Acest Blogger va servi Yoghinilor începători, avansași pentru ași însuși procedeele yoghine. Acest Blogger va seri yoghinilor să-și însușească procedeele de Zeificare și să le practice. Acest Blogger va servi oamenilor de Știință să-și însușească acea cunoaștere care este dincolo de Materia Grosieră. Acest Blogger va servi Oamenilor Religioși să știe că dincolo de Religia Creștină mai există și lumea Zeilor.
Vasile Ivașca. Cele trei corpuri ale ființei umane. Cele cinci învelișuri ale ființei umane. Cele 6 chakre și Super centru Sahasrara. Cele 25 de Principii ale sistemului Samkhya. Mintea umană.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marile Zeițe: Mahalakshmi, Durga, Parvati, Sarasvati și Padama.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marea Zeiță Parvati și Zeul Ganesha copil.
În
această lecție vom căuta să lămurim părțile componente ale
ființei umane. Deci mă voi referi atât la părțile fizice cât și
la părțile subtile.
Pot
afirma că corpul unei ființe este compus din
trei corpuri. 1.Corpul
fizic grosier(Sthula
Sharira). 2.Corpul
subtil(Shkshma
Sharira) sau astral(Linga Sharira). 3.Corpul
cauzal(Karana
Sharira).
Concluzie:Aceste trei corpuri se
găsesc în toate creaturile animale,
de la cea mai simplă, amibă
(animal unicelular), până
la om inclusiv. Toateaceste
corpuri(vehicule),
ascund Realitatea Supremă
de JIVATMAN. Deci
Jivatmantrebuiește
să vadă, să
simtă, numai ce
a fost proiectat
pentru el, să vadă și să
simtă și nimic
altceva. Jivatman
are biroul(sediul)
în lotusul inimi,
un lotus cu 8
petale. Acest
Lotus a fost deja descris
în blog-ul numit Zeificarea Yoghinilor Superiori. Jivatman
se află aici într-o stare nemișcată,
având strălucirea
unei flăcări, biroul
lui Jivatman are o
formă rotundă și
din acest birou el
vizitează diferite Zeități
ale corpului subtil.
Și
acum să descriem puțin mai detaliat aceste corpuri.
1.
Corpul fizic(grosier).Ființa
în acest corp se află în starea
de veghe. Deci
ființa acționează,
experimentează lumea fenomenală,
suferă sau se
bucură de aceste
experiențe.
2.
Corpul subtil(astral).Este
corpul care conduce
și efectuează în
mod automat toate
procesele fiziologice
din corpul fizic și
subtil, este corpul
de bază, care rămâne după
moarte pe care noi
vom lucra. În acest corpJivatman experimentează,
acționeazăsuferă
sau se bucură de
starea de
somn cu vise.
Efectiv Jivatman
nu suferă ci numai
ființa întrupată suferă.
3.
Corpul cauzal în
acest corp Jivatman se
află în stare desomn profund fără vise,
deci mintea(Manas),
intelectul
(Buddhi), ego-ul
(Ahamkara) se află în starea lor cauzală.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Bagavan Vishnu și Marea Zeiță Parvati.
Manipura chakra și Simbolurile Sale.
Și
acum să vorbim despre cele cinci învelișuri ale corpului.
Jivatman
pentru a putea funcționa
în lumea materiei grosiere
este înfășurat(învelit)
în 5 învelișuri,
care sunt:
1.ANNAMAYA
KOSHA(învelișul
grosier), care este corpul fizic
și care pentru a putea supraviețui, trebuie
să mâncăm, să
bem apă, să
respirăm și
celelalte procese fiziologice(lucruri
obligatorii). Acest corp
este un produs a legi
Karmei, în
acest înveliș predominăTAMAS GUNA în
proporție de 80%.
Tamas guna
face ca acest corp să
fie rigid, greoi,
să aibă o inerție
la mișcare și o
inerție la
schimbările climatice.
Toate dezechilibrele
dintre învelișul grosier și
corpul subtil le
voi trata în alte lucrări. Corpul
subtil e format
din trei învelișuri,
în continuare Eu voi folosidenumirea de corp
subtil, deoarece
acest corp e format
din materiesubtilă, materia
inaccesibilă mentalului uman,
fără a avea un nivel ridicat
de yoga. Cuvântul
corp astral nu îl vom
folosi, deoarece acestcuvânt e specific
gunelor, tamas și rajas.
2.PRANAMAYA
KOSHA(învelișul vital)
este compus din
cele 10 energii vitale(sufluri vitale),
care vor fi enumerate mai târziu,
la care se adaugăcele 5 organe de
acțiuneKARMAINDRYAS:organele de excreție,anusul;organele de reproducere,sexul;organele de locomoție,picioarele;mâinile,
gura(corzile
vocale).
Specific acestui înveliș
este mișcarea,acțiunea,
iar guna
dominantă este
„RAJA GUNA,”care este și cauza
sa. Totuși
la acest înveliș vom mai adăuga un suflu
care este Kandarpa
și în acest caz avem
11 sufluri vitale.
3.MANOMAYA
KOSHA(învelișul mental, emoțional)
este alcătuit din
mentalul subtil(MANAS),
materia
subconștientă(CHITTA)
și celecinciorgane
ale cunoașteri(JNANAINDRYAS) care
sunt locul unde se
exercită diferitesimțuri:
nasul
pentru simțul mirosului;limba
pentru simțul gustului;ochii
pentru simțul vederi;urechile
pentru simțulauzului;pielea
pentru simțul tactil.
Acest înveliș(KOSHA)
este efectul lui
SATTVA GUNA,
putereacunoașterii(JNANA SHAKTI) este
majoritară
acestui înveliș.
La
nivelulacestui
înveliș,observăm
dacă avem sau nu avem
PRANA, în învelișul
de pranayama.
Astfel o scădere
a Pranei
duce la diminuareacelor 5
simțuri și
apariția
bolilor, la
apariția unorcalități
TAMASICE cum ar fi
atașamentul,furia,
invidia,calități
care nu apar la yoghini
care practică
pranayama.
4.VIJNANAMAYA
KOSHA(învelișul intelectual
sau al inteligenței)
este de fapt BUDDHI TATTVA
în care se manifestă ego-ul(AHAMKARA), acest
înveliș funcționează împreună
cu cele 5 organe ale cunoașteriJNANAINDRYAS,
enumerate
la punctul
3.
Acest înveliș
este generat de
SATTVA GUNA și
RAJA GUNA.Dacă
cele 2 baloane
ale ego-ului
cresc foarte mult,
vom observa
la persoanele
care au acest
defect(boală),
când se deplasează
sau fug
o mișcare
a capului.
Fenomen
numit dă din cap
când fuge. Capul
e atât de greu
și nu poate fi ținut
pe verticală și
astfel capul fuge
și în stânga
și în dreapta.
5.ANANDAMAYA
KOSHA(învelișul beatitudini),
acest înveliș formeazăcorpul cauzal
al ființelor.
În acest înveliș ființele experimenteazăsomnul profund(fără vise),
de asemenea
diferite stări
de SAMADHIse experimentează
în acest înveliș.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Zeul Krshna și consoarta Sa Radha.
Svadhisthana chakra și Simbolurile Sale.
Și
acum să vorbim puțin despre cele 25 de principii.
Se
știe că în sistemul yoghinSAMKHYA
există 24 de TATTVE,care aparțin
lui Prakriti
și unul al 25
Sinele Suprem(PURUSHA).Acest
sistem e încă mai
folosit de multe religii
și sisteme yoga.Deși
nu esteun
sistem precis și exact,
totuși noi vom folosi unele
aspecte ale sale.
Acest sistem a
generat acea
confuzie mentală,
existența monismului
și panteismului.Totuși
noi lucrăm în
Învelișul
de Pranayama
și nu ne deranjează,
vom lua cele 24
de principii(tattvas)
ale lui PRAKRITI
(Natura)
la care vom adăuga încă 12 PRINCIPII(ale
MarilorZEII)
și astfel avem 36
de PRINCIPII(tattvas) la care
se mai adaugă
„TATISHIVA(BRAHMAN)”
care este dincolo de mentalul uman.
Care nupoate fi înțeles
de mentalul uman
nici în gândire,
nici în exprimare.Nueste
nici ființă personală
sau nici impersonală. Toate
aceste 4 învelișuripătrund în corpul
grosier prin Super
centruSahasrara,
numită Lotusul cu
1000 de petale.Sahasraraeste situată
în creștetulcapului. Mai
precis osul fontanela, unde
la copii se vede
o micăadâncitură,
care cu timpul dispare).
Muladhara chakra și Simbolurile Sale.
Mare Zeu Vasile, Vasile și Marea Zeiță Durga.
Chakre-le
corpului subtil.
Și
acum să vorbim puțin despre cele
7 chakre ale
învelișului
de Pranayama.
Ordine
de numerotare începe
de la bazăMULADHARAcare
este emanată
ultima,
dar pe Ea
sunt clădite cele 6 chakre.
Deci Eu în tabel v-am
pus ordinea de emanare
a acestor chakre
de către Marea
Zeiță Kundalini.
7.
În SAHASRARA TATI SHIVA(Brahman)
și MAMI KUNDALINI.
Sahasrara
este un Super centru
și nimic
mai mult sau
mai puțin.
Și în Sahasrara tot Mami Kundalini
o voi numi
pe Marea Zeiță.
Tati Shiva
și MamiKundalini
au aceiași esență,
care Eu și
alte cărți yoghine
o numesc „CIT(sau CHIT).”
De aici MAMI KUNDALINIcoboară și
formează în
învelișul de pranayama 6 chakre(chakras).
La care
le corespund un
principiu superiornumit Mahat
Tattva și 5
elemente subtile, care sunt:
eterul,
aerul,
focul,
apa
și pământul.
Din Sahasrara în
jos MAMIKUNDALINI,
va genera cele 5
elemente subtile, cât și
structura corpului subtil
și cauzal. Tot
acest program subtil și
cauzal este
conceput de Tati
Shiva, care este
dincolo de „Paravanul
de protecție”
care îl separă de
MARI ZEII(inaccesibil
mentalului uman). Vreau să
fim bine înțeleși că din nimic nu poate să rezulte programe de
funcționare
și materiegrosieră.
De aceia Eu
nu spun
că există
numai „Vid,”
Eu spun
că există
numai CHIT
din care este emanată
acestă Creație.
6.AJNA
CHAKRA este situată încentrul frunți,
acolo unde ne presează și ne doare
când suntem
inervați sau vine
timp rece sau
ploios.
Între Sahasrara
și Ajna chakra
mai sunt două chakre,
Manas chakra
și Soma chakra
care le vom trata
într-o altă
lucrare. AJNA
CHAKRA este sediul
intelectului(Buddhi
tattva).
5.VISHUDDHA
CHAKRA, este situată la baza
gâtului, este
chakrapurități
și blocarea
acestei chakre
împreună cu
Lalana chakraproduce acea boală
numită „Decompensare
neuro-cervicală”este sediul
elementului
subtil
„ETER”(AKASHA
TATTVA).
4.
ANAHATA CHAKRA este situată
în canalul
central Sushumna nadi
în dreptul inimii
și este sediul
elementului subtil
„AER”(VAYU
TATTVA).
3.
MANIPURA(NABI) TATTVA
este situată sub
ombilic,
aproximativ două
lățimi de deget,unde simțim,
durere
saumâncărime
și este sediul
elementului subtil foc
(TEJAS TATTVA).
2.
SVADHISTHANA CHAKRA este
situată în dreptul
organelor sexuale
și este sediul
elementului subtil
„APĂ”(APAS
TATTVA).
1.
MULADHARA CHAKRA este situată
la două grosimi
de degetdeasupra
anusului și este
sediul
elementului subtil„PĂMÂNT”(PRITHIVI
TATTVA).
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva și Mami Parvati.
Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Lumânare.
Concluzii
și lămuriri.
Concluzie
la chakre: Toate aceste chakre se află
situate în canalulcentral
Sushumna nadi(în corp fizic mijlocul coloanei vertebrale). Pentru ordonare
și precizie, nu vom numi Sahasrara
prima chakră(deși ea este prima în ordinea emanației), ci vom numi
de la bază, deci MULADHARA este CHAKRA cu
numărul 1.
Despre
„mintea
umană ” putem spune că ea se află în trei
plane demanifestare : conștient,
subconștient
și inconștient.
Astfel sediul MINȚII CONȘTIENTE este sistemul
nervos central(creierul), în plan subtilSahasrara.
Sediul MINȚII SUBCONȘTIENTE se află în inimă,
în plan subtil ANAHATA CHAKRA. Sediul MINȚII INCONȘTIENTE
se află în MULADHARA CHAKRA.
După ce a emanat
tot acest plan subtilMAREA ZEIȚĂ KUNDALINIrămâne în MULADHARA CHAKRA, în stare „Nemișcată,”
iar canalul central Sushumna nadi se va umple
cu materie subtilă (care rezultă din legea Karmei)
care îl va bloca
și va întrerupe
legătura dintre MareaZeiță
Kundalini și Tati
SHIVA, blocând
astfel ființele
în manifestare.
Mare Zeu Vasile, Vasile execută Shanmukhi mudra.
Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Bhadrasana . Elemente YIN și YANG din alimentație.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu