Yoghin Vasile Ivașca. |
Dansul lui Tati Shiva, specific yoghinilor avansați. |
Etapa
a Noua de„instalare
a mantre-lor în programul
subtil elaborat de Marea
Zeiță Kundalini” în corpul
yoghinului Vasile Ivașca.
Așa cu am arătat în lecția a
treia acum
vibrau în mine următoarele mantre:
OM,
HAM,YAM,
RAM,
VAM,
LAM,
GAM.
Așa cum v-am spus la
cele trei canale subtile
principale că au și ele mantre
și e bine
ca și ele șă vibreze etern
în dumneavoastră ca
să vă purifice negativități-le
care le blochează.
În acest caz canalul principal Sushumna
nadi este
canalul prezentului
și are mantra OM
care deja
vibrează. Canalul Ida(stânga)
este canalul trecutului,
este un canal rece
și are mantra
KSHAM
care
o vom adăuga după mantra GAM.
Iar canalul Pingala
este
canalul viitorului,
este canalul cald
și are mantra HAM
care
deja vibrează(a
fost introdusă la Vishudha chakra). Am
adăugat și această mantră la cele
șapte mantre cu care făceam
manasika japa.
Și
după trei
luni mantra KSHAM
a
fost adăugată la programul
subtil al Mari Zeițe Kundalini,
de rostire a mantre-lor.
În aceste momente în corpul meu
subtil vibrau următoarele mantre:
OM,
HAM,YAM,
RAM,
VAM,
LAM,
GAM,
KSHAM.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Etapa
a Zecea.
În
lecția a
doua a mantre-lor
am vorbit despre„ Ajapa-Japa(Ajapa
înseamnă
Japa
fără a-ți mișca buzele)”.
Această
tehnică
se leagă în mod direct de procesul respirației
(inspirație
expirație).
Astfel făcând
dharana(concentrarea
pe
procesul respirației),
în timpul inspirației
se pronunță sunetul „HA”,
iar pe timpul
expirației se
aude „SAH”,
iar la intersecția
din
centrul corpului se
adaugă sunetul„M”,
astfel obținându-se
formula„HAM’SAH”.
Această puternică
mantră
se produce
în orice
viețuitoare.
Și
se repetă
de 21600 ori
în 24 de ore,
ființa
umană fiind inconștientă
de
această mantră
(vibrație).
În limba
sanskrită
„visarga”
este reprezentată
prin două
puncte suprapuse„
:
h (visarga)”.
Un
punct
este dvadasanta(situat
la 12
grosimi de deget față
de vârful nasului),
unde
mișcarea pranei sfârșește.
In
acest punct
dvadasanta Marea
Zeiță Paradevi
vibrează neîncetat
și
se
produce sunetul „SAH”.
Iar cel de al doilea
punct este Hrdaya(inima)unde se produce sunetul„HA”.
Contemplând
cei doi
poli
(puncte) aspirantul dobândește
natura lui Tati
Shiva(în
formă de Bhairava). În această mantră
„SAH”
îl reprezintă pe Tati
Shiva,
iar„HA”
o reprezintă pe Mami
Kundalini,
„M”
îl reprezintă pe Nara(Jiva
sau
ființă vie).
Dacă ne vom concentra
cu putere asupra procesului respirației,
vom auzi sunetul„SO”
atunci când inspirăm
și sunetul
„Ham” atunci
când expirăm.
Deci
vom auzi
mantra„SOH’AM”(care
înseamnă „Eu
sunt El”).
Mantra
este„SOH’AM”
forma inversată
alui HAM’SAH.
Despre mine,
Eu
am
contemplat
această
mantră,
am
făcut purificarea
prin manasika japa cu ea,
după aceia am abandonat-o.
În prezent
în
procesul purificări,
în cadrul
Zeificări mele am
obținut puterea ca orice
mantră să vibreze în conținu.
În
lecția a doua pentru mantre am explicat ce este mantra „HUM”.
Deci
pentru ca Marea
Zeiță Kundalini să
se trezească(să
vibreze) o vom stimula
prin intermediul„aerului”,
practicând pranayama și focului,
prin aducerea suflului
prana
și
apana în ombilic
și apoi aprinderea
lor cu suflul samana
vayu.
Acum
această mantră o vom introduce
înaintea
mantrei
HAM’SAH,
cu
rol de ascensionare
și accelerare
a Mari Zeițe Kundalini pe
canalul Sushumna
nadi.
În anul
2005 am considerat
că
numai trebuie
să las aceste puternice
mantre să vibreze încet
în mine
și să fie la latitudinea
procesului respirație.
Și am
adăugat, aceste
trei
mantre
la cele opt
mantre
cu care făceam manasika
japa.
Și
după trei
luni
mante-le
HUM,
HAM’SAH,
SOH’AM
a
fost adăugată la programul
subtil al Mari Zeițe Kundalini,
de rostire a mantre-lor.
În
aceste momente în corpul meu subtil vibrau următoarele mantre:
OM,
HAM,YAM,
RAM,
VAM,
LAM,
GAM,
KSHAM,
HUM,
HAM’SAH,
SO’HAM.
Lămuririi.
De
ce v-am
dat toate aceste noțiuni fizice? Când
eu am început aceste lecții
de yoga
v-am spus că eu o am pe Marea
Zeiță
Kundalini
infinit de grea.
Și mai mult v-am spus că greutatea
foarte
mare
a Zeiță
Kundalini
se
află
dincolo de
înțelegerea mentală.
În
acest caz variația
impulsului
∆H(m.v)
va
fi infinit
de mare,
iar forța
F
va fi și ea infinit
de mare.
Forța este necesară
pentru a găuri canalul central
Sushumna
nadi,
pentru a
găuri
și celelalte 360000
de canale subtile.
Aceste canale
subtile
vor fi umplute
cu prana
shakti
și curenții
Mari
Zeițe.
Această variație
de impuls
∆H(m.v)
va
fi asigurată
de
Mami
Kundalini.
Dar condiția
esențială
pentru ca Marea
Zeiță
să asigure această variație
continuă
de impuls
este ca dumneavoastră
să practicați
între trei
și
cinci
ore pe zi pranayama.
Dacă
dumneavoastră nu o aveți
trezită
sau mișcată„etern”
pe Marea
Zeiță
sunteți un animal
zeiesc
și nimic mai
mult.
Și
mai mult această
forță,
această
presiune
exercitată
în mod continuu
și constant
în canalele
subtile,
va produce
în corpul dumneavoastră
o
puternică transpirație
și o puternică
durere.
Aceasta
este Marea
Zeiță Kundalini
și nu există
nimic
mai„Mare”
sau mai„Puternic”
ca Domnia
Sa
în manifestare.
Sunt
yoghini la
care Mami
Kundalini
le-a
topit și
ars
coloana
vertebrală,
fiind că au încercat
să
o trezească
fără să aibă vreun„merit
yoghin”.
De
aceia am introdus
mantra HUM
să
o putem accelera
puternic pe
Marea Zeiță
pe canalul Sushumna
nadi
și celelalte canale
subtile.
Eu de multe ori intram în codru(pădure)
și începea vântul(Vayu)
să sufle
cu putere,
toți copaci
trosneau,
crengile
se înclinau
până la pământ,
iar crengile
uscate
și frunzele
bătrâne,
cădeau pe sol.
În
acest caz
spun eu
că Zeul Vayu
alimentează
cu prana
codru,
face o
puternică purificare.
Copaci
bătrâni
cad
pe sol
la fel frunzele
și crengile
uscate,
în acest fel se asigură
hrana(gunoiul)
necesar copacului.
Numai că aici după un anumit
timp Zeul
Vayu
își
încetează activitatea.
În corpul subtil
al meu,
Marea
Zeiță
Kundalini
își continuă activitatea
în mod
continuu
și
etern.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Etapa
a Unsprezecea. Am
trecut la o nouă mantră și aceasta este mantra care îl
omagiază pe
Tati Shiva„OM
NAMAH SHIVAYA”. Această
mare mantră este
de obicei împărțită
în cinci silabe
conform regulilor de legare
în cuvinte a limbi
sanscrite(sandhi).
„Namash Shivaya”,
semnifică„Mă
închin în fața lui Shiva”
sau „Omagiu lui
Shiva”.Această
Mare mantră
este mantra de bază sau mantra
rădăcină(mula-mantra) în Yoga Noastră.
Această
mantră poate fi găsită și sub formă inversată„Shivaya
Namah”,
<< În
fața lui Shiva mă
închin>>.
Totdeauna mantra
are în față
Pranava„OM”,
în acest caz înțelesul
mantrei nu
se schimbă,
totuși mantra OM
îi
întărește
vibrația. În
continuare vă voi introduce un tabel cu mai multă lămurire
a acestei
mantre.
Închei
această a unsprezecea
etapă arătând
ca acum vibrau în corpul meu subtil și fizic următoarele
mantre: OM,
HAM,YAM,
RAM,
VAM,
LAM,
GAM,
KSHAM,
HUM,
HAM’SAH,
SO’HAM,
OM
NAMAH SHIVAYA.
Așa
cum v-am mai spus Yoga
Noastră a
fost
aprobată
de Tati
Shiva
prin elaborarea
unui
program subtil în
acest
sens.
Yoga
Noastră
este executată
în plan
fizic
și
subtil de
Mami
Kundalini după
ce este
trezită
în corpul dumneavoastră.
Yoga
Noastră
este mai ajutată
de Marele
Zeu
Ganesha,
care așa cum am mai spus este„Sponsorul
și Simbolul
Yogi
Noastre”.
Yoga
Noastră
este examinată
în plan
subtil de
Marii
Zeii,
care câte
odată
ne mai și ajută
la examene.
Trebuie să
țineți bine minte
că atunci când sunteți
aruncat în groapă
sau vă
e ars corpul fizic,
cănd copii,
soțul
sau soția
plâng,
voi
interveni
în favoare
dumneavoastră
dacă „Iubiți
Marii Zeii”.
Și astfel veți
merge
în paradisul
Yogi Noastre
indiferent
dacă aveți
cele
șase blocaje
ale
chakre-lor.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Și
acum să vorbim de„Meritele yoghine”care se
obțin cu ajutorul cântărilor.
Vreau
să fim bine
înțeleși că aceste cântece
sunt obligatorii
și
trebuie să le
cântați
și după aceia să le fredonați.
Așa cum elevi
i-au diferite ore de meditații
ca să își aprofundeze
cunoștințele
în anumite domenii.
Dacă un fotbalist,
boxer,
cântăreț,
muzician
etc,
rămâne
peste program
numai să exerseze
ce a învățat,
tot așa și dumneavoastră
trebuie să exersați
aceste cântece
peste program.
Deci este de datoria
dumneavoastră să efectuați
obligatoriu ore suplimentar, să
vă purificați
chakrele,
canalele
subtile să
îmbogățiți cu prana
învelișul de pranayama.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Și
acum să mai spun ceva despre dansul lui
Tati Shiva, în acest sens vedeți
lucrare realizată în bronz.
Ce spun oameni ignoranți despre acest
dans cosmic!
In cele mai multe case
indiene se găsește
un„idol”
sau o „pictura”
cu „Dansul lui
Siva”. Dansul
Zeului
este pe un piedestal de lotus,
cu un picior ridicat,
gata să zdrobească
un demon. Un
semicerc de flăcări
îl
înconjoară.
Zeul, considerat sursa oricărei
activități,
este și
"stăpânul
dansului", Nataraja
în
indiana. El se mișcă
fără
încetare,
dansul lui simbolizând
forța
creatoare a naturii.
Statuia lui Nataraja
fixează un moment din
dansul sau cosmic,
în al cărui
ritm creația
evoluează,
se dizolva
și se regenerează
succesiv. Dansul este o formă
străveche de magie. Prin dansul
spiritual și conștient
dansatorul ajunge să devină o ființă
înzestrată cu capacități
paranormale, ca și personajele pe care le
interpretează. În dansul spiritual
personalitatea dansatorului este transformată complet.
Ca și alte practici spirituale dansul spiritual induce stări de transă, extaz, experientă divinului, realizarea divinității propriei naturi și în final realizarea completă a esenței divine și dizolvarea în aceasta. Ca o practică spirituală dansul a înflorit în tradiții ca urmare a unor austerități, a unei practici spirituale asidue, a postului, a meditației, a exercițiilor respiratorii și a unei interiorizări foarte profunde. Toate acestea sunt necesare, deoarece nimic din ceea ce nu este realizat în interior în mod profund nu poate fi manifestat în exterior la modul conștient, explicit. Nici o ființă nu poate manifesta în exterior mai mult decât este ea conștientă. Dansul este un act de creație. El realizează o nouă situație, trezind în dansator personalitatea sa ocultară și natura sa cea mai profundă. Dansul are o funcție cosmogonică deoarece trezește energiile adormite, iar după aceea poate modela lumea exterioară. În tradiția indiană Shiva Nataraja este Dansatorul Cosmic la o scară universală. În această ipostază a Sa, Shiva face să se manifeste energia eternă. Universul și toate creaturile sunt efecte ale dansului său veșnic. Shiva Nataraja "Regele sau Stăpânul dansului cosmic". SHIVA este suveranul suprem al jocului sau dansului creației, dar totodată El este maestrul absolut al scenei universale (MACROCOSMOSUL) pe care se desfășoară acest dans (joc DIVIN-iluzoriu). Dansul cosmic al lui SHIVA este de fapt o reprezentare dinamică a celor 5 acțiuni fundamentale ale sale: 1) creație, 2) conservare, 3) distrugere, 4) ocultare (încarnare) și 5) grație (eliberare). Cele mai celebre reprezentări ale lui NATARAJA îl prezintă pe SHIVA fixându-l triumfător cu un picior pe demonul MUJALAKA, simbol al ignoranței și al lumii egoiste şi profane, în timp ce celălalt picior ridicat simbolizează starea de conștiință superioară (cea a lumii transcendente). Dansul se desfășoară în sânul materiei, în corporalitate sau formă, atât la nivel individual cât și la nivel cosmic (MACROCOSMIC). Cercul de flăcări în mijlocul căruia se află SHIVA NATARAJA semnifică simbolic roata ansamblului forțelor naturii, în contrast cu dansul înțelepciunii transcendente a lui SHIVA. În unele lucrări, acest dans cosmic este asimilat cu PRANAVA (AUM). Dansul lui Shiva Nataraja se numește Ananda Tandavam – fiind scopul final al oricărui yoghin, de a duce corpul și sufletul împreună, paradis şi pământ împreună, imanență și transcendență, dar și transcenderea condiției umane într-un mod care poate fi vizibil. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ce
spune Yoghin Vasile Ivașca
despre„Dansul lui Tati Shiva”. Acest dans este o„etapă
importantă” de realizare a unui yoghin
în Yoga Noastră. Ca urmare a diferitelor procedee
yoghine precum: asane, mantre,
Pranayama, cântece devoționale,
iubirea față de Mari Zeii,
succes în Jnana Yoga, diferite
merite yoghine etc, realizată cu precizie
și cu succes, yoghinul ajunge să
danseze Dansul lui Tati Shiva. Și eu
am dansat mult timp acest„Dans a
lui Tati Shiva”. Corpul devine ușor ca o
pană, parcă plutești în aer,
dansul vine de la sine fără nici o dorință. Îți
miști picioarele în voie foarte ușor,
fără muzică, totul curge de la sine.
Yoghinul trăiește o stare de fericire fără
margini, parcă toată lumea e lui și cu
greu se poate opri din acest dans. Acest dans este
pus în corpul subtil al dumneavoastră
sub forma unui program subtil care se va declanșa
în momentul când aveți o purificare
în corpul subtil care corespunde
declanșări acestui program. Și acum
să explicăm înțelesul ascuns a înfățișări
lui Tati Shiva în acest dans. Piedestal de
lotus arată că yoghinul trebuie să fie
pur ca să danseze acest dans. Cu un picior
ridicat, gata să zdrobească pe
demonul MUJALAKA. Acest mare simbol
arată că de aici încolo yoghinul
are forța necesară să elimine toate
negativități-le și blocajele prin
forțe proprii, adică cu mare ușurință
„piciorul ridicat”. Eu v-am spus că cele
șase blocaje ale corpului subtil nu sunt
produse de demonul MUJALAKA, ci sunt produse
de Marii Zeii. Aici demonul MUJALAKA
ar însemna conform concepțiilor religioase,
că tot
ce e bun în univers e făcut
de„Dumnezeu”, iar tot ce e rău e
făcut de un înger decăzut
numi„Satan”. Eu v-am spus de la
început că tot ce e bun în univers
e făcut de Tati Shiva, iar tot ce e
rău în univers e făcut tot de Tati
Shiva. Dar bunul și răul sunt
făcute conform legi karmei, care este o lege
Universală și conducătoare în acest
univers. Deci bunul și răul
sunt două alternanțe ale legi karmei
care se succed în anumită ordine„la
bun tot bun urmează, iar la rău tot rău”.
Un semicerc de flăcări îl înconjoară.
Deci în corpul yoghinului suflu samana vayu
este foarte puternic, iar mantra RAM
vibrează cu putere în corpul domniei sale.
Deci din aceste momente în care acest program subtil
a„Dansul lui Tati Shiva” se declanșează în
dumneavoastră aveți dreptul să cântați și
să fredonați puternica mantră„Sat,
Chit,
Anand,
Rupam.
Shivo
Ham,
Shivo
Ham.
Sat,
Chit,
Anand,
Rupam. Shivo
Ham,
Shivo Ham.
Existență,
conștiință,
beatitudine. Eu
sunt Shiva, Eu
sunt Shiva.
Existență,
conștiință,
beatitudine.
Eu sunt Shiva,
Eu sunt Shiva. |
Yoghin Vasile Ivașca cu Tati Shiva și Zeii Medii |
Yoghin Vasile Ivașca cu colegii de la secția sculărie. |
Yoghin Vasile Ivașca la terminare școli profesionale. |
Yoghin Vasile Ivașca în starea de„BEAKUNVA”. |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu