Vasile
Ivașca, Pranayama, Respirația în Yoga, Partea a Cincea„Prima
lecție de Zeificare”.
|
Yoghin Vasile Ivașca în tinerețe.
|
Vom
continua în cea de a cincea
lecție cu respirația forțată,
știu că vă
este greu să efectuați aceste tipuri de respirații, dar nu
avem ce face Pranayama
este obligatorie în„Yoga Noastră”.
Astfel dacă nu vom efectua pranayama,
învelișul
subtil de prana
nu se îmbogăți
cu prana.
Eu
cred că ați înțeles
ce este ce înseamnă Prana
și Pranayama(respirația
forțată). Să mai spun
câteva cuvinte
să ne lămurim mai bine:
Dacă la început
eu am folosit
numai
cuvântul„Respirație
forțată”
cu timpul pe ascuns l-am înlocuit cu cuvântul Pranayama.
Așa cum am spus în lecția trecută că Prana
Shakti
care este dotată cu o conștiință
superioară
mentalului
uman
și cu o forță
infinit de mare.
Dacă aceste două funcții
se
diminuează,
să luăm un
exemplu,
nu mai poate
să facă
din praful
cosmic(praful
cosmic fiind prima transformare a materiei subtile în materie
grosieră), sisteme
planetare,
galaxii
și
meta galaxii,
această
prană
devine
o Prană
Reziduală.
Această Prană
Reziduală
este transformată
în eter(care
este mediul de propagare a
sunetului)
și întreține
viața,
în acest caz vezi ce am spus eu la Vishudha
chakra.
Dacă
acest
eter
nu își mai poate face
funcțiile
se transformă
într-un
Eter
Rezidual.
Acest Eter
Rezidual suferă
o nouă transformare
și se transformă
în aer
atmosferic pe
care noi îl inspirăm
și expirăm.
Astfel vreau să arat, că atunci când ființele
umane
au descoperit„Oxigenul”
l-au
numit„aer
vital”
sau„aer
eminamente propriu pentru întreținerea arderii și a
respirației”(această
afirmație a fost făcută de cunoscutul savant francez
Lavoisier).
Iar cunoscutul savant suedez
Berzelius
a denumit
oxigenul
ca„forță
vitală”.
Noi în„Yoga
Noastră”
vom folosi
trei
denumiri:
a). aer
atmosferic(oxigen)
când ne vom adresa
ființelor umane
care nu cunosc nimic
din yoga,
b). eter(întreținătorul
ființelor vii) când ne vom unor savanți,
sau începători
în yoga,
c). Prana
Shakti
când ne vom adresă yoghinilor
care practică
Pranayama.
În acest sens Yoghini
Indieni spun
despre aerul
atmosferic
că este eterul
în mișcare,
așa cum am arătat
nu sunt de acord cu această afirmație(este
o
afirmație
de yoghin
inferior
și nu un yoghin
în starea de„Jnani”).
Vom
merge mai
departe
cu„Respirația
forțată”
și vom intra în adevărata„Pranayama”.
În acest caz vom schimba
ritmul maxim
care l-am folosit
până acum
< 8- 32-16>, raportul
între fazele respirației
rămânând
tot < 1-4-2 >, în
ritmul care îl dăm în tabelul de mai jos.
Nr.
|
Faza
Respirației
|
Concluzie
|
|
Inspirație
(Puraka)
|
Reținere
(Kumbhaka)
|
Expirație
(Rechaka)
|
|
1
|
10
secunde
|
40
secunde
|
20
secunde
|
Este
caracteristică yoghinilor slabi,începători în respirația
superioară.
|
2
|
16
secunde
|
64
secunde
|
32
secunde
|
Este
caracteristică yoghinilor medii în respirația superioară.
|
3
|
20
secunde
|
80
secunde
|
40
secunde
|
Este
caracteristică yoghinilor puternicii foarte avansați în
respirația superioară.
|
Vreau
să vă atrag atenția că acest ritm superior
să nu încercați să îl faceți până nu sunteți
convinși că veți reuși să vă încadrați în el.
Dacă nu puteți mențineți ritmul < 8-32-16 >,
mult timp și dacă îl mențineți toată viața
nu se întâmplă nimic. La acest ritm superior
vom practica numai respirația alternativă, celelalte
respirații care le-am descris rămân cu ritmul care
l-am descris la ele. Respirația
alternativă în acest ritm
superior.
Așa
cum am spus la lecția a treia, în
respirația alternativă se respiră când pe o nară când pe alta.
Este o respirație
caracteristică yoghinilor
foarte
puternici și avansați în yoga. Și
îmbogățește
foarte puternic învelișul
de Prana cu Prana,
ajungându-se până ce
se elimină respirația pe nas(și
se trăiește numai cu Prana).
Execuția
:se
poate efectua din postura
jumătate lotus,
postura ușoară
sau alte posturi
preferate de yoghin.
Vom
pune pe frunte degetele doi și trei vom efectua o expirație
profundă, iar după aceia cu degetul unu vom bloca nara dreaptă și
vom inspira timp de zece
secunde pe nara stângă. După aceia cu degetul
cinci vom astupa nara stângă
(degetul unu va bloca în continuare nara dreaptă)
și vom reține
respirația timp de 40
secunde,
apoi se eliberează
nara dreaptă
și se expiră timp de
douăzeci
secunde.
După care se inspiră
timp de 10
secunde pe
nara dreaptă,
după care vom bloca
cu degetul 1 nara dreaptă
și vom reține
respirația timp de 40
secunde,
după care vom
deschide nara
stângă
și vom expira 20
secunde.
După care se inspiră
timp de 10
secunde
pe nara stângă.
Acesta este un ciclu
respirator alternativ superior,
având ritmul <
10-40-20
>
este un ciclu pentru
yoghini foarte avansați.
Și
constituie așa cum am spus
noi un chibrit în
partea stângă.
Se vor face în jur de
3 astfel de cicluri
în primele trei luni
de yoga.
După care numărul
ciclurilor va crește cu
un chibrit
la un interval de 3
luni.
Dacă nu poți executa
acest ritm alternativ
superior,
vei
rămâne la ritmul
maxim
< 8-32-16
> și
acesta este un ritm
bun.
Și acest ritm
o trezește
și o ridică pe
canalul
Sushumna
pe Marea Zeiță
Kundalini,
dar într-un timp relativ
foarte
îndelungat(poate
să fie o întrupare
sau două întrupări).
Dacă
sunteți pregătit
pentru această
Pranayama
superioară,
înseamnă
că și celelalte
procedee yoghine
le stăpâniți la
perfecție.
Acțiuni și
efecte:
este
cea
mai mare respirație
forțată
care îți va aduce
foarte multă
Prana în învelișul
de Pranayama.
Deci
contribuie la eliminarea
tuturor
bolilor
care mai există
depozitate
în corpul fizic
și subtil a
yoghinului din alte
întrupări.
Deci
această pranayama
superioară
o trezește în mod sigur pe
Marea
Zeiță
Kundalini din
Muladhara chakra și în
plus o ascensionează pe canalul Sushumna.
Despre mine
ce să zic, începând
cu luna
martie a
anul 1990
am renunțat la
ritmul
<
8-32-16
> am
constatat și considerat că nu o voi
putea ridica
pe Marea
Zeiță
Kundalini din
Muladhara chakra
cu
acest ritm.
Această
respirație
alternativă superioară am
practicat-o timp de 17
ani,
până în luna Noiembrie
anul 2006.
În luna noiembrie
2006
am renunțat la ea
și am trecut la
Sitali
și în prezent fac
tot Sitali.
Voi arăta un scurt
rezumat a perioadei de 17
ani în care am
efectuat„Respirația
alternativă superioară”
cu ritmul începător
< 10-40-20 >. Vreau să spun că am
început cu acest ritm
și după trei luni am
putut să mențin
ritmul
acesta care mi l-am
impus eu.
Pentru a avea succes
în„Respirația
alternativă superioară”
este
necesar ca yoghinul să practice
acestă Pranayama minim trei ore pe zi
și maxim cinci ore pe
zi.
După 6 luni am reușit
să practic trei ore pe zi.
În acest caz un chibrit
în
partea stângă are
valoarea de 1 minut și
10 secunde,
iar un chibrit
în partea dreaptă,
noi am spus că se pune la
6 chibrite în partea stângă,
deci are valoare de 7
minute.
În cazul că facem ritmul
< 10-40-20 > deci vom avea
8 sau 9 chibrite
în partea dreaptă.
Vom
face trei
astfel
de practici(cicluri)
de Pranayama
pe zi.
În
acest caz dimineața
am făcut 8
chibrite în partea
dreaptă,
după servici și
masă(ora
17)
am făcut 9
chibrite în partea
dreaptă,
iar
după ora 21 am făcut
9 chibrite în parte
dreaptă.
Și
dacă adunați timpul
vedeți
că efectuam trei ore
pe zi.
Și așa pe nesimțite
au trecut foarte ușor
cei 17
ani.
Ce să mai spun despre ritm,
după 4 -6
ani am trecut la
ritmul
<16-64-32>, și acest
ritm
l-am intercalat cu
ritmul <10-40-20
> în decurs
de 11 ani.
Pe parcursul celor 11
ani
am reușit pe lungi
perioade de timp și ritmul
< 17-68-34 >, am reușit să
execut și ritmul <
20-80-40 >, dar nu l-am putut
menține și
l-am abandonat.
În
această perioadă
unele concedii,
mai ales cele după anul
2000,
le-am
făcut
acasă și am executat
numai Pranayama.
În acest fel am reușit
să fac 5 ore pe zi Pranayama.
Vreau
să mai spun că
această
respirație
alternativă superioară
nu este necesară în
cazul când yoghinul
vrea„numai
eliberarea”,
dar așa cum v-am spus
eu,
pe mine
nu m-a mulțumit
eliberarea.
Am considerat eliberarea
ca ceva lucru inferior
pentru
mine,
cum cineva ar râde de
mine(ești
și tu eliberat).
Deci eu am vrut să fiu
Zeu
și nimic mai puțin,
deci în acest sens am
zis că
trebuie
să sacrific tot ce
am,
pentru a deveni Zeu.
Mai
trebuie
să vă amintesc
pe scurt ce e purificarea
cu„Foc”,
pentru a înțelege
această„Yogă a Mea”.
Se
știe din știință,
din scripturi
că„Focul” este
elementul,
care arde
materia grosieră
și că la sfârșitul
acestui ciclu cosmic
va„arde tot
universul”.
Când eram copil,
clasa I-a și clasa a-II, mergeam
mult iarna la
săniuș.
Toți copii din satul
Josani erau
încălțați cu
opinci,
zăpada
pătrundea peste ele
și
astfel toată obială
era udă.
Stăteam
la săniuș
în jur de 3 până la
4 ore.
În
acest interval de timp
acumulam o puternică
răceală la
picioare(fiind
că eram ud pe picioare) și în corp,
frigul
pătrundea fără
milă,
dar cel mai pătruns
de răceală
era sistemul osos.
După 4 ore corpul
începea
să tremure de frig,
acesta era semnalul
că trebuie să merg
acasă
și plecam spre casă.
Ajuns acasă mă vedeau
părinții
și care spuneau„ai
venit că nu mai poți de frig”
și râdeau pe sub
mustăți că frigul a
fost mai puternic ca mine și m-a obligat să vin acasă.
Ei erau satisfăcuți,
pentru că ei mă avertizase„spunându-mi”
Vasile
după o oră să vii
acasă să te încălzești să
mănânci ceva,
iar după aceia să mai mergi
și tu încă o oră.
Tot acest sfat
părintesc eu
l-am neglijat
și am făcut cum eu
am dorit.
Ajuns
in casă primul lucru
care l-am făcut era să
mă descalț
și după aceia să mă
așez cu fundul spre sobă,
încălzeam
puternic Muladhara
ca căldura
să pătrundă tot
corpul.
După
aceia făceam baie cu
apă caldă la picioare,
pentru a introduce
și în acest fel
căldura în corp.
În tot acest timp
eu am pus pe sobă o
cărămidă
să se încălzească
o luam și o puneam pe
un pat de lemn(care
era pe lângă sobă) și îmi puneam
picioarele pe cărămidă
și astfel în corpul
meu intra
o mare cantitate de
căldură.
După ce am venit la
Arad,
am avut teracotă
și am stat mult timp
cu spatele lipit de teracotă
sau în apropiere dacă
era foarte fierbinte.
Astfel
în anul 1984 luna
Noiembrie,
m-am mutat
la bloc,
mi-am făcut pe bani
un apartament
cu trei camere,
iar aspectul
apartamentului meu
îl puteți vedea din
poze.
Am
continuat tratamentul
cu Foc în felul
următor:
astfel
pe aragaz pe ochiul
intermediar(dat
la minimul) am pus două
ciururi(să
se obtureze flacăra
mai bine și
să nu fiu ars)
și am stat cu bărbia
la o anumită distanță
(și
să nu fiți bărbierit proaspăt), ca
toate negativități-le
existente în Lalana chakra să
înceapă
să se diminueze.
După ce terminam cu
bărbia,
mutam cele două ciuruiri pe ochiul mare(pe
care îl dădeam la minimul)
și stăteam cu fundul
deasupra ciururilor,
pentru a elimina
negativități-le din Muladhara chakra.
Urma
purificarea genunchilor,
prin aducerea
fiecăruia (genunche)deasupra
ciururilor
și
a elimina
negativități-le din Manipura chakra.
La fel procedam cu
gleznele
și degetele unu și
cinci de la
ambele picioare.
Pe genunchii
sunt tot negru
și cu părul ars
și la fund
am mult păr ars.
Pentru a elimina
negativități-le
de la intersecția
canalelor
Ida cu Pingala
în dreptul coloanei
vertebrale,
am încălzit o
cărămidă
pe aragaz și
am învelit-o
într-o cârpă și
am stat cu spatele pe
cărămida
caldă.
Tratamentul cu foc
l-am făcut dimineața
și seara
timp de 17
ani,
iar acum îl fac numai dimineața.
Nu vreau să intru în mai multe
detalii,
pentru că tot acest tratament
cu„Foc”
va fi explicat în
detaliu
când
voi vorbi numai despre viața
mea ca yoghin.
Când eu vă spun că
toate
ființele umane put,
știu ce vă spun,
pentru că în corpul
meu
acestă
putoare a fost arsă
de foc.
De
unde apare frigul în
corpul yoghinului,
vreau să spun că la yoghini
care nu o au trezită
pe Marea Zeiță Kundalini
, corpul lor fizic
se comportă normal la
schimbările de temperatură.
Frigul(răceala)
apare în corpul
yoghinului care
o are, puternic
trezită
pe Marea Zeiță Kundalini(Marea
Zeiță este rece). Curenții
Marii Zeiță Kundalini
transmit
acest frig
în tot corpul.
Veți sta la soare
și
veți transpira,
dar corpul dumneavoastră
va fi rece ca gheața
pe partea opusă
soarelui.
Dacă
Marea
Zeiță Kundalini
este
puternic trezită
și accelerată pe
canalul Sushumna„
Ea” nu mai poate fi oprită
de yoghin,
nici dacă îi moare
corpul fizic.
Oprirea
se face
în starea de Samadhi(unire)
cu Tati Shiva în
Sahasrara.
Vom mai reveni
la acest frig
a Mari
Zeiță Kundalini
și
diferitele fenomene,
bune sau rele care le produce în corp
dumneavoastră.
Această
purificare cu foc
nu se pierde
in cazul întrupărilor.
Totuși vreau să mai
spun aici ce s-a întâmplat în anul 1990,
când de fapt am
început„Respirația
alternativă superioară”.
În
lunile mai,
iunie
și iulie
mă trezesc
că mă dor foarte
puternic urechile,
fiindcă
durerea era groaznică
m-am
dus la medicul de familie,
doamna doctor Vamoșiu
Ana
și i-am spus că mă dor groaznic
ambele urechi.
Și
i-am mai spus doamnei
doctor
,că mai am
o presiune (durere)„
presiunea asemănătoare
unui pumnal care îl aveam
înfipt în urechea stângă”
și mergea până în mijlocul
capului.
Care s-a instalat
ocolo
tot
în
anul 1990,
după
două luni
de când am început„Respirația
alternativă
superioară”.
În
acest caz doamna
doctor
m-a trimis la un specialist
O.R.L, dr. Mircea Streza,
care
m-a consultat
în
6.07.1990. Doctorul
a stabilit
că am otită și
mi-a dat un tratament
cu Paracetamol , Valeriană și injecții cu Poli-din
și să încălzesc o
pungă de
sare
să o pun pe
urechii(tratamentul
cu foc cum spun eu). Am
făcut acest tratament
timp de două săptămâni,
după care nu am
simțit nici
o ameliorare,
m-am dus la control
și i-am spus domnului
doctor situația.
Dânsul
m-a verificat
și a văzut că totul e în regulă
și nu-și dădea
seama
de unde am eu durerea.
În
acest caz am mai continuat
tratamentul
prescris și situația
în loc să se amelioreze
s-a înrăutățit
groaznic.
Eu nu am întrerupt „Respirația
alternativă superioară”.
Cum am fost eu tratat de domnul doctor Streza,
că
aș avea o răceală
în urechea internă
produsă de viruși
sau bacterii.
Ce se întâmplase
în urma acestui tratament,
dacă
până în acel moment simțeam
vibrațiile lui Prana în cap,
simțeam cum se deschid unele canale
subtile.
După o lună de
tratament se
închiseră toate
canalele subtile
și eu simțeam că
Prana Shakti nu
o mai pot duce în
cap.
Și
simțeam
cum se închid
canalele
în cercuri în cap,
până la un moment
dat când
nu am mai simțit nici
o mișcare
a Pranei
în cap.
În acel moment în
capul meu
nu era decât o
presiune formidabilă,
eram mai rău presat
ca
omul care are presat
capul cu scândura
pe masă.
Ce
mai vreau să vă
lămuresc,
în legătură cu
strângere
și presiune.
Eu lucrând o viață
ca subinginer
proiectant,
noi în tehnică
spunem
despre strângere că
este produsul dintre
presiunea
specifică(care
acționează în acel loc) și suprafața
pe care acționează.
Iar medicii
îmi spuneau că este
o mare presiune în
acel loc.
Care este
totuși deosebirea
să luăm un
exemplu,
să apăsăm
cu degetul numărul doi de la mâna
dreaptă
un panou
de lemn pe suprafața unei mese
și vine vecinul
și trage de
panou
să îl scoată
de sub strângerea
mea.
Cu o forță mică
aplicată
cu ambele mâini
el îmi va scoate
panoul de sub deget.
Dacă eu mă încăpățânez
și apăs panoul cu
toate cele zece degete
el nu mai poate
scoate panoul
cu forța aplicată
mai înainte.
Deci in acest caz noi spunem în tehnică
că strângerea
e de 10 ori mai mare,
deși
presiunea
specifică pe unitatea
de suprafață e aceiași.
În capul meu presau
acum 360000 de forțe,
deci era presiunea din
canalele subtile,
produsă de Prana
Shakti și
curenții Mari Zeițe
Kundalini.
Această puternică
strângere produsă de
cele 360000 de forțe
care acționau în
canalele
subtile
adunată cu
presiunea
pumnalului
care îl aveam înfipt
în urechea
stângă
îmi
producea o durere
groaznică
și
insuportabilă.
În
acel moment am
căutat să îmi păstrez calmul interior
nu
am putut face acest
lucru
și l-am rugat pe Marele
Zeu Ganesha
cu cuvintele„Te
rog Mare Zeu
Ganesha să îmi redai
calmul interior”.
După două minute
toată agitația mentală
dispărea.
În acele momente
căutam să
nu intru în nebunie,
la servici notam totul
într-un caiet să nu uit(
pentru că după două minute uitam totul). Anumite funcții
ale mentalului erau blocate complet,
căutam să stau
izolat de oameni(chiar
și de colegi). Așa cum
v-am spus eu la Milarepa,
că
Marpa
numai la periat ușor și
nici de cum nu i-a blocat
capul.
Despre pumnal înfipt
în urechea internă,
pot
să afirm
că nu a
putut fi eliminat de
acolo cu nici un
medicament.
În
această situație
când capul era
complet blocat(nu
puteam să introduc
Prana Shakti
în cap
și nici vibrații)
am
considerat
că numai trebuie
să apelez la medicul
de familie(doamna
dr. Vamoșiu) și nici la specialistul
O.R.L,dr. Mircea
Streza.
În
acest caz am plecat în
data de 24.07.1990, la
policlinica
cu plată,
la dr. Korodi Petru
medic specialist
O.R.L.
După
examinare
am primit următorul
tratament:
indometacin
(tablete), Fasconal,
Efitard
fiole injectabile. După cum se vede, domnul
doctor
a considerat
că eu sunt infectat
cu germeni
patogeni(virușii
și bacterii). Am efectuat
tratamentul
prescris
și în data de 7.08. 1006 am
venit la control,
la care i-am spus că
nimic nu s-a ameliorat.
Domnia s-a a spus să continui
tratamentul,
iar pentru calmare
și să pot dormi
mi-a dat Tioridazin.
Venind
acasă
m-am uitat în agenda
medicală
să văd ce înseamnă
acest
medicament
și ce am găsit
că este un Neuroleptic
fenotiazinic,
antipsiotic
cu acțiune
sedativă(calmează
stările de excitație psihică)
intensă.
Și
acest medicament este
indicat în schizofrenie,
manie
și alte psihoze,
îndeosebi când sunt
însoțite de agitație,
insomnie,
tulburări de comportament
și anxietate.
Am luat tratamentul
și ce să vezi
în capul meu
a început o mișcare
circulară
a una
sau două particule
care devenise o
mișcare
continuă și
numai înceta.
Am venit la domnul doctor
în
data de 27.08.1990 și i-am explicat despre mișcarea
celor două particule în cap
și i-am spus că nu
se mai oprește,
la care asistenta
domnului dr.
mi-a spus că ea nu a
auzit pe nimeni să zică că se mișcă ceva în cap.
Totuși domnul dr. m-a consultat la
nas
și mi-a prescris o
soluție,
care s-o introduc în
nas,
am făcut tratamentul
prescris.
Situația nu s-a ameliorat(cele
două particule se
învârteau în cap)
și astfel am decis
în data
de 27.09.1990 să
merg la un nou
consult.
În aceste momente îmi
pierdusem încrederea,
că domnul dr. Korodi Petru
ar putea să îmi rezolve
situația(deci
intuiția
îmi aduse această
pierdere de încredere)
și am venit totuși să
încerc.
Ajuns la cabinetul domnului
doctor,
i-am explicat asistentei
care este situația,
iar dânsa mi-a spus
că domnul doctor
e plecat în concediu
și să aștept o lună
până vine.
Fiindcă
îmi pierdusem
încrederea în dr.
Korodi Petru
și
în medici de la O.R.L
că mi-ar putea
rezolva situația.
Am mers în holul
policlinici
unde era afișat
panoul cu
specialitățile
medicale care sunt tratate
acolo
și medici specialiști
care fac
consult,
tratament și
ziua
și ora de consult.
M-am plimbat în fața
panoului o
jumătate de oră(pe
panou erau 30-40
de nume de doctori) și un nume
mi-a atras atenția
el era dr. Aurel
Berheci medic primar neurolog și
am decis să merg la
dânsul la tratament
care se făcea în acea
zi.
De unde știam
de dr. Berheci,
am avut o colegă Pauk
Iuliana,
care a avut soțul
bolnav
și a fost consultat
și tratat de dr.
Berheci,
dar că nu la putut
vindeca.
În acest sens ea îmi
spunea că dr. Berheci e
un medic mai slab
și că a fost înlocuit
cu medicul Herman
la conducerea cabinetului
de neurologie pe județ,
care
era mai competent
și mai tânăr.
Dar prin intuiție
eu am aflat
că dr.
Berheci este
un medic foarte bun,
deci pot să am
încredere totală în el.
Soțul colegei mele
Pauk
a murit la scurt
timp de cancer la
intestinul gros
și ea îl trata
la sistemul
nervos(avea
52 de ani). Ajuns
la domnul
dr.
Berheci, după
ce i-am spus
simptomele
care se manifestă la
urechii,
m-a trimis
să fac un film a
zonei cervicale a coloanei vertebrale.
Am
făcut filmul,
după ce la consultat
mi-a spus
că am„Decompensare
neuro-cervicală”,
am
căutat să înțeleg
ce
ar însemna
această boală
și nu am știut exact
ce înseamnă.
M-am uitat în dicționar
și am găsit
următorul răspuns.
Decompensare înseamnă,
acțiune
de a se decompensa:
ce s-ar traduce
în cazul meu,
prin modificarea stări
de
echilibru funcțional
între sistemul nervos
central
și sistemul nervos
cervical.
Decompensare
mai poate să însemne,
epuizare
sau depășire
a resurselor
funcționale ale unui organ.
Ambele înțelesuri
ale acestor două acțiuni ale decompensări
se
găseau la mine
în boală.
Și medicul
mi-a prescris
următorul
tratament:
infiltrații
care le făcea domnia sa(și
nu mi-a spus ce tip de injecție mi-a dat)
în fiecare săptămână, Xantinol
nicotinat tablete(trei
ori pe zi), Haloperidol(
în jur de 7-8 picături) și
Diazepan.
După o lună de
tratament
am simțit cum
pe lângă canalele
de lângă ureche
se scurgeau baloanele
lui Ajna chakra(Prana
Reziduală).
Despre tot acest tratament
la dr. Berheci și
desfundarea canalelor
Ida
și Pingala,
până în Muladhara
și de acolo
până în vârful
degetelor
vom vorbi în lecția
viitoare.
Ce
mai vreau
să vă spun să nu
efectuați„Respirația
alternativă superioară”
numai
dacă veți fi capabil
să
mergeți cu palma
pe tăișul unui
cuțit,
care nu taie foarte
bine(numai
vă chinuiește).Aceste durerii
sunt produse de
curenții Mari Zeițe
Kundalini și Prana Shakti,
care fac o
presiune insuportabilă asupra capului(deci
o strângere puternică). Această
presiune formidabilă
făcută de curenții Mari
Zeițe
Kundalini și
Prana Shakti, asupra
canalelor subtile și asupra chakre-lor Lalana, Ajna
și Sahasrara,
duce yoghinul
să nu mai poată
judeca normal
și duce yoghinul
la„Nebunie”.
Se aseamănă cu
un om
care îi pui capul
pe o masă
și îl apeși ocolo
cu o scândură
și îl ții apăsat
până îl faci nebun.
Deci
obturațiile
principiului Vata,
principiul Kapha în
exces și
inelele
de negativități
care strângeau
Lalana, Ajna și Sahasrara
erau așa de puternic
strânse și
aveau o duritate
și o densitate
care întreceau
cu mult curenți Mari
Zeițe Kundalini și Prana Shakti.
Dacă
fac comparație
era ca o furnică care
se luptă cu un
elefant.
|
Asane in yoga de Yoghin Vasile Ivașca.
|
|
Tati Shiva, Tati Vishnu, Zeițele Mahalakshmi, Sarasvati, Zeul Ganesha și Zeul Krishna.
|
|
Yoghin Vasile Ivașca cu părinții și frații.
|
|
Yoghin Vasile Ivașca, asane în yoga, Pranayama și Mantr-ele corpului subtil.
|
|
Vasile Ivașca cele 7 chakre, elementele subtile(tattvele), și bijele chakre-lor.
|
|
Vasile Ivașca Pranayama, respirația completă.
|