|
Yoghin Vasile Ivașca în tinerețe.
|
|
Figura 10, ciclul Cheng și ciclul Ko.
|
|
Pictograme ale elementelor, Lemn(Mou), Foc(Hwo), Pământ(Ti), Metal(Tchin) și Apă(Chwei), ciclul Cheng și Ciclul Ko. |
Cuprinsul
acestei lecții:
A).
Continuăm cu
Medicina
Tradițională Chineză ,
B
).
În
continuare vă voi arăta, despre modul cum făceam eu yoga pe„Dealul
cu Vii” în timpul puternicilor ploi care erau în acea perioadă
la Josani.
C).
Purificarea
cu spini a Yoghinului Vasile Ivașca în satul Josani.
A). Vom
continua cu legendara,
Medicina
Tradițională Chineză știu
că este greu șă înțelegeți. Eu am studiat-o
începând cu anul 1983 și
până în
anul
2000
în mod continuu,deci
în
fiecare zi mai studiam ceva
și mai aplicam
ceva
în mod
practic
și așa timpul a
trecut și azi suntem în 2013.
Vom trece la punctul 6, a principiilor
de bază.
Viața
se supune„Legilor celor cinci elemente”,
Apă-Lemnul-Focul-Pământul-Metalul, care se produc și se distrug,
fără încetare.
Aceste
cinci elemente
sunt elemente grosiere și
nu au
nimic de a face cu cele cinci elemente subtile și
care sunt:
Eterul(chakra
Vishudha), Aerul(chakra
Anahata), Focul(Manipura
chakra), Apa(Svadhisthana
chakra), Pământul(Manipura
chakra). Aceste elemente
subtile
se găsesc în
chakr-ele dumneavoastră
și asigură funcționarea
corpului subtil.
Lipsa unui element
subtil,
sub o anumită
limită,
determină boală
în chakra respectivă.
Aceste elemente
subtile
nu pot fi văzute
de oameni de știință oricâte microscoape
electronice
ar avea,
mai clar
spus ochiul uman nu poate face acest
lucru,
până ce
Ajna chakra
e deschisă.
În altă
lecție
vom
lămuri totul
despre cele
cinci elemente subtile.
Legea
celor
cinci elemente
este o lege
în filozofia(gândirea)
chineză,
ea a fost enunțată
cu 5000 de ani în
urma
și
constituie
unul din principiile
de bază ale
medicina
tradițională.
Conform
acestei
teorii,
Universul
este constituit din cinci
elemente:
apă,
lemn,
foc,
pământ,
metal.
Aceste elemente
sânt într-o continuă
mișcate,
de producere
și
de distrugere
reciprocă.
Echilibrul Universului
este menținut de
aceste fenomene
perpetue.
Totuși
eu
nu
sunt de acord
cu aceste fenomene perpetue
și această
mișcare
continuă.
Nu sunt de
acord nici cu cunoscută lege„Lomonosov-Lavoisier”
care spune că „Nimic
nu se câștigă, nimic nu se pierde ci totul se transformă”.
Eu în
Yoga Noastră
am spus că Tati
Shiva
emite
Pranava
OM,
din care
Mari Zei elaborează
materia
subtilă,
în mod amănunțit
și
foarte
elaborat
în
plan subtil,
adică materia
subtilă
respectă
niște legi
riguros
elaborate.
Adică
la
făurirea
elementelor grosiere,
participă
elemente
subtile,
puternice
forțe de legătură și
legi
care guvernează acest microcosmos.
Eu
nu
zic că vreo-o lege chimică sau fizică nu este
corectă
sau
nu
este științifică.
Totul
este corect,
precis
și
exact,
dar
unde
greșesc ființele umane
și
oameni de știință?
Ei nu
văd că sunt
în așa
fel proiectați să nu vadă decât ce li se permite.
În acest
fel ființa
umană
se
află sub
puternica cenzură a Zeilor Inferiori,
iar Zeii
Inferiori
se află
sub puternica cenzură a Zeilor Medii,
iar
Zeilor Medii puternica cenzură a zeilor Superiori.
Vă
promit
că în continuare voi arăta
ce spun vechii
chinezi,
dar
dacă
aș fi scris
aceste rânduri în jurul anilor 1985,
nu
ar fi apărut
aceste comentarii suplimentare,
adică eu
nu aș fi avut
Jnana.
Producerea
reciprocă a elementelor este cunoscută sub numele de ciclul CHENG(
vezi Tabloul
cu
figura 10). 1.APA(Chwei,
vezi
Fig. 15.)
este
primul element
,pictograma
sa fiind alcătuită din cinci linii verticale.
APA
a produs
LEMNUL(Mou).
Explicația fenomenului:
pădurile cresc numai cu
ajutorul apei.
Din pictograma
apei
se vede că crește(rezultă)
pictograma lemnului,
care așa cum se vede din
figura 10,
are
pictograma formată
tot din
cinci linii,
dar dispuse
sub forma unui copac.
2.LEMNUL(vezi
fig.11.),
la rândul său, va produce
FOCUL(Hwo).
Explicație:
Focul
în acele timpuri se făcea
numai
cu lemne și
astăzi dacă avem
lemne
și nu le putem
valorifica,
ca să eliberăm
locul le vom arde.
Pictograma lemnului„ars”,
ne prezintă tot un copac
în poziție verticală,
din care nu a mai
rămas decât trunchiul
și rădăcinile.
Ramurile care se desprind
arzând
în poziție
verticală,
iar produsele care
rezultată
în procesul arderi,
se
vor afla în
următoarea
poziție:
a).
o parte cad
pe sol(cenușa
și elementele care nu ard la acea temperatură),
b).
iar altă parte se îndreaptă
în sus(spre
cer). Aici putem adăuga vapori
de apă supra încălziți,
aerul din jur încălzit
care se ridică
și
determină o zonă
depresionară.
Când eram și eu copil
la Josani
am văzut cu ochi
mei acest fenomen.
Ce se întâmplase
a venit o„mare
ploaie”,
acest fenomen
este
caracteristic„Depresiuni
Beiuș-ului”.
Sunt multe ploii însoțite de puternice
fulgere și tunete.
Și
odată a trăznit
într-un
arin
care se găsea
la 500 metri față de casa noastră,
el a luat
foc
și eu am mers să văd
cum arde.
La un
moment
dat arderea
s-a terminat
și copacul
a rămas pe verticală
ca în pictogramă.
3. FOCUL(vezi
fig. 12.),
la rândul său va produce PĂMÂNT(Ti).
Explicație: cenușa
rezultată după ardere lemnului
se va preface
în pământ,
din care va
răsări o plantă ,
a cărui pictogramă
este formată tot din cinci linii,
dar
într-o altă
dispunere.
4. PĂMÂNTUL
(vezi
fig. 13.), produce
METALUL(Tchin).
Explicație: în interiorul
pământului
se găsește
metal
sub
formă de minereu.
Pictograma metalului
este
o mină
în a cărui
galerii se
vede
minereul.
5.
La
rândul său
METALUL(vezi
fig. 14.)
va produce
APA.
Explicație: metalele
prin topire devin lichide.
După
ce s-a ajuns la apă, ciclul se reia la infinit.
Distrugerea
reciprocă a elementelor este cunoscută sub numele de ciclul
KO(vezi
Tabloul
cu figura 10.). Pentru a
împiedica dominarea unui element de către altul,
în vederea realizării unui echilibru
perfect
și continuu,
cele cinci
elemente
nu numai
că se produc
reciproc,
ele se și
distrug reciproc.
În acest caz
avem: 1).
FOCUL
va distruge(topi) METALUL.
Explicație: metalul
se topește numai
cu
ajutorul focului(la
temperaturi înalte). 2).
METALUL
distruge
LEMNUL.
Explicație: lemnul
se distruge
(taie cu ajutorul
instrumentelor confecționate din metal.
3).
LEMNUL
distruge PĂMÂNTUL.
Explicație:
vegetația
luxuriantă,
pădurile
cu mii și mii de ani în urmă acopereau o mare suprafață a Chinei
. 4).
PĂMÂNTUL
distruge
APA.
Explicație: apa
de ploaie este absorbită
de pământ.
5).
APA
distruge
FOCUL.
Vechii
chinezi aveau numai patru
elemente:
apa,
lemnul,
focul
și metalul,
iar pământul
ocupa poziția
centrală
în ciclul
Cheng.
Dar odată cu evoluția
gândiri(meditație
plus contemplare) în timp,
aceasta,
a dus
la apariția de noi concepte filozofice,
pământul
a fost și el așezat
la periferie,
pe
cerc,
între
foc
și metal.
Totuși
Chinezi
au fost un popor meticulos,
au notat
și adăugat
fiecărui element corespondențe
și analogii
pe
care
le-au găsit în natură
și la om.
Voi reda
în tabelul următor aceste
corespondențe.
Corespondențele
și analogiile celor cinci elemente.
|
Nr.
|
Analogii
|
LEMN
|
FOC
|
PĂMÂNT
|
METAL
|
APĂ
|
1
|
Anotimp
|
Primăva-ra
|
Vara
|
Sfârșit
de vară și început de toamnă.
|
Toamna
|
Iarna
|
2
|
Culoare
|
Verde
|
Roșu
|
Galben
|
Alb
|
Negru
|
3
|
Organe
de simț.
|
Ochi
|
Limbă
|
Gură
|
Nas
|
Urechi
|
4
|
Gust
|
Acid
|
Amar
|
Dulce
|
Picant
|
Sărat
|
5
|
Straturi
ale corpului.
|
Mușchi
|
Vase
|
Țesut
subcuta-nat.
|
Piele
și pilozitate.
|
Oase
|
6
|
Organe
și meridiane.
|
Ficat,
veziculă biliară.
|
Inimă,
Intestin subțire, Vase-sex, Trei focare.
|
Splină,
Stomac.
|
Plămâni,
Intestinul gros.
|
Rinichi,
Vezica urinară.
|
7
|
Orientare
|
Est
|
Sud
|
Centru
|
Vest
|
Nord
|
8
|
Sentime-nte
periculo-ase
|
Mânie
|
Bucurie
|
Griji,
obsesii
|
Supărare,
tristețe
|
Frică
|
|
Yoghin Vasile Ivașca cu fratele Aurel, soția sa și copii lor. |
|
Pictograme ale Medicinei Tradiționale Chineze. |
|
Marii Zeii care coordonează și conduc chakr-ele din corpul subtil. |
|
Salutul Soarelui(Surya Namaskar) |
Medicul
tradiționalist
se folosește
de cele două
cicluri amintite anterior,
de
producere și de distrugere(Cheng
și Ko), precum și de analogiile
asociate fiecărei coloane,
pentru a
elaborarea diagnosticului
și stabilirea unui
tratament corect,
în funcție de tulburarea
energetică
respectivă. Tot acest tabel
a
fost
întocmit de
medicii
tradiționaliști după
îndelungate
observații.
Totuși aceste
fenomene de producere
și distrugere
care
se găsesc în fiziologia
tradițională,
de multe ori sunt
asemănătoare(corespund)
cu medicina
modernă
privind
explicațiile
anumitor
procese.
În
acest sens vom da un
exemplu de asemănare:
în cazul
medicului tradiționalist,
hipertensiunea arterială
este produsă de un exces
energetic
în meridianul
rinichiului,
care se
găsește
cu gustul
sărat,
pe coloana
elementului apă.
În cazul
medicinei moderne,
hipertensiunea
are multe cauze,
dar una dintre ele
este și
îmbolnăvirea rinichiului
și
consumului exagerat de sare.
Dacă
vom face o
observație atentă,
vom constata
că organul rinichi ,
meridianul
rinichiului și
gustul
sărat,
nu au fost asociate
la întâmplare
la
elementul apă,
ci numai după
lungi
experiențe practice.
Dacă privim
ciclul Ko(vezi
tabloul cu figura 10.), de distrugere,
vom observa
că apa
distruge focul(linia
violet).
În
acest
caz rinichiul,
de pe coloana
apei,
distruge inima
și
vasele,
de pe coloana
focului.
Acest fenomen
este confirmat
și de fiziopatologia
modernă:
hipertensiunea
arterială(produsă
de unele boli de rinichi și consum exagerat de sare, de pe coloana
apei) distruge
inima
și vasele
(situate
pe coloana elementului foc). Vom mai
aprofunda acest subiect când
vom introduce„Medicina
Ayurveda”
pentru yoghini
din„Yoga
Noastră”. B).
În
continuare vă voi arăta, despre modul cum făceam eu yoga pe„Dealul
cu Vii” în timpul puternicilor ploi care erau în acea perioadă
la Josani.
De
multe ori eu mă găseam pe„dealul
cu
vii”,
care este așa cum v-am mai
spus„Marea
Scenă” de Meditații yoghine în Depresiunea Beiuș-ului”,
în
timpul puternicilor
ploi.
Eu mă găseam în
postura jumătate Lotus
pe dealul
cu vii
și
nu
părăseam dealul cu vii,
deși eram
ud până la piele,
în picioare
nu aveam nimic,
la Josani
copii
umblau desculții vara(
aveam tălpile
picioarelor pline cu
spini).
Cum
începea
ploaia„o
vedeam venind
pe Valea Roșiei”,
venind din Roșia
spre Josani„o vedeam venind pe Valea
Meziad-ului,
venind dinspre Meziad
spre Remetea„
o vedeam venind pe Valea
Nimăiești-lor”,
venind dinspre Budureasa
spre
Beiuș„o
vedeam venind pe râul Crișu
Negru”,
venind dinspre Vașcău
spre Beiuș„o
vedeam
venind pe Valea
Finiș-ului”,
venind dinspre munți Codrului
spre
Crișu
Negru.
Mai erau două Văi, Topa
și Vidra,
dar care nu le
vedeam
erau în spatele
meu.
Toate aceste ploi
erau însoțite
de vânturi
puternice,
de
puternice fulgere
și trăsnete
multe.
Tot
acest
măreț
și
grandios spectacol Zeiesc care
se desfășura
în Marea
Sală de Meditații Yoghine Depresiunea Beiuș-ului își
avea
centrul său
în
orașul
Beiuș și
râul Crișu
Negru.
O dată
reunite
toate aceste elemente
ale Mamei Naturi:
ploi,
fulgere,
trăsnete
și
vânturi,
începea„Grandiosul
spectacol”,
toată
Depresiunea Beiuș-ului
era
învăluită
într-o
ceață(ploaie)
și
întuneric.
Dar în acele
momente cerul
se luminează
puternic
și în acest fel
Marea
Sală de Meditații Yoghine Depresiunea Beiuș-ului este
luminată atât
în
plan longitudinal,
transversal
și radial
de puternice de„lumini
ale fulgerului”.
În acest fel fulgerele
și
trăsnetele
se
propagau în lungul văilor
din Depresiunea
Beiuș-ului.
Spectacolul
ajunse la apogeu,
eu stăteam
în postura jumătate
Lotus
pe
dealul cu vii,
iar trăsnetele
îmi vibrau puternic corpul subtil.
Fiindcă corpul
meu subtil opunea o rezistență
la aceste vibrații(ale
trăsnetului) se forma
o presiune asupra
lui care îmi
producea
frică(dar
cu toată frica
nu am părăsit dealul cu vii).
Ce făcea„Mama
mea”
acasă se ruga
în
felul următor„Dă
Doamne ploaie curată,
fără
vânt(să
nu rupă plantele și să doboare fructele) și fără
piatră(grindină),
acest lucru
îl făceau
majoritatea oamenilor din Josani.
Și în acest
moment
al „Grandiosului
spectacol”
intră în scenă
clopotarul satului Josani(sfătul
Cempanu
cum
îi mai
zicea).
El se duce rapid
la Biserică și
începe să tragă
clopotele,
pentru ca
grindina,
vântul
și
ploaia puternică să
nu
distrugă
recoltele
Josani-lor.
El
trage(există
un tras specific pentru ploaie)
prima dată clopotul
Mare
și după aceia clopotul
Mic,
stătea
puțin
să vadă dacă ploaia
a mai încetat.
Dacă
ploaia
nu încetează
el trage
și mai cu
putere clopotul Mare
și
ține tot așa până ce vede
că
ploaia a început
să se mai
rărească(marea
vijelie a trecut). Și după aceia trage
în continuare clopotul
Mic
până ce dispar
fulgerele și
trăsnetele.
Totuși
să explicăm
fizic
ce făcea
clopotul Mare și
clopotul
Mic.
Se știe
că un clopot
emite vibrații sonore în
jurul său.
Să zicem că
distanța
(spațiul de propagare) este egal
limita până unde
se poate
auzi undele sonore.
Se
știe
ca un
nor
să poată
produce tunete
și fulgere
puternice
el trebuie
să aibă o grosime
de
2 până la 3 kilometri.
În acest caz
pentru a micșora
grosimea
norului,
clopotarul
folosea
mai mult clopotul
Mare
și
numai
după
ce s-a asigurat că norul s-a subțiat folosea clopotul Mic.
Deci clopotul
Mare(puterea
sonoră)
împingea nori în afara satului Josani(prin presiune
asupra norului). Dacă toți
clopotari din zona Beiuș-ului erau
la post(la
tras clopotele), împingeau
grosimea norului în afara depresiuni Beiuș-ului.
Nu
trecea mult timp și aveam
o ploaie așa cum spunea mama,
curată
fără vânt și fără piatră.
Această
ploaie dura între 30 de minute și o oră,
după aceia în
partea de vest(dreapta
mea) se arăta Soarele.
Ploaia nu a încetat
în
unele zone mai ales în zona Stâna de Vale și
munți
din jurul
ei. Astfel se
forma Curcubeul
în
formă de arc
de cerc,
între zonele Roșia
și Budureasa.
Din zona
Dealului cu Vii priveam
și meditam
la Curcubeu,
de
unde începe
și la culorile
Curcubeului.
Noi în Yoga
Noastră
spunem că Curcubeu
este simbolul
Marilor Zeii
în
creația grosieră.
Astfel
Marea
Zeiță Kundalini care
are ca simbol
culoarea albă(Tati
Shiva are ca simbol culoarea
neagră)
și
se desfășoară
pe cer sub forma celor 7
culori(roșu,
oranj, galben, verde, albastru, indigo și violet). După
cum știm din
fizică,
la trecere
lumini albe printr-o prismă
ea
se
descompune
în cele
7 culori,
în
cazul ploii
prismele sunt stropi de ploaie.
La acest Mare
spectacol în plan subtil și-au
adus contribuția
Zeul INDRA
care
este
Zeul fulgerelor
și trăsnetelor
și are vehicul de deplasare elefantul
alb Airavata.
Zeul VARUNA
care
este Zeul
suprem a apelor subtile
și terestre
și are vehicul de deplasare crocodilul-rechin
Makara.
Zeul AGNI
care este Zeul
focului în plan subtil și terestru
și are vehicul de deplasare țapul
Mesha.
Zeul
SURYA
care este Zeul
care prezidează
Soarele.
Zeul
VAYU
care este Zeul
vântului și a aerului în plan subtil și
grosier
și
are vehicul de deplasare o
foarte
iute antilopă.
Tot acest spectacol
Zeiesc este
prezidat
de
Marea Zeiță Kundalini(Mama
Natură). Eu le
mulțumesc pentru Marele și grandiosul spectacolul oferit.
După
ce înceta
ploaia
și eu o
luam
pe Mândraia (vaca)
și plecam cu ea
spre casă.
În drum spre
casă,
pe deal
noroiul îmi ajungea până la glezne,
dacă se mai întâmpla
să am un spine în picior,
pășeam numai
pe vârful
degetelor(cu
acel picior) până acasă. C). Purificarea
cu spini a Yoghinului Vasile Ivașca în satul Josani.
Deci
așa cum v-am spus în
satul Josani copii(deci
băieții), cei săraci
și
cei care aveau părinți
zgârciți și
voiau
să vadă copiii lor chinuindu-se
cu spini
în picioare.
Fiind desculț
trebuia să calc
perpendicular pe spini și
în acest fel
oricât te
protejai
se
întâmpla
să îți
pătrundă în talpa piciorului.
Acest lucru se întâmpla
când trebuia
să merg după vite,
în aceste
momente trebuia
să fiu păstor
la
2
boi,
2 vaci
și un
vițel(total
5 vite). Dacă mă
înțepau spini de
trandafir(ruj
se spune
la noi),
nu era așa
rău,
aveau
o lungime mică, dacă mă înțepau spini de păducel era foarte
rău.
În
jurul acelor
spini
se forma puroi
în
unele cazuri,
dacă se
întâmpla să
se afle o femeie
sau a fată în
apropierea
mea o
rugam
să
încerce
să îmi
scoată spinele,
câteodată reușea
să îmi scoată
spinul,
dacă nu îl lăsam
acolo
să facă
puroi
și atunci împreună
cu puroiul îl
scoteam afară.
Când am început
lecțiile de
presopunctură
v-am
spus că nici
odată nu am făcut acupunctura,
adică stimularea
punctelor cu acele.
V-am
spus
așa
ca să mai avansăm și
noi în Yoga
Noastră.
Dumneavoastră
sunteți yoghini avansați,
eu
am scris 25 de lecții:
5 de Hatha
yoga,
5 de pranayama,
3 de Mantre
Yoga
și altele și
să nu
știți ce
înseamnă purificarea cu spini.
Să
mergem în urmă, acum 2000 de ani,
Isus
Cristos
după ce este condamnat
la moarte de
către Ponțiu
Pilat este
dat pe mâna
soldaților romani
să-l
biciuiască,
este îmbrăcat cu o haină
de purpură
i se dă drept
coroană
o cunună
împletită
din
spini.
Numim această„Cunună
de spini a lui Isus Cristos”,
purificarea
prin
spini
după„Modelul
Isus Cristos”.
Iar eu vă arat
purificarea cu spini
după
modelul„Yoghin
Vasile Ivașca”.
În
ce constă
acest model:
vara dumneavoastră să mergeți
cu picioarele goale pe nisip
sau pietre
mai mari
de râu,
în acest fel vor fi
stimulate toate punctele de acupunctură
de pe tălpile
picioarelor dumneavoastră(tălpile
picioarelor sunt zona reflexă
a întregului corp).
Ce
mai trebuie să
faceți dumneavoastră
yoghini
mei,
să
mergeți cu picioarele goale pe pământ
fără
iarbă(proaspăt,
nebătătorit).
La cei bun acestă
această purificare,
eu când v-am spus că în jurul
Ajna chakra se formează cele 2 baloane(stâng
și drept) cu„Prana
Reziduală”.
Prana
Reziduală, find
Prana
care
nu mai poate coordona
și
executa
funcțiile mentale.
Totuși această
Prană
Reziduală,
trebuie eliminată
din corpul subtil a dumneavoastră. Eliminarea se face prin canalul
Ida și Pingala(există
multe blocaje
la intersecția
cu coloana
vertebrală,
dar le vom trata în altă
lecție).
Ajunsă
în Muladhara„Prana
Reziduală” va
suferi
o primă încercare de transformare în eter
și
aici avem două
cazuri:
a). dacă Muladhara
funcționează bine avem
o transformare
reușită,
b). dacă
Muladhara
funcționează
prost
nu vom avea
transformare.
Și„Prana
Reziduală”
coboară
pe canale
le subtile
din coapse,
gambe,
articulațiile
genunchilor
și
glezne,
pănă în tălpi,
de
unde prin punctele
de acupunctură(Antene
de radiație a Pranei Reziduale)
sunt eliminare
în pământ.
În cazul când avem canalele
subtile
din coapse,
gambe,
articulațiile
genunchilor
și glezne
și
tălpile
picioarelor,
blocate
de toxine absorbite în intestinul gros,
de acidul
uric ne eliminat în rinichi(și
depus
în articulații),
la care se adaugă Prana
Reziduală.
Va
rezulta
următorul fenomen,
aceste părți ale corpului
dumneavoastră încep să se mărească
în volum(
creștere
în diametru) și în acest
moment începe să apară oboseala în picioarele dumneavoastră,
să apară„efectul
de picior greu”
. Cum
se manifestă piciorul greu,
în
loc să-l ridicăm
mai
sus
piciorul
când
pășim,
noi îl
frecăm de sol,
sau îl frecăm
cu vârful sau
cu spatele(tocul),
se vede pe
pantof unde este mai greu,
pentru că acolo pantofu
e ros).
Modul
de manifestare
a piciorului greu
și a blocajelor,
duce în
final apariția
durerilor
și nenumăratelor
bolii.
Dar
cel mai bine se vede
atunci când
profesorul
de educație fizică,
vă va
examina la săritura în înălțime,
în acest caz dacă
aveți picioarele grele,
totdeauna
veți dărâma
cu ele ștacheta.
În acest caz
săritura dumneavoastră în înălțime va fi mică,
la acest lucru mai
concură
și corpul
dumneavoastră care este greu.
Să mai spunem ceva
cu spini,
cei mai mulți
spini la o talpă a unui
piciorului au
fost în
număr
de 5,
printre
care un
spin
era
cu puroi,
în
acest caz eu mă deplasam
pe un picior și
pe
vârful degetelor de la celălalt
picior.
Mai
era un necaz,
vara după ce era cosit ovăzul și
grâul,
rămânea miriștea
pe care dacă
ploua se
făcea iarbă
bună de păscut.
În acele momente
tata
își aducea
aminte și
îmi
spunea vezi Vasile să mergi azi cu vacile și
cu boii
în„Iazăr„
că
acolo e iarbă
bună de păscut.
Eu executam
ordinul
și mă duceam unde
îmi zicea el(tatăl),
dar odată
ajuns în Iazăr sau
Dealuri
sau Dealul
Vitici,
mă aștepta
surpriza.
Dacă era miriștea(câmp
pe care s-au secerat
cerealele,
au
rămas tulpinile retezate)
de grâu
era mai ușor.
Pentru că în acest caz când
puneam piciorul jos(deci
călcam) făceam o
mișcare de împingere din spate spre față a tulpinilor retezate.
Și
în acest caz
puține erau
cele care rămâneau
drepte(sau
cum se spune pe la noi„rămâneau
în picioare).
Toată
această
tehnică o învățasem de
la bătrâni
satului,
iar dacă eram rănit
de o tulpină de grâu,
rana
era
mică(tulpina
grâului are 2-3 milimetri în diametru).
Ca să nu se infecteze
puneam
scuipat pe rană(dacă
mă durea
puternic suflam pe rană)
după 5-10 minute de stat
inactiv
puneam
pământ pe rană și
pășeam
pe vârfuri la
început,
iar după o jumătate de oră
pășeam normal.
Mai rău era cu tulpinile
retezate de ovăz(aveau
un diametru mai mare de
4,5 până la 5,5 milimetri)
care
produceau
o
rană
foarte mare
și cu o adâncime
de 5 până la
6 milimetri,
în acest caz făceam
eu tratamentul
care l-am descris,
dar rana
nu
se
închidea
și umblam pănă
seara numai pe vârful degetelor.
Ajuns acasă mă
spălam pe picioare,
curățeam rana
și
o
ungeam
cu
unsoare
de porc,
luam o
bucată de pânză de cânepă
cu care
înfășuram
piciorul
și
țineam legătura până mă vindecam.
Atât în cazul spinilor
care nu îi puteam
scoate,
cât și a
rănilor produse de tulpinile retezate de ovăz
dacă
făceau puroi,
pentru a elimina
puroiul existau
plante(frunze
de volbură(șiriță
așa se spune la noi), trandafir
etc.)
care făcea cu
succes acest
lucru.
Dacă
vreți
să învingeți
în yoga trebuie să învățați de mic ce
este suferința.
Fără ca să înțelegeți
că suferința face parte din nivelul inferior al evoluției
yoghine(așa
cum vă numesc
Zeii,
om sau animal zeiesc)
la care sunteți
întrupat.
Nu veți fi
capabil niciodată să
învingeți
suferință(ea
va fi greu
de învins).