Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marile Zeițe: Lakshmi, Durga, Parvati cu Zeul Ganesha copil, Sarasvati și Zeița Padama. |
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cuTati Shiva și Marea Zeiță Parvati. |
Am
modificat
și reactualizat
o nouă lecție
de yoga. Atât
reactualizarea
cât și modificările
sunt necesare
întru cât vibrațiile
corpului meu subtil
s-au schimbate
au devenit mult
mai subtile
și lecțiile
mele trebuiesc
să conțină
acestă vibrație.
Lecțiile vechi
vor fi eliminate,
nu mai corespund vibrațiilor
actuale.
Acestă lecție este o lecție condensată despre cele patru chakre. Am căutat ca pe scurt să prezint foarte mult din structura subtilă a acestor centri de forță. Totuși pe parcursul lecțiilor am mai scris în detaliu despre aceste chakre. Astfel în Blog-ul „Zeificarea Yoghinilor Superiori, ” Eu am introdus următoarele lecții: 1. Chakra Anahata. Jivatman și Lotusul inimi. Centri de forță din corpul subtil. 2. Chakra Vishuddha. Al cincilea centru de(de la bază) de forță din corpul subtil. 3. Marii Zeii, Zeii Medii, Zeii Inferiori ce sunt? Metode pentru a obține Puterile Yoghine. Cum să ne concentrăm și să medităm pe Zeii chakre-lor. 4. Lecție de Recapitulare. Chakre-le Anahata și Vishuddha. 5. Lalana chakra, chakra lui Sattva Guna. Centru de forță din corpul subtil. 6. Ajna chakra. Este a șasea chakră de la bază. 7. Sahasrara. Super-centru de forță din corpul subtil. 8. Sahasrara, Puteri obținute de Mine, echivalente, dacă nu și mai mari. Trezirea Mamei Kundalini și ascensiunea Ei spre Sahasrara. Cele 10 Note ale Pranavei OM. 9. Sahasrara. Trezirea Mamei Kundalini. Starea de Nirodhika. Shanmukhi Mudra sau cum i se mai zice Yoni Mudra. Bindu, Nada și Pranava OM. După cum vedeți această lecție condensată a fost descompusă în nouă lecții, dacă nu și mai multe. |
Pentru a vă forma o gândire clară despre cunoașterea și funcționarea chakre-lor trebuie să studiați cu lux de amănunte aceste nouă lecții. |
O mică discuție despre Ființa Supremă.
Mai
în toate cărțile de yoga și în religii,
despre Tati
Shiva (Brahman)
sau în religii,
Dumnezeu sau Allah
se spune că este, Spirit Suprem, Infinit, Etern, Neschimbător,
Nemișcat, Nenăscut, Fără Sex, Fără Formă, Mereu Liber, El este
Unul fără Secund, lipsit de calități(Niriguna Brahman), El se
află dincolo de timp, spațiu și cauzalitate și alte calități.
Eu nu contest toate aceste calități, dar așa cum am anunțat „EU
VOI INTRODUCE ÎNTRE TATI SHIVA(BRAHMAN)
ȘI CREAȚIA SA UN PARAVAN DE PROTECȚIE.”
Pe care Eu îl vom numi „PARAVANUL DE PROTECȚIE A MARILOR
ZEII.” Prin
acest paravan de protecție nu pot trece decât,
Marea Zeiță Kundalini, Esența Superioară
a Marilor Zeii și
Jivatman Zeificat.
Se știe că de la acest Paravan de Protecție este
emanată Pranava „OM,”
iar ca Tati Shiva să vină în manifestare, adică în Sahasrara
El trebui să ia o formă de
Mare Zeu. Dar spre deosebire de Mari Zeii,
Tati Shiva e format numai din CHIT,
iar Mari Zeii au corpul format dintr-o materie
subtilă superioară apropiată de CHIT,
dar nu identică. Deci Sahasrara este
biroul unde Tati Shiva îi cheamă la
ordin pe Mari
Zeii. Referitor la relația dintre Tati
Shiva(Paramatman)
și Jivatman, dincolo de Paravanul de
Protecție nu mă interesează pentru că Eu nu
o pot înțelege cu
mentalul uman. Iar în manifestare vedem
cu toți că Jivatman
este supusul, suferindul, cel care
imploră iertare, cel care trebuie să se
elibereze, servitorul și alte calități
inferioare. Iar Tati
Shiva(Paramatman)
are calitățile care le-am enumerat mai sus.
Voi
folosi cuvântul „Tati”
în cazul lui Tati Shiva. În cazul Marilor
Zeii voi
folosi cuvântul Mare Zeu
sau Bagavan. Nu mă interesează „Credința,”
pentru că Ea este specifică necunoașteri(crede
și nu cerceta), deci specifică religiilor. În acest
caz Eu vă spun că trebuie să studiați materialele care
vi-le trimit Eu, după ce le știți, începeți
să practicați
iubirea
față de Mari Zeii și după un anumit timp
primiți starea de cunoaștere numită Jnana.
|
||||
Jnana. Este o cunoaștere superioară sau cum îi spunem noi yoghini „Cunoaștere primită de la Mari Zeii.” Jnana se primește prin „IUBIRE, SACRIFICII, HAVAN, MANTRE, CÂNTECE DEVOȚIONALE, etc. Jnana se deosebește radical de cunoașterea umană. În timp ce cunoașterea umană se referă la cunoașterea corpului fizic și se obține prin studiul teoretic și practic al corpului fizic. Da o să ziceți noi am citit toate lecțiile pe care le-ai scris dumneata și le știm pe de rost „Nu este aceasta Jnana.” Nu, Nu domnilor yoghini, pentru că acest tip de cunoaștere umană se bazează pe „Credință,” iar credința nu este o metodă precisă și exactă de cunoaștere. Când primiți Jnana nu mai trebuie să credeți pentru că veți vedea în mod practic funcționarea „Corpului Subtil.” Acest fapt se aseamănă cu „Întunericul și Lumina,” dacă soarele apare, întunericul dispărea, deci dacă Jnana apare, credința dispare definitiv. O dată primită Jnana nu poate fi pierdută sau ștearsă din mentalul Yoghinului. | ||||
Dumneavoastră vedeți mulți sportivi care practică asane mai perfect ca Mine, dar acești sportivi sunt simpli gimnaști pentru că nu au Jnana, etc. Dumneavoastră îl vedeți pe Hristos și spuneți că e mai Mare ca Mine, că a înviat și vindecat mulți oameni, iar Tu „Potaie Yoghină” stai departe de ființele umane. Ființelor umane le pute forte urât corpul. Eu văd clar pe Hristos că nu are Jnana primită de la Mari Zeii. Deci Hristos primește la 30 de ani Jnana de la Mami Kundalini, iar la 33 de ani Jnana este luată de la Hristos de Mami Kundalini în urma cereri Marilor Zeii. Da Eu am obținut Jnana de la Mari Zeii, de la Mami Kundalini și prin menținerea Pranei în Vishuddha chakra, dar cine mi-o fură sau mi-o ia vă întreb pe dumneavoastră. | ||||
|
Anahata chakra. Este un lotus de culoare roșu închis și se află situat în canalul central Sushumna nadi în dreptul inimi fizice, fiind a patra chakră de la bază. Trebuie să nu facem confuzie cu lotusul inimii subtile, care are opt petale. Acest Lotus a primit numele Anahata, pentru că la acest nivel se aude sunetul subtil al Pranavei OM (Shabda Brahman). Tattva Anahatei este „aerul subtil” radiat de „eter”. Lotusul Anahatei are douăsprezece petale, pe fața cărora se află varna-ele de culoare roșu aprins și au deasupra pe Bindu: KAM, KHAM, GAM, GHAM, MAM, CHAM, CHHAM, JAM, JHAM, NYAM, TAM și THAM. Aceste varna-ie nu sunt decât Zeități Minore ale chakrei și ele au următoarele calități în ființa umană: 1. Asha(speranța). 2. Chinta(anxietatea, grija). 3. Cheshta(străduința, năzuința). 4. Mamata(simțul eu-lui, rezultat din din atașamente). 5. Dambha(aroganța sau ipocrizia). 6. Vikalata (langurozitatea). 7. Ahmkara(orgoliul, în îngâmfare). 8. Viveka (discriminare). 9. Lolata(lăcomia).10. Kapatata(Duplicitatea). 11. Vitarka (Indecizia). 12. Anutapa(regretul). | ||||
|
Chakra | Număr petale | Zi | Planetă | Piatră | Culoare | Bija Mantra | Element subtil |
Anahata | 12 | Vineri | Venus | Rubinul | Roșu închis | YAM | Aer(Vayu) |
În pericarpul lotusului se află regiunea lui Vayu sub forma două triunghiuri întrepătrunse(formând o mandală hexagonală). Tot în această mandală hexagonală se află Zeul Vayu. Zeitatea Mediană a acestui centru de forță, încălecând o antilopă neagră, tot pe antilopă se găsește și Bija YAM, Bija elementului subtil aer. Tot în interiorul triunghiului se găsește și Shiva-linga, care aici poartă numele de Bana -Linga și are culoarea aurului strălucitor, iar în vârfului său află un minuscul orificiu. | ||||
Ca Zeiță a cunoașteri în Anahatei(pericarpul) o avem pe Zeița Kakini, tot aici se află și Zeița Kalarati. La nivelul acestui Lotus avem multe blocaje și le voi trata unde voi vorbi despre Ananda-kanda(i-se mai spune blocarea Vidului). | ||||
|
Vishuddha chakra. Chakra gâtului, a purități. Vishuddha chakra este un lotus de culoare roșu-fumurie care se află la baza gâtului, situat în canalul central Sushumna nadi, fiind a cincea chakră de la bază. Tattva Vishuddhei este „eterul” radiat de „mentalul subtil”. Lotusul Vishuddhei are șaisprezece petale, pe fața cărora se află varna-ele de culoare roșu stacojiu și au deasupra, pe Bindu: AM, XAM, IM, TM, UM, UUM, RIM, RIIM, LRIM, LRIIM, RA, AIM, OM, AUM, AM, AH. Aceste varna-ie nu sunt decât Zeități Minore ale chakrei și determină șaisprezece calități în ființa umană: La nivelul Lotusul Vishuddhei se găsesc cele șapte note muzicale care sunt nishada, rishadha, gandhara, shadaja, madhyama, dhaivata și panchama. La români avem, Do, Re, Mi, Fa, Sol, La, Si. În a opta petală(RIIM) se află Bije-le: HUM, PAHT, VAUSHAT, VASHAT, SVADHA, SVAHA, NAMAH, iar în a șaisprezecea petală(AH) se află nectarul divin amrita. | ||||
În
pericarpul
lotusului
se află regiunea eterului(Nabho-mandala)
care are o formă circulară
și culoare
albă.
Tot în regiunea eterului
se află
Zeitatea
supremă a
acestei chakre
Sada-Shiva,
care stă pe
un maiestuos tron
plasat pe spatele
unui taur(Nanditam).
Sada-Shiva
are cinci
fețe, pe
fiecare față
are trei
ochi,
corpul
Său
este acoperit cu cenușă
subtilă,
astfel el capătă înfățișarea
unui munte
de argint.
Sada-Shiva
este îmbrăcat
cu o piele
de tigru,
iar ornamentele Sale
sunt grilande
împletite
din șerpi.
Mai putem spune
că
Sada-Shiva
are pe frunte
semiluna(întoarsă
în jos) din care
picură
în mod constant
Ama-Kala(amrita).
Tot în regiunea eterului
se află o yantră în șase
colțuri
în interiorul yantrei
se găsește Taurul
care are jumătate
de corp
de forma unui leu.
Deasupra Taurului
se află așezat Tronul
unui leu
pe el stă Marea
Zeiță Gauri(Sada-Gauri)
la stânga,
iar la dreapta
stă
Sada-Shiva.
Marea Zeiță
Gauri
este Mama
întregului Univers,
atât
fizic, cât și subtil. Ea
se află acolo ca jumătate
din corpul lui
Shiva,
Ei se află într-o uniune
inseparabilă,
formând acea postură androgină
cunoscută ca Ardha-Narishvara.
Astfel corpul lui Ardha-Narishvara
are culoare aurului
pe jumătatea stânga
și alb
pe jumătatea dreaptă. În
interiorul regiunii eterului
se află triunghiul(Trikona),
iar în interiorul
lui se află
Chandra-mandala.
Iar
în interiorul Ei
se află
Nabho-Bija
care
este
„HAM”
și este Bija
elementului
eter, fiind
așezată
pe un elefant
alb ca zăpada.
|
||||
Ca Zeiță a cunoașteri în pericarpul Vishuddhei o avem pe Zeița Shakini. | ||||
|
Chakra
|
Număr
petale
|
Zi
|
Planetă
|
Piatră
|
Culoare
|
Bija
mantra
|
Element
subtil
|
Vishuddha
|
16
|
Sâmbătă
|
Saturn
|
Safir
|
Roșu-fumurie
|
HAM
|
Eterul(akasha)
|
Ajna
chakra.
Manas chakra
este
centru de comandă.
Ajna
chakra este un lotus
de culoare albă, situat puțin mai
deasupra sprâncenelor, aflat în canalul central
Sushumna nadi, fiind a șasea
chakră de la bază. Tattva
chakrei Ajna este „mentalul subtil” Lotusul
Ajnei are două
petale, pe fața cărora se află varna-e
de culoare roșie
și au deasupra, pe Bindu
: HAM și KSHAM. Între Vishuddha
chakra și Ajna chakra
se mai află o chakră numită Lalana
care va fi trată în altă lucrare. Ajna chakra mai
este numită Mukta Triveni
întrucât de la ea pleacă spre Muladhara cele trei
canale principale subtile, Sushumna,
Pingala și Ida.
Și în acest caz cele trei Mantre ale lui Ajna
sunt și Mantre-le
de celor trei canale subtile. În pericarpul
lotusului se află regiunea lui Manas(mentalul
subtil) sub forma unui triunghi cu vârful în
jos(yoni), în interiorul triunghiului se află
Itara-Shiva în formă de phallus.
|
||||
Zeitatea supremă a acestei chakre este Parama-Shiva, care are forma de lingam, culoare albă, trei ochi și radiază puternic străfulgerări luminoase, consoarta domniei Sale este Marea Zeiță Siddha Kali. În interiorul triunghiului din Ajna se mai află Pranava „OM,” ce se aseamănă cu o flacără ce radiază cu putere. Pranava reprezintă mintea superioară(buddhi tattva) și deasupra ei se află jumătatea Lunii în creștere, peste care se află Bindu (Ma-kara). Deci Pranava se formează din jumătatea Lunii (Nada) la care se adaugă Bindu și astfel „AUM” devine „OM.” AU în transcrierea sanscrită formează „O”, cea dea treisprezecea vocală. În vârfurile triunghiului din pericarp se află plasați cei trei Mari Zeii, Brahma(raja guna), Vishnu(sattva guna) și Rudra(tamas guna), deci cele trei gune își au sediul în această chakră. Blocarea lui Ajna peste o anumită limită, duce la mari dureri în cap, apariția capului greu, datul din cap când fugim, cu greu putem să avem o judecată corectă(omul devine lud) și nu poate duce o judecată îndelungată(obosește mental repede). | ||||
Ca Zeiță a cunoașteri în pericarpul Ajnei o avem pe
Zeița Hakini. |
||||
Deasupra lui Ajna Chakra se mai află două chakras, Manas chakra care are șase petale și Soma chakra(o chakră secretă) care are șaisprezece petale, le vom trata în altă lucrare. | ||||
|
Chakra
|
Număr
petale
|
Zi
|
Planetă
|
Piatră
|
Culoare
|
Bija
Mantra
|
Element
subtil
|
Ajna
|
2
|
Duminică
|
Neptun
|
Diamant
|
Albă
|
OM
|
Mentalul(Manas)
|
Lotusul cu o mie de petale(Sahasrara). Se află deasupra zonei unde se sfârșește Sushumna nandi. Mai numit Super Centru de Forță. El are culoare albă și este întors cu fața în jos, filamentele sale sunt roșii. Sahasrara reprezintă prima cauză de manifestare (Brahma-loka) a universului, de aici Ea se proiectează pe canalul central Sushumna în celelalte șase chakre. Cele cincizeci de foneme(Zeități inferioare), de culoare albă, sunt dispuse începând cu litera A și sfârșind cu LA în cercuri concentrice pe petalele acestui lotus de douăzeci de ori. În pericarpul Sahasrarei se află un Lotus cu douăsprezece petale, deci sunt literele care alcătuiesc Guru-Mantra și sunt: SA, HA, KHA, PHREM, HA, SA, KSHA, MA, VA, RA și YAM. Deasupra acestui Lotus se află Surya Mandala, Chandra Mandala și deasupra se află oceanul de nectar(sudha-sagara), insula nestematelor(mani-dvipa), altarul pietrelor prețioase(Manipitha). Se mai găsește Triunghiul cu laturile strălucitoare „A”, „S.A”, „THA,” iar în interiorul triunghiului se află „ Nada” și „Bindu.” În colțurile interioare ale triunghiului sunt plasate literele Ha(vârf), La și Ksha în stânga și dreapta și astfel triunghiul primește rol de mandală. | ||||
Peste nada și Bindu se află Paramahamsa(Marea Lebădă), în forma unui altar, servind ca suport pentru picioarele Guru-lui Suprem(Tati Shiva). În acest loc se va medita la Gurul Universal. Corpul lui Hamsa pe care se află picioarele Guru-lui are următoarea interpretare, corpul este jnana-maya, aripile sunt agama și nigama, cele două picioare Shiva și Kundalini, ciocul e Pranava OM, ochi și gâtul este kama-kala. Deci să mai precizăm Nada se află dedesubt, peste Ea se află Manipitha, iar peste Ea se află Bindu, Nada are culoare albă, Bindu are culoare roșu, iar Manipitha nu este nici roșie nici albă, ci are o sclipire orbitoare și străfulgerări luminoase, toate acestea sunt făcute din „Chit.” Precizez în Sahasrara nu există materie subtilă tot este făcut din Chit(conștiință pură). | ||||
În Sahasrara Marea Zeiță Kundalini se unește cu Tati Shiva (Brahman), în momentul uniri se unesc toate energiile din corpul Mari Zeițe Kundalini, care sunt: cele 10 Prana Shaktis, mintea Manas, intelectul Buddhi, egoul Ahamkara, discurile cu întrupările trecute și substanța mentală Chitta. În acest caz corpul Mari Zeițe Kundalini în funcție de greutatea care o are, poate fi: ușor ca o furnică sau infinit de greu, dincolo de percepția mentalul uman. | ||||
|
Chakra | Petale | Zi | Planetă | Piatră prețioasă | Culoare | Bija Mantra | Element subtil |
Sahasrara | 1000 | Luni | Soarele | Perlă | Albă | Bije-le celor 50 de foneme(zeități inferioare). | Este cauza celor 6 elemente subtile. |
Vom analiza primul caz, în acest prim caz unire Marea Zeiță Kundalini cu Tati Shiva. Este o unire puternică, acest cuplaj primind numele de Nirvikalpa Samadhi(fără kalpe) și o purifică definitiv pe Marea Zeiță Kundalini, această stare poate dura o zi sau mai mult. Totuși după 21 de zile, de Samadhi corpul subtil a yoghinului părăsește corpul fizic(producându-se moartea). În cazul când yoghinul revine din Samadhi înainte de 21 de zile cu Marea Zeiță Kundalini purificată El poate să o stabilizeze pe Vishuddha chakra. În acest caz Marele Yoghin, nu mai este atras de lumea materială și devine cum spunem noi în yoga un „Eliberat în viață” sau cum i-se mai spune „Jiva-Mukta.” | ||||
Voi analiza cazul doi, Marea Zeiță Kundalini este infinit de grea, în acest caz, purificare va dura mai multe întrupări. În acest caz vezi viața mea la Josani, că Eu practic yoga de cinci întrupări, deci voi analiza ultima mea întrupare. După multă hatha yoga, Pranayama, mantra yoga și mult „Foc,” yoghinul reușește să o ridice prin forță pe Marea Zeiță Kundalini, dar după 1 până la 4 minute Marea Zeiță Kundalini se decuplează de Tati Shiva și cade până în Muladhara chakra. Acest proces de cuplaj l-am făcut de mii de ori. Ce am experimentat Eu în acest proces de cuplaj, dispare corpul fizic, nu-l mai simțiți, nu mai știți nimic din această lume(dispare lumea fenomenală), yoghini au numit această stare „Samandhi” care este o stare de: Existență, Conștiință și „Beatitudine.” Stare de „Samandhi” nu poate fi descrisă ci numai experimentată. | ||||
|