miercuri, 10 iulie 2013


Vasile Ivașca, Pranayama, Respirația în Yoga, Partea a CinceaPrima lecție de Zeificare.  




Yoghin Vasile Ivașca în tinerețe.

Vom continua în cea de a cincea lecție cu respirația forțată, știu că vă este greu să efectuați aceste tipuri de respirații, dar nu avem ce face Pranayama este obligatorie în„Yoga Noastră”. Astfel dacă nu vom efectua pranayama, învelișul subtil de prana nu se îmbogăți cu prana. Eu cred că ați înțeles ce este ce înseamnă Prana și Pranayama(respirația forțată). Să mai spun câteva cuvinte să ne lămurim mai bine: Dacă la început eu am folosit numai cuvântul„Respirație forțată” cu timpul pe ascuns l-am înlocuit cu cuvântul Pranayama. Așa cum am spus în lecția trecută că Prana Shakti care este dotată cu o conștiință superioară mentalului uman și cu o forță infinit de mare. Dacă aceste două funcții se diminuează, să luăm un exemplu, nu mai poatefacă din praful cosmic(praful cosmic fiind prima transformare a materiei subtile în materie grosieră), sisteme planetare, galaxii și meta galaxii, această prană devine o Prană Reziduală. Această Prană Reziduală este transformată în eter(care este mediul de propagare a sunetului) și întreține viața, în acest caz vezi ce am spus eu la Vishudha chakra. Dacă acest eter nu își mai poate face funcțiile se transformă într-un Eter Rezidual. Acest Eter Rezidual suferă o nouă transformare și se transformă în aer atmosferic pe care noi îl inspirăm și expirăm. Astfel vreau să arat, că atunci când ființele umane au descoperit„Oxigenul” l-au numit„aer vital” sau„aer eminamente propriu pentru întreținerea arderii și a respirației”(această afirmație a fost făcută de cunoscutul savant francez Lavoisier). Iar cunoscutul savant suedez Berzelius a denumit oxigenul ca„forță vitală”. Noi în„Yoga Noastră” vom folosi trei denumiri: a). aer atmosferic(oxigen) când ne vom adresa ființelor umane care nu cunosc nimic din yoga, b). eter(întreținătorul ființelor vii) când ne vom unor savanți, sau începători în yoga, c). Prana Shakti când ne vom adresă yoghinilor care practică Pranayama. În acest sens Yoghini Indieni spun despre aerul atmosferic că este eterul în mișcare, așa cum am arătat nu sunt de acord cu această afirmație(este o afirmație de yoghin inferior și nu un yoghin în starea de„Jnani”). Vom merge mai departe cu„Respirația forțată” și vom intra în adevărata„Pranayama”. În acest caz vom schimba ritmul maxim care l-am folosit până acum < 8- 32-16>, raportul între fazele respirației rămânând tot < 1-4-2 >, în ritmul care îl dăm în tabelul de mai jos.
Nr.
Faza Respirației
Concluzie


Inspirație (Puraka)
Reținere (Kumbhaka)
Expirație (Rechaka)


1
10 secunde
40 secunde
20 secunde
Este caracteristică yoghinilor slabi,începători în respirația superioară.
2
16 secunde
64 secunde
32 secunde
Este caracteristică yoghinilor medii în respirația superioară.
3
20 secunde
80 secunde
40 secunde
Este caracteristică yoghinilor puternicii foarte avansați în respirația superioară.
Vreau să vă atrag atenția că acest ritm superior să nu încercați să îl faceți până nu sunteți convinșiveți reuși să vă încadrați în el. Dacă nu puteți mențineți ritmul < 8-32-16 >, mult timp și dacă îl mențineți toată viața nu se întâmplă nimic. La acest ritm superior vom practica numai respirația alternativă, celelalte respirații care le-am descris rămân cu ritmul care l-am descris la ele. Respirația alternativă în acest ritm superior. Așa cum am spus la lecția a treia, în respirația alternativă se respiră când pe o nară când pe alta. Este o respirație caracteristică yoghinilor foarte puternici și avansați în yoga. Și îmbogățește foarte puternic învelișul de Prana cu Prana, ajungându-se până ce se elimină respirația pe nas(și se trăiește numai cu Prana). Execuția :se poate efectua din postura jumătate lotus, postura ușoară sau alte posturi preferate de yoghin. Vom pune pe frunte degetele doi și trei vom efectua o expirație profundă, iar după aceia cu degetul unu vom bloca nara dreaptă și vom inspira timp de zece secunde pe nara stângă. După aceia cu degetul cinci vom astupa nara stângă (degetul unu va bloca în continuare nara dreaptă) și vom reține respirația timp de 40 secunde, apoi se eliberează nara dreaptă și se expiră timp de douăzeci secunde. După care se inspiră timp de 10 secunde pe nara dreaptă, după care vom bloca cu degetul 1 nara dreaptă și vom reține respirația timp de 40 secunde, după care vom deschide nara stângă și vom expira 20 secunde. După care se inspiră timp de 10 secunde pe nara stângă. Acesta este un ciclu respirator alternativ superior, având ritmul < 10-40-20 > este un ciclu pentru yoghini foarte avansați. Și constituie așa cum am spus noi un chibrit în partea stângă. Se vor face în jur de 3 astfel de cicluri în primele trei luni de yoga. După care numărul ciclurilor va crește cu un chibrit la un interval de 3 luni. Dacă nu poți executa acest ritm alternativ superior, vei rămâne la ritmul maxim < 8-32-16 > și acesta este un ritm bun. Și acest ritm o trezește și o ridică pe canalul Sushumna pe Marea Zeiță Kundalini, dar într-un timp relativ foarte îndelungat(poate să fie o întrupare sau două întrupări). Dacă sunteți pregătit pentru această Pranayama superioară, înseamnă că și celelalte procedee yoghine le stăpâniți la perfecție. Acțiuni și efecte: este cea mai mare respirație forțată care îți va aduce foarte multă Prana în învelișul de Pranayama. Deci contribuie la eliminarea tuturor bolilor care mai există depozitate în corpul fizic și subtil a yoghinului din alte întrupări. Deci această pranayama superioară o trezește în mod sigur pe Marea Zeiță Kundalini din Muladhara chakra și în plus o ascensionează pe canalul Sushumna. Despre mine ce să zic, începând cu luna martie a anul 1990 am renunțat la ritmul < 8-32-16 > am constatat și considerat că nu o voi putea ridica pe Marea Zeiță Kundalini din Muladhara chakra cu acest ritm. Această respirație alternativă superioară am practicat-o timp de 17 ani, până în luna Noiembrie anul 2006. În luna noiembrie 2006 am renunțat la ea și am trecut la Sitali și în prezent fac tot Sitali. Voi arăta un scurt rezumat a perioadei de 17 ani în care am efectuat„Respirația alternativă superioară” cu ritmul începător < 10-40-20 >. Vreau să spun că am început cu acest ritm și după trei luni am putut să mențin ritmul acesta care mi l-am impus eu. Pentru a avea succes înRespirația alternativă superioară” este necesar ca yoghinul să practice acestă Pranayama minim trei ore pe zi și maxim cinci ore pe zi. După 6 luni am reușit să practic trei ore pe zi. În acest caz un chibrit în partea stângă are valoarea de 1 minut și 10 secunde, iar un chibrit în partea dreaptă, noi am spus că se pune la 6 chibrite în partea stângă, deci are valoare de 7 minute. În cazul că facem ritmul < 10-40-20 > deci vom avea 8 sau 9 chibrite în partea dreaptă. Vom face trei astfel de practici(cicluri) de Pranayama pe zi. În acest caz dimineața am făcut 8 chibrite în partea dreaptă, după servici și masă(ora 17) am făcut 9 chibrite în partea dreaptă, iar după ora 21 am făcut 9 chibrite în parte dreaptă. Și dacă adunați timpul vedeți că efectuam trei ore pe zi. Și așa pe nesimțite au trecut foarte ușor cei 17 ani. Ce să mai spun despre ritm, după 4 -6 ani am trecut la ritmul <16-64-32>, și acest ritm l-am intercalat cu ritmul <10-40-20 > în decurs de 11 ani. Pe parcursul celor 11 ani am reușit pe lungi perioade de timp și ritmul < 17-68-34 >, am reușit să execut și ritmul < 20-80-40 >, dar nu l-am putut menține și l-am abandonat. În această perioadă unele concedii, mai ales cele după anul 2000, le-am făcut acasă și am executat numai Pranayama. În acest fel am reușit să fac 5 ore pe zi Pranayama. Vreau să mai spun că această respirație alternativă superioară nu este necesară în cazul când yoghinul vrea„numai eliberarea”, dar așa cum v-am spus eu, pe mine nu m-a mulțumit eliberarea. Am considerat eliberarea ca ceva lucru inferior pentru mine, cum cineva ar râde de mine(ești și tu eliberat). Deci eu am vrut să fiu Zeu și nimic mai puțin, deci în acest sens am zis trebuiesacrific tot ce am, pentru a deveni Zeu. Mai trebuie să vă amintesc pe scurt ce e purificarea cu„Foc”, pentru a înțelege această„Yogă a Mea”. Se știe din știință, din scripturi„Focul” este elementul, care arde materia grosieră și că la sfârșitul acestui ciclu cosmic va„arde tot universul”. Când eram copil, clasa I-a și clasa a-II, mergeam mult iarna la săniuș. Toți copii din satul Josani erau încălțați cu opinci, zăpada pătrundea peste ele și astfel toată obială era udă. Stăteam la săniuș în jur de 3 până la 4 ore. În acest interval de timp acumulam o puternică răceală la picioare(fiind că eram ud pe picioare) și în corp, frigul pătrundea fără milă, dar cel mai pătruns de răceală era sistemul osos. După 4 ore corpul începeatremure de frig, acesta era semnalultrebuie să merg acasă și plecam spre casă. Ajuns acasă mă vedeau părinții și care spuneau„ai venit că nu mai poți de frig” și râdeau pe sub mustăți că frigul a fost mai puternic ca mine și m-a obligat să vin acasă. Ei erau satisfăcuți, pentru că ei mă avertizase„spunându-mi” Vasile după o oră să vii acasă să te încălzești mănânci ceva, iar după aceia să mai mergi și tu încă o oră. Tot acest sfat părintesc eu l-am neglijat și am făcut cum eu am dorit. Ajuns in casă primul lucru care l-am făcut era să mă descalț și după aceia să mă așez cu fundul spre sobă, încălzeam puternic Muladhara ca căldura pătrundă tot corpul. După aceia făceam baie cu apă caldă la picioare, pentru a introduce și în acest fel căldura în corp. În tot acest timp eu am pus pe sobă o cărămidă să se încălzească o luam și o puneam pe un pat de lemn(care era pe lângă sobă) și îmi puneam picioarele pe cărămidă și astfel în corpul meu intra o mare cantitate de căldură. După ce am venit la Arad, am avut teracotă și am stat mult timp cu spatele lipit de teracotă sau în apropiere dacă era foarte fierbinte. Astfel în anul 1984 luna Noiembrie, m-am mutat la bloc, mi-am făcut pe bani un apartament cu trei camere, iar aspectul apartamentului meu îl puteți vedea din poze. Am continuat tratamentul cu Foc în felul următor: astfel pe aragaz pe ochiul intermediar(dat la minimul) am pus două ciururi(să se obtureze flacăra mai bine și să nu fiu ars) și am stat cu bărbia la o anumită distanță (și să nu fiți bărbierit proaspăt), ca toate negativități-le existente în Lalana chakra înceapă să se diminueze. După ce terminam cu bărbia, mutam cele două ciuruiri pe ochiul mare(pe care îl dădeam la minimul) și stăteam cu fundul deasupra ciururilor, pentru a elimina negativități-le din Muladhara chakra. Urma purificarea genunchilor, prin aducerea fiecăruia (genunche)deasupra ciururilor și a elimina negativități-le din Manipura chakra. La fel procedam cu gleznele și degetele unu și cinci de la ambele picioare. Pe genunchii sunt tot negru și cu părul ars și la fund am mult păr ars. Pentru a elimina negativități-le de la intersecția canalelor Ida cu Pingala în dreptul coloanei vertebrale, am încălzit o cărămidă pe aragaz și am învelit-o într-o cârpă și am stat cu spatele pe cărămida caldă. Tratamentul cu foc l-am făcut dimineața și seara timp de 17 ani, iar acum îl fac numai dimineața. Nu vreau să intru în mai multe detalii, pentru că tot acest tratament cu„Foc” va fi explicat în detaliu când voi vorbi numai despre viața mea ca yoghin. Când eu vă spun că toate ființele umane put, știu ce vă spun, pentru că în corpul meu acestă putoare a fost arsă de foc. De unde apare frigul în corpul yoghinului, vreau să spun că la yoghini care nu o au trezită pe Marea Zeiță Kundalini , corpul lor fizic se comportă normal la schimbările de temperatură. Frigul(răceala) apare în corpul yoghinului care o are, puternic trezită pe Marea Zeiță Kundalini(Marea Zeiță este rece). Curenții Marii Zeiță Kundalini transmit acest frig în tot corpul. Veți sta la soare și veți transpira, dar corpul dumneavoastră va fi rece ca gheața pe partea opusă soarelui. Dacă Marea Zeiță Kundalini este puternic trezită și accelerată pe canalul Sushumna„ Ea” nu mai poate fi oprită de yoghin, nici dacă îi moare corpul fizic. Oprirea se face în starea de Samadhi(unire) cu Tati Shiva în Sahasrara. Vom mai reveni la acest frig a Mari Zeiță Kundalini și diferitele fenomene, bune sau rele care le produce în corp dumneavoastră. Această purificare cu foc nu se pierde in cazul întrupărilor. Totuși vreau să mai spun aici ce s-a întâmplat în anul 1990, când de fapt am început„Respirația alternativă superioară”. În lunile mai, iunie și iulietrezesc că mă dor foarte puternic urechile, fiindcă durerea era groaznică m-am dus la medicul de familie, doamna doctor Vamoșiu Ana și i-am spus că mă dor groaznic ambele urechi. Și i-am mai spus doamnei doctor ,că mai am o presiune (durere)„ presiunea asemănătoare unui pumnal care îl aveam înfipt în urechea stângă” și mergea până în mijlocul capului. Care s-a instalat ocolo tot în anul 1990, după două luni de când am început„Respirația alternativă superioară”. În acest caz doamna doctor m-a trimis la un specialist O.R.L, dr. Mircea Streza, care m-a consultat în 6.07.1990. Doctorul a stabilit că am otită și mi-a dat un tratament cu Paracetamol , Valeriană și injecții cu Poli-din și să încălzesc o pungă de sare să o pun pe urechii(tratamentul cu foc cum spun eu). Am făcut acest tratament timp de două săptămâni, după care nu am simțit nici o ameliorare, m-am dus la control și i-am spus domnului doctor situația. Dânsul m-a verificat și a văzut că totul e în regulă și nu-și dădea seama de unde am eu durerea. În acest caz am mai continuat tratamentul prescris și situația în loc să se amelioreze s-a înrăutățit groaznic. Eu nu am întrerupt „Respirația alternativă superioară”. Cum am fost eu tratat de domnul doctor Streza, că aș avea o răceală în urechea internă produsă de viruși sau bacterii. Ce se întâmplase în urma acestui tratament, dacă până în acel moment simțeam vibrațiile lui Prana în cap, simțeam cum se deschid unele canale subtile. După o lună de tratament se închiseră toate canalele subtile și eu simțeam că Prana Shakti nu o mai pot duce în cap. Și simțeam cum se închid canalele în cercuri în cap, până la un moment dat când nu am mai simțit nici o mișcare a Pranei în cap. În acel moment în capul meu nu era decât o presiune formidabilă, eram mai rău presat ca omul care are presat capul cu scândura pe masă. Ce mai vreau să vă lămuresc, în legătură cu strângere și presiune. Eu lucrând o viață ca subinginer proiectant, noi în tehnică spunem despre strângere că este produsul dintre presiunea specifică(care acționează în acel loc) și suprafața pe care acționează. Iar medicii îmi spuneau că este o mare presiune în acel loc. Care este totuși deosebirea să luăm un exemplu, să apăsăm cu degetul numărul doi de la mâna dreaptă un panou de lemn pe suprafața unei mese și vine vecinul și trage de panou să îl scoată de sub strângerea mea. Cu o forță mică aplicată cu ambele mâini el îmi va scoate panoul de sub deget. Dacă eu mă încăpățânez și apăs panoul cu toate cele zece degete el nu mai poate scoate panoul cu forța aplicată mai înainte. Deci in acest caz noi spunem în tehnicăstrângerea e de 10 ori mai mare, deși presiunea specifică pe unitatea de suprafață e aceiași. În capul meu presau acum 360000 de forțe, deci era presiunea din canalele subtile, produsă de Prana Shakti și curenții Mari Zeițe Kundalini. Această puternică strângere produsă de cele 360000 de forțe care acționau în canalele subtile adunată cu presiunea pumnalului care îl aveam înfipt în urechea stângă îmi producea o durere groaznică și insuportabilă. În acel moment am căutat să îmi păstrez calmul interior nu am putut face acest lucru și l-am rugat pe Marele Zeu Ganesha cu cuvinteleTe rog Mare Zeu Ganesha să îmi redai calmul interior”. După două minute toată agitația mentală dispărea. În acele momente căutam să nu intru în nebunie, la servici notam totul într-un caiet să nu uit( pentru că după două minute uitam totul). Anumite funcții ale mentalului erau blocate complet, căutam să stau izolat de oameni(chiar și de colegi). Așa cum v-am spus eu la Milarepa, Marpa numai la periat ușor și nici de cum nu i-a blocat capul. Despre pumnal înfipt în urechea internă, pot să afirm că nu a putut fi eliminat de acolo cu nici un medicament. În această situație când capul era complet blocat(nu puteam să introduc Prana Shakti în cap și nici vibrații) am considerat că numai trebuieapelez la medicul de familie(doamna dr. Vamoșiu) și nici la specialistul O.R.L,dr. Mircea Streza. În acest caz am plecat în data de 24.07.1990, la policlinica cu plată, la dr. Korodi Petru medic specialist O.R.L. După examinare am primit următorul tratament: indometacin (tablete), Fasconal, Efitard fiole injectabile. După cum se vede, domnul doctor a considerat că eu sunt infectat cu germeni patogeni(virușii și bacterii). Am efectuat tratamentul prescris și în data de 7.08. 1006 am venit la control, la care i-am spus că nimic nu s-a ameliorat. Domnia s-a a spus să continui tratamentul, iar pentru calmare și să pot dormi mi-a dat Tioridazin. Venind acasă m-am uitat în agenda medicală să văd ce înseamnă acest medicament și ce am găsit că este un Neuroleptic fenotiazinic, antipsiotic cu acțiune sedativă(calmează stările de excitație psihică) intensă. Și acest medicament este indicat în schizofrenie, manie și alte psihoze, îndeosebi când sunt însoțite de agitație, insomnie, tulburări de comportament și anxietate. Am luat tratamentul și ce să vezi în capul meu a început o mișcare circulară a una sau două particule care devenise o mișcare continuă și numai înceta. Am venit la domnul doctor în data de 27.08.1990 și i-am explicat despre mișcarea celor două particule în cap și i-am spus că nu se mai oprește, la care asistenta domnului dr. mi-a spus că ea nu a auzit pe nimeni să zică că se mișcă ceva în cap. Totuși domnul dr. m-a consultat la nas și mi-a prescris o soluție, care s-o introduc în nas, am făcut tratamentul prescris. Situația nu s-a ameliorat(cele două particule se învârteau în cap) și astfel am decis în data de 27.09.1990 merg la un nou consult. În aceste momente îmi pierdusem încrederea, că domnul dr. Korodi Petru ar putea să îmi rezolve situația(deci intuiția îmi aduse această pierdere de încredere) și am venit totuși să încerc. Ajuns la cabinetul domnului doctor, i-am explicat asistentei care este situația, iar dânsa mi-a spus că domnul doctor e plecat în concediu și să aștept o lună până vine. Fiindcă îmi pierdusem încrederea în dr. Korodi Petru și în medici de la O.R.L că mi-ar putea rezolva situația. Am mers în holul policlinici unde era afișat panoul cu specialitățile medicale care sunt tratate acolo și medici specialiști care fac consult, tratament și ziua și ora de consult. M-am plimbat în fața panoului o jumătate de oră(pe panou erau 30-40 de nume de doctori) și un nume mi-a atras atenția el era dr. Aurel Berheci medic primar neurolog și am decis să merg la dânsul la tratament care se făcea în acea zi. De unde știam de dr. Berheci, am avut o colegă Pauk Iuliana, care a avut soțul bolnav și a fost consultat și tratat de dr. Berheci, dar că nu la putut vindeca. În acest sens ea îmi spunea că dr. Berheci e un medic mai slab și că a fost înlocuit cu medicul Herman la conducerea cabinetului de neurologie pe județ, care era mai competent și mai tânăr. Dar prin intuiție eu am aflatdr. Berheci este un medic foarte bun, deci pot să am încredere totală în el. Soțul colegei mele Pauk a murit la scurt timp de cancer la intestinul gros și ea îl trata la sistemul nervos(avea 52 de ani). Ajuns la domnul dr. Berheci, după ce i-am spus simptomele care se manifestă la urechii, m-a trimis să fac un film a zonei cervicale a coloanei vertebrale. Am făcut filmul, după ce la consultat mi-a spus că am„Decompensare neuro-cervicală”, am căutat să înțeleg ce ar însemna această boală și nu am știut exact ce înseamnă. M-am uitat în dicționar și am găsit următorul răspuns. Decompensare înseamnă, acțiune de a se decompensa: ce s-ar traduce în cazul meu, prin modificarea stări de echilibru funcțional între sistemul nervos central și sistemul nervos cervical. Decompensare mai poate să însemne, epuizare sau depășire a resurselor funcționale ale unui organ. Ambele înțelesuri ale acestor două acțiuni ale decompensări se găseau la mine în boală. Și medicul mi-a prescris următorul tratament: infiltrații care le făcea domnia sa(și nu mi-a spus ce tip de injecție mi-a dat) în fiecare săptămână, Xantinol nicotinat tablete(trei ori pe zi), Haloperidol( în jur de 7-8 picături) și Diazepan. După o lună de tratament am simțit cum pe lângă canalele de lângă ureche se scurgeau baloanele lui Ajna chakra(Prana Reziduală). Despre tot acest tratament la dr. Berheci și desfundarea canalelor Ida și Pingala, până în Muladhara și de acolo până în vârful degetelor vom vorbi în lecția viitoare. Ce mai vreau să vă spun să nu efectuațiRespirația alternativă superioară numai dacă veți fi capabil mergeți cu palma pe tăișul unui cuțit, care nu taie foarte bine(numai vă chinuiește).Aceste durerii sunt produse de curenții Mari Zeițe Kundalini și Prana Shakti, care fac o presiune insuportabilă asupra capului(deci o strângere puternică). Această presiune formidabilă făcută de curenții Mari Zeițe Kundalini și Prana Shakti, asupra canalelor subtile și asupra chakre-lor Lalana, Ajna și Sahasrara, duce yoghinul să nu mai poată judeca normal și duce yoghinul la„Nebunie”. Se aseamănă cu un om care îi pui capul pe o masă și îl apeși ocolo cu o scândură și îl ții apăsat până îl faci nebun. Deci obturațiile principiului Vata, principiul Kapha în exces și inelele de negativități care strângeau Lalana, Ajna și Sahasrara erau așa de puternic strânse și aveau o duritate și o densitate care întreceau cu mult curenți Mari Zeițe Kundalini și Prana Shakti. Dacă fac comparație era ca o furnică care se luptă cu un elefant

Asane in yoga de Yoghin Vasile Ivașca.

Tati Shiva, Tati Vishnu, Zeițele Mahalakshmi, Sarasvati, Zeul Ganesha și  Zeul Krishna.

Yoghin Vasile Ivașca cu părinții și frații.

Yoghin Vasile Ivașca, asane în yoga, Pranayama și Mantr-ele corpului subtil.

Vasile Ivașca cele 7 chakre, elementele subtile(tattvele), și bijele chakre-lor.

Vasile Ivașca Pranayama, respirația completă.