duminică, 10 martie 2013

Vasile Ivașca,Mantra Yoga,Japa Yoga, Likhita Japa. PARTEA A DOUA.

Zeul Krishna pe câmpul de luptă de la Kurukshetra, dăruind devotului său Arjuna cunoașterea lui Bhagavat Gîta.


Bagavan Vishnu(Tati Vishnu) ținând în mână  Buzduganul puteri, scoica sacră și discul ca semn al puteri Sale.

Zeul Krishna cântând la flautul său fermecat, împreună cu consoarte Sa feminină Radha.

Marea Zeiță Mahalakshmi(Mami Lakshmi), Zeița bogăției, frumuseți și cunoașteri. 


Vom continua în această lecție cu Mantra Yoga, știu că vă este greu, dar încetul cu încetul vă veți obișnui și cu yoga. Nu vreau să credeți că am ceva cu Swami Shivananda, domnia Sa a fost un mare yoghin al Indiei moderne. Și dacă ne referim la numărul de cărți scrise de domnia Sa, la valoare practicilor și științei yoghine cuprinsă în ele Swami Shivananda este cel mai mare Yoghin al Indiei moderne. Așa o mică dispută apare datorită faptului că domnia Sa tratează în cărțile Sale mai mult despre eliberare(Moksha), iar eu mai mult despre Marea Zeiță Kundalini și de aici devine inevitabil disputa. În continuare vă voi da câteva mantre să aveți de unde să alegeți și să știți și înțelesul lor. În limba sanskrită, pronunția unei consoane are loc prin adăugarea literei „a”după consoana respectivă. Toate aceste Mantre se termină în anusvara„M”.
Tabel cu Mantre:
1 AUM(OM)
Este constituită din trei litere: A,U,M. Aceste trei litere semnifică cele trei stări ale conștiinței, cele trei perioade ale timpului, întreagă existență. „A”este starea de veghe(virat și vishwa), „U” reprezintă starea de vis(hiranyagarbha și taijasa),iar„M” reprezintă starea de somn profund fără vise(ishvara și prajna). Puteți studia Mantra din textul lui Mandukyopanishad, dar adevăratul înțeles al Mantrei apare numai după ce auziți cele 10 note ale Mantrei în Anahat chakra.

2 HAUM
În această mantra, Ha este Shiva, iar Au este SadaShiva(Tati Shiva în Vishuddha chakra).Prin această Mantră noi îl adorăm pe Tati Shiva. Nada și Bindu semnifică pe acela care alungă suferința.

3 DUM
Aceasta este mantra Mari Zeițe Durga. Da înseamnă Zeița Durga. U înseamnă a proteja. Nada înseamnă„jnana”(cunoaștere) universală. Bindu semnifică acțiunea în sine(adorare și rugăciune).

4 KRIM
Aceasta este mantra Mari Zeițe Kali. Ka reprezintă zeița Kali. Ra este Brahman(Absolutul), iar„I”este Mahamaya(Iluzia Universală sau cum spunem noi înlănțuirea în creație). Nada este vibrația(Mama) universală, iar Bindu, este cel care alungă suferința.

5 HRIM

Aceasta este mantra Mari Zeițe Bhuvaneshvari(Mahamaya). Ha însemnând Shiva. Ra este Mami Kundalini în formă nemanifestată (Natura în formă cauzală), iar„I”este Mahamaya(Iluzia Universală sau cum spunem noi înlănțuirea în creație). Nada este vibrația(Mama) universală, iar Bindu, este cel care alungă suferința.


6 SHRIM
Aceasta este mantra Mari Zeițe Mahalakshmi sau cum i-se spune Kamalatmika. Sha este Mahalakshmi(Marea Zeiță, consoartă a lui Bagavan Vishnu, Zeiță a armoniei,frumuseții și prosperității). Ra înseamnă bogăție,prosperitate. „I” mai înseamnă satisfacție sau bucurie.„Nada” mai înseamnă Tati Shiva(Brahman) în manifestare sub aspectul de Ishvara(ca formă de Mare Zeu). Iar Bindu, este cel care alungă suferința.

7 AIM
Aceasta este mantra(bija-mantra) Mari Zeițe Sarasvati. Ai înseamnă Saraswati. Iar Bindu, este cel care alungă suferința.

8 KLIM
Aceasta este Bija Mari Zeițe Kamini(Devi Tripura), care se găsește în triunghiul din Muladhara. Ka reprezintă chiar forma Zeiței, iar „La”înseamnă Zeul Indra(Stăpânul Zeilor Inferiorii).„I” mai semnifică
mulțumire sau satisfacție. Nada și Bindu poate să însemne fericire sau întristare(adică dorințe), implicând ființa în manifestare. 

9 HUM

Această puternică mantră o vom folosi pentru a o ridica pe Marea Zeiță Kundalini pe canalul Sushumna. Ha este Tati Shiva, iar„U” este Bhairava(care înseamnă înfricoșătorul cel care distruge lumea). Nada este Supremul, iar Bindu, este cel care alungă suferința. Această bija-mantra, întretăiată mai este numită și Bija lui Varuna(Zeul apelor primordiale)



10 GAM
Aceasta este mantra(bija-mantra) Marelui Zeu Ganesha(fiul lui Tati Shiva, simbolul și sponsorul„Yogăi Noastre”). Ga, înseamnă Ganesha. Bindu(litera M)este cel care înlătură suferința.

11 GLAUM
Aceasta este tot o mantra a Marelui Zeu Ganesha(fiul lui Tati Shiva, simbolul și sponsorul„Yogăi Noastre”). Ga, înseamnă Ganesha. La înseamnă„cea ce cuprinde”. Au, înseamnă strălucire sau sclipire. Bindu(litera M)este cel care înlătură suferința.

12

KSHRAUM


Aceasta este Bija lui Narasimha. Ksha este Narasimha(a patrulea avatar a lui Bagavan Vishnu). Ra este Brahman(Absolutul). Au înseamnă, aici cel cu dinții orientați spre în sus. Iar Bindu, este cel care alungă tristețea și suferința.

13

SRI-VIDYA MANTRA


Sri-Vidya este mantra mari Zeițe Tripura-Sundari, ea mai este numită
și Panchadasi sau Panchadasakshari pentru că e formată din 15 litere. Forma sa lungă conține 16 litere și se numește Shodashi sau shodashakshari. Devotul trebuie să primească inițierea în această mantra direct de la gurul său și nu trebuieo citească sau să practice japa cu această mantra fără să fie în prealabil„Inițiat”.

MantraSRI-VIDYA MANTRAeste o mantră foarte puternică, iar atunci când nu este repetată corect, îi poate aduce prejudicii aspirantului. Yoghinul trebuie să primească„Inițierea în această mantră de la un Guru care el însuși a obținut siddhi- mantra(adică nivelul desăvârșit în această mantra). Pentru a repeta această mantră aspiranții trebuie să facă un proces de purificare cu mantr-ele elementelor subtile (OM,HAM,YAM,RAM,VAM,LAM). Deci ca să fim mai expliciți,în funcție de chakra blocată,noi vom face japa cu bija-mantra acelei chakre pentru a o debloca.
Ajapa-Japa(Ajapa înseamnă Japa fără a-ți mișca buzele). Această tehnică se leagă în mod direct de procesul respirației(inspirație expirație). Astfel făcând dharana(concentrarea pe procesul respirației), în timpul inspirației se pronunță sunetul „Ha”, iar pe timpul expirației se aude „sah”, iar la intersecția din centrul corpului se adaugă sunetul„M”, astfel obținându-se formula„Hamsah”. Această puternică mantră se produce în orce viețuitoare. Și se repetă de 21600 ori în 24 de ore, ființa umană fiind inconștientă de această mantră(vibrație). În limba sanskrită „visarga” este reprezentată prin două puncte suprapuse: h (visarga)”. Un punct este dvadasanta(situat la 12 grosimi de deget față de vârful nasului), unde mișcarea pranei sfârșește. In acest punct dvadasanta marea Zeiță Paradevi vibrează neîncetat și se produce sunetul „Sah”. Iar cel de al doilea punct este Hrdaya(inima)unde se produce sunetul„Ha”. Contemplând cei doi poli(puncte) aspirantul dobândește natura lui Tati Shiva(în formă de Bhairava). În această mantră „Sah” îl reprezintă pe Tati Shiva, iar„ha” o reprezintă pe Mami Kundalini, „M” îl reprezintă pe Nara(Jiva sau ființă vie). Dacă ne vom concentra cu putere asupra procesului respirației, vom auzi sunetul„So” atunci când inspirăm și sunetul „Ham” atunci când expirăm. Deci vom auzi mantra„Soham”(care înseamnă „Eu sunt El”). Mantra Soham este forma inversată alui Hamsah. Despre mine, Eu am contemplat această mantră, am făcut purificarea prin manasika japa cu ea, după aceia am abandonat-o. În prezent în procesul purificări, în cadrul Zeificări mele am obținut puterea ca orce mantră să vibreze în conținu. Eu având puterea s-o schimb când vreau, referitor la mantra Hamsah sau forma inversată Soham, le -am inclus într-un lung șir de mantre care se repetă în mod continuu în corpul meu.
Zeitate aleasă spre adorare Ishta-Devata. Starea de Samadhi. Likhita japa plus Manasika japa, cea mai bună metodă(formă) de ați exprima iubirea (bhakti) față de Zeitatea aleasă spre adorare. Așa cum am arătat toate aceste„Eliberări”, care sunt: Samadhi,Moksha,Nirvana,Turya(starea a patra), eliberarea în Chidakasha(eliberarea în Eterul conștiinței) sau în cadrul religiei lui„Isus Cristos” Mântuirea în raiul domniei Sale. Astfel starea de Samadhi poate fi Samprajnata(cu formă) și Asamprajnata(fără formă). Samprajnata Samadhi are patru forme: 1 Savitarka Samadhi, este o formă de Samadhi la care se poate ajunge prin meditație continuă asupra unui obiect, ființe sau fenomen în mod repetat. În acest fel se poate medita asupra Zeități alese spre adorare(ISTHA-Devata) sau asupra diferitelor simboluri yoghine cum ar fi simbolurile Marilor Zeii. La acest nivel de purificare, mintea caută să se miște între trei lucruri și anume: cuvântul, cunoașterea și percepția simțurilor. În acest mod cunoașterea noastră despre obiectul asupra căruia medităm este realizată prin amestecarea acestora, prin conștientizarea alternativă a numelui, formei și înțelesul obiectului respectiv. 2. Nirvitarka Samadhi,
este o formă de Samadhi în care se ajunge prin faptul de a medita fără amestecarea celor trei aspecte ale unui obiect și anume: numele ,forma și înțelesul. În acestă stare, memoria devine absolut liberă de asocieri și de variatele impresii mentale trecute. Numai cunoașterea pură a obiectului continuă să existe în minte. Acest nivel este superior primei forme de Samadhi. 3. Savichara Samadhi, este acel nivel al lui Samadhi în care procesul meditației are loc prin intermediul reflecției, nu există nici o formă prezentă. În acest nivel există timp, spațiu și ideea golită de limbaj. Conștiința plutește fără a avea drept bază limbajul. Această este o formă superioară lui Nirvitarka Samadhi.
4. Nirvichara Samadhi, este nivel de lui Samadhi, în care conștiința transcende timpul, spațiul ideea, dar dincolo de aceasta rămâne ceva, care este numit natura esențială a gândirii. Este un nivel mai înalt și mai subtil decât Savichara Samadhi. Toate aceste nivele apar când Marea Zeiță Kundalini ascensionează în canalul central Sushumna între Ajna chakra și Sahasrara. Aceste nivele de Samadhi, apar la yoghini care nu practică o puternică Pranayama(4 ore până la 5 ore pe zi), nu practică suficient hatha yoga, nu practică suficient Japa yoga și insuficient altele procedee yoghine. Acești yoghini nu sunt interesați să elimine toate obstrucțiile din cele 360000 de canale subtile(nadisuri). Sunt interesați numai să o ascensioneze pe Mare Zeiță Kundalini, fără a avea o purificare superioară a corpului. Dacă dumneavoastră veți dori acest lucru îl puteți face. În cazul„Yogi Noastre” dacă este executată corect nu mai apar aceste patru nivele de Samadhi(vom explica acest lucru mai târziu). Asamprajnata Samadhi este cel mai înalt nivel de eliberare, se mai numește„Samadhi Nirvikalpa”, care este starea de supra-conștiință. În această stare nu mai există vikalpa(imaginație). Voi da un exemplu de mare Yoghin care a experimentat foarte mult starea de „Samadhi Nirvikalpa”, acesta este Ramakrishna despre care am amintit cum a obținut această stare. Ce știm în mod precis că Ramakrishna nu a putut s-o ridice pe Mare Zeiță Kundalini, numai până în Vishuddha chakra. Aici apărea Marea Zeiță MahaKali care-i bloca ascensiunea și astfel efortul lui era zadarnic. Timp de trei ani Ramakrishna a efectuat o serie de metode, pentru purificarea centrilor de forță din învelișul de pranayama, totuși nu a putut-o ridica pe Marea Zeiță Kundalini. În acest timp în orașul unde locuia Ramakrishna a venit un mare yoghin rătăcitor, pe nume Totapuri, despre care se spune că era slab,dur și sec ca o piatră, acesta a devenit cel de al doilea Guru, a tânărului Ramakrishna. Ce se întâmplase cu yoghinul Ramakrishna, de fiecare dată când intra în meditație în Ajna chakra apărea Marea Zeiță Kali în fața domniei Sale, ca o realitate vie și care nu putea fi îndepărtată. Astfel Totapuri a constatat că Ramakrishna nu se poate detașa complet de obiectele și fenomenele lumi materiale(era încă prizonierul atașamentelor materiale). Și astfel Totapuri îl învață conceptele celei mai înalte și mai abstracte forme de yoga și anume Yoga din Vedanta care arată că totul e Maya(iluzie),efemeritate,inexistență și cel care rămâne după îndepărtarea Mayei este Paramatman. Aceasta este doctrina Vedanta, noi am introdus o altă doctrină, în acest sens vezi lecția cu Ecranele de Protecție. După mari eforturi yoghine Ramakrishna nu a putut să o îndepărteze pe Marea Zeiță Kali și El s-a adresat lui Totapuri: Mi-e imposibil! Nu ajung să mă ridic la starea de eliminare a lumi materiale, pentru a vedea numai pe Paramatman. Totapuri a luat un ciob de sticlă și la înfipt în zona dintre sprâncene(Ajna chakra) a lui Ramakrishna. În continuare spunându-i să se concentreze pe acest punct și astfel El a reușit să îndepărteze(să distrugă forma EI) pe Marea Zeiță Kali și în final a reușit să intre în starea de Samadhi. În acest sens Ramakrishna a stat trei zile în Samadhi, obținând starea de Nirvikalpa Samadhi(Samadhi fără kalpe). În acest sens v-am reamintit ce am spus noi la această lecție, dar de aici urmează ce vreau să vă spun că Ramakrishna a experimentat foarte mult stare de Nirvikalpa Samadhi. Dar că în această stare se purifică numai Marea Zeiță Kundalini, adică elementele care o compun, substanța mentală Chitta, chakrele și tot ce aparțin de ele. În acest caz spunem noi Ramakrishna a rămas cu corpul fizic, învelișul de Pranayama și celelalte învelișuri în aceeași stare în care a fost înainte de Nirvikalpa Samadhi. Ce s-a întâmplat în continuare gâtul lui Ramakrishna s-a infectat și medicii au spus că are cancer și astfel a murit la 49 de ani. V-am dat un exemplu de yoghin care și-a purificat numai canalul central Sushumna, fără să fie preocupat de cele 360000 de nadisuri. În acest caz Eu spun că Ramakrishna suferea de blocajul chakrei Lalana(care îl vom analiza într-un alt URL). Ce să spun în continuare că starea de Nirvikalpa Samadhi pentru uni yoghini este starea ultimă de purificare, iar pentru noi primul început pentru zeificare. În continuare voi da câteva Mantre și le vom analiza.
MAHA-MRITYUNJAYA MANTRA MAREA-MRITYUNJAYA MANTRA
Aum Tryambakam yajaamahe
Sugandhim pushtivardhanam;
Uraarukamiva bandhanaan-
Mrityormuksheeya maamritaat.

Îl ador plin de fervoare pe Zeul cu trei ochi(Tati Shiva) cel care hărănește și susține toate ființele din creație. Fie ca EL Să mă elibereze de sub tutela morții și să-mi redea Nemurirea!”

1. Această MAHA-MRITYUNJAYA MANTRA este mantra dătătoare de viață. Această puternică Mantră este o„mantră de protecție” împotriva accidentelor de: mașină,motocicletă,bicicletă,avion,incendiu, inundații, explozii(mai ales de gaz),accidente survenite în excursii și alte tipuri de accidente. Totuși această mantră mai are și proprietăți curative foarte
importante. Astfel această mantră are o vibrație ascunsă care vindecă boli incurabile, dar pentru aceasta trebuie să facem Likhita Japa sau manasika Japa cu Ea. In India este Mantra care învinge moartea, fiind o armă împotriva oricărei boli. MAHA-MRITYUNJAYA MANTRA este mantra lui Tati Shiva(cel care este dincolo de mentalul uman) și în acest caz este mantra care oferă de toate: Eliberarea(Moksha mantra),sănătate (arogya),viață lungă(deergha-ayus),pace(shanti),bogăție(aishvaraya),
prosperitate((pushti),satisfacție(tushti) și nemurire(moksha). Ce vreau să vă zic nu am făcut nici un procedeu cu această Mare Mantră. Mantra fiind foarte lungă și dumneavoastră lucrați(aveți serviciu) așa că renunțați, avem alte procedee mult mai ușoare. Totuși ce vreau să vă spun, avem acest canal de televiziune„YouTube” la care vă rog să vă abonați(e gratis). Eu sunt abonat la următoarele canale Indiene (YouTube): spiritualmantra, Shiva, rajshri, darysons1, RajshriTelugu, Devi,Ganesha,weirdindia. În acest sens veți primi în Inbox cele mai noi mantre și cântece care glorifică Marii Zeii, Marile Zeițe și în general Zeii Indieni(Zeii din chakrele noastre). Astfel veți fii la curent cu interpretare Mantrelor, vorbesc aici de pronunția sanskrită. Auzind-o de multe ori ea se va întipări în mentalul dumneavoastră și astfel veți putea medita la ea
oricând doriți și eu ascult această mantră pe„YouTube”.
Gayatri Mantra.
Gayatri Mantra este cea mai sacră dintre toate Mantrele vedice. În ea este întrupată întreaga învățătură a Veda-elor. Această mantră conferă o sănătate perfectă,frumusețe,putere,vigoare,vitalitate,precum și o aură magnetică a feței(radiație ca cel care a practicat mult Pranayama). Această mantră mai distruge cele trei surse ale ignoranței(granthi-uri):
avidya(lipsa cunoașterii),kama(dorințele),karma(acțiunile-egoiste).
GAYATRI MANTRA GAYATRI MANTRA(principiul feminin
Suprem)
OM,BHUR BHUVAR SVAH, TAT SAVITUR VARENYAM, BHARGO DEVASYA DHIMAHI ,DHIYO YO NAH PRACHODAYAT, Noii medităm asupra Gloriei transcendentale a Divinități Supreme, care este în interiorul inimi pământului, în
interiorul vieți cerului și în interiorul sufletului cerului, fie ca el să stimuleze și
să lumineze mințile noastre.
Referitor la această Mantră eu nu am făcut Likhita Japa cu această Mantră e prea lungă. Ce vă rog să o ascultați de mai multe ori pe„YouTube”. Ce am făcut Eu, am învățat această Mantră pe de rost și după aceia am fredonat-o cu voce tare(vaikari) și după aceia am făcut manasika Japa cu ea. Dumneavoastrărecomand să o ascultați pe„YouTubeși după aceia să o fredonați.
. Prin Japa cu această mantră ne rugăm Mamei Divine Gayatri, Zeitatea feminină supremă în Veda-e, Mama tuturor Zeilor, consoarta feminină a lui Brahman(Tati Shiva), să ne acorde grația Domniei Sale în a ne purifica și a ne elibera din sclavia păcatului. Dacă facem o paralelă la zilele de acum, Marea Zeiță Gayatri este de fapt Mami Kundalini, dar că așa era numele Ei în Veda-e. În continuare voi da într-un tabel mai detaliat explicația cuvintelor care compun Gayatri Mantra.
1 Bhuh,Bhuvah,Swah Pământul,Văzduhul,Cerul
2 SAVITUH Este forma cazului posesiv la„Savitri”, derivat din rădăcina „SU”-adică a da naștere la ceva. În acest caz avem o referire la o formă de manifestare vizibilă a lui Tati Shiva care este „Savitri”(adică Soarele care dă viață)
3 TAT” acest cuvânt ne ajută să înțelegem puternica Mantră„Aham Brahma Asmi”. Aham Brahma Asmi”=„Eu sunt Brahman”. Deci înțelesul în formă condensată a lui Gayatri Mantra. Când veți fi avansat în yoga veți înțelege mai bine acest lucru.
4 Devasya” Reprezintă genitivul lui Deva, fiind de acord cu Savituh. În acest caz Zeul Surya(soarele) care este Tati Shiva în manifestat se află într-un joc permanent cu creația(srishti) Sa. În acest caz creația este formată din cei doi poli: existență(sthiti) și distrugere (pralaya). În acest caz noi spunem că Tati Shiva manifestă în mod plăcut, armonios ca într-un joc(Lila) creația Sa.
5 Varenyam”=Varaniya Care înseamnă adorabil. De aceia va trebuim să îl adorăm pe Zeul Suprem(aici zeul Surya) pentru a fi eliberați din ciclurile repetate ale nașteri și morții.
6 Dhimahi”=Dhyayema Vine de la rădăcina:„dhyai”, deci medităm, sau dorimmedităm asupra ceva.
7 Prachodayat”= fie ca El să ne îndrume. Gayatri nu afirmă în mod efectiv aceasta,dar ne dă de înțeles că fără o ghidare de-a lungul Chatur-varga-ei(căii) nu poate exista eliberare. Și astfel Tati Shiva în ascuns ne ghidează pe această cale
Totuși când faceți manasika Japa cu această Mantră trebuie să știți că există cinci pauze: după AUM este prima pauză; după Bhur Bhuvar Svah este cea de-a doua pauză; după Tat Savitur Varenyam cea de a treia pauză; după Bhargo Devasya Dhimahi a patra pauză și după Dhiyo yo nah
Prachodayat a cincea pauză(eu am pus virgulă ca să vă atenționez). Eu nu am nici o pretenție să faceți Likhita Japa cu aceste mantre lungi, dar ce vă rog să fredonați și să practicați manasika Japa. În cazul ați decis să faceți Likhita Japa cu Mantrele elementelor subtile OM,HAM, YAM,RAM,VAM,LAM, așa cum am spus fiecare literă se repetă de 100000 de ori. În acest caz pronunția este cea din limba română, cum scriem așa și citim. Eu la cele două Mantre YAM() și VAM() le-am scris în limba
sanskrită că e mai ușor și am pus punctul deasupra lor(anusvara M), dar am considerat tot trei litere are Mantra() și am repetat de 300000 de ori. Așa cum am mai spus Eu deși sunt Mantrele elementelor subtile, ele au totuși Zeități Medii la care va trebuimedităm. Și dacă se poateluăm o poză de pe calculator și să o pune în ramă atunci când facem Japa cu mantra Zeități respective. Ce am spus noi la chakre: YAM este mantra Zeului VAYU;RAM este mantra Zeului AGNI; VAM este mantra Zeului VARUNA; LAM este mantra Zeului INDRA,iar când vom face Japa cu Mantra HAM și OM îi vom pune poza lui Tati Shiva și Mami Kundalini.
Trebuie să existe o legătură strânsă între dumneavoastră, Mantră respectivă, Zeitatea care are mantra respectivă(mantra nu este altceva decât forța respectivei Zeități) și procedeul Japa care îl practicați. Toate aceste trei elemente trebuie să se sincronizeze, orice desincronizare duce la un randament scăzut. Față de Zeitatea care are Mantra respectivă trebuie să ne comportăm cu o profundă iubire și devoțiune(
bhava bhakti). Practicând iubire și devoțiune față de Zeități, vă veți putea apropia de ele și astfel vor dispărea acele cuvinte Politeism și Monism. Și astfel dualitățile încep să dispară încetul cu încetul. Ce vreau să vă mai rog am descărcat și eu mai multe aplicații de la magazinul Web Chrome printre care și un post de Televiziune în care sunt peste 25 de canale Indiene. Pentru a vă apropia de Mantre,rog vizionați aceste video-clipuri care sunt înserate în aceste canale și sunt cântate de yoghini Indieni. Aceste Mantre sunt de mii de ani cântate în India, cântăreții Indieni au o emulație în a interpreta și redaforța Zeități care produce respectiva vibrația în dumneavoastră”. Puteți merge în mâini, puteți sta în cap s-au puteți să vă rotiți pe deget, dar fără respect și iubire față de Zeii, vă veți întoarce de multe ori în mocirla creației.

Un comentariu:

  1. Cheia este iubirea, da. Mi-a placut, iar calea incercarilor ne duce spre sala intelepciunii unde obtinem realizarea, expansiunea constiintei si identificarea cu sinele spiritual.

    RăspundețiȘtergere