miercuri, 11 aprilie 2018

Vasile Ivașca. Cele trei corpuri ale ființei umane. Cele cinci învelișuri ale ființei umane. Cele 6 chakre și Super centru Sahasrara. Cele 25 de Principii ale sistemului Samkhya. Mintea umană.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marile Zeițe: Mahalakshmi, Durga, Parvati, Sarasvati și Padama.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marea Zeiță Parvati și Zeul Ganesha copil.

 

 
 
În această lecție vom căuta să lămurim părțile componente ale ființei umane. Deci mă voi referi atât la părțile fizice cât și la părțile subtile.

Pot afirma că corpul unei ființe este compus din trei corpuri.       1.Corpul fizic grosier(Sthula Sharira).
2.Corpul subtil(Shkshma Sharira) sau astral(Linga Sharira).
3.Corpul cauzal(Karana Sharira).

Concluzie: Aceste trei corpuri se găsesc în toate creaturile animale, de la cea mai simplă, amibă (animal unicelular), până la om inclusiv. Toate aceste corpuri(vehicule), ascund Realitatea Supremă de JIVATMAN. Deci Jivatman trebuiește să vadă,simtă, numai ce a fost proiectat pentru el, să vadă și simtă și nimic altceva. Jivatman are biroul (sediul) în lotusul inimi, un lotus cu 8 petale. Acest Lotus a fost deja descris în blog-ul numit Zeificarea Yoghinilor Superiori. Jivatman se află aici într-o stare nemișcată, având strălucirea unei flăcări, biroul lui Jivatman are o formă rotundă și din acest birou el vizitează diferite Zeități ale corpului subtil.


   Și acum să descriem puțin mai detaliat aceste corpuri.
1. Corpul fizic(grosier). Ființa în acest corp se află în starea de veghe. Deci ființa acționează, experimentează lumea fenomenală, suferă sau se bucură de aceste experiențe.
2. Corpul subtil(astral). Este corpul care conduce și efectuează în mod automat toate procesele fiziologice din corpul fizic și subtil, este corpul de bază, care rămâne după moarte pe care noi vom lucra. În acest corp Jivatman experimentează, acționează suferă sau se bucură de starea de somn cu vise. Efectiv Jivatman nu suferă ci numai ființa întrupată suferă.   
3. Corpul cauzal în acest corp Jivatman se află în stare de somn profund fără vise, deci mintea(Manas), intelectul (Buddhi), ego-ul (Ahamkara) se află în starea lor cauzală.


Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Bagavan Vishnu și Marea Zeiță Parvati.

Manipura chakra și Simbolurile Sale.


  Și acum să vorbim despre cele cinci învelișuri ale corpului.
Jivatman pentru a putea funcționa în lumea materiei grosiere este înfășurat(învelit) în 5 învelișuri, care sunt:
 1.ANNAMAYA KOSHA(învelișul grosier), care este corpul fizic și care pentru a putea supraviețui, trebuie să mâncăm,bem apă, să respirăm și celelalte procese fiziologice(lucruri obligatorii). Acest corp este un produs a legi Karmei, în acest înveliș predomină TAMAS GUNA în proporție de 80%. Tamas guna face ca acest corp să fie rigid, greoi, să aibă o inerție la mișcare și o inerție la schimbările climatice. Toate dezechilibrele dintre învelișul grosier și corpul subtil le voi trata în alte lucrări.
Corpul subtil e format din trei învelișuri, în continuare Eu voi folosi denumirea de corp subtil, deoarece acest corp e format din materie subtilă, materia inaccesibilă mentalului uman, fără a avea un nivel ridicat de yoga. Cuvântul corp astral nu îl vom folosi, deoarece acest cuvânt e specific gunelor, tamas și rajas
 
2.PRANAMAYA KOSHA(învelișul vital) este compus din cele 10 energii vitale(sufluri vitale), care vor fi enumerate mai târziu, la care se adaugă cele 5 organe de acțiune KARMAINDRYAS: organele de excreție, anusul; organele de reproducere, sexul; organele de locomoție, picioarele; mâinile, gura (corzile vocale). Specific acestui înveliș este mișcarea, acțiunea, iar guna dominantă este RAJA GUNA, care este și cauza sa. Totuși la acest înveliș vom mai adăuga un suflu care este Kandarpa și în acest caz avem 11 sufluri vitale.   
3.MANOMAYA KOSHA(învelișul mental, emoțional) este alcătuit din mentalul subtil (MANAS), materia subconștientă (CHITTA) și cele cinci organe ale cunoașteri (JNANAINDRYAS) care sunt locul unde se exercită diferite simțuri: nasul pentru simțul mirosului; limba pentru simțul gustului; ochii pentru simțul vederi; urechile pentru simțul auzului; pielea pentru simțul tactil.
Acest înveliș(KOSHA)
este efectul lui SATTVA GUNA, puterea cunoașterii (JNANA SHAKTI) este majoritară acestui înveliș. La nivelul acestui înveliș, observăm dacă avem sau nu avem PRANA, în învelișul de pranayama. Astfel o scădere a Pranei duce la diminuarea celor 5 simțuri și apariția bolilor, la apariția unor calități TAMASICE cum ar fi atașamentul, furia, invidia, calități care nu apar la yoghini care practică pranayama.

 4.VIJNANAMAYA KOSHA(învelișul intelectual sau al inteligenței) este de fapt BUDDHI TATTVA în care se manifestă ego-ul (AHAMKARA), acest înveliș funcționează împreună cu cele 5 organe ale cunoașteri JNANAINDRYAS, enumerate la punctul 3.
Acest înveliș
este generat de SATTVA GUNA și RAJA GUNA. Dacă cele 2 baloane ale ego-ului cresc foarte mult, vom observa la persoanele care au acest defect(boală), când se deplasează sau fug o mișcare a capului. Fenomen numit dă din cap când fuge. Capul e atât de greu și nu poate fi ținut pe verticală și astfel capul fuge și în stânga și în dreapta.
 5.ANANDAMAYA KOSHA(învelișul beatitudini), acest înveliș formează corpul cauzal al ființelor. În acest înveliș ființele experimentează somnul profund (fără vise), de asemenea diferite stări de SAMADHI se experimentează în acest înveliș.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Zeul Krshna și consoarta Sa Radha.



Svadhisthana chakra și Simbolurile Sale.

  Și acum să vorbim puțin despre cele 25 de principii.
 Se știe că în sistemul yoghin SAMKHYA există 24 de TATTVE, care aparțin lui Prakriti și unul al 25 Sinele Suprem(PURUSHA). Acest sistem e încă mai folosit de multe religii și sisteme yoga. Deși nu este un sistem precis și exact, totuși noi vom folosi unele aspecte ale sale. Acest sistem a generat acea confuzie mentală, existența monismului și panteismului. Totuși noi lucrăm în Învelișul de Pranayama și nu ne deranjează, vom lua cele 24 de principii (tattvas) ale lui PRAKRITI (Natura) la care vom adăuga încă 12 PRINCIPII(ale Marilor ZEII) și astfel avem 36 de PRINCIPII (tattvas) la care se mai adaugăTATI SHIVA(BRAHMAN)” care este dincolo de mentalul uman. Care nu poate fi înțeles de mentalul uman nici în gândire, nici în exprimare. Nu este nici ființă personală sau nici impersonală. Toate aceste 4 învelișuri pătrund în corpul grosier prin Super centru Sahasrara, numită Lotusul cu 1000 de petale. Sahasrara este situată în creștetul capului. Mai precis osul fontanela, unde la copii se vede o mică adâncitură, care cu timpul dispare).


Muladhara chakra și Simbolurile Sale.

Mare Zeu Vasile, Vasile și Marea Zeiță Durga.

   Chakre-le corpului subtil.
Și acum să vorbim puțin despre cele 7 chakre ale învelișului de Pranayama. Ordine de numerotare începe de la bază MULADHARA care este emanată ultima, dar pe Ea sunt clădite cele 6 chakre. Deci Eu în tabel v-am pus ordinea de emanare a acestor chakre de către Marea Zeiță Kundalini.
7. În SAHASRARA TATI SHIVA(Brahman) și MAMI KUNDALINI. Sahasrara este un Super centru și nimic mai mult sau mai puțin. Și în Sahasrara tot Mami Kundalini o voi numi pe Marea Zeiță. Tati Shiva și Mami Kundalini au aceiași esență, care Eu și alte cărți yoghine o numesc „CIT(sau CHIT). De aici MAMI KUNDALINI coboară și formează în învelișul de pranayama 6 chakre(chakras). La care le corespund un principiu superior numit Mahat Tattva și 5 elemente subtile, care sunt: eterul, aerul, focul, apa și pământul. Din Sahasrara în jos MAMI KUNDALINI, va genera cele 5 elemente subtile, cât și structura corpului subtil și cauzal. Tot acest program subtil și cauzal este conceput de Tati Shiva, care este dincolo de „Paravanul de protecție” care îl separă de MARI ZEII(inaccesibil mentalului uman). Vreau să fim bine înțeleși că din nimic nu poate să rezulte programe de funcționare și materie grosieră. De aceia Eu nu spunexistă numai „Vid,” Eu spunexistă numai CHIT din care este emanată acestă Creație.   
6.AJNA CHAKRA este situată în centrul frunți, acolo unde ne presează și ne doare când suntem inervați sau vine timp rece sau ploios. Între Sahasrara și Ajna chakra mai sunt două chakre, Manas chakra și Soma chakra care le vom trata într-o altă lucrare. AJNA CHAKRA este sediul intelectului (Buddhi tattva).
5.VISHUDDHA CHAKRA, este situată la baza gâtului, este chakra purități și blocarea acestei chakre împreună cu Lalana chakra produce acea boală numită Decompensare neuro-cervicală ”este sediul elementului subtilETER”(AKASHA TATTVA).   
4. ANAHATA CHAKRA este situată în canalul central Sushumna nadi în dreptul inimii și este sediul elementului subtilAER”(VAYU TATTVA).
3. MANIPURA(NABI) TATTVA este situată sub ombilic, aproximativ două lățimi de deget, unde simțim, durere sau mâncărime și este sediul elementului subtil foc (TEJAS TATTVA).   
2. SVADHISTHANA CHAKRA este situată în dreptul organelor sexuale și este sediul elementului subtilAPĂ”(APAS TATTVA).   
1. MULADHARA CHAKRA este situată la două grosimi de deget deasupra anusului și este sediul elementului subtil „PĂMÂNT”(PRITHIVI TATTVA).

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva și Mami Parvati.

Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Lumânare.



Concluzii și lămuriri.
Concluzie la chakre: Toate aceste chakre se află situate în canalul central Sushumna nadi (în corp fizic mijlocul coloanei vertebrale). Pentru ordonare și precizie, nu vom numi Sahasrara prima chakră (deși ea este prima în ordinea emanației), ci vom numi de la bază, deci MULADHARA este CHAKRA cu numărul 1.
Despremintea umană putem spune că ea se află în trei plane de manifestare : conștient, subconștient și inconștient. Astfel sediul MINȚII CONȘTIENTE este sistemul nervos central (creierul), în plan subtil Sahasrara. Sediul MINȚII SUBCONȘTIENTE se află în inimă, în plan subtil ANAHATA CHAKRA. Sediul MINȚII INCONȘTIENTE se află în MULADHARA CHAKRA.
După
ce a emanat tot acest plan subtil MAREA ZEIȚĂ KUNDALINI rămâne în MULADHARA CHAKRA, în stare „Nemișcată,” iar canalul central Sushumna nadi se va umple cu materie subtilă (care rezultă din legea Karmei) care îl va bloca și va întrerupe legătura dintre Marea Zeiță Kundalini și Tati SHIVA, blocând astfel ființele în manifestare.

Mare Zeu Vasile, Vasile execută Shanmukhi mudra.

Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Bhadrasana . Elemente YIN și YANG din alimentație.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu