Yoghin Vasile Ivașca în postura Vrkasana. |
Pentru
a înțelege mai multe despre Mantra
Yoga,
ne
vom
introduce
puțin
în
Acustică,
oscilații,
unde,
sunete,
zgomote etc.
Acustica
este știința
care se ocupă cu studiul producerii, propagări și recepționări
sunetelor, incluzând și efectele produse asupra organismului
omului cât și a corpurilor.
În continuare voi defini câteva mărimii acustice. Mișcarea
particulelor unui mediu elastic, de o parte și de alta a unei
poziții de echilibru constituie o vibrație acustică.
Vibrația
acustică, capabilă să producă o senzație auditivă, se
numește sunet.
Frecvențele
sunetelor
sunt cuprinse în general, între 16
și 20000 de Hz.
Fizicieni definesc zgomot ca suprapunerea dezordonată a sunetelor
de frecvență și intensitate diferită. Fiziologii
consideră că zgomotul este orice sunet supărător.
Regiunea
unui mediu elastic care se găsește în stare de vibrație, fiind
sediul unor unde acustice, se numește câmp acustic.
În
cazul
particular,
când undele
acustice produc senzația de sunet,
sediul acestor unde se numește câmp
sonor.
Pentru a putea vibra, corpul primește o cantitate de energie care
este transferată parțial mediului înconjurător, adică corpul
radiază.
Un astfel de corp, care radiază
unde sonore,
se numește
sursă sonoră sau
mai general
sursă
acustică,
în cazul nostru„Cântărețul
este sursa sonoră”.
Sunetele
sau zgomotele sunt caracterizate prin frecvențe,
amplitudine și fază.
Având
frecvența,
f= 1/T,
unde T este perioada(intervalul
de timp după care mișcarea se repetă).
Deci
se numește frecvență
numărul de oscilații complete efectuate
într-o
secundă.
Vom
da un exemplu cu o coardă(din oțel) de lungime l,
fixată
la capete prin încastrare(se
suprimă 6 grade de libertate).
O vom ciupi
la mijloc,
în
acest fel în coardă se vor produce unde
staționare
când se îndeplinește
condiția,
l=n×λ/2.
In acest
caz coarda
emite
oscilații
a căror frecventa
este
data de relația,
f=n×v/2l,
unde
n=(1,2,3...N),
iar
v
este viteza
sunetului.
In acest caz
sunetul care are
frecvența
egala cu cea fundamentala se numește sunet fundamental.
Iar sunetul care are frecvența
egala
cu
un multiplu întreg al frecvenței fundamentale se numește
armonică,
totuși intensitatea armonicilor e mai mică decât intensitatea
sunetului fundamental. Sunetele
pot fi deosebite unele de altele print-o serie de particularități
numite calitățile sunetului.
1.
Intensitatea
sunetului
este însușirea senzației auditive, dependentă de intensitatea
vibrației excitatoare, care permite ordonarea sunetelor pe
o scară de la slabe la puternice.
Cu cât
intensitatea este
mai mare
cu atât sunetul e mai puternic.
2. Înălțimea
sunetului este însușirea senzației
auditive
după care sunetele pot fi ordonate pe o scară de la sunete joase
la sunete înalte. Înălțimea sunetului
este în funcție de frecvența
vibrațiilor
care au produs sunetul. Un
sunet este cu atât mai înalt cu cât frecvența
lui este mai mare.
Vorbind
în termeni muzicali, se poate spune că omul percepe aproximativ
10 octave, octava fiind intervalul dintre două sunete, din care
unul are frecvența dublă celuilalt. Dacă se ia ca bază
frecvența limită care se poate auzi, 16 Hz, cele 10 octave sânt
cuprinse între următoarele frecvențe:
16,32,64,128,256,512,1024,2048,4096,8192
și
16384 Hz. 3.
Timbrul
este
o însușire a sunetului care permite deosebirea între două
sunete care au aceeași intensitate și aceeași frecvență
fundamentală, sunetele fiind emise de izvoare(surse) sonore
diferite.
Experimental
s-a constatat că această calitate
este determinată de numărul, intensitatea și frecvența
armonicelor care însoțesc sunetul fundamental, caracteristici
care în ansamblu poartă denumirea de compoziția sunetului.
Mai amintim câteva procese
de propagare a
undelor sonore.
Acestea
sunt, reflexia,
reverberația, refracția, absorbția sunetului, efectul Doppler
și
rezonanța
sonoră(întărirea sunetului de către cutia de
rezonanță). |
Să
mai luăm un
exemplu
din domeniul mecanic:
vom
lua un resort(arc
elicoidal) care la un capăt este încastrat și la celălalt avem
atârnată o greutate. Dacă scoatem
resortul
din poziția
de echilibru(tragem
de el în jos) el începe să vibreze
în jurul punctului de echilibru.
Se numește elongație
mărimea instantanee a proiecției vectorului de poziție pe axa
Oy (elongația are deci sens).
Se numește amplitudine
(A) modulul
valori
maxime pe care o poate lua elongația.
Se
numește defazaj diferența dintre fazele a două mișcări
oscilatorii de aceiași pulsații(defazajul se măsoară în
radiani).
Dacă la un anumit interval de timp vom acționa din
exterior pe direcția axei
resortului, cu o forță
periodică.
În
resort
se vor produce oscilații forțate,
care se datorează acțiuni unei forțe
periodice exterioare.
Sistemul
care
produce forța periodică
exterioară(forța
excitatoare) se numește„Sistem
excitator”,
sistemul
asupra căruia acționează
forța excitatoare se numește„Sistem Oscilator”.
În
cazul acestei mișcări
oscilatorii forțate se
constată
un regim de funcționare tranzitoriu,
după
care urmează regimul
permanent.
În regim permanent
perioada oscilațiilor forțate este egală cu cea a forței
excitatoare.
Energia
necesară mișcări forțate
a sistemului oscilator
este furnizată de sistemul
excitator.
În acest caz energia sistemului
oscilator
crește,
o parte din ea fiind transformată
în căldură
prin frecare. Rezonanța,
în exemplul
pe
care l-am studiat cu resortul
și greutatea
se
produceau oscilații
forțate,
în acest caz noi spunem
că sistemul
oscilator nu poate influența
excitatorul.
Există
sisteme oscilator – excitator astfel cuplate(legate) încât
mișcarea oscilatorului influențează mișcarea excitatorului.
Astfel numim cuplaj,
dispozitivul
care formează
legătura dintre excitator și oscilator
permițând transferul
de energie de la unul la altul.
Se numește„rezonanță”,
inițierea
sau amplificarea de oscilații într-un sistem fizic sub acțiunea
oscilațiilor exterioare de aceeași perioadă sau de perioadă
apropiată de cea a sistemului fizic dat.
Când este în rezonanță
cu sistemul excitator,
sistemul
oscilator
se numește„Rezonator”,
în acest caz putem trage concluzia că energia transferată
de sistemul rezonator
este maximă
la rezonanță.
Oscilații
întreținute
sunt
oscilațiile efectuate de un sistem
oscilant
la care pierderile
de energie,
datorate frecărilor,
sunt compensate
din exterior,
continuu
sau periodic.
Oscilații
auto-întreținute,
sunt oscilațiile efectuate de un sistem oscilant care prin
propria-i mișcare
comandă transferul
de energie necesar
întreținerii
propriilor sale oscilații. Dacă
vreți informații detailate studiați„Acustica” |
Mantra
Yoga,Japa Yoga, Likhita Japa.
Vom
face o mică recapitulare ce am spus noi în lecția cu„PARAVANUL
DE PROTECȚIE A MARILOR ZEII”,care blochează
evoluția superioară în
această creație( Paravan între Tati Shiva(Brahman)
și Mari Zeii, Parama-Shiva, Sada-Shiva, Isha, Ganesha,
Rudra, Vishnu și Brahma și consoarte lor feminine a
Marilor Zeii, Marile Zeițe, Mami Kundalini, Siddha Kali,
Sada Gauri, Bhuvaneshvari, MahaKali, Mahalakshmi,
Saraswati).
Vreau
să repet ce am spus noi la acest Paravan, mai în
toate cărțile de yoga și în religii, despre Brahman
(Dumnezeu sau Allah) se spune că este, Spirit Suprem,
Infinit, Etern, Neschimbător, Nemișcat, Nenăscut, Fără Sex,
Fără Formă, Mereu Liber, El este Unul fără Secund, lipsit de
calități(Niriguna Brahman), El se află dincolo de timp, spațiu
și cauzalitate și alte calități. Se știe că de la acest
Paravan de Protecție este emanată Pranava „OM”(vibrația
Primordială). Despre Pranava„OM” am mai discutat cum
apare din„AUM”(vă rog să studiați acea lecție).
În
acest caz ca Tati Shiva(Brahman) să vină în manifestare, adică
în Sahasrara el trebui să ia o formă de Mare Zeu,
dar spre deosebire de Mari Zeii, Tati Shiva e format numai
din Cit, iar Mari Zeii au corpul format dintr-o
materie subtilă superioară apropiată de Cit. Cele
cincizeci de foneme(Zeități inferioare), de culoare albă, sunt
dispuse începând cu litera A și sfârșind cu LA în cercuri
concentrice pe petalele acestui lotus de douăzeci de ori. Dacă
Tati Shiva și Mami Kundalini se află uniți în Sahasrara chakra
nu avem creație, creația începe numai când coboară mai jos de
Sahasrara(Mami Kundalini). În acest caz, în acest
tip de yoga vom spune că Tati Shiva și Mami Kundalini au aceeași
esență pe care noi o vom numi„CIT”(la evrei
Spirit). În unele cărți yoghine Indiene se afirmă
sus și tare că Pranava„OM”conține toată
manifestarea, materiei subtile și materiei
grosiere, dar pe lângă aceasta conține: Mari Zeii și
Marile Zeițe plus ceilalți Zeii și toate Mantrele. În
acest tip de yoga(Yoga Noastră):Vom afirma că
Tati Shiva emite(radiază) pe Mami Kundalini, Prana
Shakti și Pranava OM. Pranava Om conține materiei subtile și
materiei grosiere și nimic în plus, despre„Prana
Shakti”am spus ce conține în lecțiile cu„Cele trei
corpuri ale ființei umane” și„Canalele corpului
subtil din învelișul de Pranayama”. Iar când am
vorbit despre Centri de forță”(chakre) am spus că tot ce
se află acolo este pus în Centri de forță de
Marea Zeiță Kundalini, inclusiv Mari Zeii, Zeii și Mantrele. Am
mai afirmat că corpul Mari Zeițe Kundalini este
compus din cele 50 de foneme, în acest caz ea poartă numele
de„matrice”(Matrika), termen
care mai înseamnă și„mame micuțe”.
|
Așa
cum am mai afirmat că învelișul de
Pranayama al dumneavoastră conțin toate Mantrele de care am
vorbit sub formă de litere(varna-e).
În corpul dumneavoastră, Vishuddha chakra prin
elementul său eter(akasha) face posibilă manifestarea
sunetului(shabda) în plan subtil și fizic. Vom
analiza cum apare în dumneavoastră vorbirea, mai
toate scrierile Yoghine vorbesc de patru nivele ale unui
sunet, sau cuvânt, înainte dea fi exprimat sau rostit,
înainte de a deveni un sunet grosier. Aceste patru nivele sunt:
PARAVAK, PASHYANTI, MADHYAMA și VAIKHARI
SHABDAS. Fiecare sunet sau literă înainte de a fi rostite
de un om, există în formă cauzală, unificat cu
Mami Kundalini în Muladhara chakra și
caracterizează primul nivel de shabda numit PARAVAK.
În acest caz noi spunem despre shabda care se află
în Muladhara chakra că este„Para”,
sunet suprem nu poate fi auzit. Deci sunetul para
reprezintă Ishvara-shakti(forța manifestatoare divină).
Astfel sunetul„Para” nu este ca vaikari, care
este diferit în funcție de limba vorbită. Para
este stratul primar, neschimbător și nediferențiat al
tuturor sunetelor, însăși sursa întregului Macrocosmos.
Când prin voință sau sugestie externă, acel
sunet sau cuvânt particular produce o vibrație subtilă
corespondentă care se propagă între Muladhara chakra
și Manipura chakra, sunetul este numit PASHYANTI SHABDA.
Nivelele de PARAVAK și PASHYANTI ale unui
sunet sunt foarte subtile, la acest nivel de
manifestare a lui shabda, ființele umane nu le
percep(nici nu le înțeleg). În cadrul practici
yoghine când mintea devine puternic purificată
sunetul subtil(shabda) se aude în continuu. Vreau să
spun că sunetul care se propagă între Muladhara
chakra și Vishuddha chakra
primește această mișcare de la Prana Shakti.
Când shabda(sunetul) sau cuvântul se propagă din zona
Manipura chakra și atinge Anahata chakra(zona inimi),
sunetul e numit MADHYAMA SHABDA. În acest
interval sunetul devine mai grosier și este perceput de
un om obișnuit prin intuiție. Când shabda(sunetul) sau
cuvântul se propagă din zona Anahata chakra
în zona Vishuddha chakra(zona gâtului) sunetul
dobândește o formă grosieră prin exprimarea sa verbală,
el este numit VAIKHARI SHABDA. Tot acest proces prin
care un cuvânt sau sunet este adus din forma sa cauzală la forma
de manifestare este un proces automat(natural) la majoritatea
ființelor umane. Tot acest proces automat este făcut de
Marea Zeiță Kundalini și Prana Shakti. O ființă umană
este inconștientă de acest proces automat, o
ființă umană îți va spune că acest proces automat e făcut
de Dumnezeu dacă este creștin, iar dacă este Darwinist îți va
spune că natura l-a făcut. Eu nu contest cele două
cunoașterii la noi în yoga Tati Shiva(Dumnezeu) și Mami
Kundalini(Mama Natură) au aceeași calitate „CIT”.
|
În
evul mediu a fost o mare dispută„Ce a fost prima dată
Oul sau Găina”, ce spunem noi în„Yoga Noastră”.
Că prima dată a fost găina sub formă de corp subtil și
numai după ce acest corp subtil a intrat în ou au început
să se desfășoare procesele complexe de formare a puiului.
Mai
vorbim despre„Bindu și Nada” ca să înțelegem mai
bine, vom da un exemplu practic, vom lua o undiță
și o vom arunca într-un lac, pe suprafața lacului
a apărut o undă transversală produsă de
plutitorul undiței, care se propagă de la centru spre
periferie. Acest lucru s-a petrecut datorită faptului
că suprafața lacului este un mediu elastic
bidimensional (adică transmite vibrația pe două direcții).
În acest caz punctul unde am aruncat undița(unde
se află plutitorul)îl vom numi de acum
înainte„BINDU”, iar oscilațiile(vibrațiile) le
vom numi„NADA”. Astfel distanța dintre două
creste vecine se numește lungime de undă și o vom
notat cu λ(lambda), iar timpul cât durează
lungimea de undă îl vom nota cu T și este perioada de
oscilații. Și avem, v=fλ, unde v este viteza de
propagare a undei în mediul respectiv(în cazul nostru corpul
uman). Totuși să mai vorbim puțin și de oscilatorul
electric, care este format dintr-un
condensator și o bobină legate în serie. Să
presupunem că putem varia frecvența(f) curentului electric
aplicată circuitului. Pe măsura creșterii
frecvenței crește valoarea reactanței inductive(XL=2πfL),
iar valoare reactanței capacitive scade(Xc=1/
2πfC). Pe măsură însă, ce frecvența
crește,valorile celor două reactanțe se apropie,
există o frecvență pentru care acestea devin egale.
Această
frecvență se numește frecvența de rezonanță.
Intensitatea curentului este maximă, deoarece
impedanța Z de sub radical devin zero, iar circuitul are
numai o rezistența ohmică R. Aflarea frecvenței de
rezonanță se face cu formula lui Thompson
Pentru
această frecvență circuitul oscilant este în rezonanță,
totuși circuitul electric, pierde în rezistența ohmică
o cantitate de energie care trebuie compensată.
Compensarea se poate face prin inducție magnetică(pe
principiul transformatorului) cu o altă bobină exterioară.
Dar care trebui să fie parcursă de un curent a cărui
frecvență este egală cu valoarea frecvenței de rezonanță a
circuitului oscilant(mai sunt și alte procedee), în acest
caz noi am obținut oscilații întreținute, cu o amplitudine
constantă(valoare maximă a fiecărei alternanțe).
|
Etimologia
cuvântului Mantra este următoarea: „Man”vine
de la prima silabă a acestui cuvânt, care înseamnă a
gândi„Tra”vine de la„trai”,care
înseamnă a se proteja, a elibera din
sclavia samsara-ei(ciclul transmigrațiilor lui
Jivatman prin manifestare). Mantra reprezintă o forță
potentă concentrată, un cuvânt al puterii, a cărui
rezultat final este Mantra siddhi. Mantr-ele
sunt solare(Surya) și lunare(Chandra), adică ele
sunt pentru purificare canalul drept(Solare) a principiu
masculin și purificare canalul stâng(Lunare) a
principiului feminin. După terminație
Mantr-ele sunt de genul masculin,
feminin și neutru. Despre Mantr-ele
neutre, cum ar fi puranic-mantra care se sfârșesc
cu„NAMAH”, se spune că le lipsește forța și
vitalitatea prezente la celelalte. Totuși Eu vă spun
că terminația„NAMAH” o vom folosi des,
întrucât este o terminație de echilibrare și liniștire a
întregului corp. Mantr-ele masculine și feminine
se termină în mod diferit. Astfel, HUM și PAHAT,
sunt terminații masculine, iar THAM și SVAHA
sunt terminații feminine. Mantr-ele care au o
putere concentrată sunt cunoscute sub numele
de„silabe-sămânță”(„Bija”). OM este
silaba sămânță primordială(este vibrația
primordială), fiind cea mai bună dintre toate
mantr-ele, în acest caz OM este adăugat ca
prefix sau sufix pentru foarte multe mantre. Noi
pentru trezire Mamei Kundalini vom folosi și Pranava
Om, dar pentru purificarea„Elementelor subtile vom
folosi Bija Mantrelor din chakrele respective.
Orele cele mai bune de realizare a practici yoghine este
Brahmamuhurta care începe fix la ora 4 și sfârșește la ora 6,
în multe cărți yoghine veți găsi că în aceste
momente mintea este limpede și liniștită.
În aceste momente toți mari sfinții și yoghinii
practică meditația și încarcă atmosfera cu
vibrațiile lor spirituale. Totuși Eu vă spun un
alt înțeles, începând cu ora 4 și sfârșind cu ora 6
se transmite de către Tati Shiva(Brahman) o vibrație specială
foarte fină(această vibrație se mai transmite
Duminicile și în sărbătorile religioase). În cazul
meu eu eram sculat de Mami Kundalini sau Marele Zeu Ganesha cu 2
până la 4 minute înainte de ora 4 și astfel eu
experimentam(simțeam) vibrația înainte de ora 4 și după ora
4. Pentru a simți aceste vibrații trebui să practicați
purificare cu foc, hatha yoga, pranayama și cântece devoționale
etc. Să vorbesc ceva despre adorare, în„Yoga Noastră”
avem ca„Guru” pe„Tati Shiva, Mami Kundalini, Mari Zeii și
Marile Zeițe”, iar ca simbol și sponsor al Yogi
Noastre îl avem pe Marele Zeu Ganesha. În
acest caz eu îi spun Marele Zeu Ganesha că este Guru
Mic, care ne ajută să înlăturăm toate obstacolele și
greutățile ivite în calea noastră spre desăvârșire
spirituală, indiferent de ce natură ar fi ele. În acest caz
vă rog să vă faceți o copie de pe calculator
cu Tati Shiva, Mami Kundalini și Zeul Ganesha să le
puneți în ramă și să le afișați în camera
unde practicați yoga, ele trebuie să fie puse în locul central.
|
CAMERA
UNDE SĂ FACEȚI
YOGA, trebuie să fie o cameră destinată
numai și numai pentru yoga, să nu întrețineți
discuții cu alte persoane în această cameră.
Înainte de a face yoga în această cameră
trebuie să ardeți bețișoare parfumate sau tămâie,
pentru a avea un miros care vă place, camera
trebuie să fie bine aerisită și încălzită
iarna. Mai târziu va trebui să puneți și
pozele(picturile) cu ceilalți Mari Zeii și Zeițe și
Yantre lor. În acest caz camera dumneavoastră se va
umple de vibrațiile Marilor Zeii și
miros parfumat de diferite esențe. În această cameră
vă puneți calculatorul pe o masă mai mică să
puteți sta în asana preferată, mai puteți face unele
lucruri ușoare. Camera aceasta pentru practici
yoghine trebuie să fie Templu și Biserica dumneavoastră.
Această cameră trebui să fie ceva sfânt pentru
dumneavoastră. Vă voi da un exemplu practic Mama mea a
venit de la Josani și a stat și ea în camera mea de meditații
și acum când vorbesc cu ea la telefon îmi spune că nicăieri
nu s-a simțit așa de bine ca la mine. În mai toate cărțile
Indiene se spune trebuie să ai o pânză de cort să arzi
sau să stropești cu urină locul și să practici yoga să
cum o făcea Milarepa într-o peșteră, vreau să
vă spun că toate aceste tehnici și metode sunt de
domeniul trecutului. Astăzi yoga se practică numai
după ce ne-am creat un mic confort și care pe parcurs să-l
îmbunătățim.
|
Cuvântul
JAPA însemnă repetarea oricărei mantre(sunet
subtil de rezonanță cu energiile subtile ale învelișului de
Pranayama). Repetare unei Mantre se face cu: 1.Voce
tare(se numește vaikari japa),2.Șoptită sau murmurând(se
numește upamshu japa), 3. Mental este foarte eficientă(
se numește manasika japa) 4. Scrisă(likhita japa),
5. Scrisă și repetată mental(acest procedeu l-am
practicat Eu), 6. Ajapa-Japa(Ajapa înseamnă Japa
fără a-ți mișca buzele). Mai sunt și alte tehnici,
dar nu le amintim deocamdată.
|
Ce
mai vreau să vă spun studiind cartea lui
Swami Shivananda „Japa-Yoga”astfel domnia Sa
afirmă, citez din cartea sa:<<<Toate
mantr-ele au aceeași încărcătură sau forță. Nu este corect
să credeți că„Aum Namo Narayanaya”este superioară lui„Aum
Namo Shivaya”sau lui„Radhesyam”ori „Sri
Ram”etc. Puteți atinge eliberarea cu ajutorul oricărei mantre.
Înțeleptul Valmiki a dobândit realizarea
spirituală chiar prin repetarea numelui Mara. Unii oameni cred
că„Aum” sau„Soham” sunt superioare lui „Aum
Narayanaya”și invers. Această părere este, de asemenea
greșită. Starea de conștiință obținută prin practica Japa
cu mantra„Aum” sau„Soham” poate fi obținută și prin
Japa cu mantra„Sri Ram”sau„Radhesyam”. Nu
trebuie să puneți la îndoială adevărul învățăturilor
prezentate în scripturile sacre. O credință slabă vă va duce
iremediabil la prăbușire.>>> Vă voi da un
exemplu se întâlnesc doi americani, de aceeași statură
și la fel îmbrăcați, având o vrâstă în jur de 30 de ani.
Intră ei în discuții, unul dintre ei la un moment dat îi
spune celuilalt, să știi că eu am absolvit, iar
celălalt îi dă replică și-i spune să știi că și
eu am absolvit după care se salută și se despart( bucuroși că
au absolvit ceva). Primul american a absolvit facultatea de
medicină secția chirurgie, iar cel de al doilea facultatea
salubritate(inginer în reciclarea materialelor). Eu vă spun că
Medicul în chirurgie are o atribuție
mult mai grea și mai importantă. El
și-a ales o profesie care trebuie să fie precisă
și exactă orice greșeală duce la moartea pacientului și
în acest caz spunem că el are o răspundere mai mare în raport
cu inginerul în reciclarea materialelor.
De aceia Eu nu pot să fiu de acord cu Marele
yoghin Swami Shivananda, în acest caz eu afirm:
Că fiecare Mantră are o frecvență de rezonanță,
care este chiar puterea acelei Zeități. Totuși
mai afirm că Eu am spus că în această
yogă noi avem, Marii Zei și Marile Zeițe,
Zeii Medii, Zeii inferiori și consoartele lor
feminine. Deci noi vom spune că Mari Zeii și
Marile Zeițe sunt esența superioară a„Creației”,
vom face tot de una deosebire între„Superior”
și„Inferior”. Și mai mult Marele yoghin
Swami Shivananda nu face distincție
între Marea Mantră„Om Namah Shivaya”și
celelalte mantre. Eu am spus că Tati Shiva(Brahman) este
format numai din„Cit” și înțelegerea naturi domniei Sale se
află dincolo de orice speculație mentală.
|
Folosirea
rozariului, atunci când folosiți japa care o
practicați se numește Japa-mala. Rozariul are 108
biluțe(108 reprezintă numărul maxim al fețelor la care
poate fi șlefuit un cristal de diamant), din care una este mai
mare ca celelalte și ea se numește meru. Eu nu am
făcut niciodată Japa cu rozariul și niciodată cu voce tare
stau în bloc și deranjez locatari, pentru aceasta nu vă
recomand dumneavoastră. Despre vaikhari japa(japa
cu voce tare) produce efecte care sunt amintite în
veda-e, în timp ce japa șoptită sau
murmurarea(upamshu japa) produce efecte de o sută de ori
mai puternice ca vaikhari. Manasika japa(repetarea
mentală) are ca efecte cu mult mai puternice decât celelalte
două. Cum am practicat Eu japa, am practicat numai
manasika japa, acest fapt s-a datorat că eu am venit în
această întrupare cu examenul„Jurământul Tăceri”
absolvit. Eu mergeam în copilărie pe
ulițele(străzile) satului Josani fără să scot o
vorbă din gură. Să explicăm puțin fenomenul,
să presupunem că avem un circuit electronic format
dintr-o sursă de curent un consumator(Vocea
dumneavoastră) și un întrerupător(voința sau dorința
dumneavoastră). Avem două cazuri în primul caz să
zicem că aveți dorință de a vorbi în acest caz
circuitul intră în funcțiune și consumă din energia
corpului dumneavoastră, în acest caz sunteți obligat să
mâncați să vă refaceți energia pierdută. În
cazul doi nu aveți dorință de a vorbi, circuitul nu
intră în funcție și astfel energia se conservă(cazul
acumulatorului de energie). Și această energie conservată
poate fi folosită în practicile procedeelor yoghine cu
mult succes și randament. În acest sens eu vă rog
să vă conservați energia.
|
Tabel
cuprinzând Mantrele elementelor subtile cu care vom începe„Mantra
Yoga Noastră”
Chakra |
Ajna |
Vishuddha |
Anahata |
Manipura |
Svadhisthana |
Muladhara |
Bija
Mantra
elementului subtil. |
(AUM) OM |
HAM |
YAM |
RAM |
VAM |
LAM |
Alfabetul
sanskrit. |
ॐ |
ह |
य
|
र
|
व
|
ऌ
|
Numărul
de repetiții necesare. |
300000 |
300000 |
300000 |
300000 |
300000 |
300000 |
Numărul
de repetiții efectuate de mine. |
300000 |
300000 |
300000 |
300000 |
300000 |
300000 |
Procedeul
Japa prin care se realizează. |
Likhita
Japa și repetare
mentală |
Likhita
Japa și repetare
mentală |
Likhita
Japa și repetare
mentală |
Likhita
Japa și repetare
mentală |
Likhita
Japa și repetare
mentală |
Likhita
Japa și repetare
mentală |
Element
subtil(tattvas) |
Mahat
(mental) |
Akasha
(eter) |
Vayu (aerul) |
Tejas (foc) |
Apas (apa) |
Prithivi (pământ) |
Eu
vă propun să efectuați Likhita Japa și
repetare mentală, în acest sens trebuie să vă
cumpărați multe caiete, cele mai bune sunt cele cu linii.
În acest sens veți linia caietul pe verticală în 8
despărțituri dacă e format A5, astfel pe un rând vertical
încap 28 de Mantre, iar pe o față 224 de Mantre, iar pe o filă
448 de Mantre.
Luăm
un caiet cu 100 de file(exemplu) și în el vor încăpea
44800 de Mantre și pentru cele 300000 de repetiții vor
trebui 7 caiete. După ce am terminat caietul îl veți
eticheta cu următoare scriere, Mantra OM,
caiet de Japa Yoga Nr.1, numele dumneavoastră.
Pe prima filă veți trece data, luna și anul când ați
efectuat Japa, în plus veți mai trece numărul de
repetări ale Mantrei până în acel moment. După ce ați
terminat cu caietul îl puneți într-un dulap în
camera unde practicați yoga, după ce terminați cele 7
caiete le puneți unul peste altul. Tot acest pachet va
constitui forța vibratorie a Mantrei respective, deci
va constitui circuitul oscilant cu vibrații întreținute despre
care am vorbit noi. Atenție se vor scoate din camera de
meditații toate cărțile tehnice și cele cu conținut
care au vibrații inferioare, sunt scrise de oameni care nu
au practicat yoga sau religia. Acum când scriu am
luat un caiet din dulapul meu pe el scrie Mantra GAM(Bija Mantra
lui Ganesha), caiet de Japa Yoga Nr.18, 27 Mai 1996,
632740(repetări). Fiecare literă din Bija Mantra se repetă de
100000 de ori. Cu ce mantră să începem, se
începe cu mantra OM(AUM) și se continuă de la chakrele
superioare spre cele inferioare(HAM, YAM, RAM, VAM, LAM). De
ce acest lucru, dacă am începe cu chakrele
inferioare să zicem Muladhara(Bija LAM), aceasta va
vibra foarte puternic. Dar vibrația care se
transmite pe canalele subtile la Svadhisthana chakra nu o va
putea porni din înțepenirea în care era blocată de mai multe
întrupări. Vom porni cu Bija Mantra OM și o vom
repeta de 300000 de ori pentru Sahasrara și de 300000 de ori
pentru Ajna chakra. După aceia pornim cu Mantra
HAM(Bija lui Vishuddha), în acest caz vibrațiile lui
Vishuddha chakra se pot propaga pe canale subtile la Ajna chakra
care datorită faptului că a fost purificată intră în
vibrații. Să mai spunem ceva despre Likhita Japa,
scrierea se face cu pixul(e mai ușor), dumneavoastră
vă alegeți timpul când să practicați Likhita Japa,
dacă nu vă puteți scula la ora 4, atunci
practicați când veniți de la serviciu. Dumneavoastră
stabiliți câte foi să faceți într-o ședință, eu
am făcut între 5 și 10 foii, scrierea se poate
face fie cu litere mici, fie cu litere mari. Dacă
la început nu puteți să repetați mental Mantra atunci
păstrați jurământul tăceri(mauna). Noi am început cu
Japa Yoga pentru a lămuri anumite aspecte de funcționare a
vibrațiilor din corpul dumneavoastră subtil. Normal
Japa Yoga se face după ce am practicat: 1.Yama, 2.Niyama,
3.Hatha yoga și 4. Pranayama. Ce să spun despre mine Eu
am făcut Likhita Japa numai după ce am avut
canalul Sushumna complet purificat și curenți Mamei Kundalini
împreună cu Prana Shakti, vibrau puternic în
chakra Anahat. În yoga noi numim aceste sunete„Sunetele
lui Anahata”, aceste sunete „Leagă”mintea nu mai
puteți scăpa de ele indiferent că ascultați muzică sau
participați la o discuție.
|
Aceste
sunete constituie fundalul sonor pe care se desfășoară toate
procesele mentalului dumneavoastră(eu le aud din 1992). În
acest moment se spune despre yoghin că a trecut toate cele
trei Gunas (calități), a trecut toate dualitățile(dar mai ales
dualitate bine-rău) și fiind liber de toate condiționările el
este eliberat în eterul
inteligenței(Chidakasha).
După această eliberare yoghinul primește unele puteri care
înainte îi erau străine, vreau să arat că aceste puteri
nu sunt date pentru a te făli cu ele, ci pentru a te
proteja cu ele.
Voi
da câteva exemple am obținut puterea de a
auzi„Sunetele subtile”, la ce îmi folosește acest
lucru. Atunci când pronunțam o Mantra și nu eram
sigur dacă o pronunț corect, stăteam și ascultam
cum vine pronunția din Muladhara chakra, de la Mami
Kundalini și astfel corectam pronunția Mantrei.
O altă putere foarte importantă pentru protecție este de-a
simți„Mirosurile subtile” la ce o foloseam. Veneam
în contact cu diferite persoane umane(sau cum le spun Zeii
animale zeiești), corpul lor emitea diferite mirosuri,
dacă era persoană tânără(era purificată)
recunoșteai după mirosul subtil ce a mâncat persoana
respectivă. Dacă era o persoană mai puțin purificată
sau care îi puțea rău corpul subtil(tânăr sau bătrân) dacă
eram obligat să stau de vorbă cu el, mă trăgeam mai în
spate să nu-i simt mirosul. El venea după mine, pentru că
el se simțea bine în prezența mea, cu greu scăpam de el(găseam
un motiv anume). Am verificat să văd dacă copilul
mic pute și am constatat că și corpu lui
subtil pute. Într-o zi am fost obligat să stau la
o coadă, în față aveam un bătrân după mine
avenit tot un bătrân, corpul lor subtil puțea
groaznic, a trebuit să stau la coadă aproape o oră.
Am făcut pe drum până acasă aproximativ 30 de minute și a
mai trebuit să stau o oră să iasă toată putoare din corpul
meu subtil. Să mai vorbim și de yoga puteți executa Likhita
Japa fie în poziția Lotus(sau jumătate Lotus) sau pe scaun
la masă având în față poza Zeități preferate.
Totuși nu este permis să faceți mișcări inutile
pentru că șederea prelungită într-o asană(poziție
corporală) vă mărește longevitatea și prin acest
proces se menține în corp o mare energie subtilă.
Privirea dumneavoastră trebuie să fie în caiet sau
pe Zeitatea din față. Fiind că noi practicăm în
acel timp și Manasika Japa, mintea
dumneavoastră va fi legată de Mantră(nu e permis să
hoinărească). Referitor la pronunție Eu fiind
român nu am avut nici o problemă la noi în„Limba
Română” așa se pronunță cum se scrie. Dacă nu
sunteți familiarizați cu„Limba Sanscrită” cu
scrierea devanagari vă rog să vă abonați la You Tube
secția cântece Indiene și asfel ascultând muzica
vă familiarizați cu pronunția sanscrită.
Ascultați foarte bine pronunția Mantrei OM sunetul trebuie să
înceapă din Manipura chakra apoi crește și se termină în cu
vibrația din nas spre bolta palatină unde este percepută
anusvara sau chandrabindu. Noi facem Manasika Japa
nu avem timp să-l prelungim. Pentru a fi corect executată
lucrare ce o faceți, trebuie să fiți puternic concentrați
pe ea, adică mai concret atunci când scrieți
și pronunțați mental(scrisul și pronunția trebuie să
fie în sincronism, nu se admite nici un defazaj).
După cum se observă toate literele sanskrite se pronunță
urmate de litera „a” după ele, nu avem ce face
trebuie să executăm acest lucru. Fiecare literă se
pronunță de o sută de mii. În general o Bija
Mantra constă dintr-o singură literă, alteori este
formată din două silabe. Vom da un exemplu Bija
Mantra„Ham”conține o singură literă Ha, urmată de
anusvara(M), acel punct care se pune deasupra literelor
sau chandrabindu(în cazul Bijei Mantrei OM). În
cazul când începem yoga vom veni în fața panoului cu
Zeități și ne vom adresa Zeități alese(Ishta
Devata) pentru a ne ajuta în practicile
yoghine. Pentru a ne proteja în viață noastră,
acasă, la serviciu, pe stradă și pentru a
avea mult succes în practicele dumneavoastră. În
cazul„Yogi Noastre” vă veți adresa lui Tati
Shiva(Brahman), Mamei Kundalini, Marelui Zeu Ganesha(simbolul și
sponsorul Yogi Noastre) și tuturor Marilor Zeii și Zeițe.
În cazul când aveți dureri veți încetini puțin yoga să
știți că„Yogă” fără dureri nu există, de aceia este
bine să vă obișnuiți cu durerea. Când veți ajunge la
Mantra RAM și veți avea succes cu ea, veți simți
o ardere în continuu în Manipura chakra, va produce o
vibrație arzătoare, în conținu. La fel se întâmplă și în
Svadhisthana chakra, dar că aici vibrația e răcoroasă.
Putem
trage concluzia că Mantra în corpul dumneavoastră subtil este
pornită (vibrată) de Marea Zeiță Kundalini sub forma Sunetului
Suprem(Para) în Muladhara chakra, după părăsirea acestei
chakre, sunetul este purtat și vibrat de Prana Shakti.
Deci
Prana Shakti este aceia care începe procesul de purificare din
corpul dumneavoastră, după trezirea Mari Zeițe Kundalini,
curenții subtili emanați de Domnia Sa vor întări Prana Shakti
și asfel procesul de purificare devine mai intens.
|
Tati Shiva, yoghin Vasile Ivașca, Bagavan Vishnu, Mari Zeițe Mahalakshmi și Sarasvati. |
Yoghin Vasile Ivașca în diferite posturi. |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu