luni, 4 martie 2019

Vasile Ivașca. Inițierea Discipolului (Diksha shishya). Marii Inițiați, Ramakrishna și Abhinavagupta.

 

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva și Mami Parvati.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva, Bagavan Vishnu, Marele Zeu Ganesha. Și Marile Zeițe Mahalakshmi și Sarasvati.

Prima Parte. În această lecție am căutat să arat ce este inițierea în yoga, cum se face ea, unde se face, cine o face, ce se primește în cadrul inițieri. Și mai mult am dat două exemple cu mari Inițiați Indieni. Despre Mine ce să spun nu am fost inițiat după modelul Indian. Așa v-am spus că la 7 ani făceam yoga așa cu o practic și azi.

Ce este Inițierea? Inițierea reprezintă elementul de început în practicile religioase, iar în practicile yoga este cheia de boltă în reușita de a fi un eliberat în viață sau un mare yoghin. De aceia fiecare Guru are propriul program de inițiere. Această lecție față de lecția trecută este modificată complet. Referitor la cele două lecții despre Guru și discipolul, am arătat viața celor mai Marii Iluminați ai omeniri: Buddha, Hristos, Mahomed, Tilopa, Naropa, Marpa, Milarepa și Marea răscoală a lui Spartacus. Deci partea Indiană, Musulmană și Creștină. Ce vreau să subliniez acești Mari Iluminați ai omeniri nu au venit pe lume de capul lor. 1. În acest sens Eu v-am spusTati Shiva elaborează un „Program subtil.” 2. Marea Zeiță Kundalini execută acest „Program subtil.” 3. Mari Zeii examinează acest „Program subtil.
Scurt istoric privind inițierile. În India Inițierea se face la casa Gurului, într-un loc sacru, un loc sfânt, cum ar fi un templu. Templul reprezintă în acest caz, învelișul de Pranayama cu cei 7 centri de forță. Adică Templul e locul unde în corpul dumneavoastră stau și locuiesc Zeii. Mormântul unui Înțelept sau Sfânt, o peșteră, malul unui Râu Sacru etc. De ce se face în aceste locuri, pentru că ele au vibrația lui Prana Shakti și vibrația în aceste locuri este foarte Pură și Curată. Așa cum v-am mai spus, nu e permis să se facă yoga lângă locuri care emit fum, gaze, lângă oameni foarte negativi(bețivi, curvari, criminali etc), vibrații electro-magnetice foarte puternice și alte surse care perturbă sistemul ecologic din zonă. Nu este permisă Inițierea în Biserici sau Temple situate la intersecții de străzi sau cu multă circulație.
Obligațiile discipolului. Astfel înainte cu săptămână sau cu o zi, discipolul este obligatțină post, să se abțină de la activități sexuale. El mai trebuie să execute și anumite ritualuri pregătitoare cum ar băia rituală(apă+ mirodenii cu diferite esențe parfumate), sau prosternarea la picioarele lui Tati Shiva(Brahman).
Inițierea. Și astfel în funcție de „Ritualul Gurului,” Inițiatul primește de la Guru, trezirea Mari Zeiță Kundalini din Muladhara chakra. În acest caz Inițiatul mai primește și o „Mantră de inițiere,cu care yoghinul prin repetare(Japa), să o trezească și să o ascensioneze pe Marea Zeiță Kundalini din Muladhara chakra, pe canalul Sushumna nadi. În cazul când yoghinul locuiește la ashramul Gurului și dacă are un comportament corect față de guru timp de 12 ani, el poate primi de la Guru starea de Samadhi. Mai sunt și alte tipuri de yoga Indiene care nu au ca obiectiv Ridicarea Mari Zeițe Kundalini. La Sahaja Yoga obiectivul principal e „Realizarea Sinelui.La alte Yogi e unirea cu diferite poze de Marii Zeii sau Sfinți. Sunt multe stări și tipuri de Eliberarea în India și în funcție de aceste stări avem și Procedeele de Eliberare.



În acest sens vom relata despre obținerea stări de Samadhi de către marele yoghin Indian Ramakrishna.

Voi vorbi de Yoghinul Ramakrishna care cu eforturi proprii a reușit să o ridice pe Marea Zeiță Kundalini până în Sahasrara.
Ramakrishna s-a născut în anul 1836 în India. Astfel în anul 1861 Ramakrishna a întâlnit-o femeie Guru pe nume Bhairavi Brahmani, care a devenit Guru lui Ramakrishna. Bhairavi Brahmani era un Guru a căi tantrice. Totuși în timpul petrecut cu Guru, Ramakrishna nu a putut s-o ridice pe Mare Zeiță Kundalini, numai până în Vishuddha chakra, aici apărea Marea Zeiță Maha-Kali care-i bloca ascensiunea și astfel efortul lui era zadarnic. Timp de trei ani Ramakrishna a efectuat o serie de metode, pentru purificarea centrilor de forță din învelișul de Pranayama, totuși nu a putut-o ridica pe Marea Zeiță Kundalini.
Guru Totapuri. În acest timp în orașul unde locuia Ramakrishna a venit un mare yoghin rătăcitor, pe nume Totapuri, despre care se spune că era slab, dur și sec ca o piatră, acesta a devenit cel de al doilea Guru, a tânărului Ramakrishna. Ce se întâmplase cu yoghinul Ramakrishna, de fiecare dată când intra în meditație în Ajna chakra apărea Marea Zeiță Kali în fața domniei Sale, ca o realitate vie și care nu putea fi îndepărtată. Astfel Totapuri a constatat că Ramakrishna nu se poate detașa complet de obiectele și fenomenele lumi materiale(era încă prizonierul atașamentelor materiale). Și astfel Totapuri îl învață conceptele celei mai înalte și mai abstracte forme de yoga și anume Yoga din Vedanta, care arată că totul e Maya (iluzie), efemeritate, inexistență și cel care rămâne după îndepărtarea Mayei este Paramatman. Aceasta este doctrina Vedanta.
Eu am introdus o altă doctrină, în acest sens vezi lecția cu Ecranele de Protecție. După mari eforturi yoghine Ramakrishna nu a putut să o îndepărteze pe Marea Zeiță Kali. Și el s-a adresat lui Totapuri spunând: Mi-e imposibil! Nu ajung să mă ridic la starea de eliminare a lumi materiale, pentru a vedea numai pe Paramatman. Totapuri a luat un ciob de sticlă și la înfipt în zona dintre sprâncene(Ajna chakra) a lui Ramakrishna. În continuare spunându-i să se concentreze pe acest punct și astfel El a reușit să îndepărteze(să distrugă forma Ei) pe Marea Zeiță Kali și în final a reușit să intre în starea de Samadhi. În acest sens Ramakrishna a stat trei zile în Samadhi, obținând starea de Nirvikalpa Samadhi(Samadhi fără kalpe). Ce spun Eu că Ramakrishna nu a practicat Tratak. Adică nu și-a menținut privirea la un cui sau vârf ascuțit, până să-i apară lacrimi în ochi.

Anahat chakra și simbolurile sale.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva și Zeii Medii.



Marele yoghin Kashmirian Abhinavagupta

Vom expune în continuare, practica și învățăturile lui Abhinavagupta cel mai mare Maestru a Shivaismului Kashmirian, fiind considerat de discipoli să-i o încarnare a lui Tati Shiva(Brahman) s-a născut în jurul anilor 950-960 (e.n). Opera fundamentală a domniei Sale este „Tantraloka. Subiectele discutate în această lucrare sunt:1) Cauza înlănțuirii, 2) Căile Eliberării, 3) Cunoașterea ca opusul ignoranței, 4) Conceptul de Moksha, 5) Realitatea ultimă a lumi obiective, 6) Manifestarea universului, 7) Bimba-pratibimba Vada, 8) Ritualurile Shivaite, 9) Note biografice. Potrivit concepției domniei sale Jivatman nu este decât o reflexie a lui Tati Shiva, fără să fie niciodată în afara Lui. Vreau să fim bine înțeleși noi nu vom folosi niciodată termenul „Suflet individual sau Suflet Suprem, acest termen e specific Religiilor. Și oricât ați vrea să explicați unui om Religios termeni care îi vom folosi în „Yoga Noastră”, nu va înțelege nimic, mai rău vă veți enerva.
E ca și cum un Profesor de la Sorbona ar merge în fața câinilor și le-ar ține prelegeri, când se termină expunerea, toți câinii vor lătra pentru că nu au înțeles nimic. Dacă le aducem pachete de carne se vor repezi la ele și le vor mânca. Așa și cu dumneavoastră dacă veți încerca să expuneți unui Om Religios ceva despre „Yoga Noastră”, el va înțelege ce au înțeles câinii de la „Profesor de la Sorbona, nu vă pierdeți timpul cu prelegeri în fața Omului Religios.
Abhinavagupta aratătermenul de „Moksha” nu înseamnăEliberareci mai de grabă relevarea esenței noastre reale(svarupaprathana), conștiința de sine, care este chiar realizarea lui Paramashiva(mai clar spus Realizarea Sinelui). Eu nu am folosit termenul de Moksha. Dar am încercat să-l echivalez cu termenul de Samadhi(obținut cu Dharana, Dhyana), dar nu corespunde. În acest caz eliberați prin Moksha, vor merge într-un Paradis care corespunde nivelului lor de purificare. Reținem Moksha este un nivel de Eliberareinferior stări de Samadhi. Marele yoghin Abhinavagupta spune că Shiva acordă binecuvântarea Sa plină de compasiune, relevându-se în întregime, fără a ține cont, nici de meritele, nici de karma vreunei ființe. Am reprodus ce a spus Abhinavagupta. Eu nu sunt de acord cu cele afirmate și în „Yoga Noastrăvom spuneTati Shiva acordă Grația Sa în funcție de meritele yoghine(în acest sens am introdus termenul de „Merit Yoghin”) și de karma yoghinului. Aceste greșeli ale lui Abhinavagupta se datorează faptului că domnia Sa a venit în manifestare cu o anumită puritate și nu a trebuit ca mine să facă 5 întrupări yoga. În acest sens Abhinavagupta a practicat Tantra, deci el a făcut mult sex, deci avea puternici dorințe umane.

Vishuddha chakra și simbolurile sale.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva și Marea Zeiță Parvati cu Ganesha copil, Marile Zeițe, Mahalakshmi, Sarasvati și Durga.




Pentru că Marele yoghin Abhinavagupta a venit în manifestare cu o anumită puritate a dat câteva căi pentru realizarea lui Shiva. Care se caracterizează prin grația divină primită de yoghin și mărimea intensități harului divin primit.

1. Anupaya în această cale nefiind cerut nici un procedeu yoghin de realizare, intensitatea grației lui Shiva este atât de mare încât relevarea Sinelui este instantanee și completă.
2. Shambhavopaya, calea transcendentă a lui Shiva, grația nu mai este atât de intensă, în acest caz Jivatman este înălțat către Shiva de aspirația sa arzătoare (udyama) și de o devoțiune sinceră(Bhakti). În acest caz activitățile sale mentale sunt îndreptate spre interior, căutând cu tot dinadinsul realizarea Sinelui. În acest caz un Guru este totuși necesar, grația și Inițierea apar din interior, fără cel mai mic efort. Ca trăsătură definitorie a acestor două căi este purificarea minți prin îndepărtarea oricărui gând.
3. Shaktopaya, calea energiei, pune accentul pe cunoaștere. Fiind tot odată, calea renunțări totale la lume, a meditației și concentrări continue. În acest sens această cale presupune un efort deosebit, fizic și mental. Grația acordată de Shiva celui ce este pe această cale are o intensitate medie, fiind necesar un Guru care să-o transmită discipolului. Totuși în acest tip de grație a yoghinului unele purificări i-se fac în mod spontan și natural. Dar identificarea lui Jivatman cu Paramatman se face după moarte.
4. Anavopaya este calea inferioară a ființelor obișnuite, numite „Anu.Anu însemnând „Atom ca făcând parte din „Chit(sau cum se spune în Religii „Atom spiritual”). În acest sens Grația acordată are o intensitate mică, căci ea vine în corpul subtil unui om plin de dorințe și plăceri lumești, fiind incapabil de a se detașa de ele. Dar în străfundurile sale (învelișurile corpului subtil) el vrea să se elibereze, acesta fenomen de identificarea dintre Jivatman și Paramatman nu se va întâmpla numai după multe întrupări și după ce elimină toate dorințele și plăceri lumești(cum am zis noi după ce suprimă „Legăturile cu lumea exterioară). În acest caz grația este foarte mică și yoghinul trebuie să practice toate procedeele yoghine, sub directa îndrumare a unui Guru ales de el. Dacă vreți să fiți în temă cu lucrarea lui Abhinavagupta vă rog să o studiați. Puteți să-i studiați opera religioasă, puteți să-i practicați yoga, Eu nu mă opun. Dar Eu îmi spun părerea în mod clar și răspicat.
Vom continua să ne lămurim ce înseamnă bhavana,care tradus ar înseamnă eficiență yoghină care se re-găsește în corpul subtil în urma practicilor yoghine. Pentru a înțelege ce înseamnă „bhavana, voi lămuri ce înseamnă „Eficiență economică.Care este raportul dintre rezultatele obținute dintr-o activitate economică și totalul cheltuielilor pe care le implică activitatea respectivă. Dacă noi avem un Guru, bhavana(eficiență yoghină) trebuie să fie mare sau dacă sunt multe blocaje în corpul subtil să fie mică sau aproape zero. Dacă noi nu avem un Guru bhavana(eficiență yoghină) va fi foarte mică sau zero. S-ar putea ca toată viațapracticăm yoga și să nu simțim nici o mișcare în corpul subtil.
Concluzia mea pentru Yoga noastră. Toate aceste 4 metode și clasificări ale lui Abhinavagupta sună frumos, dar în timp ele nu au dat rezultate. Și tot așteptând ca grația lui Shiva să cadă asupra lor și să le purifice în mod automat corpurile, yoghini din Kashmir s-au umplut de blocaje și negativități. Și musulmani au invadat Kashmir-ul și azi ei stăpânesc acest ținut al Indiei. Deci Marea Yogă a Shivaismului din Kashmir a cam dispărut. Totuși să nu cădem în greșelile yoghinilor din Kashmir; În cazul Yogi Noastre Eu vă recomand să vă faceți o karmă bună și în plus ne vom face și un „Merit Yoghin. Ce înseamnă acest lucru că în întruparea viitoare veți putea practica yoga foarte ușor, totul vine de la sine. Cea care pornește yoga în dumneavoastră este Marea Zeiță Kundalini). În acest caz spunem că bhavana se transmite intre cele două întrupări, deci o muncă într-o întrupare va da roade în altă întrupare.


PRANAVA OM și Simbolurile sale.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marele Zeu Ganesha.


Să mai lămuresc ceva, ce a spus de fapt Marele Maestru a Shivaismului Kashmirian, Abhinavagupta.

Să spun câteva cuvinte despre Tati Shiva cum este el văzut în Shivaismul Cashmirian și în întreaga Indie. Este Zeul Suprem și are diferite nume; 1. Mahadeva=Marele Zeu; 2. Parameshvara= Stăpânul Suprem; 3. Shankara= Cel care aduce pacea; 4. Shambhu= Cel care împarte norocul, cel binevoitor, 5. Bhairava= Cel teribil. Shiva este Zeul care unește toate contrariile. El este Marele creator și distrugător, marele ascet și yoghin și simultan iubit divin ce este strâns unit cu energia Sa(Shakti), energie ce este identificată cu Zeițele Parvati sau Uma. El este cel mai de neatins, Transcendentul(numit anuttara în Trika), fiind simultan cel ce pătrunde prin ființa Sa întreg Cosmos, Imanentul (vishvamaya). El este neclintit sub forma unui yoghin pe vârfurile Himalayei, sau dansează într-un ritm frenetic dansul cosmic, care ține toate lucrurile într-o mișcare ritmică.
Paramarthasara. Cuvântul „Paramartha” are următorul înțeles: „Parama” înseamnă suprem, „artha” înseamnă și „Suprema Realitate” și „Suprema Valoare.” În gândirea Indiană, Suprema Realitate este și valoarea supremă a oricărui om. Și se consideră că înțelesul și scopul vieții omului este acela de a realiza Suprema Realitate. „Sara” înseamnă „esență,” așa că putem traduceParamarthasara” ca Esența supremă a lui „Tati Shiva”(Brahman).
Voi începe numai de la punctul 4. Tati Shiva a creat cele 4 sfere(anda) ale lui, Shakti, Maya, Prakriti și Prthivi. O anda este o sferă de rezonanțe, care conține în ea o serie de elemente fenomenale și este ca un înveliș care acoperă și ascunde natura divină a Absolutului. Cele 4 sfere sunt: I. Shakti. Este puterea divină a lui Shiva, ce se proiectează în exterior și care acoperă Absolutul cu creația pură. Manifestând diversitate în unitate, Ea ascunde caracterul absolut de bază și unitate perfectă a lui Tati Shiva și conține în Ea cele 4 tattve pure. Care sunt. 1. Shakti, 2. Sada-Shiva, 3. Ishvara, 4. Shuddha-vidya. II. Sfera lui Maya ocultează puritatea naturală și puterea divină a Absolutului, îl acoperă cu cele cinci învelișuri(kosha). Și prezintă Absolutul ca o ființă limitată numită Purusha(Jivatman). Ea conține 7 tattve: 1. Maya, 2. Kală, 3. Vidya, 4. Raga, 5. Kăla, 6. Niyati, 7. Purusha. III. Sfera lui Prakrti îl acoperă pe Purusha cu toate elementele psihice, simțuri, organe, elementele obiective subtile numite tanmatras, trei gune și patru elemente grosiere-până la apă. Deci în total conține cele 23 de tattvas-- de la Prakrti până la Apas. IV. Sfera lui Prthivi, este sfera care acoperă Absolutul cu existență solidă grosieră. Conține doar Prithivi tattva și constă în întregime din existență solidă din univers. V. Shiva tattva este dincolo de aceste patru sfere. Sfere I+II+III+IV conțin 35 de tattve și acoperă Conștiința Absolută pură, divină și omnipotentă cu creația fină, subtilă, grosieră și solidă.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Bagavan Vishnu.

Maya așa cu e închipuită în mințile Indienilor. În Yoga Noastră nu există Maya, În Yoga Noastră avem numai Creația lui Tati Shiva, Mami Kundalini și Marilor Zeii.

  

Supremul Shiva și creația Sa.

Supremul Shiva creează acest Univers, ca într-un joc, în procesul manifestării Divinității Sale. El le creează din propriul Său Sine sub forma reflexiilor și își acoperă Sinele Său real cu ele. În Shivaism, procesul manifestări este explicat de abhasavada, sau teoria manifestării. Ce spune această teorie? Rădăcina cuvântului Abhasa este bha, care semnifică a străluci. Fie că percepem un obiect fie că doar îl cunoaștem, în amândouă situațiile obiectul există prin manifestarea numită Abhasa(deci prin strălucire). Deci în acest caz universul întreg este o reflexie a lui Paramashiva care este Sat-Chit-Ananda. Principiul bimba-pratibimba(obiect și reflexia sa) este la fel de adevărată pentru Shiva, ca și pentru ființele umane. Bimba-pratibimba este unul din cele mai frumoase principii ale Shivaismului. Obiectul și reflexia sa sunt identice. Shiva se află în lume și lumea se află în Shiva. Vikalp-ele reprezintă diferențe născute din gândire și imaginație (gânduri și fantasme). Toate modurile diverse de înțelegere și percepere ale principiilor fundamentale ale manifestări(tattva-ele), de la Shiva până la pământ, sunt vikalpa-e. Fără dualitate, vikalpa nu ar exista, pentru că dualitatea este locul de naștere a vikalpa-elor. Dacă nu există nici un gând în mental nostru, această stare se numește Nirvikalpa(starea fără gânduri).
Concluzia mea la acest Shivaism din Kashmir. Vreau să vă spun că această teorie a celor 4 sfere, abhasavada, a lui Bimba-pratibimba, a obiectul și reflexia sa sunt identice, sau că obiectul se află în Shiva și reflexia Sa în univers, a vikalpa-elor care reprezintă diferențe născute din gândire și imaginație ; le consider depășite ; nu au o cunoaștere superioară a funcționări corpului subtil etc. Deci le arunc la coșul de gunoi, nu ne trebuiesc în Yoga Noastră.
Să vă dau exemplul meu clasic. Sunt elev clasa I și a II și primesc dictare la limba română. Și profesorul dictează prima frază; Eu reușescscriu numai prima parte a frazei; Profesorul dictează a doua frază; Eu mă chinuiscriu numai parte a doua a primei frazei; Profesorul dictează a treia frază; Eu am uitat de a doua frază și începscriu a treia frază. Vine profesorul de muzică și îmi spune să cânt, casc Eu gura și profesorul îmi spune stai josești un mare afon(nu ai auz muzical). Mă duc Eu la doctor și îi spun necazu meu, iar domnul doctor îmi spunenu poate trata aceste două afecțiuni ale mele. La 15 ani eram elev la școala profesională de Vagoane și particip la cros să primesc notă la sport. Și stupoare vine colegul meu Bumba Teodor și spune tareDe ce dai tu din cap când fugi.” În anul 1990 Marea Zeiță Kundalini se trezește puternic în mine și urcă pe cele 360 de mii de canale subtile(fără Sushumna nadi) și surpriză am următoarele defecte; 1. Pumnalul la urechea stângă înfipt până în mijlocul capului; 2. Blocajul Bulbului Kanda în mod îngrozitor, Eu nu l-am putut debloca cu foc ci Mami Kundalini l-a deblocat prin presiuni formidabile; 3. Am la degetele groase de la picioare două Baloane Rotunde, care fac ca atunci când pășesclovesc puternic cu tocul în trotuar; 4. Am Anahata chakra puternic blocată; 5. Am Lalana chakra formidabil blocată; 6. Am avut pe Ajna chakra Discul de Gheață, dar care acum când scriu în 03. 03. 2019 a dispărut complet de acolo; 7. Am avut blocate în Ajna chakra cele Două Baloane. Da ele sunt mult mai multe, ca dureri formidabile, teroare de nesuportat, pierderea conștiinței, intrarea în comă și ultima e Moartea cu cele 10 simptome ale sale.
Aceste blocaje și negativități sunt Maya(iluzii)? Toate aceste blocaje și negativități sunt Abhasa a lui Tati Shiva în corpul meu? Sunt bimba-pratibimba(obiect și reflexia sa) în corpul meu? Toate aceste Abhase sunt minciuni ale lui Abhinavagupta și nimic mai mult. Adică el nu are o cunoaștere superioară a funcționări corpului subtil. El nu are o cunoaștere practică de pornire a chakre-lor, a corpului subtil, etc. El nu are o viteză a Pranei de 3 până de 5 ori mai mare ca la ființele umane. Și în final el nu are deschis Yoni din Muladhara și nu știe ce e presiunea și teroarea Curenților Mari Zeițe Kundalini. Da în fond și la urma, urmei e o gândire yoghină a lui Abhinavagupta.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Bagavan Brahma.

Ajna chakra și simbolurile sale.