|
Mare Zeu Vasile Ivașca, care se ocupă cu eliminarea celor șapte blocaje ale corpului subtil la nivel universal.
|
|
Marele Buddha, întemeietorul religiei budiste.
|
Începem
o nouă lecție cu mudre care să ne lămurească mai precis și mai
exact cum putem folosi mudr-ele în
procesul purificări corpului subtil. Din
lecția de data trecută cred că ați reținut cât de importantă
este Shakti-Chalan-Mudra
la trezirea Mamei Kundalini
și la evoluția dumneavoastră
ca Yoghini.
Pentru reușita
acestei mudre este necesar să începem cu practicarea lui Asvini
mudra(contracția sfincterului
anal), pentru a o forța pe apana
vayu unită cu prana vayu să între în
canalul Sushumna
nadi. După ce am unit apana vayu cu prana
vayu este obligatoriu
să menținem mult
timp Kumbhaka,
numai așa prin forță Marea Zeiță
Kundalini este
obligată să
intre în canalul Sushumna
nadi. Există și varianta să vă rugați
de Marea Zeiță să intre
singură în canalul Sushumna
nadi, dar Ea va
intra atunci când e ușoară ca o furnică
și dumneavoastră îndepliniți toate
condițiile necesare
Marilor Zei. Eu v-am spus că
eu nu am rugat-o pe Mami Kundalini, ci am
presat-o
puternic cu cele două
sufluri unite. În
cazul că vreți să o ridicați pe
Marea Zeiță
spre Sahasrara
urmează să efectuați Maha Bandha
și după aceia Maha Vedha.
Putem spune că Shakti-Chalan-Mudra
este piatra de temelie
la reușita celor două mudre.
Pentru a putea
beneficia de toate avantajele
acestei mudre este obligatoriu
ca pe tot timpul practici să
mențineți secretul execuției.
Dacă este păstrat secretul execuției
mudrei, ea elimină
procesul îmbătrâniri,
asigură o viață îndelungată
și face ca yoghinul
să dobândească puteri divine.
În acest sens Marea Zeiță
trezită va elimina multe din bolile avute
de yoghin din trecut în corp.
Totuși pentru reușită este necesar să nu
aveți ca mine pe Mami
Kundalini foarte grea
și două sau
trei din cele
7 blocaje.
14
|
Manduki
Mudra
|
Mudra
broaștei
|
15
|
Sambhavi
Mudra
|
Mudra
energiilor esențiale ale lui Tati Shiva.
|
16
|
Kaki
– Mudra.
|
Mudra
corbului.
|
17
|
Bhujangini
Mudra
|
Mudra
șerpoaicei.
|
18
|
Simhasana
|
Postura
leului. O introducem aici de-și este o asană.
|
Cuvinte
sanscrite. 1. Sambhavi
Mudra
=
Atitudine(sau
gestul) lui Tati
Shiva.
2.
Lingă sau lingam
= are în general sensul de „simbol”,
„semn”,
„pecete
a lui Tati
Shiva.”Dacă
îl analizăm
în mai multe variante
folosite în
Hinduism,
cuvântul(forma)
lingam
înseamnă o piatră
ridicată
la vertical,
care
poate fi
piatra ridicată
a altarului
din
templu.
Sub această formă
se adoră
numai Tati
Shiva
și reprezintă simbolul
celui
fără
formă
(sau dincolo
de formă).
Lingamul
este simbolul
puteri regeneratoare,
în plan
fizic,
izvor
și
canal al sămânței,
în calitate
de principiu activ.
Totuși lingam-ul
se găsește mai în toate formele
din univers
ca de exemplu: degetul
mare de la mână
și picior,
piatra
sau
crucea
care este ridicată
vertical
la mormânt,
coloana,
copacul,
stâlpu.
Toate aceste reprezentări sunt în corpurile
fizice
și în creația
subtilă,
ele îl desemnează „numai
și numai”
pe Tati
Shiva
sub aspect masculin(+),
cel care generează
și
emană
această creație.
3.
Pashu
= este un cuvânt sanscrit
care are două
sensuri ce
se completează
unul pe altul:
„animal”
și „legat,
înlănțuit”.
Pashu
desemnează
ființa
umană subjugată
sau înlănțuită
de pasiuni
și de
dorințele lumi materiale.
Deci în ființa Pashu
predominantă
este guna tamas
cu următoarele calități:
ignoranță,
inerție,
dispersie,
atașamentul
față de plăcerile lumești,
deci într-un
cuvânt toate lucrurile
negative.
Și ca rezultat a acestui atașament
nebunesc
ființa Pashu
este puternic
posedată de dureri,
multiple
boli
și puternice
blocaje în corpul
subtil.
Eu
care am venit
din întruparea Indiană
cu cel de al șaselea
simț
pornit(Manas)
am simțit
putoarea groaznică
și insuportabilă
a ființei
Pashu.
De multe
ori eram obligat
să stau la coadă(rând),
căutam
eu să mă trag
înspre lateralul rândului,
dar tot luam
negativită-ți
și
mirosuri
insuportabile.
Ajuns
acasă
eu
imediat căutam să elimin din corpul subtil
aceste
negativități
și mirosuri.
Astfel stând
în postura Lotus
timp
de o
jumătate
de oră și
mai de multe ori
o oră
le
eliminam.
Nu părăseam
postura
până aceste
mirosuri
mai erau în corpul
subtil.
Mai
aveam o putere
în prezența
omului care spune minciuni
eu rădeam
în hohote.
Și astfel ființa
Pashu
ca să
își facă titlu
de glorie,
începea
să își preamărească
faptele
și eu nu mă puteam
abține și
râdeam
cu gura până la urechi
la
aceste minciuni.
Și
Isus a fost pe pământ,
dar masele
îl îmbulzeau
din toate părțile
și
Isus nu a spus că acele ființe umane put sau
au un
miros insuportabil,
pentru că
El nu a avut manasul pornit.
Deci
la cele ce a spus Buddha
că toată creația
e numai
suferință,
mai adăugăm una spusă
de yoghin Vasile Ivașca
că toată creația
pute sau are un miros insuportabil.
14.
Manduki mudra. Vom închide
gura perfect. Vom
deplasa baza limbi
către în sus, spre zona palatului.
După aceia într-o conștientizare
perfectă(o
puternică liniște mentală)
a zonei, vom
conștientiza cum
prin această zonă absorbim amrta(nectarul
nemuriri). După o anumită practică vei
simți în acea zonă,
gustul sărat și
sălciu, apoi după aceia amărui.
Acesta este semnul
că acestă mudră
ți-ai însușit-o perfect.
Se practică de trei ori pe zi,
aproximativ 20 de minute ședința.
Cel care practică cu regularitate
acestă mudră și a însușit-o
perfect beneficiază de o tinerețe,
chiar la bătrânețe,
dispar cearcănele,
albirea părului
și alte semne ale bătrâneți.
Eu nu am practicat
această mudră. 15.
Sambhavi Mudra.
Această
mudră este
ținută secret mai
în toate tratatele de yoga.
Execuția.
Fixează-ți
ferm privirea în centrul
locului dintre cele două
sprâncene
și întreaga
atenție.
Ochii
nu trebuie să se miște
și nici să clipească.
După un anumit timp
ochi vor lăcrăma,
îi ștergi și după un anumit timp reiei
efectuarea mudrei.
Se
efectuează de trei
ori pe zi,
iar o ședință ține cam 10
minute.
Această mudră face parte din Tratak(fixarea
forțată a priviri
într-un anumit loc).
Această mudră favorizează concentrarea
priviri într-un
anumit
loc,
punct,
yantra,
mandala,
iar în cazul de față
favorizează
concentrarea pe Ajna
chakra.
Totuși există două
aspecte
în care se poate realiza
această
mudră.
1.
Aspectul inferior,
este cel pe care l-am
descris eu până acum,
cu toate beneficiile realizate din starea de
Tratak.
2.
Aspectul superior.
Pentru care este necesar
să fii devot
a lui Tati
Shiva(aceasta
ar fi
prima
condiție).
A doua
condiție
ar fi ca curenții Mamei
Kundalini sau
pranei Shakti să ascensioneze
pe canalul Sushumna nadi.
Puțină
discuție
putem face: a). aspectul
inferior
se poate realiza
de
mai mulți
yoghini
;
b). în cazul că sunteți
devotul
lui Tati
Shiva
puteți realiza
plenar
această mudră
și intrați în conștiința
lui Tati
Shiva.
În
acest caz dumneavoastră intrați
în familia
lui Tatei
Shiva,
adică a marilor
yoghini
și simțiți
din plin în corpul dumneavoastră
acest
fapt.
Și mai avem aici un alt aspect cănd această
mudră este realizată de curenți Mamei Kundalini.
Acest
lucru se face în
mod automat,
fără intervenția
dumneavoastră
chiar
de Mamei
Kundalini care
vă iubește
foarte mult
și aceasta este recunoștința
Ei.
Și eu am practicat aspectul inferior
foarte mult timp,
dar în afară de o
puternică concentrare
nu am obținut
foarte mult
de la acestă mudră.
Totuși odată cu amplificarea
curenților Mamei
Kundalini
în
corpul meu
subtil,
această mudră
se execută
în mod
automat.
Și de fiecare dată când
mă vedeți în poze
eu sunt în acestă mudră.
16.
Kaki –
Mudra(mudra
corbului).
În concepția poporului
Indian,
corbul
este un simbol al longevității.
Execuția.
Contractă-ți buzele
țuguindu-le
întocmai precum ciocul
unui corb(ciori),
apoi inspiri
lent aerul pe
gură(deschisă
în acest mod), ca și cum ai bea
un lichid.
Kaki mudra executată
în acest mod,
distruge rapid
toate bolile.
Mult timp această mudră
a fost ținută
secret
în India
de marele
public.
Este o mudră cu un puternic aport benefic,
îndepărtând mai toate maladiile,
dăruindu-ți o puternică longevitate
asemenea unui corb(kaka).
Eu nu am practicat
această mudră,
m-am specializat pe
Sitali.
Cine nu poate executa
alte mudre mai complicate,
este liber să execute această
mudră
destul de simplă.
17.
Bhujangini
Mudra(mudra
șerpoaicei).
Execuția.
Vom
întinde cât
mai mult gâtul în față
și vom absoarbe
lent aerul pe gură.
Beneficii ale acestei
mudre sunt:
a). elimină toate semnele
bătrâneți;
b). întârzie foarte
mult venirea morții;
c). elimină toate bolile
abdominale,
dar mai ales
indigestia.
Această mudră se practică de minim trei
ședințe
pe zi,
iar o ședință are
durata
de minim 10
minute.
18.
Simhasana(postura
leului).
Execuția.
Se execută din următoarele posturi, Lotus,
jumate
Lotus,
diamant
sau postura
convenabilă
a yoghinului.
Vom
deschide gura
largă
și vom
scoate cât mai mult limba
afară.
Avem două variante. Varianta
primă,
o dată cu scoaterea
limbi
vom face Jalandhara
bandha
și vom fixa
privirea în mod continu asupra
vârfului
nasului.
Varianta
secundă,
o dată cu scoaterea
limbi
vom contracta
mușchii faciali,
capul îl vom da
pe spate,
iar privirea
fixă
pe vârful
nasului(Tratak).
Se execută mai ales în kumbhaka.
Mudra se execută în trei
ședințe pe zi și
minim 10
minute la o ședință.
Cum am executat
eu prima dată această mudră?
La
școala profesională
aveam cros,
trebuia să fugi în
jur de 1000 sau 2000 de metri
și cănd mai erau 200
sau
300
de metri
eram obosit
și scoteam
limba mult în afară
și astfel îmi puteam
continua cros-ul.
Deci în acest caz
Anahat chakra
se blochează
foarte mult
și
pentru a o menține
în funcțiune făceam
în mod automat
simhasana mudra.
Deci
la o
anumită blocare a chakrei Anahat,
gura
se deschide
și limba
execută în mod automat această mudră.
În cazul asfixieri
pe lângă deschiderea guri
ar trebui
și limba
scoasă
în afara
guri.
Beneficii această mudră
distruge multe tulburări
și boli
din
corpul yoghinului.
Noi vom folosi mai ales varianta
a doua la
curățirea
și deschiderea
mai mult a lui Anahat
chakra.
|
Începând
cu această lecție vom introduce lecții cu viața unor mari
Yoghini. În această lecție vom introduce Viața
lui Buddha. Prima
parte. Vreau să vă atenționez că vom
lua în seamă numai viața lui Buddha ca yoghin
și nu ne vom interesa de religia budistă.
Buddha
s-a născut acum aproximativ 2500(558 î.Chr.) de
ani la poalele lanțului muntos Himalaya. În partea
de est puțin nord a Indiei de azi.
Tată-l său era rege al acelui ținut
al Indiei și se numea Shunddhodana Gautama,
iar mama s-a era regina Maya. Capitala
regatului se afla la Kapilavastru care era așezat
pe malul fluviului Rohini, iar numele clanului
său era Sakya. Regele și
regina trăiau în armonie cu poporul său.
Timp de 20 de ani cuplul regal nu a avut
copii, dar într-o noapte regina avu un
vis ciudat, în care ea văzuse intrând în
pântecul său un elefant alb prin partea
dreaptă și astfel regina rămase însărcinată.
Astfel prințul Buddha s-a născut în data de
8 aprilie acum 2558 de ani. Aceasta a fiind o zi
memorabilă pentru regat. Regele a fost atât de bucuros,
încât și-a numit fiul Siddartha, cea ce înseamnă
„Îndeplinirea tuturor dorințelor.”Între timp
moare mama lui Buddha și el este crescut de sora
lui mai mare Mahaprajapati. Un lucru deosebit se
întâmplă în acele locuri. Un sihastru pe nume Asita,
care trăia în munți observă o lumină
strălucitoare în jurul castelului regal.
El coboară la castel și se adresează regelui
și îi spune următoarele : „Dacă acest prinț
va rămâne la palat, va deveni un mare
rege și va domni întreaga lume. Însă
dacă va abandona viața de la curte și va
îmbrățișa viața religioasă, el va deveni un
Buddha, Eliberatorul Lumii.” La
vrâsta de 7 ani, într-o zi de primăvară
prințul ieși din palat împreună cu tată-l său
și priviră amândoi cum un fermier lucrează
pământul. Prințul observă cum din văzduh
coborâ o pasăre și prinse un
vierme, care ieșea la suprafață din brazda întoarsă de plug.
Prințul stătu la umbra unui pom și
medită(reflectă) la cea ce văzuse,
zicându-și în sinea sa: „Vai!
Oare toate creaturile vii ajung să se omoare
unele pe altele?” În altă variantă aflăm
că prințul Siddartha și-a petrecut copilăria
într-un castel conceput special pentru plăcerile lui
tinerești. Pentru a ascunde mizeriile
lumești(adică realitatea) de prinț
oameni, femeile care erau la castelul
acestea, erau schimbate imediat ce
îmbătrâneau, totul era perfect și
frumos pentru Buddha. Și astfel Buddha
ajunse la vrâsta de 17 ani și nu cunoștea
realitatea înconjurătoare. Și
totuși într-o noapte împreună cu un apropiat a
ieșit din castel și a văzut realitatea
și mizeria acestei lumi. Și astfel el a spus că
tot-e suferință pe această lume și el va
căuta cu orice preț eliberarea din
această suferință. Se căsătorește la 19 ani
cu prințesa Yashodhara. Yashodhara
era fiica Suprabuddha, seniorul castelului
Devadatta, fratelui răposatei regine Maya.
La vrâsta de 29 de ani li s-a născut un fiu
pe nume Rahula(unicul fiu). Și astfel mentalul lui
Buddha oscila între cele două căi:
cea greșită și cea corectă.
Analizând viața dusă de el timp 10 ani
în palatele, Primăveri, Toamnei și
Palatul sezonului cu ploi
el observă că dansul, muzica
și plăcerile
care domneau acolo, nu duc la nimic
bun. Și
astfel din meditație în meditație
la problema suferinței Buddha încercă să afle
care este sensul vieții umane. Buddha
spune că se aseamănă cu cel care caută
ajutoru pe calea incorectă. Și astfel la
29 de ani Buddha părăsește palatul regal și
optează să devină călugăr cerșetor.
Într-o noapte el își pune planul
în aplicare: părăsește palatul regal numai cu vizitiul
său Chandaka, încălecând pe calul
său bălan favorit, Kanthaka. Totuși în mentalul
lui Buddha erau mari frământări,
mari nemulțumiri, mari nedumeriri în
legătură cu faptul de a se întoarce la
palat și de a urma calea de ascet aleasă.
Și astfel după multe frământări și zbuciume
în care mentalul său oscila între cele două
posibilități, Buddha a ales calea
de a fi călugăr cerșetor. Și
astfel el și-a ras capul și își îndreaptă
pași spre sudul Indiei. Astfel numele de
Gautama(numele familiei sale în
clanul Sakya) este și numele de ascet.
Pentru a găsi un Brahma(preot sau învățat) el se
îndreaptă spre Vaisali, unde un maestru
brahman, Arada Kalama, predica
filozofia Samkhya preclasică. Își însușește
foarte repede această doctrină, dar
nu este mulțumit cu ea și îl părăsește
pe Arada și se îndreptă spre Rajagrha,
capitala regatului Magadha. Regele Bimbisara,
fermecat de tânărul ascet, îi oferă jumătate
din regat, dar Gautama refuză această ispită
și ajunge discipolul unui alt maestru,
Udraka. În acest mod Gautama ajunge
să stăpânească cu o mare ușurință,
o serie de tehnici yoghine predate de Udraka. Totuși
Gautama nu este satisfăcut de cele
învățate și împreună cu cinci discipoli
îl părăsesc pe Udraka și se
îndreaptă spre Gaya. Toată
învățătura religioasă și practica sa la
Udraka a durat un an. Astfel Gautama și cei
cinci discipoli ajung la Gaya și se
stabilesc într-un loc mai retras și
liniștit pe malul râului Nairanjanei,
în pădurea Uruvilva. Toate aceste se aflau în
apropiere de Gaya, iar râul
Nairanjanei curgea în apropiere de castelul din
Gaya.
Concluzie.
Buddha își începe viața yoghină foarte târziu
la vrâsta de 29 de ani. Eu am început-o de la 6
ani, când am mers prima dată cu vaca(Mândraia)
la păscut, am luat postura jumate lotus.
La vrâsta de 8, 9 sau 10 ani eu făceam 4 ore
pe zi yoga pe dealul cu vii, de la ora 18 până la
ora 22. La vrâsta de 29 de ani eu aveam 20 de ani
de când practicam yoga. Buddha a fost
căsătorit timp de 10 ani și a avut un copil.
Eu nu am fost căsătorit, deși am 67 de ani.
Buddha s-a născut totuși în India, iar în
acea perioadă în India se cunoșteau cele
4 Vede, sistemul yoghin Samkhya,
și multe alte sisteme yoghine Indiene. Deci în
fiecare zonă a Indiei se găseau specialiști
în aceste doctrine religioase și
yoghine în acea perioadă de timp acum 2500
de ani. Eu m-am născut în România în
care nu se cunoștea yoga în acele vremuri
și dacă analizăm puțin nici azi nu putem
spune că poporul român cunoaște yoga sau
pe Marii Zei. Eu pot
afirma acum că eu m-am născut în „iadul
creștin românesc.” Azi dacă spui că faci
„yoga în România ți-se spune că ești
nebun.” În această babilonie numită România
m-am născut și eu. Totuși eu am avut un
avantaj față de Buddha am avut 4 întrupări
ca yoghin în India și am venit în această
întrupare Românească „Eliberat„ adică
în starea de Nirodhika.
Deci nu a trebuit nimeni să mă învețe
yoga.
Deci starea de Nirodhika,
conține
toate programele subtile
care te învață
și te ghidează în yoga.
Buddha
a trebuit să meargă la diferiți Brahmani
și învățați
ca să asimileze procedee-le religioase
și yoghine.
Buddha nu
a avut cel de al șasele simț, Manas-ul
pornit.
Eu
am avut acest simț pornit
și astfel dacă corpul copiilor
cu care veneam
în contact mirosea
urât eu mă îndepărtam de ei.
Dacă spuneau minciuni
eu râdeam în hohote.
Dacă, corpul
subtil a copiilor funcționa blocat
acea
presiune se transmitea automat la corpul meu
subtil
și mă îndepărtam de copii.
Deci Buddha
a venit pe lume să caute o metodă
sigură care
să pună
capăt suferinței
și să dăruiască
ființei eliberarea
în paradisul
lui Buddha.
Iar
eu yoghin Vasile Ivașca
am venit
|
Yoghin Vasile Ivașca în postura Struțului.
|
|
Yoghin Vasile Ivașca în postura Tronului.
|
|
Yoghin Vasile Ivașca în Viparita-Karana-Mudra.
|
|
Yoghin Vasile Ivașca împreună cu Tati Shiva, Bagavan Vishnu, Bagavan Ganesha, Marile Zeițe Mahalakshmi și Sarasvati.
|
eliberat din întruparea Indiană.
Iar
în această întrupare Românească am
următoarele trei atribuții;
a). am venit
să vorbesc
despre
yoga și procedeele yoghine
;
b).
Să arat lumi care sunt cele
șapte blocaje ale corpului subtil
și cum pot fi ele eliminate
;
c).
Să arat
ce este
zeificarea ființei
umane
și să
pornesc zeificarea ființei
umane ;
d).
Așa cum v-am mai spus eu voi coordona
Paradisul Yogi Noastre
și voi arata care sunt ființele care au
dreptul să ajungă în acest Paradis.
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu