joi, 28 februarie 2013

Vasile Ivașca,Mantra Yoga,Japa Yoga, Likhita Japa. PRIMA PARTE.

Yoghin Vasile Ivașca în postura Vrkasana.

Pentru a înțelege mai multe despre Mantra Yoga, ne vom introduce puțin în Acustică, oscilații, unde, sunete, zgomote etc.
Acustica este știința care se ocupă cu studiul producerii, propagări și recepționări sunetelor, incluzând și efectele produse asupra organismului omului cât și a corpurilor. În continuare voi defini câteva mărimii acustice. Mișcarea particulelor unui mediu elastic, de o parte și de alta a unei poziții de echilibru constituie o vibrație acustică. Vibrația acustică, capabilă să producă o senzație auditivă, se numește sunet. Frecvențele sunetelor sunt cuprinse în general, între 16 și 20000 de Hz. Fizicieni definesc zgomot ca suprapunerea dezordonată a sunetelor de frecvență și intensitate diferită. Fiziologii consideră că zgomotul este orice sunet supărător. Regiunea unui mediu elastic care se găsește în stare de vibrație, fiind sediul unor unde acustice, se numește câmp acustic. În cazul particular, când undele acustice produc senzația de sunet, sediul acestor unde se numește câmp sonor. Pentru a putea vibra, corpul primește o cantitate de energie care este transferată parțial mediului înconjurător, adică corpul radiază. Un astfel de corp, care radiază unde sonore, se numește sursă sonoră sau mai general sursă acustică, în cazul nostru„Cântărețul este sursa sonoră”. Sunetele sau zgomotele sunt caracterizate prin frecvențe, amplitudine și fază. Având frecvența, f= 1/T, unde T este perioada(intervalul de timp după care mișcarea se repetă). Deci se numește frecvență numărul de oscilații complete efectuate într-o secundă. Vom da un exemplu cu o coardă(din oțel) de lungime l, fixată la capete prin încastrare(se suprimă 6 grade de libertate). O vom ciupi la mijloc, în acest fel în coardă se vor produce unde staționare când se îndeplinește condiția, l=n×λ/2. In acest caz coarda emite oscilații a căror frecventa este data de relația, f=n×v/2l, unde n=(1,2,3...N), iar v este viteza sunetului. In acest caz sunetul care are frecvența egala cu cea fundamentala se numește sunet fundamental. Iar sunetul care are frecvența egala cu un multiplu întreg al frecvenței fundamentale se numește armonică, totuși intensitatea armonicilor e mai mică decât intensitatea sunetului fundamental. Sunetele pot fi deosebite unele de altele print-o serie de particularități numite calitățile sunetului. 1. Intensitatea sunetului este însușirea senzației auditive, dependentă de intensitatea vibrației excitatoare, care permite ordonarea sunetelor pe o scară de la slabe la puternice. Cu cât intensitatea este mai mare cu atât sunetul e mai puternic. 2. Înălțimea sunetului este însușirea senzației auditive după care sunetele pot fi ordonate pe o scară de la sunete joase la sunete înalte. Înălțimea sunetului este în funcție de frecvența vibrațiilor care au produs sunetul. Un sunet este cu atât mai înalt cu cât frecvența lui este mai mare.
Vorbind în termeni muzicali, se poate spune că omul percepe aproximativ 10 octave, octava fiind intervalul dintre două sunete, din care unul are frecvența dublă celuilalt. Dacă se ia ca bază frecvența limită care se poate auzi, 16 Hz, cele 10 octave sânt cuprinse între următoarele frecvențe: 16,32,64,128,256,512,1024,2048,4096,8192
și 16384 Hz. 3. Timbrul este o însușire a sunetului care permite deosebirea între două sunete care au aceeași intensitate și aceeași frecvență fundamentală, sunetele fiind emise de izvoare(surse) sonore diferite. Experimental s-a constatat că această calitate este determinată de numărul, intensitatea și frecvența armonicelor care însoțesc sunetul fundamental, caracteristici care în ansamblu poartă denumirea de compoziția sunetului. Mai amintim câteva procese de propagare a undelor sonore.
Acestea sunt, reflexia, reverberația, refracția, absorbția sunetului, efectul Doppler și rezonanța sonoră(întărirea sunetului de către cutia de rezonanță).
Să mai luăm un exemplu din domeniul mecanic: vom lua un resort(arc elicoidal) care la un capăt este încastrat și la celălalt avem atârnată o greutate. Dacă scoatem resortul din poziția de echilibru(tragem de el în jos) el începe să vibreze în jurul punctului de echilibru. Se numește elongație mărimea instantanee a proiecției vectorului de poziție pe axa Oy (elongația are deci sens). Se numește amplitudine (A) modulul valori maxime pe care o poate lua elongația. Se numește defazaj diferența dintre fazele a două mișcări oscilatorii de aceiași pulsații(defazajul se măsoară în radiani). Dacă la un anumit interval de timp vom acționa din exterior pe direcția axei resortului, cu o forță periodică. În resort se vor produce oscilații forțate, care se datorează acțiuni unei forțe periodice exterioare. Sistemul care produce forța periodică exterioară(forța excitatoare) se numește„Sistem excitator, sistemul asupra căruia acționează forța excitatoare se numește„Sistem Oscilator”. În cazul acestei mișcări oscilatorii forțate se constată un regim de funcționare tranzitoriu, după care urmează regimul permanent. În regim permanent perioada oscilațiilor forțate este egală cu cea a forței excitatoare. Energia necesară mișcări forțate a sistemului oscilator este furnizată de sistemul excitator. În acest caz energia sistemului oscilator crește, o parte din ea fiind transformată în căldură prin frecare. Rezonanța, în exemplul pe care l-am studiat cu resortul și greutatea se produceau oscilații forțate, în acest caz noi spunemsistemul oscilator nu poate influența excitatorul. Există sisteme oscilator – excitator astfel cuplate(legate) încât mișcarea oscilatorului influențează mișcarea excitatorului. Astfel numim cuplaj, dispozitivul care formează legătura dintre excitator și oscilator permițând transferul de energie de la unul la altul. Se numește„rezonanță”, inițierea sau amplificarea de oscilații într-un sistem fizic sub acțiunea oscilațiilor exterioare de aceeași perioadă sau de perioadă apropiată de cea a sistemului fizic dat. Când este în rezonanță cu sistemul excitator, sistemul oscilator se numește„Rezonator”, în acest caz putem trage concluzia că energia transferată de sistemul rezonator este maximă la rezonanță. Oscilații întreținute sunt oscilațiile efectuate de un sistem oscilant la care pierderile de energie, datorate frecărilor, sunt compensate din exterior, continuu sau periodic. Oscilații auto-întreținute, sunt oscilațiile efectuate de un sistem oscilant care prin propria-i mișcare comandă transferul de energie necesar întreținerii propriilor sale oscilații. Dacă vreți informații detailate studiați„Acustica”
Mantra Yoga,Japa Yoga, Likhita Japa.
Vom face o mică recapitulare ce am spus noi în lecția cu„PARAVANUL DE PROTECȚIE A MARILOR ZEII”,care blochează evoluția superioară în această creație( Paravan între Tati Shiva(Brahman) și Mari Zeii, Parama-Shiva, Sada-Shiva, Isha, Ganesha, Rudra, Vishnu și Brahma și consoarte lor feminine a Marilor Zeii, Marile Zeițe, Mami Kundalini, Siddha Kali, Sada Gauri, Bhuvaneshvari, MahaKali, Mahalakshmi, Saraswati).
Vreau să repet ce am spus noi la acest Paravan, mai în toate cărțile de yoga și în religii, despre Brahman (Dumnezeu sau Allah) se spune că este, Spirit Suprem, Infinit, Etern, Neschimbător, Nemișcat, Nenăscut, Fără Sex, Fără Formă, Mereu Liber, El este Unul fără Secund, lipsit de calități(Niriguna Brahman), El se află dincolo de timp, spațiu și cauzalitate și alte calități. Se știe că de la acest Paravan de Protecție este emanată Pranava „OM”(vibrația Primordială). Despre Pranava„OM” am mai discutat cum apare din„AUM”(vă rog să studiați acea lecție).
În acest caz ca Tati Shiva(Brahman) să vină în manifestare, adică în Sahasrara el trebui să ia o formă de Mare Zeu, dar spre deosebire de Mari Zeii, Tati Shiva e format numai din Cit, iar Mari Zeii au corpul format dintr-o materie subtilă superioară apropiată de Cit. Cele cincizeci de foneme(Zeități inferioare), de culoare albă, sunt dispuse începând cu litera A și sfârșind cu LA în cercuri concentrice pe petalele acestui lotus de douăzeci de ori. Dacă Tati Shiva și Mami Kundalini se află uniți în Sahasrara chakra nu avem creație, creația începe numai când coboară mai jos de Sahasrara(Mami Kundalini). În acest caz, în acest tip de yoga vom spune că Tati Shiva și Mami Kundalini au aceeași esență pe care noi o vom numi„CIT”(la evrei Spirit). În unele cărți yoghine Indiene se afirmă sus și tare Pranava„OM”conține toată manifestarea, materiei subtile și materiei grosiere, dar pe lângă aceasta conține: Mari Zeii și Marile Zeițe plus ceilalți Zeii și toate Mantrele. În acest tip de yoga(Yoga Noastră):Vom afirma că Tati Shiva emite(radiază) pe Mami Kundalini, Prana Shakti și Pranava OM. Pranava Om conține materiei subtile și materiei grosiere și nimic în plus, despre„Prana Shakti”am spus ce conține în lecțiile cu„Cele trei corpuri ale ființei umane” și„Canalele corpului subtil din învelișul de Pranayama”. Iar când am vorbit despre Centri de forță”(chakre) am spus că tot ce se află acolo este pus în Centri de forță de Marea Zeiță Kundalini, inclusiv Mari Zeii, Zeii și Mantrele. Am mai afirmat că corpul Mari Zeițe Kundalini este compus din cele 50 de foneme, în acest caz ea poartă numele de„matrice”(Matrika), termen care mai înseamnă și„mame micuțe”.
Așa cum am mai afirmatînvelișul de Pranayama al dumneavoastră conțin toate Mantrele de care am vorbit sub formă de litere(varna-e). În corpul dumneavoastră, Vishuddha chakra prin elementul său eter(akasha) face posibilă manifestarea sunetului(shabda) în plan subtil și fizic. Vom analiza cum apare în dumneavoastră vorbirea, mai toate scrierile Yoghine vorbesc de patru nivele ale unui sunet, sau cuvânt, înainte dea fi exprimat sau rostit, înainte de a deveni un sunet grosier. Aceste patru nivele sunt: PARAVAK, PASHYANTI, MADHYAMA și VAIKHARI SHABDAS. Fiecare sunet sau literă înainte de a fi rostite de un om, există în formă cauzală, unificat cu Mami Kundalini în Muladhara chakra și caracterizează primul nivel de shabda numit PARAVAK. În acest caz noi spunem despre shabda care se află în Muladhara chakra că este„Para”, sunet suprem nu poate fi auzit. Deci sunetul para reprezintă Ishvara-shakti(forța manifestatoare divină). Astfel sunetul„Para” nu este ca vaikari, care este diferit în funcție de limba vorbită. Para este stratul primar, neschimbător și nediferențiat al tuturor sunetelor, însăși sursa întregului Macrocosmos. Când prin voință sau sugestie externă, acel sunet sau cuvânt particular produce o vibrație subtilă corespondentă care se propagă între Muladhara chakra și Manipura chakra, sunetul este numit PASHYANTI SHABDA. Nivelele de PARAVAK și PASHYANTI ale unui sunet sunt foarte subtile, la acest nivel de manifestare a lui shabda, ființele umane nu le percep(nici nu le înțeleg). În cadrul practici yoghine când mintea devine puternic purificată sunetul subtil(shabda) se aude în continuu. Vreau să spun că sunetul care se propagă între Muladhara chakra și Vishuddha chakra primește această mișcare de la Prana Shakti. Când shabda(sunetul) sau cuvântul se propagă din zona Manipura chakra și atinge Anahata chakra(zona inimi), sunetul e numit MADHYAMA SHABDA. În acest interval sunetul devine mai grosier și este perceput de un om obișnuit prin intuiție. Când shabda(sunetul) sau cuvântul se propagă din zona Anahata chakra în zona Vishuddha chakra(zona gâtului) sunetul dobândește o formă grosieră prin exprimarea sa verbală, el este numit VAIKHARI SHABDA. Tot acest proces prin care un cuvânt sau sunet este adus din forma sa cauzală la forma de manifestare este un proces automat(natural) la majoritatea ființelor umane. Tot acest proces automat este făcut de Marea Zeiță Kundalini și Prana Shakti. O ființă umană este inconștientă de acest proces automat, o ființă umană îți va spune că acest proces automat e făcut de Dumnezeu dacă este creștin, iar dacă este Darwinist îți va spune că natura l-a făcut. Eu nu contest cele două cunoașterii la noi în yoga Tati Shiva(Dumnezeu) și Mami Kundalini(Mama Natură) au aceeași calitate „CIT”.
În evul mediu a fost o mare dispută„Ce a fost prima dată Oul sau Găina”, ce spunem noi în„Yoga Noastră”. Că prima dată a fost găina sub formă de corp subtil și numai după ce acest corp subtil a intrat în ou au început să se desfășoare procesele complexe de formare a puiului.
Mai vorbim despre„Bindu și Nada” ca să înțelegem mai bine, vom da un exemplu practic, vom lua o undiță și o vom arunca într-un lac, pe suprafața lacului a apărut o undă transversală produsă de plutitorul undiței, care se propagă de la centru spre periferie. Acest lucru s-a petrecut datorită faptului că suprafața lacului este un mediu elastic bidimensional (adică transmite vibrația pe două direcții). În acest caz punctul unde am aruncat undița(unde se află plutitorul)îl vom numi de acum înainte„BINDU”, iar oscilațiile(vibrațiile) le vom numi„NADA”. Astfel distanța dintre două creste vecine se numește lungime de undă și o vom notat cu λ(lambda), iar timpul cât durează lungimea de undă îl vom nota cu T și este perioada de oscilații. Și avem, v=fλ, unde v este viteza de propagare a undei în mediul respectiv(în cazul nostru corpul uman). Totuși să mai vorbim puțin și de oscilatorul electric, care este format dintr-un condensator și o bobină legate în serie. Să presupunem că putem varia frecvența(f) curentului electric aplicată circuitului. Pe măsura creșterii frecvenței crește valoarea reactanței inductive(XL=2πfL), iar valoare reactanței capacitive scade(Xc=1/ 2πfC). Pe măsură însă, ce frecvența crește,valorile celor două reactanțe se apropie, există o frecvență pentru care acestea devin egale.
Această frecvență se numește frecvența de rezonanță. Intensitatea curentului este maximă, deoarece impedanța Z de sub radical devin zero, iar circuitul are numai o rezistența ohmică R. Aflarea frecvenței de rezonanță se face cu formula lui Thompson
Pentru această frecvență circuitul oscilant este în rezonanță, totuși circuitul electric, pierde în rezistența ohmică o cantitate de energie care trebuie compensată. Compensarea se poate face prin inducție magnetică(pe principiul transformatorului) cu o altă bobină exterioară. Dar care trebui să fie parcursă de un curent a cărui frecvență este egală cu valoarea frecvenței de rezonanță a circuitului oscilant(mai sunt și alte procedee), în acest caz noi am obținut oscilații întreținute, cu o amplitudine constantă(valoare maximă a fiecărei alternanțe).
Etimologia cuvântului Mantra este următoarea: „Manvine de la prima silabă a acestui cuvânt, care înseamnă a gândi„Tra”vine de latrai”,care înseamnă a se proteja, a elibera din sclavia samsara-ei(ciclul transmigrațiilor lui Jivatman prin manifestare). Mantra reprezintă o forță potentă concentrată, un cuvânt al puterii, a cărui rezultat final este Mantra siddhi. Mantr-ele sunt solare(Surya) și lunare(Chandra), adică ele sunt pentru purificare canalul drept(Solare) a principiu masculin și purificare canalul stâng(Lunare) a principiului feminin. După terminație Mantr-ele sunt de genul masculin, feminin și neutru. Despre Mantr-ele neutre, cum ar fi puranic-mantra care se sfârșesc cu„NAMAH”, se spune că le lipsește forța și vitalitatea prezente la celelalte. Totuși Eu vă spun că terminația„NAMAH” o vom folosi des, întrucât este o terminație de echilibrare și liniștire a întregului corp. Mantr-ele masculine și feminine se termină în mod diferit. Astfel, HUM și PAHAT, sunt terminații masculine, iar THAM și SVAHA sunt terminații feminine. Mantr-ele care au o putere concentrată sunt cunoscute sub numele de„silabe-sămânță”(„Bija”). OM este silaba sămânță primordială(este vibrația primordială), fiind cea mai bună dintre toate mantr-ele, în acest caz OM este adăugat ca prefix sau sufix pentru foarte multe mantre. Noi pentru trezire Mamei Kundalini vom folosi și Pranava Om, dar pentru purificarea„Elementelor subtile vom folosi Bija Mantrelor din chakrele respective. Orele cele mai bune de realizare a practici yoghine este Brahmamuhurta care începe fix la ora 4 și sfârșește la ora 6, în multe cărți yoghine veți găsi că în aceste momente mintea este limpede și liniștită. În aceste momente toți mari sfinții și yoghinii practică meditația și încarcă atmosfera cu vibrațiile lor spirituale. Totuși Eu vă spun un alt înțeles, începând cu ora 4 și sfârșind cu ora 6 se transmite de către Tati Shiva(Brahman) o vibrație specială foarte fină(această vibrație se mai transmite Duminicile și în sărbătorile religioase). În cazul meu eu eram sculat de Mami Kundalini sau Marele Zeu Ganesha cu 2 până la 4 minute înainte de ora 4 și astfel eu experimentam(simțeam) vibrația înainte de ora 4 și după ora 4. Pentru a simți aceste vibrații trebui să practicați purificare cu foc, hatha yoga, pranayama și cântece devoționale etc. Să vorbesc ceva despre adorare, în„Yoga Noastră” avem ca„Guru” pe„Tati Shiva, Mami Kundalini, Mari Zeii și Marile Zeițe”, iar ca simbol și sponsor al Yogi Noastre îl avem pe Marele Zeu Ganesha. În acest caz eu îi spun Marele Zeu Ganesha că este Guru Mic, care ne ajută să înlăturăm toate obstacolele și greutățile ivite în calea noastră spre desăvârșire spirituală, indiferent de ce natură ar fi ele. În acest caz vă rog să vă faceți o copie de pe calculator cu Tati Shiva, Mami Kundalini și Zeul Ganesha să le puneți în ramă și să le afișați în camera unde practicați yoga, ele trebuie să fie puse în locul central.
CAMERA UNDE SĂ FACEȚI YOGA, trebuie să fie o cameră destinată numai și numai pentru yoga, să nu întrețineți discuții cu alte persoane în această cameră. Înainte de a face yoga în această cameră trebuie să ardeți bețișoare parfumate sau tămâie, pentru a avea un miros care vă place, camera trebuie să fie bine aerisită și încălzită iarna. Mai târziu va trebui să puneți și pozele(picturile) cu ceilalți Mari Zeii și Zeițe și Yantre lor. În acest caz camera dumneavoastră se va umple de vibrațiile Marilor Zeii și miros parfumat de diferite esențe. În această cameră vă puneți calculatorul pe o masă mai mică să puteți sta în asana preferată, mai puteți face unele lucruri ușoare. Camera aceasta pentru practici yoghine trebuie să fie Templu și Biserica dumneavoastră. Această cameră trebui fie ceva sfânt pentru dumneavoastră. Vă voi da un exemplu practic Mama mea a venit de la Josani și a stat și ea în camera mea de meditații și acum când vorbesc cu ea la telefon îmi spune că nicăieri nu s-a simțit așa de bine ca la mine. În mai toate cărțile Indiene se spune trebuie să ai o pânză de cort să arzi sau să stropești cu urină locul și să practici yoga să cum o făcea Milarepa într-o peșteră, vreau să vă spun că toate aceste tehnici și metode sunt de domeniul trecutului. Astăzi yoga se practică numai după ce ne-am creat un mic confort și care pe parcurs să-l îmbunătățim.
Cuvântul JAPA însemnă repetarea oricărei mantre(sunet subtil de rezonanță cu energiile subtile ale învelișului de Pranayama). Repetare unei Mantre se face cu: 1.Voce tare(se numește vaikari japa),2.Șoptită sau murmurând(se numește upamshu japa), 3. Mental este foarte eficientă( se numește manasika japa) 4. Scrisă(likhita japa), 5. Scrisă și repetată mental(acest procedeu l-am practicat Eu), 6. Ajapa-Japa(Ajapa înseamnă Japa fără a-ți mișca buzele). Mai sunt și alte tehnici, dar nu le amintim deocamdată.
Ce mai vreau să vă spun studiind cartea lui Swami Shivananda „Japa-Yoga”astfel domnia Sa afirmă, citez din cartea sa:<<<Toate mantr-ele au aceeași încărcătură sau forță. Nu este corect să credeți că„Aum Namo Narayanaya”este superioară lui„Aum Namo Shivaya”sau lui„Radhesyam”ori Sri Ram”etc. Puteți atinge eliberarea cu ajutorul oricărei mantre. Înțeleptul Valmiki a dobândit realizarea spirituală chiar prin repetarea numelui Mara. Unii oameni cred că„Aum” sau„Soham” sunt superioare lui „Aum Narayanaya”și invers. Această părere este, de asemenea greșită. Starea de conștiință obținută prin practica Japa cu mantra„Aum” sau„Soham” poate fi obținută și prin Japa cu mantra„Sri Ram”sau„Radhesyam”. Nu trebuie să puneți la îndoială adevărul învățăturilor prezentate în scripturile sacre. O credință slabă vă va duce iremediabil la prăbușire.>>> Vă voi da un exemplu se întâlnesc doi americani, de aceeași statură și la fel îmbrăcați, având o vrâstă în jur de 30 de ani. Intră ei în discuții, unul dintre ei la un moment dat îi spune celuilalt, să știi că eu am absolvit, iar celălalt îi dă replică și-i spune să știi că și eu am absolvit după care se salută și se despart( bucuroși că au absolvit ceva). Primul american a absolvit facultatea de medicină secția chirurgie, iar cel de al doilea facultatea salubritate(inginer în reciclarea materialelor). Eu vă spun că Medicul în chirurgie are o atribuție mult mai grea și mai importantă. El și-a ales o profesie care trebuie să fie precisă și exactă orice greșeală duce la moartea pacientului și în acest caz spunem că el are o răspundere mai mare în raport cu inginerul în reciclarea materialelor. De aceia Eu nu pot să fiu de acord cu Marele yoghin Swami Shivananda, în acest caz eu afirm: Că fiecare Mantră are o frecvență de rezonanță, care este chiar puterea acelei Zeități. Totuși mai afirmEu am spus că în această yogă noi avem, Marii Zei și Marile Zeițe, Zeii Medii, Zeii inferiori și consoartele lor feminine. Deci noi vom spuneMari Zeii și Marile Zeițe sunt esența superioară a„Creației”, vom face tot de una deosebire între„Superior” și„Inferior”. Și mai mult Marele yoghin Swami Shivananda nu face distincție între Marea Mantră„Om Namah Shivaya”și celelalte mantre. Eu am spus că Tati Shiva(Brahman) este format numai din„Cit” și înțelegerea naturi domniei Sale se află dincolo de orice speculație mentală.
Folosirea rozariului, atunci când folosiți japa care o practicați se numește Japa-mala. Rozariul are 108 biluțe(108 reprezintă numărul maxim al fețelor la care poate fi șlefuit un cristal de diamant), din care una este mai mare ca celelalte și ea se numește meru. Eu nu am făcut niciodată Japa cu rozariul și niciodată cu voce tare stau în bloc și deranjez locatari, pentru aceasta nu vă recomand dumneavoastră. Despre vaikhari japa(japa cu voce tare) produce efecte care sunt amintite în veda-e, în timp ce japa șoptită sau murmurarea(upamshu japa) produce efecte de o sută de ori mai puternice ca vaikhari. Manasika japa(repetarea mentală) are ca efecte cu mult mai puternice decât celelalte două. Cum am practicat Eu japa, am practicat numai manasika japa, acest fapt s-a datorat că eu am venit în această întrupare cu examenul„Jurământul Tăceri” absolvit. Eu mergeam în copilărie pe ulițele(străzile) satului Josani fără să scot o vorbă din gură. Să explicăm puțin fenomenul, să presupunem că avem un circuit electronic format dintr-o sursă de curent un consumator(Vocea dumneavoastră) și un întrerupător(voința sau dorința dumneavoastră). Avem două cazuri în primul caz să zicem că aveți dorință de a vorbi în acest caz circuitul intră în funcțiune și consumă din energia corpului dumneavoastră, în acest caz sunteți obligat să mâncați să vă refaceți energia pierdută. În cazul doi nu aveți dorință de a vorbi, circuitul nu intră în funcție și astfel energia se conservă(cazul acumulatorului de energie). Și această energie conservată poate fi folosită în practicile procedeelor yoghine cu mult succes și randament. În acest sens eu vă rog să vă conservați energia.
Tabel cuprinzând Mantrele elementelor subtile cu care vom începe„Mantra Yoga Noastră”
Chakra
Ajna
Vishuddha
Anahata
Manipura
Svadhisthana
Muladhara
Bija Mantra
elementului
subtil.
(AUM)
OM
HAM
YAM
RAM
VAM
LAM
Alfabetul sanskrit.










Numărul de repetiții necesare.
300000
300000
300000
300000
300000
300000
Numărul de repetiții efectuate de mine.
300000

300000
300000
300000
300000
300000
Procedeul Japa prin care se realizează.
Likhita Japa și repetare
mentală
Likhita Japa și repetare
mentală
Likhita Japa și repetare
mentală
Likhita Japa și repetare
mentală
Likhita Japa și repetare
mentală
Likhita Japa și repetare
mentală
Element subtil(tattvas)
Mahat (mental)
Akasha (eter)
Vayu
(aerul)
Tejas
(foc)
Apas
(apa)
Prithivi
(pământ)
Eu vă propun să efectuați Likhita Japa și repetare mentală, în acest sens trebuie să vă cumpărați multe caiete, cele mai bune sunt cele cu linii. În acest sens veți linia caietul pe verticală în 8 despărțituri dacă e format A5, astfel pe un rând vertical încap 28 de Mantre, iar pe o față 224 de Mantre, iar pe o filă 448 de Mantre.
Luăm un caiet cu 100 de file(exemplu) și în el vor încăpea 44800 de Mantre și pentru cele 300000 de repetiții vor trebui 7 caiete. După ce am terminat caietul îl veți eticheta cu următoare scriere, Mantra OM, caiet de Japa Yoga Nr.1, numele dumneavoastră. Pe prima filă veți trece data, luna și anul când ați efectuat Japa, în plus veți mai trece numărul de repetări ale Mantrei până în acel moment. După ce ați terminat cu caietul îl puneți într-un dulap în camera unde practicați yoga, după ce terminați cele 7 caiete le puneți unul peste altul. Tot acest pachet va constitui forța vibratorie a Mantrei respective, deci va constitui circuitul oscilant cu vibrații întreținute despre care am vorbit noi. Atenție se vor scoate din camera de meditații toate cărțile tehnice și cele cu conținut care au vibrații inferioare, sunt scrise de oameni care nu au practicat yoga sau religia. Acum când scriu am luat un caiet din dulapul meu pe el scrie Mantra GAM(Bija Mantra lui Ganesha), caiet de Japa Yoga Nr.18, 27 Mai 1996, 632740(repetări). Fiecare literă din Bija Mantra se repetă de 100000 de ori. Cu ce mantră începem, se începe cu mantra OM(AUM) și se continuă de la chakrele superioare spre cele inferioare(HAM, YAM, RAM, VAM, LAM). De ce acest lucru, dacă am începe cu chakrele inferioare să zicem Muladhara(Bija LAM), aceasta va vibra foarte puternic. Dar vibrația care se transmite pe canalele subtile la Svadhisthana chakra nu o va putea porni din înțepenirea în care era blocată de mai multe întrupări. Vom porni cu Bija Mantra OM și o vom repeta de 300000 de ori pentru Sahasrara și de 300000 de ori pentru Ajna chakra. După aceia pornim cu Mantra HAM(Bija lui Vishuddha), în acest caz vibrațiile lui Vishuddha chakra se pot propaga pe canale subtile la Ajna chakra care datorită faptului că a fost purificată intră în vibrații. mai spunem ceva despre Likhita Japa, scrierea se face cu pixul(e mai ușor), dumneavoastră vă alegeți timpul când să practicați Likhita Japa, dacă nu vă puteți scula la ora 4, atunci practicați când veniți de la serviciu. Dumneavoastră stabiliți câte foi să faceți într-o ședință, eu am făcut între 5 și 10 foii, scrierea se poate face fie cu litere mici, fie cu litere mari. Dacă la început nu puteți să repetați mental Mantra atunci păstrați jurământul tăceri(mauna). Noi am început cu Japa Yoga pentru a lămuri anumite aspecte de funcționare a vibrațiilor din corpul dumneavoastră subtil. Normal Japa Yoga se face după ce am practicat: 1.Yama, 2.Niyama, 3.Hatha yoga și 4. Pranayama. Ce să spun despre mine Eu am făcut Likhita Japa numai după ce am avut canalul Sushumna complet purificat și curenți Mamei Kundalini împreună cu Prana Shakti, vibrau puternic în chakra Anahat. În yoga noi numim aceste sunete„Sunetele lui Anahata”, aceste sunete „Leagă”mintea nu mai puteți scăpa de ele indiferent că ascultați muzică sau participați la o discuție.

Aceste sunete constituie fundalul sonor pe care se desfășoară toate procesele mentalului dumneavoastră(eu le aud din 1992). În acest moment se spune despre yoghin că a trecut toate cele trei Gunas (calități), a trecut toate dualitățile(dar mai ales dualitate bine-rău) și fiind liber de toate condiționările el este eliberat în eterul
inteligenței(Chidakasha). După această eliberare yoghinul primește unele puteri care înainte îi erau străine, vreau să arat că aceste puteri nu sunt date pentru a te făli cu ele, ci pentru a te proteja cu ele.
Voi da câteva exemple am obținut puterea de a auzi„Sunetele subtile”, la ce îmi folosește acest lucru. Atunci când pronunțam o Mantra și nu eram sigur dacă o pronunț corect, stăteam și ascultam cum vine pronunția din Muladhara chakra, de la Mami Kundalini și astfel corectam pronunția Mantrei. O altă putere foarte importantă pentru protecție este de-a simți„Mirosurile subtile” la ce o foloseam. Veneam în contact cu diferite persoane umane(sau cum le spun Zeii animale zeiești), corpul lor emitea diferite mirosuri, dacă era persoană tânără(era purificată) recunoșteai după mirosul subtil ce a mâncat persoana respectivă. Dacă era o persoană mai puțin purificată sau care îi puțea rău corpul subtil(tânăr sau bătrân) dacă eram obligat să stau de vorbă cu el, mă trăgeam mai în spate să nu-i simt mirosul. El venea după mine, pentru că el se simțea bine în prezența mea, cu greu scăpam de el(găseam un motiv anume). Am verificat să văd dacă copilul mic pute și am constatat și corpu lui subtil pute. Într-o zi am fost obligat să stau la o coadă, în față aveam un bătrân după mine avenit tot un bătrân, corpul lor subtil puțea groaznic, a trebuit să stau la coadă aproape o oră. Am făcut pe drum până acasă aproximativ 30 de minute și a mai trebuit să stau o oră să iasă toată putoare din corpul meu subtil. Să mai vorbim și de yoga puteți executa Likhita Japa fie în poziția Lotus(sau jumătate Lotus) sau pe scaun la masă având în față poza Zeități preferate. Totuși nu este permis să faceți mișcări inutile pentru că șederea prelungită într-o asană(poziție corporală) vă mărește longevitatea și prin acest proces se menține în corp o mare energie subtilă. Privirea dumneavoastră trebuie să fie în caiet sau pe Zeitatea din față. Fiind că noi practicăm în acel timp și Manasika Japa, mintea dumneavoastră va fi legată de Mantră(nu e permis să hoinărească). Referitor la pronunție Eu fiind român nu am avut nici o problemă la noi în„Limba Română” așa se pronunță cum se scrie. Dacă nu sunteți familiarizați cu„Limba Sanscrită” cu scrierea devanagari vă rog să vă abonați la You Tube secția cântece Indiene și asfel ascultând muzicafamiliarizați cu pronunția sanscrită. Ascultați foarte bine pronunția Mantrei OM sunetul trebuie să înceapă din Manipura chakra apoi crește și se termină în cu vibrația din nas spre bolta palatină unde este percepută anusvara sau chandrabindu. Noi facem Manasika Japa nu avem timp să-l prelungim. Pentru a fi corect executată lucrare ce o faceți, trebuie să fiți puternic concentrați pe ea, adică mai concret atunci când scrieți și pronunțați mental(scrisul și pronunția trebuie să fie în sincronism, nu se admite nici un defazaj). După cum se observă toate literele sanskrite se pronunță urmate de litera „a” după ele, nu avem ce face trebuie să executăm acest lucru. Fiecare literă se pronunță de o sută de mii. În general o Bija Mantra constă dintr-o singură literă, alteori este formată din două silabe. Vom da un exemplu Bija Mantra„Ham”conține o singură literă Ha, urmată de anusvara(M), acel punct care se pune deasupra literelor sau chandrabindu(în cazul Bijei Mantrei OM). În cazul când începem yoga vom veni în fața panoului cu Zeități și ne vom adresa Zeități alese(Ishta Devata) pentru a ne ajuta în practicile yoghine. Pentru a ne proteja în viață noastră, acasă, la serviciu, pe stradă și pentru a avea mult succes în practicele dumneavoastră. În cazul„Yogi Noastre” vă veți adresa lui Tati Shiva(Brahman), Mamei Kundalini, Marelui Zeu Ganesha(simbolul și sponsorul Yogi Noastre) și tuturor Marilor Zeii și Zeițe. În cazul când aveți dureri veți încetini puțin yoga să știți că„Yogă” fără dureri nu există, de aceia este bine să vă obișnuiți cu durerea. Când veți ajunge la Mantra RAM și veți avea succes cu ea, veți simți o ardere în continuu în Manipura chakra, va produce o vibrație arzătoare, în conținu. La fel se întâmplă și în Svadhisthana chakra, dar că aici vibrația e răcoroasă.
Putem trage concluzia că Mantra în corpul dumneavoastră subtil este pornită (vibrată) de Marea Zeiță Kundalini sub forma Sunetului Suprem(Para) în Muladhara chakra, după părăsirea acestei chakre, sunetul este purtat și vibrat de Prana Shakti.
Deci Prana Shakti este aceia care începe procesul de purificare din corpul dumneavoastră, după trezirea Mari Zeițe Kundalini, curenții subtili emanați de Domnia Sa vor întări Prana Shakti și asfel procesul de purificare devine mai intens.

Tati Shiva, yoghin Vasile Ivașca, Bagavan Vishnu, Mari Zeițe Mahalakshmi și Sarasvati.




Yoghin Vasile Ivașca în diferite posturi.


 

Yoghin Vasile Ivașca în postura Lotus.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu