYAS) în număr de 6.
C). Elementele simțurilor(tanmatra) în număr de 5. Și elementele subtile (bhuta) în număr de 5 (care Eu le-am enumerat la chakre). Cele 5 Forțele de acțiune(KARMAINDRIYAS) pe care Eu le-am amintit la învelișul de PRANAMAYA KOSHA. Cele 5 Forțele de cunoaștere(JNANAINDRIYAS) Eu le-am amintit la învelișul de MANOMAYA KOSHA. la care se adaugă a șasea forță de cunoaștere simțul intern(Manas) În total avem 24+1=25.
Acest sistem Eu l-am dat, dar cu alte explicații și înțelesuri, cine vrea mai multe și nu e lămuritstudieze cartea. Tot ce am scris este în amintirea Marelui yoghin Kapila, ca din sferele înalte ale creațieiajute yoghini mai slabi, care vor practica Yoga Noastră. Am căutat să vă explic și acest sistem Samkhya-karika pe scurt pentru a vă familiariza cu el mai ales în privința multor denumiri noi. E adevărat că e un sistem simplist, dar pentru yoghini mai slabi e bun.

Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Bhadrasana și Tinerețe. Diferite elemente YIN și YANG.

Familia Marelui Zeu Vasile, Vasile. la cimitirul familiei în Josani.


Rezumat, clarificări și concluzii ale Mele la acest sistem.

Rezumat și clarificări ale mele despre sistemul Samkhya. Conform celor trei sisteme Filozofice Indiene Samkhya, Buddhismul, Vendanta, ele spun că în toată această viață omul suferă, deci viața nu este altceva decât o suferință continuă. Iar eliberarea din această suferință se poate face prin „Cunoaștere.” Această Cunoaștere este dobândită prin studiereaPrincipiilor ultime”(tattvas) și a relaților care există între ele, fără a se recurge la ajutorul vreunei intervenții de ordin divin. Sistemul Samkhya spune că la originea lumi și a suferinței stau două mari realități eterne și opuse: Spiritul(Purușa) și Natura(Prakrti). În acest caz Purușa și Prakrti au aceiași rang și esență în manifestare. Purușa, Principiul masculin, este multiplu, capabil de cunoaștere și inactiv. Prakrti, Principiu feminin, este unică, lipsită de cunoaștere, capabilă de manifestare prin transformarea Ei. Dacă Prakrti nu-și dezvoltă potențele sale și rămâne nediferențiată, într-un echilibru static, similar cu cea a Spiritului. Dar separată de acesta, suferința nu e posibilă. Drama și suferința încep prin unirea lui Purușa cu Natura, unire care generează lumea sensibilă și ființele. Starea naturi nemanifestate de echilibru se cheamă „Avyakta” sau „Natură Primordială”(mulaprakrti) sau Cel Prestabilit(Pradhana). Se știe că Natura este formată din trei mari Gune (calități), sattva, rajas și tamas.
Concluzii. Concluzie clară în aceste sisteme filozofice Indiene, nu avem Jivatman. Nu avem Superiorul și Inferiorul, totul e Purușa. Eu nu am ce să dau o replică acestui sistem e prea copilăros și de mult depășit. Acum 2000 de ani acest sistem filozofic își trăia gloria Sa, dar azi e depășit și perimat. Dar acum acest sistem se aplică în religii. După câte vedeți Purusha e multiplu. După cum vedeți aici nu avem separație între Paramatman și Jivatman, totul e Purușa. Iar suferința este unirea lui Purușa cu Natura. Dacă în „Natura Nemanifestată” se produce un dezechilibru între cele trei gune ale sale se generează creația. Suferința apare numai la Purușa, pentru că El e capabil de cunoaștere, iar Natura habar nu areEa generează suferință e lipsită de cunoaștere. În acest sistem sunt numai două principii fundamentale care sunt eterne și opuse: Spiritul(Purușa) și Natura(Prakrti). În acest caz nu mai avem Jivatman, Paramatman și Tati Shiva, Mami Parvati, Mami Kundalini(Dumnezeu în religii). Nu mai am ce zice de aceste sisteme filozofice sunt prea simple, iar Eu îmi pierd timpul cu ele. Dar v-am spus că cele 24 de tattve ale sale le vom folosi în Zeificarea Yoghinilor Superiori.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marea Zeiță Mahalakshmi.

Unchiul Preot Dimitrie Gherlan în mijlocul credincioșilor din satul Josani.