duminică, 25 august 2013

Vasile Ivașca,Medicina Tradițională Chineză, Presopunctura,Pentru yoghinii din„Yoga Noastră” a treia lecție.

Yoghin Vasile Ivașca în tinerețe.


Figura 10, ciclul Cheng și ciclul Ko.

Pictograme ale elementelor, Lemn(Mou), Foc(Hwo), Pământ(Ti), Metal(Tchin) și Apă(Chwei), ciclul Cheng și Ciclul Ko.



Cuprinsul acestei lecții: A). Continuăm cu Medicina Tradițională Chineză , B ). În continuare vă voi arăta, despre modul cum făceam eu yoga pe„Dealul cu Vii” în timpul puternicilor ploi care erau în acea perioadă la Josani. C). Purificarea cu spini a Yoghinului Vasile Ivașca în satul Josani.   A). Vom continua cu legendara, Medicina Tradițională Chineză știu că este greu șă înțelegeți. Eu am studiat-o începând cu anul 1983 și până în anul 2000 în mod continuu,deci în fiecare zi mai studiam ceva și mai aplicam ceva în mod practic și așa timpul a trecut și azi suntem în 2013. Vom trece la punctul 6, a principiilor de bază. Viața se supune„Legilor celor cinci elemente”, Apă-Lemnul-Focul-Pământul-Metalul, care se produc și se distrug, fără încetare. Aceste cinci elemente sunt elemente grosiere și nu au nimic de a face cu cele cinci elemente subtile și care sunt: Eterul(chakra Vishudha), Aerul(chakra Anahata), Focul(Manipura chakra), Apa(Svadhisthana chakra), Pământul(Manipura chakra). Aceste elemente subtile se găsesc în chakr-ele dumneavoastră și asigură funcționarea corpului subtil. Lipsa unui element subtil, sub o anumită limită, determină boală în chakra respectivă. Aceste elemente subtile nu pot fi văzute de oameni de știință oricâte microscoape electronice ar avea, mai clar spus ochiul uman nu poate face acest lucru, până ce Ajna chakra e deschisă. În altă lecție vom lămuri totul despre cele cinci elemente subtile. Legea celor cinci elemente este o lege în filozofia(gândirea) chineză, ea a fost enunțată cu 5000 de ani în urma și constituie unul din principiile de bază ale medicina tradițională. Conform acestei teorii, Universul este constituit din cinci elemente: apă, lemn, foc, pământ, metal. Aceste elemente sânt într-o continuă mișcate, de producere și de distrugere reciprocă. Echilibrul Universului este menținut de aceste fenomene perpetue. Totuși eu nu sunt de acord cu aceste fenomene perpetue și această mișcare continuă. Nu sunt de acord nici cu cunoscută legeLomonosov-Lavoisier” care spune că „Nimic nu se câștigă, nimic nu se pierde ci totul se transformă”. Eu în Yoga Noastră am spus că Tati Shiva emite Pranava OM, din care Mari Zei elaborează materia subtilă, în mod amănunțit și foarte elaborat în plan subtil, adică materia subtilă respectă niște legi riguros elaborate. Adică la făurirea elementelor grosiere, participă elemente subtile, puternice forțe de legătură și legi care guvernează acest microcosmos. Eu nu zic că vreo-o lege chimică sau fizică nu este corectă sau nu este științifică. Totul este corect, precis și exact, dar unde greșesc ființele umane și oameni de știință? Ei nu văd că sunt în așa fel proiectați să nu vadă decât ce li se permite. În acest fel ființa umană se află sub puternica cenzură a Zeilor Inferiori, iar Zeii Inferiori se află sub puternica cenzură a Zeilor Medii, iar Zeilor Medii puternica cenzură a zeilor Superiori. promit că în continuare voi arăta ce spun vechii chinezi, dar dacă aș fi scris aceste rânduri în jurul anilor 1985, nu ar fi apărut aceste comentarii suplimentare, adică eu nu aș fi avut Jnana. Producerea reciprocă a elementelor este cunoscută sub numele de ciclul CHENG( vezi Tabloul cu figura 10). 1.APA(Chwei, vezi Fig. 15.) este primul element ,pictograma sa fiind alcătuită din cinci linii verticale. APA a produs LEMNUL(Mou). Explicația fenomenului: pădurile cresc numai cu ajutorul apei. Din pictograma apei se vede că crește(rezultă) pictograma lemnului, care așa cum se vede din figura 10, are pictograma formată tot din cinci linii, dar dispuse sub forma unui copac. 2.LEMNUL(vezi fig.11.), la rândul său, va produce FOCUL(Hwo). Explicație: Focul în acele timpuri se făcea numai cu lemne și astăzi dacă avem lemne și nu le putem valorifica, ca să eliberăm locul le vom arde. Pictograma lemnului„ars”, ne prezintă tot un copac în poziție verticală, din care nu a mai rămas decât trunchiul și rădăcinile. Ramurile care se desprind arzând în poziție verticală, iar produsele care rezultată în procesul arderi, se vor afla în următoarea poziție: a). o parte cad pe sol(cenușa și elementele care nu ard la acea temperatură), b). iar altă parte se îndreaptă în sus(spre cer). Aici putem adăuga vapori de apă supra încălziți, aerul din jur încălzit care se ridică și determină o zonă depresionară. Când eram și eu copil la Josani am văzut cu ochi mei acest fenomen. Ce se întâmplase a venit o„mare ploaie”, acest fenomen este caracteristicDepresiuni Beiuș-ului”. Sunt multe ploii însoțite de puternice fulgere și tunete. Și odată a trăznit într-un arin care se găsea la 500 metri față de casa noastră, el a luat foc și eu am mers să văd cum arde. La un moment dat arderea s-a terminat și copacul a rămas pe verticală ca în pictogramă. 3. FOCUL(vezi fig. 12.), la rândul său va produce PĂMÂNT(Ti). Explicație: cenușa rezultată după ardere lemnului se va preface în pământ, din care va răsări o plantă , a cărui pictogramă este formată tot din cinci linii, dar într-o altă dispunere. 4. PĂMÂNTUL (vezi fig. 13.), produce METALUL(Tchin). Explicație: în interiorul pământului se găsește metal sub formă de minereu. Pictograma metalului este o mină în a cărui galerii se vede minereul. 5. La rândul său METALUL(vezi fig. 14.) va produce APA. Explicație: metalele prin topire devin lichide. După ce s-a ajuns la apă, ciclul se reia la infinit. Distrugerea reciprocă a elementelor este cunoscută sub numele de ciclul KO(vezi Tabloul cu figura 10.). Pentru a împiedica dominarea unui element de către altul, în vederea realizării unui echilibru perfect și continuu, cele cinci elemente nu numai că se produc reciproc, ele se și distrug reciproc. În acest caz avem: 1). FOCUL va distruge(topi) METALUL. Explicație: metalul se topește numai cu ajutorul focului(la temperaturi înalte). 2). METALUL distruge LEMNUL. Explicație: lemnul se distruge (taie cu ajutorul instrumentelor confecționate din metal. 3). LEMNUL distruge PĂMÂNTUL. Explicație: vegetația luxuriantă, pădurile cu mii și mii de ani în urmă acopereau o mare suprafață a Chinei . 4). PĂMÂNTUL distruge APA. Explicație: apa de ploaie este absorbită de pământ. 5). APA distruge FOCUL. Vechii chinezi aveau numai patru elemente: apa, lemnul, focul și metalul, iar pământul ocupa poziția centrală în ciclul Cheng. Dar odată cu evoluția gândiri(meditație plus contemplare) în timp, aceasta, a dus la apariția de noi concepte filozofice, pământul a fost și el așezat la periferie, pe cerc, între foc și metal. Totuși Chinezi au fost un popor meticulos, au notat și adăugat fiecărui element corespondențe și analogii pe care le-au găsit în natură și la om. Voi reda în tabelul următor aceste corespondențe.
Corespondențele și analogiile celor cinci elemente.
Nr.
Analogii
LEMN
FOC
PĂMÂNT
METAL
APĂ
1
Anotimp
Primăva-ra
Vara
Sfârșit de vară și început de toamnă.
Toamna
Iarna
2
Culoare
Verde
Roșu
Galben
Alb
Negru
3
Organe de simț.
Ochi
Limbă
Gură
Nas
Urechi
4
Gust
Acid
Amar
Dulce
Picant
Sărat
5
Straturi ale corpului.
Mușchi
Vase
Țesut subcuta-nat.
Piele și pilozitate.
Oase
6
Organe și meridiane.
Ficat, veziculă biliară.
Inimă, Intestin subțire, Vase-sex, Trei focare.
Splină, Stomac.
Plămâni, Intestinul gros.
Rinichi, Vezica urinară.
7
Orientare
Est
Sud
Centru
Vest
Nord
8
Sentime-nte periculo-ase
Mânie
Bucurie
Griji, obsesii
Supărare, tristețe
Frică
Yoghin Vasile Ivașca cu fratele Aurel, soția sa și copii lor.
Pictograme ale Medicinei Tradiționale Chineze.
Marii Zeii care coordonează și conduc chakr-ele din corpul subtil.
Salutul Soarelui(Surya Namaskar)
Medicul tradiționalist se folosește de cele două cicluri amintite anterior, de producere și de distrugere(Cheng și Ko), precum și de analogiile asociate fiecărei coloane, pentru a elaborarea diagnosticului și stabilirea unui tratament corect, în funcție de tulburarea energetică respectivă. Tot acest tabel a fost întocmit de medicii tradiționaliști după îndelungate observații. Totuși aceste fenomene de producere și distrugere care se găsesc în fiziologia tradițională, de multe ori sunt asemănătoare(corespund) cu medicina modernă privind explicațiile anumitor procese. În acest sens vom da un exemplu de asemănare: în cazul medicului tradiționalist, hipertensiunea arterială este produsă de un exces energetic în meridianul rinichiului, care se găsește cu gustul sărat, pe coloana elementului apă. În cazul medicinei moderne, hipertensiunea are multe cauze, dar una dintre ele este și îmbolnăvirea rinichiului și consumului exagerat de sare. Dacă vom face o observație atentă, vom constata că organul rinichi , meridianul rinichiului și gustul sărat, nu au fost asociate la întâmplare la elementul apă, ci numai după lungi experiențe practice. Dacă privim ciclul Ko(vezi tabloul cu figura 10.), de distrugere, vom observaapa distruge focul(linia violet). În acest caz rinichiul, de pe coloana apei, distruge inima și vasele, de pe coloana focului. Acest fenomen este confirmat și de fiziopatologia modernă: hipertensiunea arterială(produsă de unele boli de rinichi și consum exagerat de sare, de pe coloana apei) distruge inima și vasele (situate pe coloana elementului foc). Vom mai aprofunda acest subiect când vom introduce„Medicina Ayurveda” pentru yoghini din„Yoga Noastră”. B). În continuare vă voi arăta, despre modul cum făceam eu yoga pe„Dealul cu Vii” în timpul puternicilor ploi care erau în acea perioadă la Josani. De multe ori eu mă găseam pe„dealul cu vii”, care este așa cum v-am mai spus„Marea Scenă” de Meditații yoghine în Depresiunea Beiuș-ului”, în timpul puternicilor ploi. Eu mă găseam în postura jumătate Lotus pe dealul cu vii și nu părăseam dealul cu vii, deși eram ud până la piele, în picioare nu aveam nimic, la Josani copii umblau desculții vara( aveam tălpile picioarelor pline cu spini). Cum începea ploaia„o vedeam venind pe Valea Roșiei”, venind din Roșia spre Josani„o vedeam venind pe Valea Meziad-ului, venind dinspre Meziad spre Remetea„ o vedeam venind pe Valea Nimăiești-lor”, venind dinspre Budureasa spre Beiuș„o vedeam venind pe râul Crișu Negru”, venind dinspre Vașcău spre Beiuș„o vedeam venind pe Valea Finiș-ului”, venind dinspre munți Codrului spre Crișu Negru. Mai erau două Văi, Topa și Vidra, dar care nu le vedeam erau în spatele meu. Toate aceste ploi erau însoțite de vânturi puternice, de puternice fulgere și trăsnete multe. Tot acest măreț și grandios spectacol Zeiesc care se desfășura în Marea Sală de Meditații Yoghine Depresiunea Beiuș-ului își avea centrul său în orașul Beiuș și râul Crișu Negru. O dată reunite toate aceste elemente ale Mamei Naturi: ploi, fulgere, trăsnete și vânturi, începeaGrandiosul spectacol”, toată Depresiunea Beiuș-ului era învăluită într-o ceață(ploaie) și întuneric. Dar în acele momente cerul se luminează puternic și în acest fel Marea Sală de Meditații Yoghine Depresiunea Beiuș-ului este luminată atât în plan longitudinal, transversal și radial de puternice delumini ale fulgerului”. În acest fel fulgerele și trăsnetele se propagau în lungul văilor din Depresiunea Beiuș-ului. Spectacolul ajunse la apogeu, eu stăteam în postura jumătate Lotus pe dealul cu vii, iar trăsnetele îmi vibrau puternic corpul subtil. Fiindcă corpul meu subtil opunea o rezistență la aceste vibrații(ale trăsnetului) se forma o presiune asupra lui care îmi producea frică(dar cu toată frica nu am părăsit dealul cu vii). Ce făcea„Mama mea” acasă se ruga în felul următor„Dă Doamne ploaie curată, fără vânt(să nu rupă plantele și să doboare fructele) și fără piatră(grindină), acest lucru îl făceau majoritatea oamenilor din Josani. Și în acest moment al Grandiosului spectacol intră în scenă clopotarul satului Josani(sfătul Cempanu cum îi mai zicea). El se duce rapid la Biserică și începe să tragă clopotele, pentru ca grindina, vântul și ploaia puternică nu distrugă recoltele Josani-lor. El trage(există un tras specific pentru ploaie) prima dată clopotul Mare și după aceia clopotul Mic, stătea puțin să vadă dacă ploaia a mai încetat. Dacă ploaia nu încetează el trage și mai cu putere clopotul Mare și ține tot așa până ce vede ploaia a început să se mai rărească(marea vijelie a trecut). Și după aceia trage în continuare clopotul Mic până ce dispar fulgerele și trăsnetele. Totuși să explicăm fizic ce făcea clopotul Mare și clopotul Mic. Se știe că un clopot emite vibrații sonore în jurul său. Să zicem că distanța (spațiul de propagare) este egal limita până unde se poate auzi undele sonore. Se știe ca un norpoată produce tunete și fulgere puternice el trebuie să aibă o grosime de 2 până la 3 kilometri. În acest caz pentru a micșora grosimea norului, clopotarul folosea mai mult clopotul Mare și numai după ce s-a asigurat că norul s-a subțiat folosea clopotul Mic. Deci clopotul Mare(puterea sonoră) împingea nori în afara satului Josani(prin presiune asupra norului). Dacă toți clopotari din zona Beiuș-ului erau la post(la tras clopotele), împingeau grosimea norului în afara depresiuni Beiuș-ului. Nu trecea mult timp și aveam o ploaie așa cum spunea mama, curată fără vânt și fără piatră. Această ploaie dura între 30 de minute și o oră, după aceia în partea de vest(dreapta mea) se arăta Soarele. Ploaia nu a încetat în unele zone mai ales în zona Stâna de Vale și munți din jurul ei. Astfel se forma Curcubeul în formă de arc de cerc, între zonele Roșia și Budureasa. Din zona Dealului cu Vii priveam și meditam la Curcubeu, de unde începe și la culorile Curcubeului. Noi în Yoga Noastră spunem că Curcubeu este simbolul Marilor Zeii în creația grosieră. Astfel Marea Zeiță Kundalini care are ca simbol culoarea albă(Tati Shiva are ca simbol culoarea neagră) și se desfășoară pe cer sub forma celor 7 culori(roșu, oranj, galben, verde, albastru, indigo și violet). După cum știm din fizică, la trecere lumini albe printr-o prismă ea se descompune în cele 7 culori, în cazul ploii prismele sunt stropi de ploaie. La acest Mare spectacol în plan subtil și-au adus contribuția Zeul INDRA care este Zeul fulgerelor și trăsnetelor și are vehicul de deplasare elefantul alb Airavata. Zeul VARUNA care este Zeul suprem a apelor subtile și terestre și are vehicul de deplasare crocodilul-rechin Makara. Zeul AGNI care este Zeul focului în plan subtil și terestru și are vehicul de deplasare țapul Mesha. Zeul SURYA care este Zeul care prezidează Soarele. Zeul VAYU care este Zeul vântului și a aerului în plan subtil și grosier și are vehicul de deplasare o foarte iute antilopă. Tot acest spectacol Zeiesc este prezidat de Marea Zeiță Kundalini(Mama Natură). Eu le mulțumesc pentru Marele și grandiosul spectacolul oferit. După ce înceta ploaia și eu o luam pe Mândraia (vaca) și plecam cu ea spre casă. În drum spre casă, pe deal noroiul îmi ajungea până la glezne, dacă se mai întâmpla să am un spine în picior, pășeam numai pe vârful degetelor(cu acel picior) până acasă. C). Purificarea cu spini a Yoghinului Vasile Ivașca în satul Josani. Deci așa cum v-am spus în satul Josani copii(deci băieții), cei săraci și cei care aveau părinți zgârciți și voiau să vadă copiii lor chinuindu-se cu spini în picioare. Fiind desculț trebuia să calc perpendicular pe spini și în acest fel oricât te protejai se întâmpla să îți pătrundă în talpa piciorului. Acest lucru se întâmpla când trebuia să merg după vite, în aceste momente trebuia să fiu păstor la 2 boi, 2 vaci și un vițel(total 5 vite). Dacă mă înțepau spini de trandafir(ruj se spune la noi), nu era așa rău, aveau o lungime mică, dacă mă înțepau spini de păducel era foarte rău. În jurul acelor spini se forma puroi în unele cazuri, dacă se întâmpla să se afle o femeie sau a fată în apropierea mea o rugam încerce să îmi scoată spinele, câteodată reușea să îmi scoată spinul, dacă nu îl lăsam acolofacă puroi și atunci împreună cu puroiul îl scoteam afară. Când am început lecțiile de presopunctură v-am spus că nici odată nu am făcut acupunctura, adică stimularea punctelor cu acele. V-am spus așa ca să mai avansăm și noi în Yoga Noastră. Dumneavoastră sunteți yoghini avansați, eu am scris 25 de lecții: 5 de Hatha yoga, 5 de pranayama, 3 de Mantre Yoga și altele și să nu știți ce înseamnă purificarea cu spini. Să mergem în urmă, acum 2000 de ani, Isus Cristos după ce este condamnat la moarte de către Ponțiu Pilat este dat pe mâna soldaților romani să-l biciuiască, este îmbrăcat cu o haină de purpură i se dă drept coroană o cunună împletită din spini. Numim această„Cunună de spini a lui Isus Cristos”, purificarea prin spini după„Modelul Isus Cristos”. Iar eu vă arat purificarea cu spini după modelulYoghin Vasile Ivașca”. În ce constă acest model: vara dumneavoastră să mergeți cu picioarele goale pe nisip sau pietre mai mari de râu, în acest fel vor fi stimulate toate punctele de acupunctură de pe tălpile picioarelor dumneavoastră(tălpile picioarelor sunt zona reflexă a întregului corp). Ce mai trebuie să faceți dumneavoastră yoghini mei, să mergeți cu picioarele goale pe pământ fără iarbă(proaspăt, nebătătorit). La cei bun acestă această purificare, eu când v-am spus că în jurul Ajna chakra se formează cele 2 baloane(stâng și drept) cu„Prana Reziduală”. Prana Reziduală, find Prana care nu mai poate coordona și executa funcțiile mentale. Totuși această Prană Reziduală, trebuie eliminată din corpul subtil a dumneavoastră. Eliminarea se face prin canalul Ida și Pingala(există multe blocaje la intersecția cu coloana vertebrală, dar le vom trata în altă lecție). Ajunsă în Muladhara„Prana Reziduală” va suferi o primă încercare de transformare în eter și aici avem două cazuri: a). dacă Muladhara funcționează bine avem o transformare reușită, b). dacă Muladhara funcționează prost nu vom avea transformare. ȘiPrana Reziduală” coboară pe canale le subtile din coapse, gambe, articulațiile genunchilor și glezne, pănă în tălpi, de unde prin punctele de acupunctură(Antene de radiație a Pranei Reziduale) sunt eliminare în pământ. În cazul când avem canalele subtile din coapse, gambe, articulațiile genunchilor și glezne și tălpile picioarelor, blocate de toxine absorbite în intestinul gros, de acidul uric ne eliminat în rinichi(și depus în articulații), la care se adaugă Prana Reziduală. Va rezulta următorul fenomen, aceste părți ale corpului dumneavoastră încep să se mărească în volum( creștere în diametru) și în acest moment începe să apară oboseala în picioarele dumneavoastră, să aparăefectul de picior greu . Cum se manifestă piciorul greu, în loc să-l ridicăm mai sus piciorul când pășim, noi îl frecăm de sol, sau îl frecăm cu vârful sau cu spatele(tocul), se vede pe pantof unde este mai greu, pentru că acolo pantofu e ros). Modul de manifestare a piciorului greu și a blocajelor, duce în final apariția durerilor și nenumăratelor bolii. Dar cel mai bine se vede atunci când profesorul de educație fizică, vă va examina la săritura în înălțime, în acest caz dacă aveți picioarele grele, totdeauna veți dărâma cu ele ștacheta. În acest caz săritura dumneavoastră în înălțime va fi mică, la acest lucru mai concură și corpul dumneavoastră care este greu. Să mai spunem ceva cu spini, cei mai mulți spini la o talpă a unui piciorului au fost în număr de 5, printre care un spin era cu puroi, în acest caz eu mă deplasam pe un picior și pe vârful degetelor de la celălalt picior. Mai era un necaz, vara după ce era cosit ovăzul și grâul, rămânea miriștea pe care dacă ploua se făcea iarbă bună de păscut. În acele momente tata își aducea aminte și îmi spunea vezi Vasile să mergi azi cu vacile și cu boii în„Iazăr„ că acolo e iarbă bună de păscut. Eu executam ordinul și mă duceam unde îmi zicea el(tatăl), dar odată ajuns în Iazăr sau Dealuri sau Dealul Vitici, mă aștepta surpriza. Dacă era miriștea(câmp pe care s-au secerat cerealele, au rămas tulpinile retezate) de grâu era mai ușor. Pentru că în acest caz când puneam piciorul jos(deci călcam) făceam o mișcare de împingere din spate spre față a tulpinilor retezate. Și în acest caz puține erau cele care rămâneau drepte(sau cum se spune pe la noi„rămâneau în picioare). Toată această tehnică o învățasem de la bătrâni satului, iar dacă eram rănit de o tulpină de grâu, rana era mică(tulpina grâului are 2-3 milimetri în diametru). Ca să nu se infecteze puneam scuipat pe rană(dacă mă durea puternic suflam pe rană) după 5-10 minute de stat inactiv puneam pământ pe rană și pășeam pe vârfuri la început, iar după o jumătate de oră pășeam normal. Mai rău era cu tulpinile retezate de ovăz(aveau un diametru mai mare de 4,5 până la 5,5 milimetri) care produceau o rană foarte mare și cu o adâncime de 5 până la 6 milimetri, în acest caz făceam eu tratamentul care l-am descris, dar rana nu se închidea și umblam pănă seara numai pe vârful degetelor. Ajuns acasă mă spălam pe picioare, curățeam rana și o ungeam cu unsoare de porc, luam o bucată de pânză de cânepă cu care înfășuram piciorul și țineam legătura până mă vindecam. Atât în cazul spinilor care nu îi puteam scoate, cât și a rănilor produse de tulpinile retezate de ovăz dacă făceau puroi, pentru a elimina puroiul existau plante(frunze de volbură(șiriță așa se spune la noi), trandafir etc.) care făcea cu succes acest lucru. Dacă vrețiînvingeți în yoga trebuie să învățați de mic ce este suferința. Fără ca să înțelegeți că suferința face parte din nivelul inferior al evoluției yoghine(așa cum vă numesc Zeii, om sau animal zeiesc) la care sunteți întrupat. Nu veți fi capabil niciodată învingeți suferință(ea va fi greu de învins).