miercuri, 12 martie 2014

Vasile Ivașca, Despre stările de conștiință superioară„Chitakasha”și „Jnana”. Purificarea cu ajutorul Mari Zeițe Kundalini și Pranei Shakti în chakra„superioară Vishuddha”. „Procedee de purificare a picioarelor executate de yoghin Vasile Ivașca”. A treia Lecție.

Yoghin Vasile Ivașca cu frații, Mama și cumnata Rodica cu prilejul nunți lor.

Yoghin Vasile Ivașca având arsuri pe bărbie.

Yoghin Vasile Ivașca în starea„Beakunva”.

Yoghin Vasile Ivașca cu Tati Shiva și Marii Zeii.

Vom trece la cea de a treia lecție a prezentări stărilor de„conștiință superioareși anume purificarea cu ajutorul Mamei Kundalini la nivelul chakre-lor superioare. Vreau să vă spun că toate aceste„stări” le-am experimentat „Eu ”în corpul subtil și nu sunt luate din anumite cărți Indiene. Eu nu v-am promis niciodată că în trei luni veți fi mari yoghini, dar există mari yoghini Indieni care vă promit acest lucru, urmații nu mă deranjează.
După ce Mami Kundalini și Prana Shakti reușesc în mulți ani curețe Anahata chakra, în aceste momente curenții Mari Zeițe încep să lucreze de acum pe Vishuddha chakra. În acest caz elementul subtilVayu Tattva” va fi adusă în stare cauzală, iar cea care va opera acum va fi„Akasha tattva”. În acest caz, cea care va transpira și va fi caldă, este Vishuddha chakra. Chakr-ele Muladhara, Svadhisthana, Manipura și Anahata vor fi reci și transpirația lor va fi rece, iar pielea pe corp în zona lor va lua aspectul pielii de„gâscă”. Această chakră este foarte importantă fiind chakra „purități”, iar elementul ei subtil„eterul” fiind cel mai subtil din cele 6. Să mai reamintim ceva despre„Lotusul Vishuddhei are șaisprezece petale, pe fața cărora se află varna-ele de culoare roșu stacojiu și au deasupra, pe Bindu: AM, AAM, IM, TM, UM, UUM, RIM, RIIM, LRIM, LRIIM, EM, AIM, OM, AUM, AM, AH, aceste varna-ie nu sunt decât Zeități minore ale chakrei și alte aspecte superioare ale creației. Toate aceste varna-ie determină șaisprezece calități la nivelul acestei chakre. Și acum aspectele„superioare ale creației” la nivelul Vishuddhei chakra; se găsesc cele șapte note muzicale care sunt nishada, rishadha, gandhara, shadaja, madhyama, dhaivata și panchama(la români avem,Do, Re, Mi, Fa, Sol,La, Si). În a opta petală(RIIM) se află Bijele , HUM, PAHT, VAUSHAT, VASHAT, SVADHA, SVAHA, NAMAH. Despre aceste bije vom mai discuta, când vom introduce o nouă lecție de mantre. Iar în a șaisprezecea petală(AH) se află nectarul divin amrita. Fiind că întâlnim cele 7 note muzicale, ne arată că chakra este proiectat în acest fel, ca la nivelul ei sunetul să fieVaikhari”. Această chakră cu organele aferente ei creează mari probleme de purificare yoghinului. Astfel între chakra Vishuddha și Lalana se găsesc următoarele organe fizice : partea superioară a esofagului și a traheei, laringele, epiglota, faringele, glota, plicile vocale, diferite membrane, cartilaje, mușchi, oase, cornete, coardele vocal, vene și artere etc. Tot acest ansamblu de organe cu multiple funcții și roluri în funcționarea organismului ca un tot unitar pot fi scoase din funcțiune de multiple cauze cum ar fi: răceala(reumatismul), căldura excesivă, stresul, obturații ale principiului Vata absorbite în intestinul gros, leziuni fizice și altele. Și eu am avut răceală, iarna pe aceste organe și am luat următoarele medicamente: fenosept, faringosept, diferite bomboane mentolate și alte alifii (alifii preparate pe bază de venin de șarpe) pentru reumatism. Dar ca aceste medicamente să își facă efectul, trebuie purificată chakra Muladhara cu foc. Ce înseamnă acest fenomen? Să mai amintim ce am spus noi la Muladhara chakra, că acest cuvânt este compus din două cuvinte„Mula” care înseamnă rădăcină și„Adhara” care înseamnă suport. Astfel Muladhara chakra înseamnă„rădăcina omului” și suportul Mari Zeițe Kundalini și celor 6 chakre. Dacă ați fi fost ca minefiu de țăran ați ști că gunoiu(îngrășământul) se dă numai la rădăcina plantei. Deci ca medicamentul să își facă efectul este obligatoriu ca Muladhara chakra să fie purificată(deschisă) peste„limita de absorbție a medicamentului de minimul 50%”. În acest sens prima purificare a chakrei Muladhara se face cu foc. Cum am făcut eu acest lucru. M-a dus pe malul Mureșului la 1 kilometru depărtare de Arad și făcut un foc pentru„Havan”. Havanul este un„sacrificiu(jerfă) adus în fața Marilor Zeii”pentru a obține bunăvoința lor în vindecarea diferitelor organe ale corpului fizic, vindecarea diferitelor chakre și avansarea mai rapidă în yoga și altele. În acest caz eu am oferit„principiului foc” următoarele ofrande: unt(gee cum spun Indieni), orez, diferite ciocolate, diferite napolitane, nuci(eu am căutat să ofer ofrande care ard) și altele. În acest caz în ce constă sacrificiul, nu în partea fizică a acestor fructe și dulciuri. Eu am căutat să duc lemne mai groase pentru foc, ca să am un jar foarte bun. După ce aceste ofrande au ars esența lor parfumată a impregnat acest jar și astfel acel„miros aromat” eu îl ofereamofrandăMarilor Zeii. După ce se termina„Havanul” eu nu aruncam jarul, îmi dădeam jos chiloți și stăteam cu fundul la o palmă(cât se poate de aproape) de jar. Și astfel„căldura” îmi elimina negativități-le și blocajele de pe Muladhara, iar mirosul aromat îmi eliminaputorile” de pe Muladhara. Acest tratament îl făceam primăvara, vara și toamna. Dacă chakra Muladhara nu vă funcționează în parametri normali, nici asane-le , nici pranayama și nici celelalte procedee yoghine, nu vă vor aduce o mare purificare în chakre. De aceia eu vă rog la început sau după un an să faceți acest tratament cu„Foc” pe Muladhara. Iar iarna făceam tratamentul cu foc pe aragaz, în acest sens stăteam cu fundul la o palmă sau două de flacăra aragazului. Peste flacăra aragazului pentru obturare am pus două obturatoare și am pus flacăra la foc mic. Îmi expuneam la flacără fundul, articulația genunchilor, articulația gleznelor, tălpile picioarelor, degetele groase(1) și zona inferioară a coapselor. Tot acest procedeu cu„foc” îl practicam în jur de 30 de minute și câteodată și o oră. V-am enumerat organele gâtului care sunt foarte sensibile și foarte greuelimini negativități-le din ele. Pentru a elimina obturațiile principiului Vata(care produc un reumatism greu de scos), din aceste organe, clavicule, coloana vertebrală în zona cervicală, am folosit pe lângă medicamentele amintite și eliminarea lor cu ajutorul focului. În acest sens încălzeam o cărămidă, o lăsam puțin să se răcească și după aceia o înfășuram în două pânze mai groase(să nu mă ardă). Și o poziționam în față pe clavicule și în spate pe zona cervicală a coloanei, atât în plan longitudinal cât și în plan transversal. Mai expuneam la foc, bărbia, gâtul și claviculele, acesta lucru îl făceam după ce puneam cele două obturatoare și îmi lăsam păr pe față. În multe poze am genunchi, oasele gleznelor și bărbi arsă de foc. La începutul, tratamentului cu foc s-ar putea să nu rezistați. Să luăm un exemplu cu două lemne puse pe foc unul verde(abia tăiat) și unul uscat bine. La lemnul verde vom observa în partea opusă, că elimină multă apă și mai mult produce mult abur și fum. Iar lemnul uscat va arde repede cu puțin fum și va avea un randament caloric mare(va produce multă căldură), iar lemnul verde va produce puțină căldură. Cum interpretăm cele două lemne; lemnul uscat este yoghinul care vine la yoga pur cu puține negativități și care într-un termen scurt de timp poate să ajungă un mare yoghin dacă iubește pe Marii Zeii; iar lemnul verde este yoghinul care vine la yoga cu corpul plin de negativități, plin de reumatism și răceală, în acest caz yoghinul va avea un drum lung până să ajungă la o înaltă purificare. Vreau să vă spun că eu am folosit focul de la vrâsta de 7 ani. Prima dată când ne expunem la foc, dacă vă expuneți prea aproape(și sunteți ca lemnul verde), apar bășici pline cu apă sau pur și simplu vă prăjește pielea, vă rog să stați la distanța cuvenită. Și eu am avut multe bășici pline cu apă, le-am spart și am pus tetraciclină pe piele( la mine s-a vindecat simplu pentru că eu am practicat Pranayama). În câteva poze o să vedeți pielea mea arsă. Mai vă arat că în zona unde parteaexpusă la foc face bășici și se prăjește cu greu poate fi ținută mult timp la foc. Dar după 5-7 ani o puteți expune mai mult. Iar zona unde parteaexpusă la foc” nu face bășici o apropiem de foc până simțim o durere suportabilă și așa încetul cu încetul ne vom apropia cât mai tare de foc. La o anumită distanță de foc vom simți o strângere puternică cu multiple înțepături (durerea este mult atenuată în acest caz). Ce înseamnă acest faptacum din zona respectivă se va elimina apa legată chimic și acest lucru se face cu un mare efort de„expunere la foc a yoghinului”. Să mai zicem ceva despre cele două lemne, lemnul verde dacă vrem să-l uscăm să reducem conținutul de apă sub 10% , acest lucru se va face în uscătorii speciale pentru lemn. Dacă îl vom forța uscarea la soare, lemnul va crăpa și se va îndoi, în acest caz nu e bun pentru construcție, mobilă și diferite ornamente. Dacă vrem să coborâm conținutul de apă sub 10% se vor folosi mașini centrifuge, care la o anumită viteză elimină apa legată chimic. Tot așa și omul trebuie să fie eliberat de negativități, cum e lemnul eliberată de apă. Numai un așa lemn își păstrează structura mult timp și nu va interacționa cu umiditatea atmosferică. Tot așa și yoghinul purificat prin foc nu îi va„puți corpul”, nu va interacționa cu principiul, Vata, Kapha și Pita în exces sau deficit, deci forțele naturi nu-i vor produce rău. Despre mine așa cum v-am spus, practic purificarea prin foc de la vrâsta de 7 ani și în acestă perioadă o mai practic, deci în total 49 de ani de practică. Despre mine pot să afirm că am venit cu purificarea prin foc, cunoscută din întruparea anterioară(din India). Dacă dumneavoastră nu vă place purificarea prin „Foc” o dați la coșul de gunoi și eu nu mă supăr și mai mult să mergeți la„Isus”, și să credeți în„El” că e singurulFiu a lui Dumnezeu”. Să mergeți la„Liturghii”; să credeți ce zice popa; să practicați cele 7 taine și toate rugăciunile creștine; de ce să aveți bășici, arsuri și răni produse de foc; să vă dați cu„parfum” să nu vă„pută corpul”. Toți acești preoți a luiIsus ne spun nouă care practicăm altceva decâtCreștinismulsuntem păgâni și atei. Ce am zis eu până acum în lecțiile anterioare că„Jivatman” este identic cu Tati Shiva(parabratman) până la„Paravanul de Protecție a Marilor Zeii” și sunt făcuți din„CHIT”. În continuare am zis că nu putem pătrunde cu mentalul uman(fiind-că e ars). Noi în„Yoga Noastră” spunem că cel care face sacrificiul este„Tati Shiva”; cel care este sacrificat este„Tati Shiva”; cel pentru care se face sacrificiul este„Tati Shiva”. Iar când vă întâlniți pe stradă cu un om trebuie să-l respectați ca pe Jivatman-ul dumneavoastră și nici de cum ca pe un păgân sau ateu. Dacă el va puți sau va fi agresiv sau va face alte lucruri murdare vă rog să le tratați cu răspunsul adecvat. Eu v-am arătat în decursul acestor lecții cum să ne comportăm cu fiecare din aceste deficiențe umane. Să mai amintim ce am spus eu despre marele yoghin IndianRama Krishna” că acesta a experimentat foarte mult starea deSamadhi, mai în toate pozele îl vezi intrând în această stare superioară. Dar că în această stare(samadhi) se purifică numai Marea Zeiță Kundalini, adică elementele care o compun, substanța mentală Chitta, chakr-ele și tot ce aparțin de ele. În acest caz spun eu Rama Krishna a rămas cu corpul fizic, învelișul de Pranayama și celelalte învelișuri în aceeași stare în care a fost înainte de Nirvikalpa Samadhi. Ce s-a întâmplat în continuare gâtul lui Rama Krishna s-a infectat și medicii au spus că are cancer și astfel a murit la 49 de ani. V-am dat un exemplu de yoghin care și-a purificat numai canalul central Sushumna, fără să fie preocupat de cele 360000 de nadis-uri. În acest caz Eu spunRama Krishna suferea de blocajul chakre-lor Anahat, Vishuddha și Lalana.
CUM SE OBȚINE STAREA DE JNANI. Pentru că suntem tot la Vishuddha chakra și să ne facem o părere și mai clară despre însemnătatea și puritate acestui mare centru de forță vă voi arăta cum se obține starea de„Jnana”. În acest sens vom aduce Prana Shakti în Vishuddha chakra și o vom menține acolo în mod gradat(la început puțin 2-3 minute), iar cu timpul și până la 30 de minute. Rezultatul va fi că vom obțineJnana ”, deci acea cunoaștere superioară care înlăturăignoranța, credința și argumentul ” ca mijloc de evoluție yoghină. Ce spun cărțile Indiene în acest caz : „Yoghinul care-și fixează ferm mintea sa(Chitta) asupra acestui Lotus, dobândește întreaga cunoaștere a lui Brahman, devine el un„Jnani”, adică devine posesorul cunoașterii tuturor shastras-urilor, fără a fi nevoit să le citească. În acest caz eu am fost cu un pas înaintea Indieni-lor și am zis că pe lângă fixarea mentalului în Vishuddha vom duce și Prana Shakti tot în acea chakră. În acest caz pe noi ne interesează mai multe ca pe Indieni și anume: a). Cunoașterea alcătuiri și funcționări teoretice și practice chakre-lor; b). Cunoașterea Zeilor Inferiori, Medii și Superiori, a Tati Shiva și Mami Kundalini și funcțiile care le fac domniile lor în universul fizic și subtil. Mintea(chitta) lui devine plină de pace și el va deveni bun și compasiv cu toți cei din jurul său, ne-privind niciodată înapoi. El va fi mereu echilibrat, gentil, stabil, modest, curajos, iertător, stăpân pe sine, pur, lipsit de lăcomie, ură și mândrie. Datorită cunoașteri dobândite prin yoga el poate vedea trecutul, prezentul și viitorul în mod simultan. În acest caz yoghinul datorită atingeri unui nivel superior în„practicarea yogăi” și o cunoaștere superioarăJnana”(dincolo de cunoașterea umană) și obținerea mantrei întreținute el devineliber de orice boală sau supărare” și trăiește foarte mult. Și mai mult yoghinul va fi precum„Hamsa”, adică va putea distruge toate pericolele care îi apar în drumul purificări. Vă rog practicați Jnana, ca să puteți arunca la coșul de gunoi ignoranța, credința și argumentul. Pe partea din față a corpului subtil mai sunt cele trei canale pe care eu le-am amintit, Medha, Sarasvati și Lakshmi. Aceste canale sunt la suprafața corpului și sunt drepte, totuși canalul Medha ne interesează mai mult. Acest canal se deschide după ce am practicat brahmacharya timp de 12 ani
Să mai amintim ceva despre Marea Zeiță Kundalini. În Yoga Noastră eu am spus că Marea Zeiță are aceiași esență ca și Tati Shiva, care este„CIT” sau„CHIT”. Această esență nu pate fi înțeleasă de mentalul uman, nu este o energie sau o conștiință(citta) ci este o conștiință care a fost denumităCIT”care nu poate fi distrusă sau creată nici de Tati Shiva. Deci așa am spus eu că Mami Kundalini este tot Tati Shiva, dar că eu i-am dat altă denumire pentru a putea să o localizăm unde se află în corpul subtil. Astfel Marea Zeiță se află în Muladhara chakra, înfășurată de trei ori și jumătate în jurul Shiva lingam(svayambhu), iar ca zonă fizică este osului sacru. În lecția trecută am zis despre acest os, că vă doare puternic și fără încetare atunci când Marea Zeiță este trezită. În creștinism avem o trinitate formată din Dumnezeu, Isus Cristos fiul Său și Duhul Sfânt. În acest caz creștini spun despre Duhul Sfânt că de la Tatăl purcede și este al treilea în această ierarhie. La noi în Yoga Noastră eu spunMami Kundalini are aceiași grad cu Tati Shiva. Iar în unele cărți Indiene de yoga îi spune Kundalini Shakti.
Procedee de purificare a picioarelor executate de yoghin Vasile Ivașca.
În perioada 15 septembrie a anului 1965 m-am înscris la liceul seral. Și astfel mă sculam la ora 5 și 30 de minute și mă culcam la ora 22 și 30 de minute sau ora 23. Sâmbăta și duminica aveam puțin timp liber, dar și atunci învățam dacă aveam chef sau mergeam cu lecția ne-învățată. În anul 1968 în luna octombrie am fost înrolat în armată și am terminat armata în luna februarie 1970. Cu mari peripeții m-am angajat tot în același loc de muncă în luna martie 1970. În această perioadă unchiul Abrudan Vasile nu mai era director general și nu aveam nici un sprijin ca fiu angajat la secția sculărie. La început am venit la secția sculărie ca să mă angajez și întrebând colegi cu care lucrasem, ei mi-au spus că există un ordin dat de„Primul secretar pe județ” care obligă toți noii angajați să fie trimișilucreze în secțiile productive. Am venit acasă supărat și am meditat ce să fac nu am găsit răspuns și în după masa acelei zile a mers la mătușa Vetuța să ne consultăm ce să fac. Purtând discuții s-a ajuns la concluziamătușa are un cunoscut la strungul și ar fi bine să încerc acolo. Cunoscutul se numea Costel și era din satul Drăgoteni vecin cu satul Josani. Mătușa l-a invitat la ea acasă și ocolo ne-am cunoscut. Domnul Costel ne-a povestit întâmplări din viața domniei sale și a zis că a fost trimis la facultatea Ștefan Gheorghiu unde a făcut 4 ani și a fost dat afară din ultimul an și acum lucra ca tehnician la Fabrica de strunguri. Ce se întâmplase„venise colectivizarea forțată”(modelul rusesc de agricultură) și tatăl lui Costel a avut curajul să nu se înscrie în colectiv. În acest sens a fost chemat Costel de la București să își lămurească tatăl să se înscrie în colectiv că astfel va fi dat afară de la facultate. Tatăl era un om bogat în sat și purta numele de poreclă„A Pituli” și Costel nu a putut să își lămurească tatăl. Cum s-a rezolvat la noi în familie această problemă, au fost chemați de la Arad unchiul Abrudan Vasile și mătușa Moldovan Elisabeta, s-a făcut un consiliu de familie pentru a analiza situația creată. La acest consiliu s-a hotărât ca bunicul Abrudan Vasile și tatăl meu Ivașca Gheorghe să se înscrie imediat în colectiv(să semneze cererea de aderare). A doua zi dimineața la poarta Fabrici de strunguri l-am căutat pe Costel, dânsul a venit și m-a dus direct la maistrul principal al secției sculărie să dau examenul pentru a fi angajat. Pe drum Costel mi-a spus că a mai recomandat un cetățean, la acest examen și acel cetățean a fost respins. Examenul consta dintr-o probă practică și una teoretică. Proba practică a fost o îmbinare de tip„exagon cu deschiderea chei de 30 milimetri”. Deci într-o placă cu dimensiunea de 75x75 milimetri și grosimea de 1,5 milimetri eu am executat un exagon cu S=30 milimetri(acesta ar fi alezajul). Și într-o placă de aceiași grosime am executat arborele cu aceiași dimensiune. Când am fost gata l-am chemat pe maistru să mă verifice și dânsul a început să verifice în toate cele șase poziții ale exagonului și mai mult a întors arborele pe spate și totul s-a potrivit. Ceva lumină pătrundea pe la unele colțuri, dar lucrarea era bine executată așa că am trecut proba practică. M-a chemat în birou și am început proba teoretică, care a constat în cunoașterea oțelurilor și această probă am luat-o. A urmat o nouă probă teoretică mi-a pus în față două desene; un desen de dispozitiv și unul cu toată instalația de ungere a strungului. La dispozitiv a trebuit să arat la ce se întrebuințează și să extrag materialele din cartuș. La instalația de ungere a trebuit să arat circuitul de ungere(era prin barbotare), filtrajul uleiului și piesele componente. Am luat examenul și am primit bilet de la maistrumerg la personal să-mi dea contractul de angajare. Vreau să arat că români care se aflau în grupa respectivă m-au servit cu scule și căutau să mă ajute. Mai mul vădvine spre mine un muncitor al acestei secții și care după ce îl zăresc mai bine nu era altul decât Mircea Ivanov și care îmi spune să nu vin în această secție că e condusă de maghiari și sunt tare șovini. Analizându-l pe maistru am văzut la el că a căutat să fie foarte exigent cu mine, dar cunoștințele mele superioare la desen a făcut ca această exigență a lui să pălească. I-am zis maistruluisunt la liceul seral și m-ai am un an de terminat la care dânsul mi-a zis, că are post pentru schimbul unu și trei. M-a întrebat dacă sunt neam cu Costel și i-am spus că nu sunt neam, iar dacă voi ști voi trece, iar dacă nu voi căuta un alt loc de muncă. Ajuns acasă am meditat mult la cele petrecute de mine la Fabrici de strunguri și după 4 ore de meditație continuă am ajuns la următoarele concluzii. a). Maistrul care mă examinase nu era altul decât Mami Kundalini și care îmi dăduse un examen greu, eu candidam pentru categoria a doua și examenul era de categoria a cincea. b). Prin acest examen Mami Kundalini încercase să îmi testeze voința, rezistența și calmul la fapte grele și cu înțelesuri ascunse. c). Nu sunt șovin și nu am ce căuta între asemenea oameni. d). Totuși în acest examen Mami Kundalini îmi venise cu două ajutoare primul sunt români prezenți în acea grupă care mă serveau ca pe un frate de a lor și al doilea este colegul meu Mircea Ivanov care mă avertizase de pericolul șovinismului din acea secție. A doua zi am plecat la Uzina de Vagoane să-l caut pe maistrul Tuleu Ioan care a fost maistrul meu cât am lucrat în sculărie. Acum Tuleu era șeful Protecției Munci pe uzină(fuse promovat de unchiul Abrudan Vasile în acea funcție). Am ajuns în biroul său și Tuleu m-a salutat de la distanță și mi-a spus să stau jos că are de arătat un film de protecția munci pentru instructaj și vine să mă servească, să afle ce problemă am. Și mi-a spus în două săptămâni ești înapoi în sculărie. A venit cu mine la serviciu personal și a spus șefului de birou, să fiu angajat la maistru Norocea, care conducea un atelier de„Lăcătușerie”. După două săptămâni am fost transferat la secția sculărie pe același loc în grupa domnului Săbău Pascu și maistru Haica Petru. Și astfel în anul 1971 am terminat liceul. În vară am dat examen la„Institutul Politehnic Traian Vuia” din Timișoara, secția TCM. Și am căzut atât în sesiunea din vară cât și în sesiunea din din toamnă. Analizând situația creată, am ajuns la concluzia că în timpul petrecut în armată(un an și 4 luni), eu am uitat toată materia de liceu. Și mai mult în primul an de liceu, eu am fost premiul trei pe clasă(având note de 8,9 și 10), iar acum în anul patru aveam note de 6 și 7 fără nici un 8. În anul 1972 s-a format secția subingineri a facultăți TCM din Timișoara(secție serală), unde am luat examenul de intrare și am absolvit-o în 1976 cu media 10. În toată această perioadă, liceu, armată și facultate de subingineri, corpul meu fizic a funcționat normal și nu am avut probleme de sănătate. Totuși începând cu anul 1974 corpul meu a început să se îngrașe și astfel greutatea mea a ajuns la 89 de kilograme în 1976. În acest sens vedeți poza mea cu greutatea de 89 kilograme și poza cu 67 kilograme care am avut-o în jurul anilor 1971. Și astfel începând din 1973 am început să practic din nou yoga. În acest sens am avut multe probleme cu„îngroșarea picioarelor” și scăderea drastică a„elasticități lor” și toate acestea mi-au cauzat mari dureri și probleme în yoga.
Pentru a o putea mișca pe Marea Zeiță trebuie să-i tăiem ancorele cu care este legată de degetele groase(1), coapse, glezne, gambe, genunchii, călcâiele; dar mai ales de cele două„Baloane Rotunde”. Și astfel avem; coapsele sunt chakra Svadhisthana; gleznele sunt chakra Vishuddha ; gambele sunt chakra Anahata ; genunchii sunt chakra Manipura ; iar cele două„Baloane Rotunde” sunt chakr-ele Muladhara și Svadhisthana ; iar călcâiele sunt chakra Muladhara. În acest sens pentru a purifica aceste zone ale picioarelor „Eu” la început am folosit bija acestor chakre și am folosit„Manasika Japa” cu concentrarea pe zona chakrei. În tabelul alăturat vă voi da zona, chakra și bija.
coapsele
gleznele
gambele


genunchii
Baloane Rotunde
călcâiele
Svadhisthana
Vishuddha
Anahata


Manipura
Muladhara și Svadhisthana
Muladhara
VAM
HAM
YAM
RAM
LAM ȘI VAM
LAM
Pe lângă „Manasika Japa”, vom practica și„Pranayama”. Cum efectuam eu aceste procedee mai complicate, vom duce prana în zona respectivă și o vom menție acolo un anumit timp, dar în acel moment vom emite mental bija zonei respective. Dacă dumneavoastră sunteți purificat și nu aveți cele„6 blocaje ale corpului subtil” s-ar putea ca într-un timp relativ scurt 2 sau 3 anirupeți toate aceste„legături”. Eu am practicat aceste procedee între 5 și 7 ani, dar ele nu au dat rezultatele scontate. Ce se întâmpla nu puteam să duc„prana” până la vârful degetelor picioarelor, decât cu un randament foarte mic(între 10% și 15%) și astfel am căutat să-i aduc modificări. Iar asane-le mai ales Lotusul nu îl puteam face.
Având picioarele groase, grele și fără elasticitate, am căutat prim meditație la aceste probleme să le dau rezolvare. În acest sens am citit unele cărți de medicină și unele articole medicinale accesibile mie. Citind un articol despre reumatism scris de dr. C. Morerman am constatat că domnul doctor arată pentru prima oarăreumatismul apare datorită faptului că în organism există prea mult acid uric, care din cauza frigului se transformă în cristale, cea ce provoacă dureri în membre. În anul 1943 s-a ajuns la concluzia că fiecare boală indiferent unde se manifestă, rinichi nu mai funcționează normal, și asta mai ales la reumatism. În acest fel se recomandă ca bolnavi să renunțe la carne, alcool etc. În acest sens am găsit o recomandare pentru a să curăța rinichi, să beau ceai de salvie. Am făcut această cură mult timp, dar m-am lăsat de ea văzând că nu are efectul scontat. Tot în perioada lui 1980 în România a apărut carte lui D.C. JARVISMierea și alte produse naturale”. Carte domnului Jarvis conține multe tratamente vă rog să le studiați și să le aplicați. Unul din ele se referă la eliminarea calciului în exces din vene și artere(deci curățirea aparatului circulator). Într-un pahar cu apă se pun câteva picături de oțet de miere și se bea. În ani 1982 a apărut carte„Piciorul sănătos și bolnav” și studiind această carte am constatat că articulațiile picioarelor mele sunt cu depuneri de„cristale de acid uric”. Boala aceasta se numește„Gută” și este produsă de acidul uric ne eliminat în rinichi și depus în articulațiile picioarelor și degetele groase. Vreau să vă spun că eu nu am avut manifestată boala gută în mod vizibil, dar nu puteam introduce prana în picioare și nu puteam executa asane mai ales Lotusul. În acest sens picioarele le simțeam grele și fără elasticitate și mă dureau puternic la 10 minute după ce intram în postura lotus. Plus că în momentul când presam genunchi spre sol dureau puternic și nu aveam forță să-i apăs. Dintre tratamentele prescrise în carte eu am aplicat mult timp, după 1982 tratamentul cu„Indometacin” , atât unguent cât și capsule, dar cu o concentrație mică de 0,25 mg. Nu am avut reacții alergice și totul a fost bine, dar după anul 2000 am zis hai să măresc doza și am luat indometacin cu concentrație de 0,50 mg. Reacția a fost imediată și am avut vomă, greață, dureri abdominale, diaree etc și am aruncat medicamentul. Ca să corectez eliminarea de acid uric din rinichi am luat în continuare Milurit de 100 mg. Tot în perioada anilor 1990 am luat multe injecții în zona fundului, cu vitamina C, Magneziu la început și după aceia Moldamin și diferite drajeuri, printre care magneziu, polivitaminizant S, viplex, ulei de pește și vitaminele Ași D. Mergeam zilnic la injecții și asistenta îmi spunea că eu nu am noduli și toată injecția se absoarbe până a doua zi. Fiind că doctorița mă urmărea pentru că ea mi-a dat să fac tratament doar cu zece injecții și eu am făcut cu 30 de injecții și ca să nu am probleme cu dânsa m-am transferat la policlinică. Și am mai continuat 4 ani tratamentul cu injecții, doar odată la săptămână în primul an și odată la lună în următori trei ani. În perioada 1980 în petreceam concediul de 15 zile în stațiunea Buziaș(tratamentul era pentru aparatul circulator) unde făceam tratamente cu mofete și în vană cu ape minerale a Buziaș-lui(toate aceste tratamente era sub supraveghere medicală). La Buziaș după ce făceam tratamentul, am început să practic crosul pe distanța Buziaș-Sinersig, aproximativ 11 kilometri. Deci parcurgeam zilnic 22 de kilometri, iar în cele 15 zile 330 de kilometri. La șah eu mă calificam la faza zonală și în acest caz eu alegeam totdeauna stațiunea„Băile Felix”și în acest mod eu îmi mai petreceam încă 9 zile în bazinul hotelului(tratamentul era pentru reumatism). Vreau să vă zic că la toate aceste eu le-am luat prin consultarea cărților de medicină și agendei medicale, nu m-am dus la doctorița de familie să o consult. În acest moment dacă o aveți trezită pe Marea Zeiță Domnia Sa este obligată să distrugă toate otrăvurile și să vă corecteze toate greșelile care le faceți.

Yoghin Vasile Ivașca cu colegi de la sculărie, cu prilejul zilei de 1 Mai.

Yoghin Vasile Ivașca la 28 de ani, având greutatea de 89 de kilograme.

Yoghin Vasile Ivașca cu bărbia arsă.