luni, 27 octombrie 2014

Vasile Ivașca, Procedee yoghine superioare. Mudras(mudre), Bandhas(bandane), Kryas (purificări). Buddha prima parte. A patra lecție.

Mare Zeu Vasile Ivașca, care se ocupă cu eliminarea celor șapte blocaje ale corpului subtil la nivel universal.

Marele Buddha, întemeietorul religiei budiste.

Începem o nouă lecție cu mudre care să ne lămurească mai precis și mai exact cum putem folosi mudr-ele în procesul purificări corpului subtil. Din lecția de data trecută cred că ați reținut cât de importantă este Shakti-Chalan-Mudra la trezirea Mamei Kundalini și la evoluția dumneavoastră ca Yoghini. Pentru reușita acestei mudre este necesar să începem cu practicarea lui Asvini mudra(contracția sfincterului anal), pentru a o forța pe apana vayu unită cu prana vayu să între în canalul Sushumna nadi. După ce am unit apana vayu cu prana vayu este obligatoriumenținem mult timp Kumbhaka, numai așa prin forță Marea Zeiță Kundalini este obligată să intre în canalul Sushumna nadi. Există și varianta să vă rugați de Marea Zeiță să intre singură în canalul Sushumna nadi, dar Ea va intra atunci când e ușoară ca o furnică și dumneavoastră îndepliniți toate condițiile necesare Marilor Zei. Eu v-am spus că eu nu am rugat-o pe Mami Kundalini, ci am presat-o puternic cu cele două sufluri unite. În cazul că vreți să o ridicați pe Marea Zeiță spre Sahasrara urmează să efectuați Maha Bandha și după aceia Maha Vedha. Putem spune că Shakti-Chalan-Mudra este piatra de temelie la reușita celor două mudre. Pentru a putea beneficia de toate avantajele acestei mudre este obligatoriu ca pe tot timpul practici mențineți secretul execuției. Dacă este păstrat secretul execuției mudrei, ea elimină procesul îmbătrâniri, asigură o viață îndelungată și face ca yoghinuldobândească puteri divine. În acest sens Marea Zeiță trezită va elimina multe din bolile avute de yoghin din trecut în corp. Totuși pentru reușită este necesar să nu aveți ca mine pe Mami Kundalini foarte grea și două sau trei din cele 7 blocaje.
14
Manduki Mudra
Mudra broaștei
15
Sambhavi Mudra
Mudra energiilor esențiale ale lui Tati Shiva.
16
Kaki – Mudra.
Mudra corbului.
17
Bhujangini Mudra
Mudra șerpoaicei.
18
Simhasana
Postura leului. O introducem aici de-și este o asană.
Cuvinte sanscrite. 1. Sambhavi Mudra = Atitudine(sau gestul) lui Tati Shiva. 2. Lingă sau lingam = are în general sensul de „simbol”, „semn”, „pecete a lui Tati Shiva.”Dacă îl analizăm în mai multe variante folosite în Hinduism, cuvântul(forma) lingam înseamnă o piatră ridicată la vertical, care poate fi piatra ridicată a altarului din templu. Sub această formă se adoră numai Tati Shiva și reprezintă simbolul celui fără formă (sau dincolo de formă). Lingamul este simbolul puteri regeneratoare, în plan fizic, izvor și canal al sămânței, în calitate de principiu activ. Totuși lingam-ul se găsește mai în toate formele din univers ca de exemplu: degetul mare de la mână și picior, piatra sau crucea care este ridicată vertical la mormânt, coloana, copacul, stâlpu. Toate aceste reprezentări sunt în corpurile fizice și în creația subtilă, ele îl desemnează „numai și numai” pe Tati Shiva sub aspect masculin(+), cel care generează și emană această creație. 3. Pashu = este un cuvânt sanscrit care are două sensuri ce se completează unul pe altul: „animal” și „legat, înlănțuit”. Pashu desemnează ființa umană subjugată sau înlănțuită de pasiuni și de dorințele lumi materiale. Deci în ființa Pashu predominantă este guna tamas cu următoarele calități: ignoranță, inerție, dispersie, atașamentul față de plăcerile lumești, deci într-un cuvânt toate lucrurile negative. Și ca rezultat a acestui atașament nebunesc ființa Pashu este puternic posedată de dureri, multiple boli și puternice blocaje în corpul subtil. Eu care am venit din întruparea Indiană cu cel de al șaselea simț pornit(Manas) am simțit putoarea groaznică și insuportabilă a ființei Pashu. De multe ori eram obligat să stau la coadă(rând), căutam eu să mă trag înspre lateralul rândului, dar tot luam negativită-ți și mirosuri insuportabile. Ajuns acasă eu imediat căutam să elimin din corpul subtil aceste negativități și mirosuri. Astfel stând în postura Lotus timp de o jumătate de oră și mai de multe ori o oră le eliminam. Nu părăseam postura până aceste mirosuri mai erau în corpul subtil. Mai aveam o putere în prezența omului care spune minciuni eu rădeam în hohote. Și astfel ființa Pashu ca să își facă titlu de glorie, începea să își preamărească faptele și eu nu mă puteam abține și râdeam cu gura până la urechi la aceste minciuni. Și Isus a fost pe pământ, dar masele îl îmbulzeau din toate părțile și Isus nu a spus că acele ființe umane put sau au un miros insuportabil, pentru că El nu a avut manasul pornit. Deci la cele ce a spus Buddha că toată creația e numai suferință, mai adăugăm una spusă de yoghin Vasile Ivașca că toată creația pute sau are un miros insuportabil.
14. Manduki mudra. Vom închide gura perfect. Vom deplasa baza limbi către în sus, spre zona palatului. După aceia într-o conștientizare perfectă(o puternică liniște mentală) a zonei, vom conștientiza cum prin această zonă absorbim amrta(nectarul nemuriri). După o anumită practică vei simți în acea zonă, gustul sărat și sălciu, apoi după aceia amărui. Acesta este semnul că acestă mudră ți-ai însușit-o perfect. Se practică de trei ori pe zi, aproximativ 20 de minute ședința. Cel care practică cu regularitate acestă mudră și a însușit-o perfect beneficiază de o tinerețe, chiar la bătrânețe, dispar cearcănele, albirea părului și alte semne ale bătrâneți. Eu nu am practicat această mudră. 15. Sambhavi Mudra. Această mudră este ținută secret mai în toate tratatele de yoga. Execuția. Fixează-ți ferm privirea în centrul locului dintre cele două sprâncene și întreaga atenție. Ochii nu trebuie să se miște și nici să clipească. După un anumit timp ochi vor lăcrăma, îi ștergi și după un anumit timp reiei efectuarea mudrei. Se efectuează de trei ori pe zi, iar o ședință ține cam 10 minute. Această mudră face parte din Tratak(fixarea forțată a priviri într-un anumit loc). Această mudră favorizează concentrarea priviri într-un anumit loc, punct, yantra, mandala, iar în cazul de față favorizează concentrarea pe Ajna chakra. Totuși există două aspecte în care se poate realiza această mudră. 1. Aspectul inferior, este cel pe care l-am descris eu până acum, cu toate beneficiile realizate din starea de Tratak. 2. Aspectul superior. Pentru care este necesar să fii devot a lui Tati Shiva(aceasta ar fi prima condiție). A doua condiție ar fi ca curenții Mamei Kundalini sau pranei Shakti să ascensioneze pe canalul Sushumna nadi. Puțină discuție putem face: a). aspectul inferior se poate realiza de mai mulți yoghini ; b). în cazul că sunteți devotul lui Tati Shiva puteți realiza plenar această mudră și intrați în conștiința lui Tati Shiva. În acest caz dumneavoastră intrați în familia lui Tatei Shiva, adică a marilor yoghini și simțiți din plin în corpul dumneavoastră acest fapt. Și mai avem aici un alt aspect cănd această mudră este realizată de curenți Mamei Kundalini. Acest lucru se face în mod automat, fără intervenția dumneavoastră chiar de Mamei Kundalini care vă iubește foarte mult și aceasta este recunoștința Ei. Și eu am practicat aspectul inferior foarte mult timp, dar în afară de o puternică concentrare nu am obținut foarte mult de la acestă mudră. Totuși odată cu amplificarea curenților Mamei Kundalini în corpul meu subtil, această mudră se execută în mod automat. Și de fiecare dată când mă vedeți în poze eu sunt în acestă mudră. 16. Kaki – Mudra(mudra corbului). În concepția poporului Indian, corbul este un simbol al longevității. Execuția. Contractă-ți buzele țuguindu-le întocmai precum ciocul unui corb(ciori), apoi inspiri lent aerul pe gură(deschisă în acest mod), ca și cum ai bea un lichid. Kaki mudra executată în acest mod, distruge rapid toate bolile. Mult timp această mudră a fost ținută secret în India de marele public. Este o mudră cu un puternic aport benefic, îndepărtând mai toate maladiile, dăruindu-ți o puternică longevitate asemenea unui corb(kaka). Eu nu am practicat această mudră, m-am specializat pe Sitali. Cine nu poate executa alte mudre mai complicate, este liber să execute această mudră destul de simplă. 17. Bhujangini Mudra(mudra șerpoaicei). Execuția. Vom întinde cât mai mult gâtul în față și vom absoarbe lent aerul pe gură. Beneficii ale acestei mudre sunt: a). elimină toate semnele bătrâneți; b). întârzie foarte mult venirea morții; c). elimină toate bolile abdominale, dar mai ales indigestia. Această mudră se practică de minim trei ședințe pe zi, iar o ședință are durata de minim 10 minute. 18. Simhasana(postura leului). Execuția. Se execută din următoarele posturi, Lotus, jumate Lotus, diamant sau postura convenabilă a yoghinului. Vom deschide gura largă și vom scoate cât mai mult limba afară. Avem două variante. Varianta primă, o dată cu scoaterea limbi vom face Jalandhara bandha și vom fixa privirea în mod continu asupra vârfului nasului. Varianta secundă, o dată cu scoaterea limbi vom contracta mușchii faciali, capul îl vom da pe spate, iar privirea fixă pe vârful nasului(Tratak). Se execută mai ales în kumbhaka. Mudra se execută în trei ședințe pe zi și minim 10 minute la o ședință. Cum am executat eu prima dată această mudră? La școala profesională aveam cros, trebuia să fugi în jur de 1000 sau 2000 de metri și cănd mai erau 200 sau 300 de metri eram obosit și scoteam limba mult în afară și astfel îmi puteam continua cros-ul. Deci în acest caz Anahat chakra se blochează foarte mult și pentru a o menține în funcțiune făceam în mod automat simhasana mudra. Deci la o anumită blocare a chakrei Anahat, gura se deschide și limba execută în mod automat această mudră. În cazul asfixieri pe lângă deschiderea guri ar trebui și limba scoasă în afara guri. Beneficii această mudră distruge multe tulburări și boli din corpul yoghinului. Noi vom folosi mai ales varianta a doua la curățirea și deschiderea mai mult a lui Anahat chakra.
Începând cu această lecție vom introduce lecții cu viața unor mari Yoghini. În această lecție vom introduce Viața lui Buddha. Prima parte. Vreau să vă atenționez că vom lua în seamă numai viața lui Buddha ca yoghin și nu ne vom interesa de religia budistă.
Buddha s-a născut acum aproximativ 2500(558 î.Chr.) de ani la poalele lanțului muntos Himalaya. În partea de est puțin nord a Indiei de azi. Tată-l său era rege al acelui ținut al Indiei și se numea Shunddhodana Gautama, iar mama s-a era regina Maya. Capitala regatului se afla la Kapilavastru care era așezat pe malul fluviului Rohini, iar numele clanului său era Sakya. Regele și regina trăiau în armonie cu poporul său. Timp de 20 de ani cuplul regal nu a avut copii, dar într-o noapte regina avu un vis ciudat, în care ea văzuse intrând în pântecul său un elefant alb prin partea dreaptă și astfel regina rămase însărcinată. Astfel prințul Buddha s-a născut în data de 8 aprilie acum 2558 de ani. Aceasta a fiind o zi memorabilă pentru regat. Regele a fost atât de bucuros, încât și-a numit fiul Siddartha, cea ce înseamnă „Îndeplinirea tuturor dorințelor.”Între timp moare mama lui Buddha și el este crescut de sora lui mai mare Mahaprajapati. Un lucru deosebit se întâmplă în acele locuri. Un sihastru pe nume Asita, care trăia în munți observă o lumină strălucitoare în jurul castelului regal. El coboară la castel și se adresează regelui și îi spune următoarele : „Dacă acest prinț va rămâne la palat, va deveni un mare rege și va domni întreaga lume. Însă dacă va abandona viața de la curte și va îmbrățișa viața religioasă, el va deveni un Buddha, Eliberatorul Lumii.” La vrâsta de 7 ani, într-o zi de primăvară prințul ieși din palat împreună cu tată-l său și priviră amândoi cum un fermier lucrează pământul. Prințul observă cum din văzduh coborâ o pasăre și prinse un vierme, care ieșea la suprafață din brazda întoarsă de plug. Prințul stătu la umbra unui pom și medită(reflectă) la cea ce văzuse, zicându-și în sinea sa: „Vai! Oare toate creaturile vii ajung să se omoare unele pe altele?” În altă variantă aflăm că prințul Siddartha și-a petrecut copilăria într-un castel conceput special pentru plăcerile lui tinerești. Pentru a ascunde mizeriile lumești(adică realitatea) de prinț oameni, femeile care erau la castelul acestea, erau schimbate imediat ce îmbătrâneau, totul era perfect și frumos pentru Buddha. Și astfel Buddha ajunse la vrâsta de 17 ani și nu cunoștea realitatea înconjurătoare. Și totuși într-o noapte împreună cu un apropiat a ieșit din castel și a văzut realitatea și mizeria acestei lumi. Și astfel el a spus că tot-e suferință pe această lume și el va căuta cu orice preț eliberarea din această suferință. Se căsătorește la 19 ani cu prințesa Yashodhara. Yashodhara era fiica Suprabuddha, seniorul castelului Devadatta, fratelui răposatei regine Maya. La vrâsta de 29 de ani li s-a născut un fiu pe nume Rahula(unicul fiu). Și astfel mentalul lui Buddha oscila între cele două căi: cea greșită și cea corectă. Analizând viața dusă de el timp 10 ani în palatele, Primăveri, Toamnei și Palatul sezonului cu ploi el observă că dansul, muzica și plăcerile care domneau acolo, nu duc la nimic bun. Și astfel din meditație în meditație la problema suferinței Buddha încercă să afle care este sensul vieții umane. Buddha spune că se aseamănă cu cel care caută ajutoru pe calea incorectă. Și astfel la 29 de ani Buddha părăsește palatul regal și optează să devină călugăr cerșetor. Într-o noapte el își pune planul în aplicare: părăsește palatul regal numai cu vizitiul său Chandaka, încălecând pe calul său bălan favorit, Kanthaka. Totuși în mentalul lui Buddha erau mari frământări, mari nemulțumiri, mari nedumeriri în legătură cu faptul de a se întoarce la palat și de a urma calea de ascet aleasă. Și astfel după multe frământări și zbuciume în care mentalul său oscila între cele două posibilități, Buddha a ales calea de a fi călugăr cerșetor. Și astfel el și-a ras capul și își îndreaptă pași spre sudul Indiei. Astfel numele de Gautama(numele familiei sale în clanul Sakya) este și numele de ascet. Pentru a găsi un Brahma(preot sau învățat) el se îndreaptă spre Vaisali, unde un maestru brahman, Arada Kalama, predica filozofia Samkhya preclasică. Își însușește foarte repede această doctrină, dar nu este mulțumit cu ea și îl părăsește pe Arada și se îndreptă spre Rajagrha, capitala regatului Magadha. Regele Bimbisara, fermecat de tânărul ascet, îi oferă jumătate din regat, dar Gautama refuză această ispită și ajunge discipolul unui alt maestru, Udraka. În acest mod Gautama ajunge să stăpânească cu o mare ușurință, o serie de tehnici yoghine predate de Udraka. Totuși Gautama nu este satisfăcut de cele învățate și împreună cu cinci discipoli îl părăsesc pe Udraka și se îndreaptă spre Gaya. Toată învățătura religioasă și practica sa la Udraka a durat un an. Astfel Gautama și cei cinci discipoli ajung la Gaya și se stabilesc într-un loc mai retras și liniștit pe malul râului Nairanjanei, în pădurea Uruvilva. Toate aceste se aflau în apropiere de Gaya, iar râul Nairanjanei curgea în apropiere de castelul din Gaya. Concluzie. Buddha își începe viața yoghină foarte târziu la vrâsta de 29 de ani. Eu am început-o de la 6 ani, când am mers prima dată cu vaca(Mândraia) la păscut, am luat postura jumate lotus. La vrâsta de 8, 9 sau 10 ani eu făceam 4 ore pe zi yoga pe dealul cu vii, de la ora 18 până la ora 22. La vrâsta de 29 de ani eu aveam 20 de ani de când practicam yoga. Buddha a fost căsătorit timp de 10 ani și a avut un copil. Eu nu am fost căsătorit, deși am 67 de ani. Buddha s-a născut totuși în India, iar în acea perioadă în India se cunoșteau cele 4 Vede, sistemul yoghin Samkhya, și multe alte sisteme yoghine Indiene. Deci în fiecare zonă a Indiei se găseau specialiști în aceste doctrine religioase și yoghine în acea perioadă de timp acum 2500 de ani. Eu m-am născut în România în care nu se cunoștea yoga în acele vremuri și dacă analizăm puțin nici azi nu putem spune că poporul român cunoaște yoga sau pe Marii Zei. Eu pot afirma acum că eu m-am născut în „iadul creștin românesc.” Azi dacă spui că faciyoga în România ți-se spune că ești nebun.” În această babilonie numită România m-am născut și eu. Totuși eu am avut un avantaj față de Buddha am avut 4 întrupări ca yoghin în India și am venit în această întrupare RomâneascăEliberat„ adică în starea de Nirodhika. Deci nu a trebuit nimeni să mă învețe yoga. Deci starea de Nirodhika, conține toate programele subtile care te învață și te ghidează în yoga. Buddha a trebuit să meargă la diferiți Brahmani și învățați ca să asimileze procedee-le religioase și yoghine. Buddha nu a avut cel de al șasele simț, Manas-ul pornit. Eu am avut acest simț pornit și astfel dacă corpul copiilor cu care veneam în contact mirosea urât eu mă îndepărtam de ei. Dacă spuneau minciuni eu râdeam în hohote. Dacă, corpul subtil a copiilor funcționa blocat acea presiune se transmitea automat la corpul meu subtil și mă îndepărtam de copii. Deci Buddha a venit pe lume să caute o metodă sigură care să pună capăt suferinței și să dăruiască ființei eliberarea în paradisul lui Buddha. Iar eu yoghin Vasile Ivașca am venit

Yoghin Vasile Ivașca în postura Struțului.

Yoghin Vasile Ivașca în postura Tronului.

Yoghin Vasile Ivașca în Viparita-Karana-Mudra.



Yoghin Vasile Ivașca împreună cu Tati Shiva, Bagavan Vishnu, Bagavan Ganesha, Marile Zeițe Mahalakshmi și Sarasvati.

eliberat din întruparea Indiană. Iar în această întrupare Românească am următoarele trei atribuții; a). am venit să vorbesc despre yoga și procedeele yoghine ; b). Să arat lumi care sunt cele șapte blocaje ale corpului subtil și cum pot fi ele eliminate ; c).arat ce este zeificarea ființei umane și pornesc zeificarea ființei umane ; d). Așa cum v-am mai spus eu voi coordona Paradisul Yogi Noastre și voi arata care sunt ființele care au dreptul să ajungă în acest Paradis.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu